Olen kuulemma outo ja jämähtänyt jonnekin 50-luvulle
Näin ystäväni minua "moittivat" kun puheltiin parisuhteista ja perhe-elämästä.
Minä tykkään olla kotona, teen joka päivä lämpimän ruuan valmiiksi kun mieheni tulee töistä, pidän kodin siistinä, ja tarkistan aina ennen kuin mies tulee kotiin, että kaikki on tiptop kunnossa.
Meikkaan ja laitan hiuksinani aina vielä parempaan kuntoon, ennen kuin mieheni tulee töistä. Hieron miestäni päivittäin, vien hänelle viikonloppuisin aamupalan sänkyyn. Haluan näyttää hänen silmissään kauniilta ja viehättävältä, haluan olla hänelle hyvä. Huolehdin, että hänellä on aina puhtaat vaatteet siististi viikattuna vaatekaapissaan, silitän hänen paitansa.
En nalkuta, en marise. Jos joku minua vaivaa otan sen kerran puheeksi ja kysyn hänen mielipidettään.
Annan mieheni päättää viimekädessä kaiken. Luotan hänen arvostelukykyynsä täysin. Enkä kyseenalaista hänen päätöksiään, enkä sano vastaan.
Hoidan siis kodin ja lapset (neljä lasta, nuorin vauva) enkä edes oleta mieheni osallistuvan kodin askareisiin. Ainoastaan renkaan vaihdot ja seinän poraamiset ym. miesten työt jäävät hänelle.
Ja tämä viimeisin sai ystäväni kauhistumaan:
En koskaan kieltäydy seksistä. Tämä tarkoittaa sitä, että harrastamme seksiä päivittäin. En halua kieltäytyä, vaan haluan antaa miehelleni kaiken mitä vaimo voi antaa. Minä rakastan miestäni, jumaloin häntä.
Kommentit (83)
seksikäs! Minulle on suurin kohteliaisuus että oma aviomieheni sanoo "Olet seksikäs!". Olen mieluummin seksikäs kotona kuin toteutan itseäni jossain ammatissa. Koska NAISELLE riittää jos on seksikäs! Olen 38 v ja seksikäs enkä ole ollut yhtään päivää päivätyössä kodin ulkopuolella. Olen ollut seksikäs kotona oman kullan kainalossa 20 vuotta! Ja lapsia on 6 ja olen miehen silmissä vieläkin seksikäs! Ihanaa että meitä minunlaisia seksikkäitä kotirouvia on muitakin! t. seksikäs ainakin vielä seuraavat 50 vuotta
Nooin elävät konservatiiviset uskovaisen ihmiset.
elämäntehtävä on kerätä rahaa itslele ja olla kiva niille omille naapureille, sukulaisille kavereille.
Muita kidutetaan ja hyväksytään se että valkoinen väki elää muiden kustannuksella. irakin pommitukset jotta saadaaan makoilla perse homeessa ja elää luksuselämää kun saadaan ilmaista öljyä irakista kun siellä lapset kuolevat.
noi elää amerikkalainen vanhoillinen väestö.
Minusta oksettavaa ja kylmät väreet nousevat . Just tota on kaikki amerikkalaiset perhesarjat. ollaan niin rikkaita ja mahtavia.
Muistathan ajatella myös itseäsi ja omaa elämääsi. Lapset kasvavat ja mieskin voi haluta eroa/pettää/kuolla..
seksikäs! Minulle on suurin kohteliaisuus että oma aviomieheni sanoo "Olet seksikäs!". Olen mieluummin seksikäs kotona kuin toteutan itseäni jossain ammatissa. Koska NAISELLE riittää jos on seksikäs! Olen 38 v ja seksikäs enkä ole ollut yhtään päivää päivätyössä kodin ulkopuolella. Olen ollut seksikäs kotona oman kullan kainalossa 20 vuotta! Ja lapsia on 6 ja olen miehen silmissä vieläkin seksikäs! Ihanaa että meitä minunlaisia seksikkäitä kotirouvia on muitakin! t. seksikäs ainakin vielä seuraavat 50 vuotta
naurattaa vieläkin.
Merkitys? mitä omaa sulla on? Riittääkö sulle tosiaan päivästä päivään tehdä noita samoja hommia, eikä mitään muuta? En nyt sano, että kaikki työt olis niin älyllisiä tai merkittäviä, mutta yleensä niissä kuitenkin saa ajatella jotain itse. mä tylsistyisin viikossa tollaseen "kotileikkiin".
Mä olen ylpeä siitä, että pärjään omillani, osaan huolehtia lapsistani, teen mielekästä työtä - ja muuten, lisäksi olen vieläpä naisellinen :).
Ja minä voin katsoa miestä silmiin "samalta korkeudelta", en jostain lattianrajasta kotiorjana, joka kelpaa vain aina miellyttävänä ja täydellisenä.
väitätkö ettei sulla muka ikinä mene hermot tai että ihan aina antaisit miehen päättää kaikesta tai että et IKINÄ olisi kieltäytynyt seksistä yms. potaskaa. No, hauska yritys, sinänsä.
Tai niin mitä sillä sitten tarkoitetaankaan. En ala kyseenalaistamaan mieheni päätöksiä, mielessäni saatan kyllä harmitella, mutta en puutu mieheni tekemiin päätöksiin. Joskus hän kysyy kyllä minulta ja tekee päätöksiä vasta sen jälkeen kun on kuunnellut minun mielipiteen, mutta päätöksen tekee viimekädessä hän, ja se päätös pitää.
Mutta meillä ei koskaan riidellä, jos sitä tarkoitit.
Ja mitä seksiin tulee, minun miehelläni ON AIVOT. Hän ei edes pyydä seksiä silloin kun minä olen kipeä tai selkeästi erittäin väsynyt. Ei hänkään sentään ihan pelkkänä patjanaan minua pidä!Ja joku sanoi että mieheni ennenpitkää jättäisi minut. Miksi ihmeessä jättäisi?
Hän on itse sanonut, että hänellä on täydellisin nainen mitä maa päällään kantaa. Suoraan on jopa sanonut, että sen lisäksi että olen ilo silmälle, myös "palvelu pelaa". Että ei voisi mies enempää toivoa.ap
"myös palvelu pelaa"... Yökötys mikä mies, en ikinä huolisi. Onneksi elän tasa-arvoisessa suhteessa jossa kumpikaan ei odota toiselta "palvelua", vaikka asioita toisen hyväksi tekeekin. Kuulostaa siltä että olet miehen omaisuutta jota se käyttää silloin kuin huvittaa.
Tuo ei oikeasti ole lainkaan tervettä että elää noin täysin toisen ihmisen kautta ettei ole edes omia mielipiteitä (tai niillä ei ole mitään merkitystä). Onko tuo miellyttämisen halu peruja sun lapsuudesta vai mistä? Opit että sun pitää olla mieliksi ja tukahduttaa omat halusi/tarpeesi/tunteesi jotta sut hyväksytään ja sua rakastetaan?
väitätkö ettei sulla muka ikinä mene hermot tai että ihan aina antaisit miehen päättää kaikesta tai että et IKINÄ olisi kieltäytynyt seksistä yms. potaskaa. No, hauska yritys, sinänsä.
Tai niin mitä sillä sitten tarkoitetaankaan. En ala kyseenalaistamaan mieheni päätöksiä, mielessäni saatan kyllä harmitella, mutta en puutu mieheni tekemiin päätöksiin. Joskus hän kysyy kyllä minulta ja tekee päätöksiä vasta sen jälkeen kun on kuunnellut minun mielipiteen, mutta päätöksen tekee viimekädessä hän, ja se päätös pitää.
Mutta meillä ei koskaan riidellä, jos sitä tarkoitit.
Ja mitä seksiin tulee, minun miehelläni ON AIVOT. Hän ei edes pyydä seksiä silloin kun minä olen kipeä tai selkeästi erittäin väsynyt. Ei hänkään sentään ihan pelkkänä patjanaan minua pidä!Ja joku sanoi että mieheni ennenpitkää jättäisi minut. Miksi ihmeessä jättäisi?
Hän on itse sanonut, että hänellä on täydellisin nainen mitä maa päällään kantaa. Suoraan on jopa sanonut, että sen lisäksi että olen ilo silmälle, myös "palvelu pelaa". Että ei voisi mies enempää toivoa.ap
Onneksi mun ei tarvitse pyöritellä persettä meikit naamassa saadakseni mitä haluan, kun voin ihan itsekin päättää asioista ja mieheni ottaa minut huomioon ilman että tarvitsee hänelle huorata ja pyllistellä ensin.
Ihanaa kun olet täällä, hengenheimolaiseni :)
Ja tosiaan, kun itse on huomaavainen, ystävällinen, ihana ja hellä, toimii mies aivan samoin minua kohtaan.
ja tiedän muuten tarkalleen mitä tarkoitat tuolla pikkurillin ympärille kietomisesta, saan minäkin mieheni pikkusormeni ympärille milloin vain. Ilman että mies edes huomaa tulleensa kiedotuksi. Se vaatii vain naisellisuutta.. hyvää ruokaa, pari seksikästä liikettä, viimeistellyn meikin, kauniit alusasut ja pikkutuhmaa hierontaa.. kuiskaus: "teen mitä vain haluat, kulta" ja mies on nätillä rusetillä pikkusormen ympärillä :)
ap
mutta jos ap olisi oikeasti olemassa, olisi hän Francon aikaisen Espanjan naisihanteen ruumiillistuma. Todella surullista.
kun olet jumpassa, kampaajalla, hieronnanssa, manikyyrissä, ynm.?
Tai sillä aikaa, kun käytte ulkona syömässä tai ryyppäämässä sen lasillisen?
Mä olen viime aikoina ajatellut suomalaisten naisten mentaliteettia. Täällä väännetään hampaat irvessä töitä kodin ulkopuolella, sitten rättiväsyneinä roudataan muksuja kokopäivähoidosta, laitetaan ruoat, siivotaan ja pestään pyykkiä. Kaikki energia menee päivä päivästä selviämiseen jotenkuten. Siinä unohtuu itsensä kunnossa pitäminen ja parisuhteen hoito.
Sitten ihmetellään erotilastoja kun yritetään parhaansa mukaan kilpailla miehen kanssa paremmuudesta. On unohdettu naisellisuus kokonaan. Toista on muualla maailmassa, jossa miehen harteille jätetään vastuu perheen elättämisestä. Naiset saavat olla kotona huolehtimassa lapsista ja kodista. Mutta tätä ajatusmalliahan meillä pilkataan 6-0.
Kyllä minusta on vanhemmiten tullut niin mukavuuttarakastava, että vaihtaisin lennossa paikkaa esim. hollantilaisten sisartemme kanssa, ja saisin nauttia lapsista ja kotona olemisesta.
Mutta pilkatkaa te arjen sankarittaret suu väärällänne naisia, jotka osaavat olla naisia miehilleen. Ettehän te tätä kuviota ymmärrä....
Oikein hyvää jatkoa ap:lle ja hänen perheelleen! Kunpa itsekin olisin voinut valita toisin...
joka sanoo minulle palvovasti "olet niin seksikas" vaikka ei olisi meikin rahtustakaan naamassa, tukka sekaisin ja koti viela enemman sekaisin.. Mies joka rakastaa minua silloinkin kun EN ole tallattyna, koti puhtaana ja lapset merimiesasuissaan hiljaa katsomassa TV:ta kun han tulee kotiin. :)
järjestelyä, jossa hän saa olla kotona niin kauan kuin tahtoo, kunhan hoitaa talouden. Minä mahdollistan asian taloudellisesti.
Jokainen arvaa miten nykynaisen kanssa kävi.
Ei hoitanut, joten sopimus purettiin. Sopimuksen purkaminen taas aiheutti määräämättömästi katkeruutta ja lopulta eron.
Joten ei onnistu.
Minulta ei kauheasti saa arvostusta naiset joilla ei ole mielipiteitä ja yrittää vain miellyttää kaikkia myötäilemällä! Kamalan tylsää elämää! Nykynaisella kuuluu olla mielipiteet ja itsekunnioitusta!
ja alentavampaa kuin omalle miehelle keimailu. Täysjärkinen nainen kaipaa myös kodin ulkopuolista elämää tai sitten jotain mahdollisuutta tehdä siellä kotona jotain omaa juttua. En tajua! Meillä miehen kanssa on sovittu, että lasten hoitaminen riittää eikä minun tarvitse seksikkäänä siivota, koska kumpikin meistä on normaalijärkinen ihminen ja tietää että töissä istuminen on paljon leppoisampaa kuin pienten lasten kanssa kotona oleminen. Palaan töihin heti kun pienin lapsi on sen ikäinen että viihtyy hoidossa. On meitä moneen junaan. Ei ole rasittavaa naisen käydä töissä, vaan aivan normaalia ja sen jaksaa hyvin jos ei ylisuorita.
Eli Heikko, vahva vaimo se siellä huutelee.
Itse en lähtisi tuollaiseksi jalkarätiksi ikinä. Mun elämäni on omani, ja haluan olla oma itseni, en mikään toisen loputon miellyttäjä. Kyllä mäkin tarvitsen hierontaa ja lepoa ja välillä valmista pöytään.
Mutta jos joku haluaa olla huora ja kotipiika vapaasta tahdostaan, mitäpä sitä kieltämään. Monethan tuon nimeen vannovat.
Siivan kun mies on töissä. Kun hän tulee kotiin, keskityn aluksi vain ja ainoastaan häneen. lapset ovat sopivasti katsomassa lastenohjelmia juuri silloin.Silloin siis mieheni syö ja samalla hieron hänen hartioitaan, menemme lepäilemään ja kuuntelen hänen päivän kuulumiset ja hän minun.
Sitten vietämme perheaikaa, jolloin käymme ulkoilemassa tai vaan oleskelemme yhdessä. Lasten iltatoimet teemme yhdessä.
Minä siistin kodin vielä lopuksi ja sitten keskitymme toisiimme (tai televisioon :D )Juu, kodin sisustus (tekstiilit, värit, materiaalit) on minun alaani, kuten lasten vaatteet, ruoka ym. Mies osallistuu niihin vain maksamalla.
Auton ostot, lomamatkat ym. päättää mies. Mies kirjaimellisesti päättää vielä ne kaappien paikat, eli isommat asiat.Ja olen 100% sitä mieltä, että mitä onnellisempi mies, sen parempi avioliitto. Ja miehen onnellisena pitäminen on lopulta kovin helppoa: Kaunis vaimo, lämmin ruoka, siisti koti, puhtaat vaatteet, seksiä ja lämpöä.
Kysykää miehiltänne, moniko vaihtaisi "50-lukulaisuuteen" jos saisi päättää?
ap
Jos kysyttäisi naisilta, kuinka moni ottaisi tuon miehen roolin vastaan? MINÄ AINAKIN, kyllä mulle kelpaisi seksiorja ja kotipiika, töissä käyn oikein mielellään.
Mä olen viime aikoina ajatellut suomalaisten naisten mentaliteettia. Täällä väännetään hampaat irvessä töitä kodin ulkopuolella, sitten rättiväsyneinä roudataan muksuja kokopäivähoidosta, laitetaan ruoat, siivotaan ja pestään pyykkiä. Kaikki energia menee päivä päivästä selviämiseen jotenkuten. Siinä unohtuu itsensä kunnossa pitäminen ja parisuhteen hoito.
Sitten ihmetellään erotilastoja kun yritetään parhaansa mukaan kilpailla miehen kanssa paremmuudesta. On unohdettu naisellisuus kokonaan. Toista on muualla maailmassa, jossa miehen harteille jätetään vastuu perheen elättämisestä. Naiset saavat olla kotona huolehtimassa lapsista ja kodista. Mutta tätä ajatusmalliahan meillä pilkataan 6-0.
Kyllä minusta on vanhemmiten tullut niin mukavuuttarakastava, että vaihtaisin lennossa paikkaa esim. hollantilaisten sisartemme kanssa, ja saisin nauttia lapsista ja kotona olemisesta.
Mutta pilkatkaa te arjen sankarittaret suu väärällänne naisia, jotka osaavat olla naisia miehilleen. Ettehän te tätä kuviota ymmärrä....
Oikein hyvää jatkoa ap:lle ja hänen perheelleen! Kunpa itsekin olisin voinut valita toisin...
naisen asemaan? Viinaa kittaavan mulkeron armoille "toteuttamaan naiseuttaan " kotona?
Kyllä mun mielestäni yhteiskunta voi mahdollistaa hyvän perheen ja työn yhdistämsien muutenkin kuin siten, että naisen on luovuttava työurasta.
Muistakaa nyt ihmeessä, että kotona ei kerry sitä eläkettä paljon paskaakaan, työhön on turha haikailla useamman kotivuoden jälkeen jne.
minäkin olen tuollainen, jos asiaa aletaan liian pinnallisesti ruotimaan.
- minä viihdyn kyllä kotona, mutta olisin mieluummin töissä, kuin omaishoitajana.
- teen joka päivä lämpimän ruuan koko perheelle, koti on siisti, kun aikaa riittää siivota koko päivä.
- meikkaan ja laitan hiukseni - teen sitä kyllä ihan omaksi ilokseni, mutta olen toki tyytyväinen, jos mies sanoo minun olevan kaunis, kehunhan minäkin häntä kun hän on nähnyt vähän vaivaa.
- pesen kaikkien vaatteet, silitän ne ja vien kaappiinkin, jälleen kerran siksi, että minulla on päivisin aikaa siihen.
- en nalkuta enkä marise, mutta en mikään ainahymyileväperuspositiivikaan ole, en vain koe tarvetta valittaa miehen tekemisistä, jos niissä ei ole vikaa. kerron kyllä jos jokin asia ei mielestäni ole kunnossa, mutta niistä asioista pystyy kyllä keskustelemaan ilman nalkutuksia.
- hieron miestäni, mutta niin hänkin tekee minulle, mieheni tuo viikonloppuisin aamukahvin sänkyyn, koska haluaa itse lojua sängyssä pitkään.
- päätökset tehdään joko yhdessä keskustellen, jos ne koskevat molempia millään tavalla, tai teen omia päätöksiä, silloin kun asia koskettaa vain minua, yleensä kaikesta keskustellaan yhdessä, vaikka toisinaan on pakko tehdä kompromisseja jossa jommankumman kanta on hallitsevampi.
- hoidan kodin ja lapset, (kuusi lasta, joista yksi vaikeavammainen) enkä vaadi miehen siivoavan tai valmistavan ruokaa kotiin tultuaan. ihan vain siksi, että yleensä olen ehtinyt tehdä jo kaiken valmiiksi sen 9 tunnin aikana, jonka hän on töissä.
- en ole koskaan kieltäytynyt seksistä, koska nautin siitä yhtä paljon kuin mieheni ja meidän halumme sattuvat kohtaamaan. pidätän itselläni kuitenkin oikeuden tehdä sen, jos sellainen tilanne eteen tulisi. saman oikeuden suon miehellenikin.
- minäkin rakastan miestäni, saatan jopa ajatella jumaloivani. en silti koe eläväni epätasa-arvoisessa parisuhteessa, koska tilanne on ollut myös toisinpäin, kun minä olin töissä ja mies vanhempainvapaalla.
Oikeasti näin se menee meilläkin mutta tällä tavalla kun se on kirjoitettu niin ei kuulosta aivopestyltä ;)
Ap:n teksti voisi olla mun kynästä. Ja minuakin arvostellaan jämähtämisestä 50-luvulle... Mutta antaa muiden arvostella, sillä pidän elämästäni, enkä vaihtaisi sitä kenenkään kanssa. :)