Helmikuun haaveet 2011
Kommentit (316)
Vilho: kuinka meinaat voida olla testaamatta?!?!
Täällä mennään tänään kp29/28-32, dpo9. Sunnuntai iltana tuli alamahaan pallo. Semmonen selvä pallon tunne. Lämmöt on olleet kans oviksesta asti 37 tietämillä, eilen jopa meni 37,5. Kylmä. Eilisestä asti ollut ihan järkyttävä väsy. Vessassa pitää käydä usein. Vesi maistuu, eli janottaa. Kasvot kiiltelee. Ja eilen myös mulla maha möyrysi ja lurisi ja illalla närästi!
No, eilen tein testin: nega. Tänään tein testin: nega. Vakaa tarkoitukseni oli odottaa siihen dpo12, mutta ei riitä täällä kärsivällisyys odotella! Kestäisi tämän hirmu väsymyksen paljon paremmin, kun tietäisi, mistä se johtuu!
Ihania uutisia!!
Nyt sitten tarkkailet oloasi ja tuntemuksiasi oikein suurennuslasin kanssa ja kerrot meille muille sinun alkuraskauden oireet ;)
Täällä ei edelleenkään menkkoja kuulu eikä olokaan tunnu siltä että tekisivät tuloaan... pelkään vaan että kiertoni on joku superpitkä enkä uskalla testiäkään tehdä.. Minkäänlaisia oireita ei oikein ole, ei edes kuviteltuja! Ainoastaan olen ollut ehkä hieman kärttyisämpi(?), mutta se ehkä johtuu kevätlukukauden loppumetreistä ja kiireistä töissä. Odottelen vielä viikonlopun yli ennen kuin testaan, ellei sitten menkat ala. Nyt siis kp32.
Onnea vielä kerran Ellulle :)
Täällä yksi kuumeilija ilmoittautuu ja plussa tänään tarähti testiin :) eli la olisi sitten 4.2. takaraivossa kummittelee kyllä vieläkin keskenmeno 12/09..
tuutuli, mäki testasin eilen ja tänään negan, pöh mut mitäs oon niin hätähousu :)
Nyt oottelenki kiltisti maanantaihin ennenku testaan, ennen sitä en mee apteekin lähellekkään :))
Ihanaa ihanaa Äippäliini ja Ellu!! :) Paljon onnea plussasta! :) Nyt vaan hyvää vointia teille molemmille ja plussatuulia kaikille muille!
Täällä päässä on tänään itkuinen päivä näköjään. En oikein osaa sanoa, mikä mua masentaa. Itku on kurkussa koko ajan, vaikka äsken vähän jo purkaantui. Naama kukkii ja huomenna pitäis olla edustuskunnossa. *huoh* Varmaan hormoonit asialla.. ärsyttäviä.
Kaikki muukin ärsyttää. Kävin kaupassa ja muut ihmiset oli NIIN hitaita ja asettui mun tielle koko ajan. Alkoi melkein huvittaa oma ärsytys, mutta vain melkein.
Piina vielä jatkuu. Eilen illalla jäi väriä paperiin, mikä yleensä tarkoittaa menkkojen alkamista muutaman tunnin sisällä. Mutta vielä ei ole tapahtunut mitään. Väriä jää paperiin edelleen, mutta housut on säilyny puhtaina. Eriskummallista.. Ja tissit on edelleen kipeät. Yleensä niiden arkuus helpottaa hieman ennen menkkojen alkamista, eli käytännössä tänään pitäisi olla jo normitissit. En uskalla testailla, vaikka negatesti sais ne menkat varmaan kyllä alkamaan. Pääsis elämässä eteenpäin.
Toivottavasti teillä muilla menee paremmin!
t. Aamupuuro
Ihanaa saada kuulla plussauutisia!
tuutuli: Nuo kuulostavat erittäin lupaavilta oireilta. Ja monillahan on testi näyttänyt aina vaan negaa, vaikka on raskaana ollutkin, joten jännityksellä odotan sinultakin kohta plussauutista. :)
).( En ole vieläkään saanut raahauduttua kauppaan ostamaan sitä greippimehua. :D Mieliala on ollut alhainen, ja on ollut vaikea keksiä mitään valoisaa tulevaisuudesta. Asiaa tarkemmin mietittyäni totesin, että niin on käynyt lähes joka kerta, kun jommassakummassa peukalossani on ollut käsityöt estävää jomottelua tai muuta kremppaa. Nyt pitää vain malttaa lepuuttaa kättä ja keksiä mielekästä luettavaa siksi aikaa. Kirjojahan täällä kyllä on odottamassa, mutta mielenkiinto ei vain yleensä riitä niihin keskittymiseen.
Olen muuten tänään onnistunut kaksi kertaa ajattelemaan, että onko sillä muka niin väliä, vaikken saisikaan lasta seuraavien esim. 2 v aikana. !! Tosin tunne ei ole ollut siinä mukana, vaan ne ovat olleet semmoisia tylsiä hetkiä, jolloin ei tunnu miltään. Mutta mikä hyvänsä, mikä johtaa rentoutumiseen on hyvä juttu, kun yrittää raskautua, eikös? :)
Nyt menossa kp 7/30-31, yk2
Argh mua alko jotenkin ihan hirveesti jänskättämään nuo plussat! Onnea siis Äippäliinille ja ellullekin vielä uudestaan! Näistä helmihaaveista tuli jotenkin nyt paljon konkreettisempia kun on oikeita plussia eikä mitään vinksahtaneita oireilijoita :D
Joista puheenollen mulla selkeesti viiraa päästä.. On semmonen tunne että tisseistä valuis maitoa :DD (tai mitä se nyt on se maidon esiaste). Lopetin imetyksen 2kk sitten ja nyt keksin että tissit on terhakkaana heti valmiit seuraavaan koitokseen ;) Voi mua!! enää 6 yötä testiin..
Ellulle ja Äippäliinille isot onnittelut plussista :)
Hitto ku käy kateeks lukea näitä teidän raskausoirespekulointeja! Haluisin itekin jo sekoilla samanlailla. Tuntuu, että tää alkukierto on tällasta odottelua vaan.
Ite oon vähän mieli maassa. Miehen kanssa on menossa vähän outo vaihe. Tänäänkin jotain pientä riitaa ja nyt jo stressaan siitä, että mikä fiilis ens viikolla, kun ois ovis käsillä. Kauheeta. Pitäis osata mennä fiiliksen mukaan, eikä väkipakolla vauvakuumeessa heilutella sitä peittoa. Äh.
Kaikille piinailijoille tsemppiä! :)
- Izzie123, kp 7/29, yk 2
Eli mun aiemmat viestit ei tulleet kokonaan, koska laitoin sydänmerkin. Tää palsta ei näköjään tykkää siitä...
Oireista: Eli viikko oviksen jälkeen alkoi vähän niinkuin menkkakivut, jotka tulee aina välillä, ei siis satu koko aikaa. Sitten on toooosi väsy olo, myönnettäköön, eilen laitoin lapsille videot pyörimään ja vaan makasin sohvalla, ei muutakaan jaksanut. Mutta toisaalta olen siivonnut työhuoneen, kaksi vaatekaappia etc, joten aika maanis-depressiivinen olo on.:)
Jaahas, nyt kuopus heräilee.
Palaillaan, ja kaikille testionnea!
Ellu kp 26/24 (en edelleenkään uskalla laittaa rv...)
Se on plussa!!!!
Halusin tänään testata, hätähousu kun olen. Nyt kp:t 25/28, oireet seuraavat: menkkamainen jomotus alavatsalla, rinnat jotenkin „täynnä“. Ei muita oireita. Ihan hölmistynyt olo, ja vessassa juoksen vähän väliä tarkistamassa tilannetta.
Raskauskeijun liuskatesti käytössä, testiviiva tuli heti näkyviin, muutaman minuutin päästä haalea viiva, joka vahvistui n. 5 minuutin päästä ihan selkeäksi viivaksi.
Käytössä oli tässä kierrossa ovulaatiotesti, greippimehu ja jalkojen ylhäällä pito puuhailujen jälkeen. En sitten tiedä, oliko näillä jotain vaikutusta, mutta kaikkeni halusin yrittää.
Onnellinen Rusettiina rv 3+3 (VASTA!!), tai kp 25/28, yrityskerta 8 tuotti tulosta. La 8.2.2011
Täällä jatkuu odotus, nyt menossa kp 22/27, enkä uskalla testata ennen kuin alkuviikosta. Vielä olisi siis viikonloppu aikaa jännittää.
Minäkin hätähousu testasin keskiviikkona yhden negan kp:t oli vasta 20/27. Se oli ehkä sellainen maan pinnalle palauttava testaus ja sen takia maltankin nyt sitten odottaa vähintäänkin maanantaille asti, jolloin kp on 25/27.
Plussatuulia kaikille, ensi viikolla onkin sitten jännät paikat tosi monella :)
-Hennan kp 22/27 yk 1
Hurrrjan kiva päästä lukemaan plussista! Ihan sama fiilis kuin jollain aikaisemmalla kirjoittajalla (sori en muista kuka), että se tuo jotain konkretiaa tähän omaan yrittämiseen. Ei olla hörhöjä ;)
Mä en muuten Rusettiina ole tehnyt tuota jalat ylös taktiikka, olen siitä kyllä kuullut... arvaa alkoiko kaduttamaan ;)
ON:Tähän aikaan sitä toivoo, että ollapa lyhytkiertoinen ;). KP 28 ja kuitenkin ovisplussa (vasta) 8pv sitten.... piinaavaa. Mutta hyvä fiilis on, eilen tuntui toosi paljon alavatsalla jomotusta ja kaivelua ja perus menkkajuilintaa. Voisiko olla kiinnittynyt...? Aamulämmöt 36.8, mulla normaali 35ja risat... huuuuh jännittää. Nyt ihan normiolo muutoin. Ai niin, se mikä erottaa aikaisemmista kierroista (kun jomotusta ja juilintaa tässä nyt on ollu koko kevään pilsujen lopettamisen jälkeen) on repäisevät kivut alavatsalla yskimisen jälkeen....
(jaksaakohan kukaan lukea näitä mun omanapa"tiivistelmiä", hih)
Hyvää viikonloppua ja plussatuulia!!! Kyl tässä pinossa on jännät paikat ens viikolla :)! Millä muuten meinaatte testata? Mulla ei ole kuin digitaalisia cb kaapissa.
Vilho kp28/34?,dpo7-8 yk3
Huomenta vaan ja suuronnittelut plussanneille, se on ihanaa aikaa!
Eli minulla km tämän kuun alussa ja yhtään varsinaisia menkkoja ei ole tullut km:n vuodon jälkeen. Nyt menossa kp 23 (km:stä) laskettuna ja ainakin ovulaatio oli kohdillaan eli bongattu tikuilla viime su-ma eli kp18-19. Ja nyt tässä ei voi muuta kuin odotella :)Ainakin viikon meinasin yrittää jaksaa odottaa, mutta saa nähdä kuinka käy.
Kaapissa on 6kpl One Step-liuskaraskaustestejä, joten voi olla, että sorrun jo aiemmin testaamaan ja taa menetän toivon, kun tyhjää näyttää...
Viimeksi kun tulin raskaaksi ei minulla ollut mitään oireita ennen kuin plussasin, mutta sen jälkeen alkoi sitten tuntua nippailua alamasussa ja väsymys oli ISO.
Tsemppiä kaikille!
Onnea Äippäliini ja Ellu ja Rusettiina!! Nyt on pakko myöntää että kateus nostaa päätään ;)
Onneksi me kaikki taidetaan olla samanlaisia hätähousuja..olin päättänyt että mitään en testaa ennen kuin menkat on OIKEASTI myöhässä, mutta kuinkas kävikään..kp 27 tein varhasen testin, no, tuloksenhan tietää. Ja nyt tulee tuhrua että taidanpa saada siirtyä tuonne maaliskuisiin. POtuttaa niin paljon.
Mutta älyttömästi kuitenkin Onnea plussanneille ja peukkuja testauspäiviä odottaville!
Mahtava juttu, kun tulee tähän pinoon plussia!
Onneksi tuntuu olevan muitakin, joilla testaus ajankohta on alkuviikko. Kun sinnehän sitä pitäisi jaksaa odottaa.. vaikka malttamattomana jo tein ne kaksi negaa eilen ja toissa päivänä.
Tänään kp30/28-32, dpo10. Menkkajuilinnat alko aamuyöstä. Ihan heräsin, niihin. Ei kuitenkaan vielä edes tuhruttele. Yleensä sitä on n.3-5 päivän ajan ennen kun hanat todella aukeaa. Rinnat on edelleen arat. Järkky väsy. Nälkä! Siis mulla on koko ajan nälkä! Tätä syömävauhtia näytän kohta hyvinkin raskaana olevalta, vaikka en ehkä oisikaan. :( Vaikka sehän on kyllä normaalia ennen menkkoja, että pitää syödä koko ajan ja kilot kertyy.. Jos se täti nyt sieltä saapuu, niin paastoan kyllä muutaman päivän sitten. Jos taas ei tule, niin tiedän tämän syömisen tulevan tarpeeseen. Mulla on joka raskauden aikana paino pudonnut useita kiloja ekoina kuukausina, kun ei voi öklötyksen vuoksi paljon mitään syödä.
Vilho kyseli, mitä testiä meinataan käyttää. Testasin toissapäivänä mammaksilta tilatulla, David-merkkisellä liuskatestillä. Eilen sitten cittarista ostetulla prechek liuskatestillä. Tiistaina menen apteekkiin ja ostan sen kaikkein luotettavimmaksi osoittautuneen Apteekin raskaustestin. Se ei näytä haamuviivoja eikä viivanpaikkoja, vaan jos toinenkin viiva tulee, siinä on myös väriä. Eikä näytä myöskään vääriä positiivisia. Omien kokemusteni ja kuulemisieni perusteella se on kaikkein luotettavin testi. Se vain, että sitä ei saa muualta kuin apteekista. Ja täällä pikku pikku paikkakunnalla kaikki apteekissa olevat näkevät, jos sen sieltä hyllystä hakee. Ja aina on joukossa joku tuttu tai tutun tuttu. Ja pian kaikki tutut tietää, mitä on käyty ostamassa. Että ihan mielellään en niitä apteekista ostettavia käytä.
Yrityskerta 2 meillä meneillään ja tällä hetkellä kp 27/jotain.. Ennen yrittämistä käytin hormoonikierukkaa, joten menkkoja ei ollut ollenkaan. Ennen kierto oli kuitenkin 30 päivää, mutta kierukan jälkeen ilmeisesti 28 päivää.. Yhdet menkat siis olleet kierukan poiston jälkeen.
Kuvittelen täällä myös kaikkie raskauden merkkejä :D Uusimpana on nyt tullut hajuaistin yllättävä paraneminen. Eilen haistoin mieheni syöneen lihapullia. Hän oli syönyt niitä n. 4 tuntia sitten, enkä edes tienny siitä :D
Noh oireet kuvittelua tai ei, niin jännät paikat täälläkin on.
Tsemppiä kaikille ja onnittelut jo plussanneille!!
Olin taas ihan liikuttunut uudesta plussasta :)
Omaa masua nippailee, lämmöt 36,8, tosin en oikein tiedä normaalilämpöäni mutta ei kai se noin korkee yleensä oo.. Joku jossain pinossa kirjotti että etovan olon lisäksi nieleskelee enemmän, mulla vähän samaa :D Niin ja jalat ylhäällä -metodi oli myös mulla käytössä.
Mulla ei ole vielä mitään testiä hankittuna. "Pelkään" että alan testailemaan liian aikaisin, joten ajattelin piinata itseäni ensi viikon puolelle ennenkuin menen apteekkiin ostoksille :) Viilipyttymieheni ei ymmärrä ollenkaan miksei voi vaan odottaa että menkat on reilusti(!) myöhässä ennenkuin testaa..!! Ihan turha toivo yrittää valaista sitä vauvakuumeisen naisen sielunmaailmasta :), ilmoitin vaan että ens ke ei sitten saa olla kiire töihin kun on testipäivä :D
Hemmuli kp 22/27
Meillä siis ennestään tytöt 05 ja 08 ja nuorimmaisen jälkeen ei ehkäisyä ole käytetty, mutta mitään tulosta ei ole tullut :(
Hektisen elämän takia, en ole juuri ehtinyt viime kuukausina edes kuumeilla, emme ajoita petipuuhia mitenkään kierron mukaan vaan ihan sen mukaan miten tilanne sallii ;)
Tässä kierrossa sitten kuumeilu alkoi taas nostaa päätään, kun kp20 tuli pientä tuhrua. Tämän jälkeen on maha ollut turvoksissa joka ilta, väsymys ihan kaamea ja seksin jälkeen vähän vuotoa. Nännin ympärykset tummuneet tässä viime päivinä ja mahassa nippailee aina välillä!
Testata meinaan vasta ensi viikolla jos tarvetta!
Onnea ja tarrasukkia kaikille jo plussanneille ja tsemppiä meille kuumeilijoille!
katza78 kp30/29-32
Mahtavaa Ellu1980!! Onnea! Lisää plussia tähän pinoon vaan! Tsempit ekana ainakin rusettiinalle :), toivotaan että plussat pärähtää. Kyllä noilla dpo:lla mä ainakin testaisin jo ;), (kärsivällisyys ei kuulu hyveisiin)
ON: Tänään kp27, dpo6-7. Eilen vatsa oli ihan ihmeellinen, kurnutteli, närästi, kipuili. Siisi ihan ylävatsa. Tuosta nyt ei voi vielä päätellä mitään, mutta tänään aamusta alkoi menkkajomotus, ensin selästä ja sitten vatsaa, myt myös pistelee ja kaivelee alavatsaa. Tämän hörhön odotukset siis korkealla ;). R-testin "nyörit" pysyy kiinni ainakin ens ti-ke asti... Menkkojen pitäisi tulla to-pe, mut jos oireet jatkuu niin tiedän, että vaikeeta on odottaa sinne asti...
Aurinkoa ja + + + + + + + tuulia!
Vilho 27/34?, dpo 6-7, yk3