Helmikuun haaveet 2011
Kommentit (316)
Iih! Täällähän on monilla tosi jännät paikat menossa. :) Tulisipa plussia!
Itselläni oli viime yönä vähän nukkumisen kanssa vaikeuksia, koska alavatsaa nipisteli/poltteli. Samaa oli pari kk aiemminkin ja kävin lääkärissäkin sen takia, mutta ei ollut pissatulehdusta ja raskaustestinkin ne halusivat tehdä ja nega oli. Sillä kertaa siihen auttoivat kuukautiset mutta nyt tämä tulikin kuukautisten loppupuolella.
Mutta varsinaiseen asiaan: siinä sängyssä kieriessäni tajusin, että tässä kuussa meni siteitä vain puolet siitä, mitä yleensä. Aloin jännittää, että mitä jos sittenkin! Aamulla laskin käytetyt siteet roskiksesta ja päivän mittaan aloin stressata vähän enemmänkin ja pakko oli käydä ostamassa raskaustesti. En uskaltanut kertoa siitä miehelle, joten jouduin odottamaan sopivaa hetkeä tehdä se (emme lukitse vessan ovea, joten hän olisi voinut rynnätä sisään ja saada minut kiinni itse teossa + oven läpi kuuluu rapinat yms. tosi hyvin). Negaahan se sitten näytti, mutta ainakaan ei enää tarvi stressata siitä. :)
Huomenna käyn ostamassa sitä kuuluisaa greippimehua. :) Äsken katsoin kalenterista, milloin mieheltä on saunominen kielletty. x) Hölmöähän tämmöinen on, kun on vasta yk 2, mutta jos ei kesällä tärppää, joudumme pitämään taukoa tulevan elämäntilanteen takia useita kuukausia. Ja on tässä tosiaan jo toivottu lasta kymmenisen vuotta (minä siis) ja oltu yhdessä monta vuotta, joten miksei sitä voisi käyttää useampaakin apukeinoa nyt samantien.
Aurinkoisin plussaterveisin, ivilla kp 5/30-31, yk 2
Samaa olen minä lukenut, mutta ikävä kyllä myös niitä tarinoita ettei olekkaan tärpännyt helposti km:n jälkeen...
Noh, jotenkin tuntuu, että olen rauhallisempi tämän asian kanssa km:n jälkeen ja onhan se tietenkin positiivista tietää, että tärppäsi ja keho toimii edes sillä saralla...
Ja ajattelen tässä positiivisesti että JO 2 vkon päästä voin testata taas :op
Mä olen ihan kateellinen teille, jotka olette jo piinaviikoilla... Aika tuntuu tosiaan matelevan!!
Itselläni kp 13 tänään ja tein eilen ekan ovistestin. Viime kierto oli jostain syystä 26 päivää, sitä ennen aina n.31. Ärsyttää, kun en tiedä, alotinko testit liian aikasin...Toisaalta, jos on taas lyyt kierto, niin saattoi jopa olla liian myöhästä. Mulla on toi clearbluen digitaalinen testi ja siihen 7 tikkua, joten toivoa sopii, et viimeistään sunnuntaina näyttäiskin jotakin:) Me ollaan kyl nyt oltu muutenkin aktiivisia makuuhuoneessa, et ei pitäis siitä jäädä kiinni.
Meneekös se todella noiden ovistestien kanssa niin, että kun tulos on positiivinen, ovulaatio on vasta tulossa? Eli testipäivänä en vielä ovuloi? Kannattaako seksiä harrastaa positiivisen ovistestin kanssa samana päivänä vai oletettuna ovulaatiopäivänä? ...vai olenko ymmärtänyt nyt jotain ihan väärin?
Mua harmittaa parisuhteen kannalta tää "vauvan tekeminen"...Seksi on saanut ihan erilaisen merkityksen. Eilenkin illalla sanoin miehelle, et tänään päivällä nipisteli vatsasta, et josko kuitenkin olis ovulaatio.. Pakkohan sitä oli sitten sen vuoksi peittoa heiluttaa ja jälkeenpäin ajateltuna tuntui aika tympeältä, et homman tarkotus oli vaan "kylvää siemenet". Tuun varmaan ihan sekopääksi, jos joudun ajattelemaan näin monta kuukautta vielä... Onko muille seksistä tullu suorittamista ja vaan raskautumiseen tähtäävää toimintaa? Mulla ainakin viime kerralla kaikki nautinto puuttui kokonaan. Tuntuu aika ikävältä.
Meidän esikoinen sai alkunsa yllättäen vaikka ihan toivottu lapsi olikin. Jälkeenpäon ajateltuna se tuntui paljon "mukavammalta" ja luonnollisemmalta tavalta tulla raskaaksi. No toisaalta aina se ei niin luonnollisesti onnistu...
Tässäpä tätä pohdintaa riittikin...
JohannaAl
kp 13/26-31 yk2
Pakko on minunkin vähän aukoa päätäni täällä. Salaa olen lueskellut teidän piinojanne ja toivoisin teille kaikille plussauutisia!! Itsestäni ei olisi niin väliksi.
Ristiriitaisin tuntein jälleen kerran odottelen menkkojen alkamista. Raskausoireita on, niitä on ollut yli vuoden verran jo joka kuussa. Niin, ja meillä ei tosiaan vielä yritetä, elämäntilanne on sellainen, että vielä hetken aikaa olisi hyvä odottaa. Silti toivoisin lasta NIIN paljon! Ja samalla pelkään(salaa toivon), että olen nyt raskaana (joka kierrossa sama juttu). Sanoin, ettei meillä yritetä, muttei kyllä ehkäistäkään. Jotain varmoja päiviä lasketaan, mutta pelkäänpä, että niistäkin on vähän lipsuttu viimeaikoina. Pitää varmaan koittaa palata kumiin, jotta voisin keskittyä johonkin muuhun kun tähän ristiriitaiseen kuumeiluun.
Menkkojen pitäisi alkaa tänään, tai viimeistään huomenna. Viikonloppuna jo tuli pientä oranssia(?) ja ruskeaa vuotoa pari päivää. Aiemmin en ole juuri tuhrutellut, nyt vasta tänä keväänä on tuollaista vaivaa ollut, outoa.. Tissit on vaihteeksi todella kipeät sivuilta. Ja eilen suihkuun mennessä huomasin peilistä, että rintojen verisuonet oli jotenkin supernäkyvissä! Onko se raskausoire??? Väsyttää ja olen myös kiukkuinen aamuisin (joku muukin täällä sanoi olevansa, oire??).
Tuskin siis olen raskaana. Turhaa tänne kirjoittelen, mutta johonkin on pakko saada purkaa näitä ajatuksia, enkä tiedä kelle tästä puhuisin.
Paljon plussia kaikille teille muille! :) Minä koitan vielä olla plussaamatta, vielä vähän aikaa.
terv. hulluksi tullut Aamupuuro
Ihana lukea noita sun juttuja. :)
Mulla ihan sama homma, että raskausoireita on ollut jo koko yrityksen ajan, kuudetta kiertoa siis. Nytkin ovulaatiosta on arvioni mukaan vasta joku 3-4 päivää, ja kovasti on oireita. :)
Mä olen sitä mieltä, että elämä ei ikinä ole siinä pisteessä, jossa kaikki on valmiina vauvalle. Eli jos oikeasti toivot vauvaa, niin silloin raskaus on parasta mitä sinulle voi tapahtua. Ihan riippumatta siitä, pistääkö se muun elämän hyrskyn myrskyn. :)
Muillekin voisi kommentoida, että on ihana nähdä kuinka normaalia tuntuu olevan tämä hulluksi tuleminen. :) Itselläni tuntuu, että puolet ajasta (kierron alkuosa) on tosi tyyntä ja rauhallista, mutta toinen puoli ajasta on ajatukset, keskittymiskyky, ja jopa fyysinen vointi ihan mullin mallin (nytkin vatsaa kivistänyt oviksesta asti, vaikkei ekoina päivinä pitäisi olla edes mahdollista).
Raskautta alkaa toivoa jo ihan siksikin, että ei tarttisi enää kärsiä kuvitelluista (siis 100% turhista) oireista. :)
Mäkin lähdin nyt taas avautumaan :) Esikoisen päikkäriaikaan tuntuu olevan taas ihan liikaa aikaa vatvoa näitä asioita..
Aamupuuro, kyllä voi verisuonet tisseissä/ dekoltee-alueella on raskausoireita, että saas nähdä :) Mä oon juurikin niitä verisuonia juossu vessassa kyttäämässä(!!) ja "päättäny" että kyllä niitä on enemmän kuin yleensä :) Samoin alavatsaa nippailee edelleen ja nyt on kylmäkin.. ( villasukat jalassa) Sitä vaan mietin että kyllähän oikein toivomalla varmaan saa näitä fyysisiä oireita jos jonkinlaisia..
Olin äsken jo Kelan laskureissa ja ihan tuli tippa linssiin kun katselin että koska se äippäloma alkais.. että kyllä vaan tosi kovaa tipun alas pilvilinnastani jos niikseen tulee!
Hemmuli kp 20/27, yk1
Hauska lukea muidenkin toiveraskauksien alkuoireita ;) Itsellä tosin vähenemään päin...
Vatsaa ei ole polttanut enää, nännit eivät ole juurikaan kipeät enää tänään. Pakko varmaan panna oviksen piikkiin ne siis vielä. Ihan jotain ajoittaista juilintaa lukuunottamatta, olo on normi. Tai siis niin normi kuin voi kuvitelmiensa ja oirevahtauksen kera olla..on tää piinaa... ;)
Huomenna viikko ovishymynaamasta.Lämmöt minulla eivät ole laskeneet. Se ja tämä hyvä fiilis onnistumisesta antavat toivoa:) Jatketaan kuumeilua ja kaikki uutiset sitten heti kertomaan!
Vilho kp26/34?, yk3, dpo5-6
Minulla on ollut ihan samaa! Viimeiset melkein neljä vuotta olen aina silloin tällöin (en onnekseni sentään joka kk) ollut havaitsevani selviä raskausoireita. Kolme kertaa olen jopa ollut varma, että olen raskaana ehkäisystä huolimatta. Yhdellä kertaa kuukautiset alkoivat ennen kuin ehdin testata, kahdella muulla kerralla ehdin jopa käydä ostamassa testin apteekista ja saada kirkkaan negatiivisen. Ja testasin tietysti salaa mieheltä ja hävitin testit pakkauksieen hyvin nopeasti vähin äänin.
Huoh. Että voikin jokin asia muodostua näin pakkomielteeksi. Pari kertaa olen erehtynyt jollekin ystävälle möläyttämään aiheesta jotakin eikä sympatiaa ole suuremmin herunut. Tuhahtelua ja silmien pyörittelyä sen sijaan kyllä... Kuulemma yksi lapsen saaminen ei voi olla noin iso asia ja sitten jos niitä ei tule niin sitten eletään (onnellisena) ilman. Joo-o...
).( Greippimehua ei ole vielä ostettu. Kohta ajattelin selvittää, vaikuttavatko antihistamiinit tosiaan raskautumiseen ja jos, miten. Lisäksi takaraivossa kummittelee edelleen ajatus, että mitä jos sittenkin jo olen raskaana. No, ensi kuussa sitten vuodan todennäköisesti sen verran, ettei jää enää mitään epäilyksiä. Tietysti toivottavasti en. :)
Kiitos kanssasisaret ihanista viesteistä! Tuli heti parempi olo. :)
Zoey: Vauvauutinen olisi älyttömän ihana, olen ollut enemmän tai vähemmän vauvakuumeinen jo kauan. Ja ehtiihän sitä kummasti tehdä elämäntilanteelleen vaikka mitä yhdeksässä kuukaudessa.. ;) Mutta vähän silti mietityttää, miten miehelle kertoisin, jos plussa tulisi.. Jos vaan saisin töitä, niin sit sais vauvakin tulla.
ivilla: :) Mä olen lähes joka kierrossa varma, että olen raskaana. Monesti olen tehnyt testejäkin (salaa tottakai), mutta aina on ollut negaa. Nyt viimeaikoina en ole viitsinyt testailla, kun alan ymmärtää omaa hulluuttani. Oireet on joka kerta vähän erilaiset ja aina on jotain, mistä se raskaus"varmuus" tulee. Viime kuussa kerran närästi yöllä (mua ei ikinä närästä!), joten tottakai olin taas varma raskaudesta. Tällä kertaa "se oire" taitaa olla noi tissien verisuonet sitten.. Ja sit mä pelkään ihan hulluna valemenkkoja ja joskus testailen menkkojen jälkeenkin, ihan vaan varmuuden vuoksi. En halua olla raskaana tietämättäni. :) Hullu mikä hullu...
Ja joka kerta päätän, että ensi kuussa sitten en ala panikoimaan. Hah hah! :D Ihanaa kuitenkin kuulla, etten ole ainoa.
Hemmuli: Mullekin tulee kummia vilunväristyksiä. Villatakissa täällä tepastelen. Tosin ne kylmyyskohtaukset menee aika nopeasti ohi. Ja vielä voisi oirelistaan lisätä, että vessareissut tuntuu lisääntyneen (psykologista, luulisin.. olevinaan kauhee pissahätä ja sit ei kuitenkaan tuu kun loraus) ja öisin on nälkä niin että maha kurnii. Ja välillä nopeasti ylösnoustessa silmissä sumenee. Eilen vein roskapussin henkeä pidätellen, kun se haisi niin pahalta, ja mies ihmetteli, ettei hänen nenäänsä mitään haissut.. Mutta sillä on nenässä vikaa, täytyy olla. :)
Koittakaa jaksaa piinailla! Kyllä niitä plussia sitten aikanaan tulee kaikille, toivottavasti ainakin teille muille nopeasti. :)
t. Aamupuuro, jolla on nyt parempi mieli :)
Mä oonki varmaan oikein tosi hullu, tänään taas ostelin vauvanvaatteita ja tuotaniin, hain postista paketin ja siel oli noh lisää vauvanvaatteita ja KOLME äitiyspaitaa...voi huokaus :DD
Niin ja tunnustetaan se apteekista kipastu raskaustestikin, noh kaksikin ;)
Vaatteista en lappuja sentään irti leikannut, jos ei itelle tuu käyttöö niin on noita vauvoja tulollaan ja yrityksen alla muillakin lähipiirissä et käyttöö löytyy varmasti.
Oireita mulla on vaikka ja mitä, kuviteltuja kaikki tottakai!
Eihän uskois et viidettä kuumeillaan :D
Ihan hyvä et pinnasänkyä lukuunottamatta kaikki vauvakamat on myyty/annettu pois nuorimman jälkeen joten saan hössätä ja hankkia tavaraa alusta alkaen kaiken.
Mullakin ovulaatiosta vasta joku 5 päivää, ja kummasti muka on oireita.. nytkin alavtsaa vihloo. 5.6. pitäs alkaa menkat, jos on alkaakseen. Toivottavasti ei ala =) Nyt vaan hullua piinaa odotella.. Meillä on nyt 4 kierto menossa. No ilmotellaan kuin käy! Toivotaan plussia =)
Siis että tarinaa on tullut. ;o)
Mikähän raskausoireketju tästäkin on tullut, mutta ei vaan voi mitään kun niin monilla on suunnilleen samat koopeet ja kaikki kuulostelee hysteerisinä omaa kehoaan. Niin, siis allekirjoittanut myös... Hih.
Tähän mennessä oon menny ihan perusvatsannippailuoireilla oviksesta lähtien ja mitä nyt pientä rintojen aristelua, MUTTA tänään tuli nänneistä jotain vaaleta töhnää, siis kuin olis ihomatoja ulos puristanut, siis todella outoa. Ja siis ihan vähän vaan, mutta tuli kuitenkin. Että nyt rupes sit jännittää. Muuten itseasiassa massu on ollu tänään rauhallisempi, tosin oon ollu tänään koko päivän liikkeellä, joten massuakin kerkee vähemmän kuulostella.
Ihanaa tosiaan lukea kaikkien muidenkin kuumeilijoiden tilityksiä, kyllä se kovasti helpottaa. Ja mulla kuitenkin on mun paras kaveri, jolle pidän päivitystä oloistani jatkuvasti ja onneks se jaksaa kiltisti kuunnella. Olen itseasiassa tartuttanut pienen vauvakuumeen keverillenikin! ;o)
ponityttö kp23/29 yk3
Me ollaankin sitten näemmä aika samoilla päivillä. Mä odottelen menkkoja alkavaksi 3-6 päivä, todennäköisemmin 6. Eli päästään yhdessä jännäämään. :)
Mun on nyt kyllä jo pikku hiljaa pakko nauraa itselleni. Vähän väliä juilii ja vihloo ja pistelee mahaa, ja pidän sitä raskausoireena. Sit toisina hetkinä kun ei juuri tunnu mitään, muistelen kun joskus luin että joku oli kommentoinut että ainut mikä erotti plussakierron muista kierroista, oli että silloin ei ollut mitään oireita.
Miten mä voin tulkita olevani raskaana sekä oireiden että oireettomuuden perusteella, samassa kierrossa? ;D
Hehh, juu viet sanat suustani! Tuntuu että kaikki elimistön toiminnot saan jotenkin väännettyä raskausoireeksi =) voi tätä odotusta! Ja mikä hassua, juuri sillon 5.6. on mun kolmikymppiset.. eli samana päivänä kun menkkojen pitäis alkaa. Täytynee tehdä rtesti silloin aamulla, jotta tietää tehdä holittomankin boolin.. Ilmotellaanhan kuin meille käy =)
ja juu, kyllä taitaa mahaa mukavasti vihloa =D
Hyvin ;) Mä kans viime kierrossa onnistuin tulkitsemaan, että oisin raskaana kun oli niitä oireitä joka lähtöön ja myös sillon kun niitä ei ollu :D Mua hävettää myöntää, että tässä kierrossa oon jo kuvitellut olevani raskaana, vaikkei oltu päästy vielä lähellekkään ovulaatiota! Heheh.
Raskautumista yrittäville naisille täytyisi keksiä joku harrastus jolla saisi ajatukset muualle siitä oman kehon jatkuvasta tarkkailusta :D
ON: Eilen bongattu ovisplussa ja peittoakin tuli heiluteltua sen kunniaksi :) Nyt vaan sitten piinaavat viikot edessä, jolloin on loistava hetki keksiä uusia ja mitä ihmeellisempiä oireita ;D
-Qtpie kp 15/28
Digitaaliseen testiin tuli sitten kaunis sana, raskaana.
Puolet viestistä sitten jäi jonnekin... Tässä koko juttu:
Digitaaliseen testiin tuli sitten kaunis sana, raskaana.
Täällähän on muitakin sekopäisiä oireiden tulkitsijoita! Ihanaa!!! En ole siis ainoa omituinen :-)
Täällä mennään nyt kp 24/28, ja oireita on välillä ei. Joka kierrossa minäkin olen omasta mielestäni saanut raskausoireita, ja aina joutunut pettymään. Netistä olen tilannut raskaustestejä, huomenna ajattelin testata ensimmäisen kerran, ovisplussan testasin kp 13/28. Jokohan mahdollinen raskaus näkyisi. Siinä mielessä haluan jo huomenna testata, koska viikonloppuna on juhlia tiedossa, enkä haluaisi mahdollisen plussan tullessa boolia maistella. Tai ehkä sitä voi joka tapauksessa jättää väliin.
Kärsivällisyyttä meille kaikille piinailjoille, ja plussaonnea kaikille!
Onnea Ellu! Mitkä kp:t sulla oli, kun testasit?
Rusettiina kp 24/28, yk 8
Mäkin odottelen tässä ens viikkoon testauksen kanssa, tai siis ti olis oikeestaan vasta se päivä kun menkkojen pitäis alkaa, mutta en taida malttaa pidempään.
Mulla edelleen nää mahanpistelyt (ja polttelut, tänään piti purra hammasta yhteen kun sattui yhtäkkiä niin paljon) vaan jatkuu ja jotenki yltyy päivä päivältä. Ja mä kun lupasin ekan kierron pettymysten jälkeen ittelleni etten kehittele mitään oireita ennen ku on plussa testissä. Huoh.
Tuli tässä mieleen et voihan nää nippailut olla vaan Terolutin keltarauhashormonin aikaansaamia, eikä siis mitään raskausoireita... Mut kun ihmeellistä ettei viime kierrossa tuntunut mitään, vaikka sillonki söin Teroja. Hmm...
Äh, nyt mä lopetan tän märehtimisen ja lähden koiran kanssa nauttimaan ulos kauniista kevätillasta! Tuli eilenki istuttua täällä ja muillakin saiteilla taas koko ilta. Ja mun kun ei pitäny stressata tästä.
Voimia kaikille!
ponityttö kp 22/29 yk3