Miksi moni abortin tehnyt ei kerro ehkäisyn pettäneen?
Usein täällä lukee niitä jotka ovat tehneet abortin ja jotenkin "hakevat hyväksyntää" täältä. Kuitenkaan eivät kerro, jos esim. ehkäisy pettänyt.
Tarkoittaakö tämä, että "haluavat haukkuja"? Kierivätkö omantunnon tuskissaan? Vai haluavatko näpäyttää niitä jotka haukkuvat, että "siitäs saatte, kun onkin hyvä syy asialle". Vai onko ehkäisyn pettäminen edes hyvä syy. Riskit on tiedossa kaikilla, vaikka ei ehkä odotettavissa.
Joo, olen abortin vastustaja siltä kannalta, ettei se ole mikään ehkäisymuoto.
Kommentit (20)
Se ei varmaankaan ole ollut tarkoitus silloin kun aborttilakia on säädetty. Mutta pahapa sitä lakia on enää mennä muuttamaan. Ei riitä rohkeus niillä, joilla olisi siihen valta.
Ehkäisyä käytetään ennen yhdyntää, siitä nimi ehkäisy tuleekin. Olin vaan ihan varma etten voi tulla raskaaksi, eikä jaksanut hirveästi kiinnostaa vaikka olisin tullutkin.
Kuten tässäkin ketjussa joku on tehnyt.
kuten raiskauksen seurauksena raskaaksi tulleet.
En vaan ymmärrä niitä, jotka hetken himoissaan tai välinpitämättömyydessään tekevät sen ratkaisun ja sitten eivät edes mainitse miten näin tapahtui.
Enkä ymmärrä miksi ne jotka tulevat ehkäisystä huolimatta raskaaksi, sanovat niitä vahingoiksi.
Jotenkin tuntuu, että kaikki eivät ole ok asian kanssa, vaikka niin väittävät.
Ja minulla on kaveri joka on tehnyt ainakin 3 aborttia ehkäisyn ja ehkä myös harkintakyvyn pettäessä, joten ei olen siitä kiinni. En ole samaa mieltä hänen kanssaan, mutta ystävyys voi silti säilyä.
fundamentalistien mielipiteet eivät kiinnosta pätkääkään!
Seksi on tärkeätä ja jos sattuu vahinko, se sattuu. Onko se teiltä pois?
mutta kyllä mun on hirmu vaikea käsittää, että aikuinen ihminen voi ajatella niin, että "kappas, tulin raskaaksi ihan omaa huolimattomuuttani. No ei se mitään, teen abortin."
Sama sitten mitä mieltä olette aborteista suuntaan tai toiseen, mutta ehkäisy tarkoittaa että etukäteen ESTETÄÄN SE RASKAAKSI TULO!!!
En minäkään aborttia ehkäisynä hyväksy. Mutta äärimmäisessä hädässä sellainenkin mahdollisuus on hyvä olla. Jos vaikkapa äiti on hengenvaarassa tai hänet on raiskattu. Äärimmäisen harvinaisia tapauksia siis molemmat raskautua.
Jos abortti on noissa tapauksissa ok, miksi se ei ola ok muissa?
lapsille ole parempi syntyä haluttuna? Minun on vaikea ymmärtää näitä kiihkoilijoita ja heidän maailmankuvaansa.
Silloinhan n. 5 naista 100 tulee raskaaksi vaikka ehkäisyvälineitä olisikin käytetty (oikein). Eli kyllä niitä joilla ehkäisy on pettänyt on aika paljon pakostakin.
ja tämän ymmärtää, kun uskoo Jumalaan. Kukaan ihminen ei synny sattumalta. Mikään persoonallinen ei voi syntyä persoonattomasta, joten Jumala on olemassa.
Jumala on tarkoittanut, että eläisimme Hänen yhteydessään, emmekä ottaisi turhia riskejä, jotta elämässämme olisi oikeasti siunaus! Hänellä on hyvä tarkoitus meitä kohtaan.
Ei ole sattumaa mikään ja tämän ymmärtää, kun uskoo Jumalaan. Kukaan ihminen ei synny sattumalta. Mikään persoonallinen ei voi syntyä persoonattomasta, joten Jumala on olemassa.
Jumala on tarkoittanut, että eläisimme Hänen yhteydessään, emmekä ottaisi turhia riskejä, jotta elämässämme olisi oikeasti siunaus! Hänellä on hyvä tarkoitus meitä kohtaan.
Mikä persoonallisen käsitteessä olisi sellaista, joka estää sen takautumisen persoonattomaan? Eihän tuossa ainakaan äkkiseltään ole mitään ristiriitaa, että persoonat syntyisivät ei-persoonallisesta.
Ja jos sellainen persoona kaiken takana olisi, onko se Allah? Tai Zeus?
Itse olen kerran tehnyt abortin ja jo lääkärissä sanoin suoraan että ehkäisy petti. Lääkäri kirjoitti lähetteen kättärille ja se siitä.
Pitäkää housut jalassa ja ajatelkaa aivoillanne. Eihän se abortti minulta ole pois,mutta siltä kuolleelta lapselta on elämä lopullisesti pois.
Jo viimeisin raskauteni oli todella vaikea ja melkein kuolin synnytykseen ja tuolloin lääkäri sanoi, ettei meille voi tulla enempää lapsia. Tämän takia menin sterilisaatioon, mutta tästä huolimatta tulin raskaaksi. Mieluummin keskeytimme raskauden kuin olisimme jättäneet lapset äidittömiksi.
Muut ehkäisymenetelmät
*
Jälkiehkäisytabletit on tarkoitettu tilapäiseen käyttöön, jos kondomi on rikkoutunut, luistanut tai unohtunut. Aina muulloin on pyrittävät muuhun ehkäisyyn.
*
Keskeytetty yhdyntä tai varmat päivät ovat hyvin epäluotettavia menetelmiä.
*
Sterilisaatio voidaan tehdä naiselle tai miehelle ja on tarkoitettu lopulliseksi ehkäisyksi.
siinä mielessä, että abortit tehdään julkisin varoin. Jos ei käytä ehkäisyä ja aikoo sitten mennä raskauduttuaan teettämään abortin, niin minusta se on julkisten varojen tahallista haaskaamista.
Niin usein täällä kerrotaan ehkäisyn pettäneen, että ei voi millään olla mahdollista. Eihän sitä ehkäisyä tosiasiassa usein käytetä, kun on se kätevä jälkiehkäisy, abortti olemassa. En minäkään aborttia ehkäisynä hyväksy. Mutta äärimmäisessä hädässä sellainenkin mahdollisuus on hyvä olla. Jos vaikkapa äiti on hengenvaarassa tai hänet on raiskattu. Äärimmäisen harvinaisia tapauksia siis molemmat raskautua.
tavalla.
Kukaan abortin kokenut ei ole teikäläisille missään tilivelvollisuudessa, koska täysin laillisesta asiasta kyse!
Noh, mulla: muu ehkäisy, kuin kumi ei sovi. Kiimassa ja himossa huideltiin vajaa minuutti ilman ja kappas! Raskaana. Tein abortin, koska olin sairaana silloin.
Ei täällä mitään hyväksyntää haeta! Kukaan täysissä järjissään oleva nainen ei tule näille (rekisteröitymisvapaille) sivuille huvikseen lukemaan tappouhkauksia ja haukkumisia! Näillä aloituksilla halutaan herättää keskustelua.