Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteilla synnytys voidaan käynnistää ennen laskettua aikaa

Vierailija
01.05.2010 |

vaikka vedet ei oliis vielä menneet tai synnytys muuten antanut elkeitä käynnistymisestä? Raskausmyrkutys varmaan on yksi yleisimpiä perusteita, mutta onko mitään muita äidin yleiseen vointiin tai jaksamiseen liittyviä tekijöitä mitkä riittäisi perusteeksi?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain käynnistyksen vkolla 37+6, kun olin joutunut olemaan ennenaikaisten supistusten takia vuodelevossa 2 kk ja sen jälkeen olisin saanut liikkua vkolla 35, mutta hermokipu oli lantiossa jalkeilla ollessa tosi kova. Eli vuodelepo jatkui pakosta ja olin aiva kypsä, kun en voinut 1,5-vuotiaan esikoisenkaan kanssa vieläkään mitään tehdä. Yhdellä prostaglandiinitabletilla käynnistyi ja vauva syntyi samana päivänä. Kinainen oli kovasti, mutta ei mitään muuta merkkiä aikaisin syntymisestä.

Vierailija
22/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen synnytys aiheutti pahat repeämät (3. tai 4. aste). Lääkärin kannustamana päätin kuitenkin synnyttää myös toisen alakautta. Synnytys käynnistettiin, jotta lapsi ei kasvaisi liian isoksi ja aiheuttaisi uusia repeämiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ison vauvan ja synnytys kamala.

Odotin toista ja gyne sanoi, että tämä on käynnistettävä, jos taas menee yliaikaseksi, mutta unohti kirjoittaa tietoihini. Oli pitkällä matkalla ulkomailla.

Toinenkin meni yliajalle ja itkin kivuista. Iskias, kamalat liitoskivut alapäässä, lonkat kipeät. Aivan järkyttävät säryt yötäpäivää. En voinut liikkua, etenin ryömimällä. Mitään lääkkeitä ei voinut syödä.

Mies soitti lopulta synnärille ja sai minut sinne käynnistykseen viikolla 40+3.

Mulla varmaan ei lapset tule kuin yliviikoilla ulos. Olen ihan varma hedelmöityshetkistäkin, joten yli menivät.

Liikunnallinen olin ja vältin kaikkea moskaruokaa. En halua enää yhtään lasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme