Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muka on fiinimpää juoda pullottain viiniä kuin mäyris??

Vierailija
01.05.2010 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juomme viiniä ruuan kanssa. Meidän lapset tottuneet muutamaan lasilliseen, joten eivät örvellä kännissä"

Vierailija
2/28 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juomme viiniä ruuan kanssa. Meidän lapset tottuneet muutamaan lasilliseen, joten eivät örvellä kännissä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy joskus suomalaisessa ravintolassa, niin huomaat että täällä voit tilata pöytään (jopa erikois-)olutta lasissa tai kolpakossa. Eikös ole uskomatonta!!!??? Katsos meillä on muitakin ravintoloita kuin räkäkuppiloita.

Minulla on aika huono makuaisti, mutta aikas samanlaisia ovat lagerit ympäri maailmaa? Kyllä maistuu ihanalle grillimakkara ja kylmä suomalainen lager, suomalaisuutta parhaimmillaan.

nopeasti pantua lientä, jota en joisi maksustakaan. Onneksi asun maassa, jossa olut on arvossaan. Eikä sitä baarissakaan täällä tarvi kinua tiskiltä tuloksena jossain muovilasissa oleva ns. olut, vaan tarjoillaan pöytään. Kauniissa lasissa, hitaasti laskettuna, kuten oluelle kuuluukin. Inhoan suomalaista ravintolakulttuuria, hyi hyi..

Vierailija
4/28 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hienompi fiilis, mutta enemmän se oikeastaan nousee nuppiin kuin olut. Että itse olen sivistyneempi juotuani 6 olutta kuin punkkupullon jälkeen. Ja juoma ku juoma, juon aika usein tarkoituksena saada pikkukänni päälle.

Vierailija
5/28 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa pitää juoda usemapi pullo :)

Ei vaan, mä pidän oluesta ja pidän viinistä. Oon vaan aika laiska käymään alkossa, lähikaupasta on niin helppo ottaa se mäyris mukaan.

Se olen huomannut että muhun olut ja viini vaikuttaa ihan eritavoin. Viinistä tulen sellaseen kivaan pikkuhiprakkaan, oluesta taas tulen ihme tönkkö väsyneeseen oloon.

Oluen juon pullosta, musta se on niin parasta. Mutta on kiva välillä ottaa sitä viiniä ja juoda ihan kunnon viinilasista, on vähän eri fiilis.

Vierailija
6/28 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa aina nämä etelä-eurooppalaista viinikulttuuria ihannoivat. "Juomme viiniä ruuan kanssa. Meidän lapset tottuneet muutamaan lasilliseen, joten eivät örvellä kännissä"

kokemusta eteläeurooppalaisesta viinikulttuurista, mutta Italiassa asunut kaverini väittää, ettei siellä nuorten kännien vetäminen ole niin tavallista. Että siellä juurikin juodaan vähän ruuan kanssa.

Kyllä mun mielestä keskimääräisesti suomalainen alkoholikulttuuri on aika surkeaa. En siis tarkoita sitä, että mun mielestä olisi noloa tai moraalitonta juoda alkoholia, vaan ennen kaikkea sitä, että kova känni on vaarallista terveydelle kahdella tavalla: 1) alkoholi on vaarallista terveydelle, 2) alkoholin vaikutuksen alaisena oleminen, siis puhun nyt kovasta humalasta, altistaa ihmisiä onnettomuuksille sekä kaikenlaiseen vastuuttomaan käytökseen.

Mielestäni huonoa alkoholikulttuuria on vastuuttoman juominen lisäksi se, että monissa perheissä alkoholi on ihan hirveä tabu. Ajatellaan, että jos lapsi altistuu alkoholinkäytölle, se on ihan hirveän traumatisoivaa. Lapsille ei siis opeteta, millaisissa tilanteissa alkoholia käytetään ja miten. Sitten juodaan salaa äkkihumalat, ja törttöillään (nimim. been there, done that).

Kyllä mun mielestä oikeasti olis parempi, jos lapsia (ja kun puhun lapsista, en tietenkään tarkoita pieniä lapsia!) opetettaisiin alkoholinkäyttöön kotona niin, että annettaisiin juoda pieniä määriä viiniä tai olutta ruuan kanssa. Sillä tavalla alkoholi ei ole mikään kielletty hedelmä, vaan osa normaalia elämää ja näin ollen sitä voi juoda myös hillitysti, eikä pelkästään siksi, että saataisiin mahdollisimman kova känni.

Tätä mieltä mä olen.

Vierailija
7/28 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehtona kuin keskikaljakännissä örveltämistä.

Jeh! Pidän viinistä ja juon sitä silloin tällöin ruuan kanssa ja seurustelujuomana. Ja kyllä, se ON huomattavasti sivistyneempi vaihtoehto kuin mäyris, siitä ei pääse mihinkään.

Naurattaa aina nämä etelä-eurooppalaista viinikulttuuria ihannoivat. "Juomme viiniä ruuan kanssa. Meidän lapset tottuneet muutamaan lasilliseen, joten eivät örvellä kännissä"

Vierailija
8/28 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikaljan ja viinin suhde on about sama kuin tuhnuisen strippibaarin ja hyvän teatteriesityksen.

Vierailija
9/28 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juonut alkaa runoilemaan ja rakastamaan.

mäyräkoiran juonut rikkoo pullot jalkakäytävälle

ja vitrsaa poliisiauton kylkeen

Vierailija
10/28 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyräkoiran ostaminen viittaa humalahakuiseen juomiseen. Viinipullo ostetaan yleensä ateriajuomaksi.

Vierailija
11/28 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juonut alkaa runoilemaan ja rakastamaan.

mäyräkoiran juonut rikkoo pullot jalkakäytävälle

ja vitrsaa poliisiauton kylkeen

Vierailija
12/28 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyräkoiran ostaminen viittaa humalahakuiseen juomiseen. Viinipullo ostetaan yleensä ateriajuomaksi.

Ateriajuomaksi juu.. eikös oluttakin voi juoda aterialla ja kuka sanoo, että se mäyris juodaan kerralla?

Tyypillistä av-palstan älyn lahjattomuutta. Viini ja siideri (tietysti vain saunasiideri) on hyväksyttävää. Alkoholiongelmaisten kommentteja.

Vierailija
13/28 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateriajuomaksi juu.. eikös oluttakin voi juoda aterialla ja kuka sanoo, että se mäyris juodaan kerralla?

Tyypillistä av-palstan älyn lahjattomuutta. Viini ja siideri (tietysti vain saunasiideri) on hyväksyttävää. Alkoholiongelmaisten kommentteja.

soveltuu lähinnä humalahakuiseen juomiseen, etenkin ostettuna mahdollisimman halvalla mäyräkoirana. Suomalaisia lagereita ei oikein voi suositella minkään ruoan kanssa, eri asia sitten tasokkaammat oluet, esim. porterit käyvät loistavasti simpukoiden kanssa.

Vierailija
14/28 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soveltuu lähinnä humalahakuiseen juomiseen, etenkin ostettuna mahdollisimman halvalla mäyräkoirana. Suomalaisia lagereita ei oikein voi suositella minkään ruoan kanssa, eri asia sitten tasokkaammat oluet, esim. porterit käyvät loistavasti simpukoiden kanssa.

ja oikein hyvin maistui. Ruokana oli kanakastiketta.

Vierailija
15/28 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just olut (lager) sopii suunnilleen minkä ruuan kanssa vaan. Itse en kyllä ole mikään oluen ystävä (mutta toisaalta en tykkää viineistäkään, paitsi shampanjasta).

Vierailija
16/28 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikein hyvin maistui. Ruokana oli kanakastiketta.

jonkun mielestä vaikka Koskenkorva käy ruokajuomaksi. Eri asia sitten, kun on oikeasti perehtynyt asioihin.

Vierailija
17/28 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika huono makuaisti, mutta aikas samanlaisia ovat lagerit ympäri maailmaa?

Kyllä maistuu ihanalle grillimakkara ja kylmä suomalainen lager, suomalaisuutta parhaimmillaan.

Vierailija
18/28 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just olut (lager) sopii suunnilleen minkä ruuan kanssa vaan. Itse en kyllä ole mikään oluen ystävä (mutta toisaalta en tykkää viineistäkään, paitsi shampanjasta).

Jos nyt ihan pakko on syödä jotain sen mäyräkoiran kanssa, niin tietysti perinteinen grillimakkara menee varmasti aika hyvin lagerin kanssa. Eipä juuri muu.

Vierailija
19/28 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se nautitaan ruuan kanssa.

Vierailija
20/28 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika huono makuaisti, mutta aikas samanlaisia ovat lagerit ympäri maailmaa?

Kyllä maistuu ihanalle grillimakkara ja kylmä suomalainen lager, suomalaisuutta parhaimmillaan.

Tosin en ole itse mikään lagerin ystävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme