Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet synnytyksessä peräruiskeen?

Vierailija
01.05.2010 |

Ällö kysymys,mut annettiinko siis teille peräruiske ennen synnytystä? Mulla esikoisen aikaan neuvolassa sanottiin,että antavat melko varmasti,koska vauva ja kakka eivät samaan aikaan mahdu. No,mulle ruoka maistui loppumetreille asti hyvin,mut vatsa ei toiminut kovin vilkaasti ja yllätys oli suuri,kun ei ruisketta annettu vaikka pyysin. Synnytyksessä jäi elävästi mieleeen kätilön tokaisu,et ainakin ruoka on maistunu,kun suoli kovan kivun saattelemana tyhjeni synnytyssänkyyn. Toisen kohdalla vahingosta viisastuneena ostin lääkekaappiin apteekista miniperäruiskeen ja kun synnystys sitten antoi merkkejä kotona,niin hoidon asian itse ja voin kertoa,et huomattavasti miellyttävämpi synnyttää,kun ei tarvii kilon pökälettä samalla vääntää. Nyt ois kolmas synnytys edessä ja aiemmista muutamia vuosia kulunut,et mikähän mahtaa olla käytäntö nykyään? Saako jos pyytää vai tokaisevatko vaan,et kyllä se suoli siinä sit joka tapauksessa jossain vaihees tyhjenee.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ees ehotettu mitään ja kakannu olin pari päivää ennen! Katetroivat sen sijaan kahdesti etten pissi pöydälle.

Oli muuten sen jälkeen kakka tiukassa kun tehnyt ihme tukoksen matkalle.. :(

Vierailija
22/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antoivat 2008 pyytämättä. Vei tavallaan huolet pois, koska mies halusi olla aitiopaikalla (=jalkovälissä) katsomassa pojan syntymää. Olisin kuitenkin sitä pyytänyt.

Ponnistusvaiheessa aloin miettiä, jospa sieltä tulee tavaraa kuitenkin, koska tuntuihan se vähän samalta. Kätilö käski ponnistaa, minä huusin "MULTA TULEE PASKA!!", johon kätilö vastasi "ei sun vauvasi mikään paska ole" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona hoidin homman siis sellasella pienoisperäruiskeella,joita apteekista saa. En tiedä miten sairaalassa tekevät,kun tyksissä sitä ei siis ainakaan annettu vaikka pyysin. Tosi vaihteleva käytäntö tuntuu olevan. Taidan taas ottaa varman päälle ja tyhjentää suolen jo kotona varmuudeksi. Ekasta lapsesta muuten,jolloin siis kakat ja vauva tuli samaan aikaan tuli hirveät peräpukamat,toisesta ei tullut,kun suoli oli tyhjä.

Ap

Vierailija
24/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettu, siit ei puhuttu eikä asiaan kiinnitetty mitään erityishuomiota. mulla ei olejäänyt mitään ällökokemuksia enkä etukäteen ole edes tollasta asiaa osannut ajatella.varmaan tilanteessa, jossa ummetus on vaivannu voi olla fiksua tehdä suolentyhjennys.

Vierailija
25/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettiin, koska lääkäri sanoi että suoli tuntuu melko täydeltä ja että helpottaa synnytystä.

Tokasta tulin sairaalaan niin myöhään ja oli nopea synnytys että eivät antaneet peräruisketta koska halusin spinaalin ja ei olisi ollut enää aikaa odotella ruiskeen vaikutusta.

Vierailija
26/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-05 ei tarjottu, eikä tullut mieleen koko asia. -07 olin varannut kotiin, mutten uskaltanut laittaa kun supistukset oli niin rajuja muutenkin. Hyvä että ehdittiin sairaalaan.

Vierailija
27/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tarjottu enkä ole pyytänytkään. Mulla aina synnytykset alkanu supistuksilla, jotka ovat kyllä aihettaneet ripulia... Mutta ei siis kukaan ole mitään kysellyt koskaan. Synnytykset KHKS-98, KYS-00 ja PKKS-07.

Vierailija
28/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta annettiin pyytämättä eikä kyl kysyttykään otanko sen. Saa nähdä miten tän tokan kans sitten.

Vierailija
29/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei ehitty antaa. Ja kätilö sanoi että jos ja kun sitä kakkaa tulee ni se on kyl ihan sivuseikka. Ja että se kuuluu asiaan. Ja heille se ei oo mikään "juttu", vaikka ehkä itelle aluks oli ällö ajatus että ensin tulee kakkaa ja sit vauva.

Ja eipä siitä mitään traumaa jääny.

Multakin piti katetrilla pissa poistaa ku pissatti kauheesti mut ei vaan enää tullu pönttöön. Ja ei sekään ollu kauhee kokemus, helpotti ihanasti.

Vierailija
30/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai olisi siitä varmaan voinut kieltäytyäkin, mutta kätilö esitti asian jotenkin siihen tyyliin, että "nyt olisi varmaan hyvä aika". Olin lapsiveden menon takia ollut jo yli vuorokauden osastolla ja synnytystä käynnistettiin, joten ehkä senkin takia sitten ehdotettiin. Ja oli ihan viisasta varmaankin, kun oli koko loppuajan ollut ummetusta. Vettä se käsittääkseni oli. Katetroitiin myös pariin kertaan synnytyssalissa, vaikken ite tuntenut pissahätää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi