Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksuista

Vierailija
21.04.2010 |

Eli tilanne tämä. Exä oli viime vuonna työtön ja joulukuussa tehtiin uus soppari, että mä saan yhdestä lapsesta sen minimin, 139€. Ja exä maksaa siitä 75€, Kela loput. No nyt onkin niin, että exä on ollut vuoden alusta alkaen töissä. Miten menettelen? Ei exä ole kertonut olevansa töissä, sattuu vaan olemaan sama duunipaikka nykyisen mieheni kanssa niin tiedän. Eikös exän pitäisi nyt maksaa mulle toi koko summa itse?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhön menon myötä välttämättä kovasti nouse. Kun tuo veroproentti nousee tulojen mukana ja elatusmaksu lasketaan nettotuloista.

Lisäksi töihinmeno nostaa muita kuluja työttömyyteen verrattuna esim. työmatkakulut.

Asiat eivät ole mustavalkoisia

Vierailija
2/6 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ennen olisin ollut oikeutettu 240€ elareihin, mutta suostuin 170 euroon. Tämän jälkeen exälle syntynyt yksi lapsi. Ei kait se nyt niin hirveästi muuta asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin tavalliselta mieheltä juuri tuota 136 Euroa enempää saa elareita kuitenkaan. Ja nythän sinä saat sen. Jos alat vaatimaan muutosta, niin varmaan nousee sen verran, ettei Kelan tarvi enää maksaa, mutta tuskin sinun saamisesi siitä kasvaa kuitenkaan. Ja päälle saat riidan aikaiseksi.

Vierailija
4/6 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela peri mulle maksamansa rahat nyt sitten lapsen isältä? Koska hänellä on nyt maksukykyä. Toisaaltaan, eihän tää ois mun murhe.

Vierailija
5/6 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse saan myös kahdesta lapsesta tuon minimin molemmista vaikka mies töissä..vaikuttaako elareiden määrään myös jos miehellä vaikka uudessa liitossa lapsia?

Entä pitääkö paikkansa että mies olisi myös velvollinen maksamaan isoista hankinnoista puolet? tuttavani niin väitti. (mies maksaa elatusmaksut)tämä exä siis "velvoittaa" vielä osallistumaan esim.näin keväällä polkupyörän hankintaan...

Vierailija
6/6 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huoltajien muut lapset vaikuttaa elatuskykyyn. Ja elatusmaksua tehdessä sovitaan tuo muut hankinnat-kohta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän