en huoli ystävääni kylään hänen kauhukakaroidensa vuoksi.
niillä pennuilla ei ole mitään tapoja,sotkevat,raastavat,repivät,hyppivät,levittävät ja rikkovat kaiken mikä tielle osuu. rohmuavat pöydät tyhjäksi.
olen asunut tässä asunnossa nyt 5 vuotta,ja YHDEN kerran olen huolinut ne kyläilemään. onneksi asuvat sen verran kaukana,etteivät rynni ovelle tuosta noin vain,vaan ensin soitetaan ja sovitaan. ja minulle ei enää sovi.
Kommentit (23)
Mun mielestä se on aika kova hinta "luovuudesta" tai mikä se sitten onkaan mikä vanhempien mielestä kärsii jos lapsi opetetaan yhteisönsä tavoille.
Joo, nää luovat lapset tiedetään
2- ja 4- vuotiaat supervilkkaat lapset. mun reaktionopeus ei riitä molempien samanaikaiseen vahtimiseen täydellisesti, sorry kamut.
Siellä on kolme lasta kuten meilläkin, ja iältään ovat suurin piirtein samoissa meidän lasten kanssa. Viimeksi kun olivat meillä niin heidän lapset mm:
- kiipeilivät keittiön työtasolle ottamaan pelliltä suklaapiirakkaa
- roikkuivat oven kahvassa oven heiluessa niin että jalat olivat irti maasta
- rikkoivat vauvan lelukaaren heittäytymällä sen päälle
- aukoivat kaikki kaapit katsoakseen mitä niissä on
- kyläilyn jälkeen kaikki lelut oli lattialla ympäri kotia
Lapset saavat näkyä ja kuulua mutta rajansa kaikella. Aikansa kielsimme näitä lapsia yhdessä mieheni kanssa mutta vanhemmat eivät sanoneet mitään. Lopetin itsekin kieltämisen, ja ajattelin että jos jotain menee rikki niin pokkana sanon mitä joutuvat maksamaan rikki menneestä tavarasta. Vauvan lelukaaresta en kylläkään veloittanut sitten mitään, ja illan päälle mieheni liimaili muoviosia yhteen sikaliimalla.
En pyydä heitä meillä pitkään pitkään aikaan.