Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Toukokuun Toukat 2010 Oma Kuukausi!!***

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boobilla on ainakin on kivoja, nettiemo myy niitä ja muistaakseni Bebes. Halvempia löysin H&M:ltä, ne ovat malliltaan sellaisia toppeja, ostin niitä pari ja ne ovat tuntuneet hyviltä nyt jo odotuksen aikana.

Vierailija
22/181 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se kokoarvioultra Kättärillä. Painoarvio oli tällä hetkellä 3,5 kg ja laskettuna aikana siis reilu 4 kg. Sitten jos menee 2 viikkoa yli kuten esikoinen, niin painokin voi nousta reilusti. Esikoinen painoi sen 5 kg. Lääkäri sanoi, etteivät normaalisti käynnistä enää lasketunajan tienoilla koon takia. Eli yleensä rv 38/39 eli nyt. Meillä on kuitenkin siis mies vielä ulkomailla hommissa seuraavat kaksi viikkoa eli sen takia en mielelläni käynnistykseen menisi ennen laskettua aikaa. Kohdunkaulalla oli kuitenkin kahdessa viikossa tapahtunut jo vähän muutosta. Nlalääkärissä kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni ja kaulaa 3 cm jäljellä. Nyt kaulaa oli 2-3 cm, mutta kohdunsuu pehmeä ja 1 cm auki. Eli toivoa on, ettei menisi ihan kahta viikkoa kuitenkaan yli.

Saa nähdä nyt sitten, että koska lapsi päättää maailmaan tulla. Olen varmaan tällä hetkellä ainoa tässä ketjussa joka toivoo, että vauva EI syntyisi vielä. Olisi mukavaa saada se mies mukaan synnytykseen. Näillä näkymin pääsisi tulemaan kotiin lasketun päivän tienoilla. Hieman ristiriitaista, kun toisaalta lapsi saisi syntyä mahdollisimman pian, ettei kasva ylisuureksi ja toisaalta taas toivoisin miehen ehtivän mukaan.

Seuraava tarkistus on sitten rv 39+6 ja jos silloin on otollinen tilanne, niin lääkäri mainitsi, että voisivat mahdollisesti puhkaista kalvot. Mutta saapa nähdä. Voihan se olla, että nyt kun on kohdunsuulla jo jotain muutoksia tapahtunut, että synnytys käynnistyisikin tällä kertaa itsestään. Spekulointia spekulointia.. :)

Sateista tosiaan pk-seudulla. Tylsää! Mutta pakko se on lähteä poitsun kanssa vielä uloskin, muuten kaatuu seinät päälle.

Jolanda + sintti rv 37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/181 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille jotka olette saaneet nyytin syliin!

Jolanda, vauvan koko muakin eniten jännitti viime ultrassa. Oli kuitenkin viikkoja vastaavassa koossa. Onhan ne myöhemmin syntyneet kaverit virkumpiakin:) Ite funtsin tota lähinnä sen takia että imettäminen ei menis männikköön siitä syystä.

Kiitti vaan sulle joka vinkkasit stockasta. Pitänee hakea ne Anitat sieltä sitten, ovat nimittäin naikkarin kahviossa 20e kalliimpia. Tiedä siitä sitten onko kyseessä sama malli.

Täällä päivä meni neuvolassa käyntiin ja sitten nukuinkin pitkään. Oikeestaan saa tehdä ihan töitä ettei mee päivä nukkumiseen. -Kuuluu kai taudin kuvaan;) Ehkä tää kämppä joskus tulee siivottua loppuun...

Vierailija
24/181 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että edes joku on päässyt synnyttämään... Voitte uskoa, että ottaa päästä, kun täällä mennään jo 41+2 eikä vauvaa kuulu... Ihan hirveästi supistelee ja on kaiken maailman ennakko-oireita, mutta aina se vaan lopahtaa tunnin-parin jälkeen. Flunssakin vähän vaivaa ja tukkoinen nenä, että ei ole kyllä juhlava olo! Tosin just tässä mietin, että mulla on ollut nuha joulusta asti! :O

Munkin pitäisi vielä hommata imetysliivejä, Anitat on tosi hyviä ja samoin Carriwellin liivit, mistä täällä on aiemmin ollut puhettakin. No, parit mulla on ennestään, pitää käydä sitten ostamassa lisää, kun vauva syntyy. Saas nähdä, tuleeko hän äitienpäivälahjaksi! :)

Pitääpäs tästä lähteä piristämään mieltänsä ulos auringon paisteeseen ja sitten ystävän syntymäpäiville, tsemppiä kaikille!!

Vierailija
25/181 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onnea hirmuisesti kaikille vauvantuoksua tuoksutteleville!

05/2010: Mitä sä meinasit tolla imettämiseen vaikuttamisella? Siis mikä saattaisi vaikuttaa? Itse en osaa oikein luottaa noihin kokoarvioihin kun ensimmäinen käynnistettiin ja syntyi 42+2 ja painoi 3300g vaikka pelottelivat, että se on sitten kuitenkin niiiiiin iso. 52cm oli kyllä pituutta. Rasvamassaa onkin vaikeampi arvioida. Jolanda: Miten sulla meni se eka synnytys 5kg kanssa? Meinaan, että jos sujui jokseenkin hyvin, niin en antaisi ehkä kalvoja puhkaista. Jos siis kaikki hyvin. Ylipäätään koitan itse välttää lääkkeellistä käynnistystä, oksitosiinitippaa ja puhkaisua jos suinkin. Tuolta bebesinfo.fi löytyy hyvin perusteluja synnytystoivelistasta, että mitä toivoa ja miksi. Haitat ja hyödyt lueteltu ainakin. Tässä just mietin, et alkaisko noita pisteitä jo painelemaan. Jos se tehoaisi nopeesti, niin ehkä sitä voisi tähdätä jo äitienpäivään :P Toisaalta mullakaan ei ole vielä kiire mihinkään. Kaikkea voisi vielä tehdä. Toisaalta ehtii kai sitä sittenkin sentään jotakin. Olis kans vaan kiva, kun olis suurempi siivo tehty ja kaikki ns. pakolliset pois alta, että voisi keskittyä siihen pieneen tulokkaaseen. Noita liivejä vois kans mennä katteleen sitten kun vauva syntyy. Muutamat mulla on nyt valmiina, mutta parit, jotka sain kaverilta, eivät ehkä mahdu enää jos kovin etumus paisuu...

Mutta nyt taas jotakin puuhaa, niin pysyy noi supparit maisemissa...

Tuollaanen75, rv37+6

Vierailija
26/181 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kirjoitin eilen pitkät pätkät ja sitten kone näemmä hukutti ne. Onnittelut vauvatuneille. tsemppiä niille jotka menevät jo yliajalla, tuoreessa muistissa on kuopuksen odotus viiden vuoden takaa, jolloin ennustettiin ennenaikaisesti syntyvää lasta ja mitä lähemmäs laskettuaika tuli sitä malttamattommammaksi olo tuli. Nyt tuntuu ettei ole mikään kiire, tänään on kuopuksen 5v synttärit ja todella toivon, ettei tämä vauva saa päähänsä syntyä tänään tai huomenna (huomenna miehen veljen synttärit taas) Uskon, että yliajalle mennään, joten olo ei vielä ole yhtään malttamaton.

Kolmenässän säännöstä olitte jutelleet, minä en siihen usko, sinänsä uskon, että sauna voi rentouttaa, mikä taas voi edistää synnytyksen käynnistymistä ja spermassahan on todettu olevan synnytyksen käynnistymistä edistävää hormonia, mutta silti uskon, että ne auttavat vain siinä tapauksessa, että vauva joka tapauksessa olisi olltu valmis syntymään. Kakkosta odottaessa tuli niin moneen kertaan kokeiltua nuo, etteivät ne ainakaan meillä auttaneet, itse asiassa synnytys käynnistyi kun minulle oli luvattu käynnistys seuraavaksi aamuksi, eikä mistään ässistä ollut sinä iltana tietoakaan =)

Imetyspaitoja ja -liivejä ajattelin ostaa h&M:stä, parit olen jo ostanut ja lisää hommmaan kun tämä vauva on syntynyt.

Eilen kävin taas neuvolassa, kaikki näytti ihan hyvältä, paino -300g yht. noin 7 kg tullut, hemoglobiini 127, verenpaineet 119/74, sf mitta 32, nyt oli sitten pudonnut keski- ja alakäyrän väliin, tosin mittaamista vaikeuttaa vauvan asento joka on ollut joka kerta eri, ja mittaajinakin on ollut kolme eri ihmistä. Vauva oli rt:ssa ja päätä painanut jo vähän alas, tosin pää liikkui vielä niin paljon, että kääntyminen on täysin mahdollinen vielä. Siinä kai tärkeimmät neuvolakuulumiset.

Nyt täytyy mennä jatkamaan kuopuksen synttäritarjoiluiden tekemistä, illalla tulee muutama tarhakaveri juhlimaan synttäreitä

T:Jean+Otus 38+1 ja isot pojat 9v ja 5v

27/181 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaane75: Lähinnä kai koskee keskosia, ja hyvin pienikokosia vauvoja ettei niillä riitä kiukkua siihen imemiseen. Pullosta kun saa maitoa vähän helpommin:) Siinä saa sitten äiti koittaa pistää maidon tulemaan ilman käyttäjää. Stressaan tosta ihan liikaa. Pitäisi koittaa ajatella "se on sen ajan murhe":)

Hyvä että muillakin on siivoukset vielä kesken! Niin on täälläkin ollu kohta viikon ja saa nähdä tuleeko valmista ikinä. Unet alkaa oleen öisin mitä sattuu joten päivät lojuisin mieluiten peiton alla. Vaatehuoneen siivouskin on aika turhauttavaa yksin suoritettuna, en nimittäin edes kunnolla yllä ylimälle hyllylle. No, jospa tänään illalla tulis valmista...vihdoin.

Voikaa hyvin!

t.bamse ja väsynyt mä 37+2

Vierailija
28/181 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut väsyttämään ihan kauheesti päivisin... Sikiö näyttää puskevan alaspäin ja samlla nyrkkeilevän... auts.

Mun pitäs viimeistellä sairaalakassit.

Aijotteko käyttää TENS-laitetta? Meillä synnytysvalmennuksessa mainostettiin sitä ja itse sitten vuokrasin sen laitteen. Saas nähdä auttaako kipuun mutta täälläpäin tuo kivunlievitys näyttäis olevan nihkeempää kuin suomessa. Normisynnyttäjät menee synnyttämään kätilöiden pitämiin keskuksiin, joissa ei ole lääkäreitä eli epiduraalia/spinaalia ei ole tarjolla. Onneksi keskus minne menen on sairaalan vieressä ja tarvittaessa pääsee oikealle synnytysosastolle.

Onnea vauva jo saaneille!!!! Tää alkaa olla jo jännää:)

Pomena rv37+6

Vierailija
29/181 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut tosiaan vauvansa jo saaneille!! Ihmeellistä, että nyt on jo toukokuu ja päivittäin putkahtelee oman ketjun vauvoja maailmaan.

05/2010: Minulla taas on kokoarvioista päinvastainen kokemus kuin Tuollaasella. Eli esikoisen kohdalla sanottiin laskettuna päivänä, että on normikokoinen 3,3 kg. Melko paljon sitten kasvoi viimeisen kahden viikon aikana mukamas (1,7 kg) eli en ihan usko. Mutta silloin ei tosin ultrattu. Kokoarvio on siis todellakin vain arvio, voi heittää suuntaan tai toiseen paljonkin. Ja kuten Tuollaanen sanoi, niin isoja vauvoja on vaikea arvioida, kun laitteet eivät niitä tunnista. Näin totesi Kättärin lääkärikin minulle eilen. Niin ja koita olla stressaamatta siitä imetyksestä liikaa etukäteen. Kun se on sitten tosiaan sen ajan murhe. :) Voi se alkaa ihan kivastikin sujua.

Tuollaanen: Esikoinen ei ollut meillä sokerivauva tai pullea vaan aika sopusuhtaisen näköinen, mutta vaan kaikenkaikkiaan iso. Oli 56 cm pitkäkin. Mutta synnytys meni ihan kivasti. Käynnistyi käynnistystä edeltävänä yönä (kuten Jeanillakin) lapsivesien menolla, mutta suppareissa ei ollut tarpeeksi voimaa, niin antoivat oksitosiinia. Mutta olen ajatellut ihan samoin kuin sinäkin, että en varmaankaan anna puhkaista kalvoja kuitenkaan tämän toisen kanssa. Kun toiveissa olisi tällä kertaa synnyttää ilman epiä ja se onnistuisi varmasti paremmin, jos synnytys käynnistyisi itsestään.

Onko muilla kokemusta, että voiko se, että kohdunsuu on auennut sentin, vaikka kaulaa on jäljellä, ennakoida sitä, että synnytys alkaisi itsekseen? Miten teillä on mennyt aikaisempien lasten kanssa? Minulla oli eilen kyllä selvästi enemmän kivuttomia suppareita kuin yleensä, kun lääkäri vähän pyöritteli siellä kohdunsuulla.

Helmiäiselle ja muille yliajalla kärvisteleville isot tsempit!!! Esikoisen kanssa itse en muista olleeni malttamaton, mutta nyt kylläkin, jos yli menee. Varmasti inhottavaa, kun suppareita on, mutta mitään ei silti tapahdu.

Pomena: Ajattelin kokeilla tenssiä. Minulla on sellainen normi tens-laite eli ei varsinaisesti synnyttäjille suunnattu. Pitäisi vaan selvitellä vielä, että millä arvoilla sitä annetaan. Mutta kuten yllä kirjoitin, niin toiveissa olisi selvitä tällä kertaa ilman epiä tai spinaalia. Saas nähä kuin käy! :)

- Jolanda + sintti rv 37+6

Vierailija
30/181 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaanen: Vielä se piti sanomani, että tosiaan toiveissa olisi välttää oksitosiinitippa tällä kertaa. Viimeksi sen takia tuli niin rajuja suppareita, ettei tullut mieleenkään yrittää ilman puudutusta. Ja epi toimikin sitten todella hyvin eli kun kroppa rentoitui, niin avautuminen nopeutui huomattavasti. Mutta nyt olisi tarkoitus yrittää rentoutua muilla keinoin. Olen tuohon sivustoon tutustunutkin ja siellä on hyviä kirjoituksia. Minäkin olen menossa vyöhyketerapiaan varmaankin ensi viikolla, jospa se sitä käynnistymistä edistäisi. On vaan koulua vielä hiukkanen jäljellä, niin olisi kiva saada ne tehtyä ennen vauvan tuloa. Ja tietenkin se mies kotiin! Eli siksi en uskalla kauhean aikaisin mennä minnekään käsiteltäväksi. Vaikutus voi tulla viiveellä tai ei ollenkaan, mutta on se joillakin vaikuttanut nopsaankin. Tietenkin heillä on varmaan ollut muutenkin synnytys jo käynnistymässä ja rentoutuminen sekä kohtu- ja käynnistyspisteiden painelu on sitä sitten edesauttanut. Mutta kokeilemisen arvoinen asia!

Vierailija
31/181 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolanda: Niin, tota just meinasin, että käynnistettäessä usein touhu on niin rajua, että vaatii epin tms. Vyöhyketerapiassa olen käynyt nyt lähinnä vahvistavassa mielessä jne. Kyse siis enemmän hoidosta kuin esim. vaan rentoutuksesta. Käynnistyspisteet hän neuvoi, muttei vielä varsinaisesti niitä sene enempää käsitellyt etukäteen. Toiset siis käyvät melkein koko raskauden ajan erilaisten juttujen takia. Ja siis hän sanoi, että tekee akupunktiolla sitten varsinaisen käynnistyksen jos yli mennään. Kannattaa muuten pyytää, että laittaa esim. nilkan ja käden kipupisteet tussilla ja jos haluaa, niin niitä käynnistyspisteitä. Mulla on nyt pilkulliset jalat kun neuvoi vielä niihin levottomiin jalkoihinkin pisteet. En tiedä tosin onko se varsinaista levottomuutta vaan kutittaa, niin kuin olisi pitkät villahousut jalassa...

TENS-laitteen lainasin äidiltäni. Ei siis ole myöskään synnytykseen varsinaisesti. Mutta ajaa saman asian. Ja sain neuvoja, eli selkäänhän ne lätkät laitetaan. Ylemmät rintaliivitason alle ja toiset niiden alapuolelle, ei siis ihan kiinni. Kehuvat sitä niin, että aattelin koittaa kun vielä ilmaiseksi saa. Jälleenmyyntiarvokin noissa lienee aika hyvä jos ei saa vuokrattua. Vuokraaminenkaan ei ihan ilmaista.

Niin ja Jolanda, toivotaan, että saat sen miehen ajoissa kotiin ja mukaan!!!

Tuollaanen75

Vierailija
32/181 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltoja!

Hirveesti tullut taas viestejä palstalle.. Pakko tulla lukemaan ja kommentoimaan välillä.. Hyvä juttu, että täällä ollaan aktivoiduttu näin hienosti..

Siitä tulikin mieleeni, että käyttääkö täällä moni facebookkia? Ja onko kiinnostusta facebookin toukokuun toukkien ryhmään? Esikoisen vauvaporukalle perustimme tällaisen facebookkiin ja olemme tykänneet.. Ja ajattelin samaista tännekin ehdotella jos porukalla on kiinnostusta.. Vauva-aikana sitten etenkin niin sitä kautta saattaa saada nopeamman vastauksen johonkin mieltään askarruttavaan asiaan..

Vappu tosiaan, viimeksi unohin kirjoitellakin koko asiasta.. Me oltiin ihan kotosalla.. Tein hillomunkkeja ja niitä sitten syötiin koko perhe :) .. Nam nam nam.. Nii joo ja käytiinhän me vapputorillakin.. Mukaan tarttui vaan hattarapussi sieltä..

Sairaalakassi… Koskakohan saisin aikaiseksi.. Edelleen se kassi on varaston uumenissa.. Sitä ennen pitäisi sieltä vielä kaivaa telakka takaisin autoon kaukaloa varten ja sitten yksi vauvanvaatelaatikko vielä..

Esikoista odottaessakin taisin sairaalakassin pakata ehkä viikkoa ennen :D .. Ja muovifroteen laitoin sänkyyn juuri sopivasti päivää ennen kuin alku reisien välistä valumaan.. :D Tarkoitus oli kyllä olla nyt ajoissa tässä raskaudessa, mutta eipä siltä näytä :D

Ei vaan, huomenna ajattelin tuon telakan laittaa autoon ja eilen käytiin ostamassa vauvalle kotiintulovaatteet ja uusia harsoja pukluliinoiksi.. Että sinäänsä jossain olen jo edes edistynyt..

Kaikki on vielä kesken siis, mutta hirvee kiire olis saaha muksu ulos jo.. Mulla siis hirveen ristiriitaiset olotilat, kun tahtoisin saaha muksun ulos jo, kun tän mahan kanssa on hirmu raskasta 1v esikoisen kanssa.. Mutta sitten taas miehen kesäloma alkaa vasta viiminen päivä ja en halua ennen sitä lapsen syntyvän koska en mitenkään pärjää heti alkuunsa kahen muksun kanssa yksinään kotosalla ja muutenki tulee sit ongelmia lapsen hoidon kanssa jne jos päättää syntyä ennen miehen kesälomaa..

Meillä kun se lapsen hoitaja tulee yli 300km päästä.. Pitävät nyt jo öisinkin puhelinta päällä, että jos tarvitsee yöllä lähtee ajamaan kohti Turkua..

Lauantaina pitäisi väsätä äitienpäiväkakku jääkaappiin ja menin sitten lupaamaan miehen työpaikallekin kakun siksi, kun mies jää lomalle.. En sitten yhtään ajatellut sitä, että sillon saattaa olla jo todella, todella tukalat oltavat tai lapsi vaikka olis jo syntynyt tms… Ja minä, kun en lupauksia petä.. :/ Jos ens kerralla mietteis mitä lupaa.. :D

Imetysyöpaidat.. Esikoista odottaessa ite nukuin pelkillä rintsikoilla ja sitten yöhousuilla.. Kun hikoilin alkuun ihan järkyttävästi ennen kuin maidon tulo alkoi tasaantumaan.. Niin ei siinä paljoa huvittanut päällä vaatetta pitää.. Ja sitten, kun sitä maitoa tuli niin paljon alkuun, että ei liivinsuojat pitänyt yhtä unijaksoa niin sitä oli sitten kaikki paikat märkinä :/

Mistä tulikin mieleeni, että petivaatteet pitäisi vaihtaa vielä ennen synnytystä.. Vihaan petivaatteiden vaihtamista, kun se ottaa niin sairaasti nivelien päälle..

Heffikselle onnea vapputytöstä!! Ja mykerinokselle vappupojasta!!

Tuossa meni itellä taas pari päivää, että supisteli ihan järkyttävästi pitkin päivää, mut sit tämä päivä on taas ollut sellainen, että tarkemmin ajatellen ei ole tainnut olla yhen yhtäkään supistusta..

Toivottavasti Iisalla ei tosiaan mitään kohtutulehdusta :(

Pirreliinille onnea pojasta!!

Tillinäiti kertoi pakanneensa mukaan suihkusandaalit.. Hitsi, kun menin omat heittämään roskiin juuri pari kk sitten.. Olis niin ihanat mukana tuolla tyksissä, missä on niin järkyt kylpytilat, että huh huh..

Pitkien pätkien kirjoittajille, suosittelen edelleen tekstinkäsittelyohjelmia.. Wordiin minäkin aina kirjoitan tekstini ja sitten copypastetan sivustolle.. Eipä pääse karkuun ;)

Jolanda kyseli kohdunkaulajutuista.. Niin itsellä oli esikoisen aikaan niin, että vaikka oli sentin auki niin kohdunkaulaa oli jäljellä pari senttiä.. Eli ihan mahdollista kyllä.

Jepsis, mutta jos katsoisi hetken tv:tä ja sitten menisi etsimään sitä nukkumattia.. Se piruilainen, kun tulee nykyisin vierailulle vasta lähempänä puolta yötä.. Ei kivaa..

Verticia & vuokralainen Rv 37+0

Vierailija
33/181 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticia: Niin siis kyselin, että miten muilla on nuo muutokset vaikuttaneet synnytyksen ajankohtaan. Kun esikoisen kanssa ei ollut mitään muutoksia ennen synnytystä, mutta nyt on vähän jo sentään tapahtunut, niin voisiko se ennustella aikaisemmin käynnistyvää synnytystä. Onko kellään mennyt 2 viikkoa yli, vaikka olisi kohdunsuu jo vähän avautunut tässä vaiheessa?

Ja voin osittain samaistua sun tilanteeseen. Oon ollu talven 3 v. vilkaan poitsun kanssa kaksistaan. Tietenkin 1 v. on vielä vaativampi, mutta kyllä noi uhmakohtauksetkin voimia vie. Eli jaksamista sinne viime metreille pienen ja mahan kanssa!

- Jolanda

Vierailija
34/181 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tuossa olis meitin naperon syntymispäivä sitten. Tänään oltiin sairaalassa ja ultrasvat, vauva ei ollut enään poikkitilassa vaan oli kiepsahtanut perätilaan. Lapsivettä oli normaalisti mutta normaalin alarajoilla, vauva jo iso ja minun maha pieni niin eivät edes yrittäneet kääntämistä vaan varattiin sektioaika. Aika pettynyt olotila ollut kyllä, nyt tosin jo hieman helpottanut. Pelottaa vaan kovasti et kuin kipeä olen sitten ja kuin kaikki alkaa sujumaan imetykset ym..mutta, menee miten menee, pääasia et vauva saadaan turvallisesti maailmaan. On kyllä tosi jännä olo kun ietää päivän jolloin vauveli syntyy! nyt tosissaan tekemään kaikki mitä olen suunnittellut ja lauantaina sit laatupäivä miehen kanssa ym...:)

Onnea kauheasti kaikille vauvan saaneille!!

ellppa ja rv 38

Vierailija
35/181 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi elämä, enpä olisi uskonut, että kolmannella kerralla tarvitsee varailla yliaikaiskontrollia... No, joka tapauksessa lauantaina se on edessä, ellei vauva päätä syntyä ennen sitä. Viime yönä ei edes tullut supistuksia, vaikka niiden kanssa olen monena yönä kärvistellyt, taitavat loppua ne vähätkin synnytyksen ennusmerkit. :( Nukuin muuten kuin pikkuvauva, kun kuuntelin ennen nukkumaanmenoa Synnytä rentoutuneena-cd:tä. Suosittelen sitä kyllä lämpimästi, jos saatte jostain käsiinne!

Ellppa, on varmaan tosiaankin jännää tietää vauvan syntymäpäivä etukäteen, kaikkea hyvää leikkaukseen! Mä olen ainakin ymmärtänyt, että suunnitellusta sektiosta toipuu yleensä vähän paremmin kuin kiireellisestä tai hätäsektiosta.

Vierailija
36/181 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Jolanda: Mulle sanoi lekuri esikoisen kohalla, kun olin tuon sentin auki jo jotain öö 2kk ennen laskettua aikaa, että tämä lapsi tuleekin ajoissa sitten maailmaan, että ennen laskettua aikaa kyllä.. Tuli sitten 40+2 ulos, että.. Ja sitten sillon sairaalassa niin olin 3cm auki.. Että tuota, en mie ainakaan luottais mitenkään noihin auki olemisiin, et koska syntyy..

Kaksisteen 3v:n kanssa on kyl varmasti rankkaa! Auta armias sitä päivää, kun meidän neidille pukkaa eka kunnon uhma.. Tuolla on ollut uhma nyt varmaan kk päivät, alkuun oli tosi pahana ja helpotti sitten, mutta nyt on taas semmosta, et.. Aaargh!! Meillä meni tänään puolitoista tuntia aamupesuihin, kun neiti on niin.. Joo.. Huokaus..

Ellppalle sitten onnittelut etukäteen :D .. Meidän esikoinen syntyi sektiolla 17:44.. Ilta meni ihan ok niin kauan, kun ite aloin sitten illalla nukkumaan.. Yö olikin sitten suoraan sanottuna helvettiä. Puolen tunnin välein hoitajat kävivät kääntämässä mua, kun olin niin kipee, etten pystynyt liikkumaan lainkaan. Mutta aamulla sitten kymmeneltä noustiin sängystä kävelemään ja olisin ollut valmis kotiin jo heti.. Toivotaan, että sullakin mahdolliset leikkauskivut on yhtä lyhytaikaisia.. Kyllä sitä kipua vauvan voimalla kestää hetken aikaa..

Leikkauksen jälkeen oltiinkin sitten sairaalassa öö 4 päivää.. Ekana päivänä ne hoitajat siinä kävi ja ruikutin, että joko pääsen kotiin niin ei kuulemma.. Muina päivinä ne kävi aamulla kattomassa olenko herännyt ja illalla et ollaan paikalla.. Muutoin eivät käyneet luonani, kun olin niin hyvässä kunnossa ja vauvan kanssa en tarvinnut mitään apuja.. Kotiin ei vaan silti saanut lähteä.. Kaikkea ei voi ymmärtää.. Tyks on tyks..

Helmiäinen: Eikös se usein mene niin, että varataan yliaikaiskontrolliaika.. Sitten ne entisetkin öisin olleet supistukset loppuu.. Nukkuu yhen yön täydellisesti ja sitten alkaaki supistukset ja lähetää sairaalaan ;D .. Jos teilläkin menisi näin.

Eikös ne synnytykset muutenkin käynnisty sitten, kun tuleva äippä on päässy rentoutumaan, eli yleensä unien jälkeen tai aikana siis..

Juu ja tuo on tosi et hätäsektiosta tietenki toipuu huonommin kuin suunnitellusta, et se hyvä puoli teillä Ellppa!

Mutta joskos menis lukemaan sanomalehen vaikka tähän väliin.. Päivällä olisikin sitten tyksin rentoutusryhmään meno.. Odotan paljon sitä toisaalta, kun kerta sen pitäis olla sellanen et käydään läpi asentoja ja hengitystekniikoita millä lapsen saa laskeutumaan synnytyksessä alemmas paremmin.. Mut se on eri asia sitten onko se ryhmä sitä mitä pitäis..

Verticia & vuokralainen Rv 37+1

Vierailija
37/181 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolanda: Minulla oli kakkosta odottaessa 6 viikkoa kohdunsuu auki 2 cm, ja kipeästi supisteli. Lääkäri meinasi että tulee ennenaikaisesti, mutta ei tullut. Yksilöllisiä nämä jutut ja uudelleen synnyttäjällä aika tyypillistä että kohdunsuu voi aueta ennen synnytystä, silti raskaus voi mennä ylikin.

Kokoarvioista minullakin on aika huonoja kokemuksia, esikoisen arvio meni pieleen 600 g (arvioitiin 2,5 kg ja poika oli 3,100) ja kuopusksen meni kilolla pieleen (arvio 3,2 ja todellisuudsessa 4,2) Mutta kuopus oli pitkä ja laiha, se vaikeutti arvion tekemistä.

Elpalle tsemppiä sektioon: Minulla on ystäviä joille on tehty sektio ja he ovat toipuneet hyvin, imetyskin on sujunut hienosti. Kun sinulle tehdään suunniteltu sektio niin toipuminenkin on yleensä silloin nopeampaa

Helmiäiselle jaksamista viimemetreille, toivotaan, että vauveli ymmärtäisi tulla ennen lauantaita itse.

Hyviä vointeja kaikille ja supituksia niitä toivoville =)

Jean+Otus 38+2

38/181 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticia, kerrohan kuis meni siellä rentoutuksessa ja tykkäsitkö. Ite oon harmitellu ku odotusjoogat yms kaikki rentoutusryhmät alko just silleen ettei aikatauluihin sopinu. Tulen siis olemaan rento kuin rautakanki. Ja pistähän ny rouva hyvä mies vaihtaan ne petivaatteet, meillä ei asiasta keskustella. Oon sanonu että se vaihtaa, jolla on pitemmät kädet:)

Elpalla on vinkee tilanne... Koittakaa tosiaan nauttia viimesistä päivistä nyt kun tiedätte milloin pikkuinen tulee! Nopeaa toipumista sitten yms.

Ite oon käsittänyt sen lähes sairaalasta riippumattomaksi käytännöksi että alatiesynnytyksen jälkeen 2 päivän ja sektion jälkeen 4 päivän jälkeen himaan. Sitte on erikseen vielä polikliiniset, jotka haluaa heti himaan:) -En ole ajatellut omalle kohdalle, ainakaan ekan kohdalle.

Täällä ei suppareita tunnisteta. Ehkä joskus joku yksittäinen ku riehun ja pakkaan esim. kauppakassia mutta eipä muuten. Ei ole kaverilla kiirettä pihalle.

Nyt pitäis tolle väsymykselle tehdä jotain. Haen tänään rautaa apteekista, mulla on lähes koko raskauden ollu hempat alle 120 esim. 115/118 tms. Ennen raskautta saattoi olla 135 yms! Nyt ei oo 3viikkoon edes mitattu, joten voivat olla mitä vain. Haluaisin vaan olla virkeä pitempään kuin tunnin päivässä, joten kokeilen tota oma-aloitteisesti.

Voikaahan paksusti! Lisäajalla meneville timakoita suppareita ja ennen kaikkea kärsivällisyyttä!

t.bamse ja mä rv 37+3

Vierailija
39/181 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Paljon Onnea kaikille kevät kääryleensä saajille! Sekä tsemppiä meille, jotka sitä edelleen odotellaan :)

Olipa lohdullista lukea ettei ole yksin näiden loppuraskauden oireiden kanssa. Kyllä tää on välillä yhtä tuskaa!!

Mulle on tullut painoa nyt 25kg, SF huitelee 40 ja vauva ei ole laskeutunut. Viikkoja tosiaan

nyt 39+3. Ja kyllä, luopuisin erittäin mielelläni tästä mahasta ja ottaisin pienen vauvani jo hyvin mielelläni syliini tänne ulkopuolelle.

Mulla on koko ajan ollut tunne, että tulee ennen laskettua aikaa. No vielä ois pari päivää aikaa :D

On varmaan Ellppa jännä tietää tarkka päivä ja aika koska vauvansa saa :) Toivotaan, että toivut sektiosta kuitenkin nopsaa.

Joku jutteli omasta ryhmästä FB:hen. Voisi olla hyvä ajatus! Siellä vois sitten jatkaa mukavasti vauvajuttuja :)

Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutten muista nyt mitä.

Hyviä vointeja Mammat ja eiköhän taas huomenissa joku toukokuinen toivon mukaan synny :)

t, Pallomaha

Vierailija
40/181 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä niin.. Äitiysjoogassa käyty tyksissä.. Tätä mä vähän pelkäsinki, et mitähän äitiysjoogat tyksissä oikeen on..

Ensinnäkin se kesti 13.30-15.00.. Hirveen pitkä aika istua paikallaan.. Istua, kyllä! Siellä keskusteltiin vartti vajaa tuo koko aika.. Keskusteltiin, kyllä!

Siellä oli kolme muuta mammaa minun lisäksi, yhdellä oli viikkoja yksi enemmän kuin mulla, yhellä ennen juhannusta la ja yhellä elokuussa.. Ja siellä sitten keskusteltiin synntyspeloista tai siis niiden muiden synnytyspeloista.. Mulla oli todella ulkopuolinen olo, kun nämä muut olivat käyneet jo semmoiset viisi kertaa ja minä olin ensimmäisen ja viimeisen kerran.. Koska tämä oli ryhmän viimeinen kerta.. Kesällä ei kuulemma ole resursseja pitää..

Että joo.. Keskustelua ja sitten viimoinen vartti meni siihen, että tämä kätilö mikä piti tätä niin näytti kuinka heilutetaan lantiota synntyksessä joko seisten, nojaten tai kontillaan.. Ja sitten hengitettiin syvään ja ulos muutaman kerran ilman ääntä ja a o u äänteiden kanssa..

Että semmoinen se käynti.. Ja lopuksi yksi mamma pääsi sitten ultraan, kun se pelkäsi, että hänen vauvansa on perätilassa..

Njoo.. Voisin semmosen fb ryhmän perustella jossain vaiheessa.. Ja tosiaan se on suljettu ryhmä ja vahvistetaan, että ihmiset on niitä ketä täällä keskustelee.. Eli niitä viestei siellä ei näe sitten ulkopuoliset jne..

Mutta nyt unille..

Verticia