Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun Helmet 2009 Toukokuuhun***

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten meitä onnistanu kelin suhteen, mutta muuten meni hyvin. Jäi kyllä näkemättä suurin osa häähullutteluista kun ei viittitty kävellä vesisateessa, tai ärsyttävässä tihkussa.

Aamu ei kyllä ollu sitä mieltä että seisovassa pöydässä ois itämeren paras ruoka, sille kelpas sieltä ainoastaan kuiva patongin kanta ( mitä muut ei oo suostuneet syömään), maissia suoraan pöydältä tarjoiltuna ja letut, mut sitäkin piti parantaa välillä sillä kuivalla patongilla. Mutta onneks ohjelmisto oli viihdyttävää, hytky käytävän lattialla kun naiset soitti viulua ja selloa, suuri fani. Ja jakso vielä 22 aikaan katella ilman kitinöitä Drag queen- shown. Sitten kelpaskin mennä nukkumaan ja nukkua pitkään. Niin että meinas tulla hoppu et keretään laivasta uloskin. Mutta aamiainen oli Aamun suosiossa, siellä söi paljon puuroa ja jaksoi vielä perään vähän jogurttiakin. Äitihän suosi jälkiruokapöytää kaikkein eniten, että kohta ei taida olla tällä äidillä nepaliin lähetettävää kun kaikki karistetut kilot ovat kuroutuneet takasin.

Ostin kaverille synttärilahjaks hääpari suklaarasian... sen verran otin osaa häähumuun.

Miitistä, meille sopis paremmin torstai, kun tämä dementoitunut äiti ei muistanu että oli varannu hierojan keskiviikolle ja just niin keskelle et miitti jää pahasti väliin. Elikä oliko torstaina miittailijoita?

Verticialle voimia viime hetkiin... muistutan kuitenkin että Neakin on sitten vielä aika pieni vaikka siitä tuleekin isosisko, ettehän odota siltä sitten liikoja. Ja toivottavasti vanhat konkarit synnyttämässä ovat saanut valettua sulle vähän luottoa synnytystä kohtaan. Ja rahahuolet hus hiiteen, huolia riittäisi varmaan myös ilman niitäkin.

Minäkin olen joskus miettiny mitä tekisin jos voittaisin lotossa, ja enköhän alottaisi omakotitalosta, ja antaisin vanhemmilleni vähän eläkepäiviin ja siskoni velankin voisin kuitata, ehkä laittaisin oman yrityksen, siis niin ettei tarvitsisi itse olla siellä aina tekemässä töitä. Ja eipä ois pois suljettu se espanjan talokaan. Mutta siis sitä lottovoittoahan ei ole joten jatkan arkista elämääni.

Jaahas, taidanpa mennä keittelään itelleni juhlamokat, laihat semmoset, kun laivalla oli niin vahvaa kahvia että tukka nousi pystyyn.

Satuilija ja päikkäreillä oleva Aamu

62/153 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiulihei ja kohti häähumua...

Tuli pikkuisen tyyris matka, kun koneella mennään ja ollaan hotellissa pari yötä. Mutta mutta, lähden siskon kanssa ja sillä tulee laivalla kuolemanpelkoa, joten mennään nyt näin.

Ollaan kyllä molemmat tingitty menoistamme, että ehkä me nyt voidaan tuhlata itseemme välillä. Käärinliinassa ei ole taskuja ja Visakin toimii vielä.

Saas nähdä, miten pojat pärjää perjantai-illasta sunnuntaiaamuun.

Urho nukkuu parvekkeella ja nauraa. Taitaa nähdä hyviä unia. Sillä on myös Saku-flunssa. Viikoksi parani, mutta sitten tuli räät ja yskät takaisin. Eilen veti siihen malliin lusikalla hiekkaa ja multaa suuhun, että jos flunssalla selvitään, niin hyvä.

Ihan kun mun pojalla rupeis olemaan ihan vähän tolkkua. Ei ihan koko ajan tölväile jotain, leikkii hetkiä itsekseenkin, lukee eläinkirjaa ja laulaa hiiaahiiaahoo. Suloinen pikku puuhastelija. Melkein kaikki tehdään kyllä yhdessä. On kova selittämään (juuh, sitä vauvaa) ja näyttelemään tavaroita.

Verticialle tsemppiä. Onks sulla kotiäidin hermoromahdus? Mulla ainakin on harva se päivä, mutta sitten on taas välillä balanssi universumin kanssa. Muista levätä aina kun voit.

Mä oon sitä mieltä, että etukäteen ei kannata pelätä, mutta eihän sille mitään voi, kun pelot on niin irrationaalisia. Yritä nyt kuitenkin tehdä mielikuvaharjoituksia, joissa kaikki menee hyvin. Muuten, mun tiheästi sikiävästä ystäväpiiristä KAIKILLA, siis ihan kaikilla on ollut toinen synnytys jopa naurettavan helppo ekaan verrattuna.

Nea pissailut kuulostaa siltä, että sillä on vääränmallinen/vääränkokoinen vaippa. Ja sitten hei maalaisjärkeä. Ei kai nyt vauvaa kannata janoaan huudattaa. Maitoa, vettä naamaan vaan niin paljon kun menee, sanon minä. Ja jos oikeasti se pissaa niin hirveästi, niin sitten tuplavaippa. meillä käytetään ripuloidessa tuplia.

Mullekin koko ajan muistutetaan, että Urho on vielä niin pieni hänkin, vaikka musta tuntuu, että iso poika jo onkin. Toisaalta on niin rakas, että mahassa oleva on jo nyt jäänyt ihan melkein huomiotta.

Tuli tosta rähjäämisestä mieleen, että meillä mennään aika paljon Urho ehdoilla. ´Joskus väkisin puen, mutta se on sitten pikasta ja kaikki on vähän vinksin vonksin. Yleensä heti rauhottuu, kun vaipanvaihto/pukeminen loppuu. Joskus rähjää omaksi ilokseen. Sillon mä sanon, että nyt ei olla kavereita, äiti rakastaa sua, mutta nyt ei olla kavereita. Meen sitten toiseen huoneeseen, kauemmas. Urho yleensä lopettaa kiusariehan ja tulee jossan vaiheessa hieromaan ystävyyttä esim. kirjan kanssa. Sitten halitaan ja ollaan taas kavereita.

Olipa sekava selotus. Mutta juu, jos on tulijoita, laittakaa torstain miittiaika. Me ei ihan satavarmoja olla, katotaan ton räkätilannetta. Lisäksi mennään sinne Lahteen huomenna ja jos mulle tulee väsymys ultimatum (raskaupahoinvointikin muuten palasi muutamaksi päiväksi?!) enkä jaksa turvallisesti ajaa takaisin, jäädään yöksi.

Sande ja Urkki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikon miittaajat eivät ilmeisesti osanneet päättää kellonlyömää ja paikaa, mutta jos joku oikeesti miittaa mielellään keskiviikkona niin ehdotan

KE 12.5 KLO 14 , Waynes Coffee (Sanomatalon)

Tulen sinne Nausikaan kanssa, jos yksikin ihminen vahvistaa täällä myös tulevansa.

Voimia paljon paljon paljon Verticialle Turkuun!

Muita tuun kommentoimaan paremmalla ajalla.

Tämä ei mitenkään pois sulje torstain miittiä. Meillä on silloin perheenkeskeistä puuhaa, joten en uskalla luvata varmaa, kun ei torstainkaan paikasta ja ajasta ole tietoa. Onks silloin mikään mesta auki edes, vai olisko puistopicnicin paikka? Ilmoja on lupailtu kyllä vallan kauniiksi.

Vierailija
64/153 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määääkin tahon Tukholmaan tai johonkin reissuun. Johonkin muuhun reissuun kun työreissuun. (luvassa taas parin viikon päästä meinaa). Satuilijan laivajutut kuulosti kivoilta. Pitäisiköhän uskaltaa. Ainoa vaan että lomaa vasta luvassa heinäkuussa.

Me voitaisiin tulla torstaina miittii kun meillä iskä rakettaa terassia. Oli meinaa sen verran optimistinen aikataulu, että pitäisi saada aika rauhassa sitä väsätä.

Eli jos joku tulee niin mielellään treffataan!

Vierailija
65/153 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinkohan mä nopeasti rustattua jotakin.. Ettei tulis taas tommosta jumalatonta kk taukoa kirjoittamiseen.. Nea ainakin leikkii nyt ihan nätisti..

Mie luotan juu aika paljon siihen, että toinen synnytys on helpompi.. Se vaan, että minut lasketaan ensisynnyttäjäksi ja siksi lekurit varottelee, että synnytys saattaa olla ensimmäisen kaltainen.. Mullahan lakkas paikat aukeemasta Nean synnytyksessä niin siksi ensisynnyttäjä nyttenkin.. Mut sitten sen joo näkee.. Mieli on aika levollinen ja odottavainen.. Ja eiköhän siitä taas hengissä selvitä.. Ja lapsi tulee varmasti ulos.. Ainoa sitten vaan, et jos kaikki menee yhtä persiilleen kuin Nean synnytykses niin lapsiluku jää tähän. En mä ala kolmatta kertaa itteäni enää rääkkää tommosil tapahtumilla..

Rasittavaa lähinnä on se, että koko ajan tulee puhelua, että joko joko ja joko ja jokainen neuvoo.. Yksi lähisukulaiseni soittelee joko puheluitaan ja miespuolisena koko ajan hokee, että turhaan pelkäät, siinä ei oo mitään pelättävää ja mitä sä nyt muka pelkäät.. Välil tulee sellanen olo, et tekis mieli sanoa, et painu hevonkuuseen toitotuksies kanssa, et kai ihminen saa pelätä jos on jotain niin traumaattista kokenut mitä Nean synnytys oli.. Ja sitten yksi toinen naispuolinen lähisukulainen taas soittelee joko puheluitaan ja sitten taas sillä asenteella, et et kai sä vaan synnytä alakautta, ku eka oli niin traumaattinen, et miten se ees mahtaa onnistua ja plaa plaa.. Että kiitos vaan kovasti tuesta sinnekin suuntaa, aargh.. Oikeastaan yksi ainoa sukulainen on sellainen joka jaksaa kuunnella, ymmärtää ja tukee.. Ehkä johtuu siitä, että hän omaa kolme lasta niin tietää vähän mistä puhuu..

Ja vaikka tyksis ei kukaan osaa selittää asioita miksi Nean kohdalla on asioita tehty niin päin pieleen niin jokseenkin luotan siihen paikkaan vielä.. Koska nyt tiedän itse mitä vaatia ja tiedän ne selittämättömät virheet mitä viimeksi tehtiin niin tiedän mihin nyt en aio suostua..

En mä pyörry muiden kakkukuvista :D .. Voi kun oliski kuvia tallel mimmosia omat kakut on joskus ollut, hehah :D .. Ja siis jokaisen silmissä kauneus on erilaista ja oma on aina omaa tai miten sen nyt sanoisi.. Tai no ei kyl voi sanoa, että omissa silmissä oma luomus olisi hieno.. Koska mä en oo saanut tehtyä vielä yhtäkään kakkua mikä miellyttäisi mun silmää, mihinkään en ole ollut tyytyväinen..

Nyt on suunnitteilla viimein isännän lomakakku.. Se on niinku valmis muuten paitti koristeist en sit tie lainkaa mitä laittais ja se tuottaa päänvaivaa..

Pitäs mennä iteki kattoo, että onko tuolla mehtässä valkovuokkoja.. Ei äitienpäivänä oikein viittinyt lähteä vesisateeseen ihmettelemään.. Nyt paistaa aurinko melkein koko ajan niin menemme Nean kanssa ulos kun välipala syöty..

Siis mä oon nyt ihan ulalla tästä Vickan krääsä jutusta.. Siis onko tää sitä, ku ne on menossa naimisiin kai nyt kesäl niin onko Ruotsi täys jotain ostettavaa hääkamaa mis on niiden naamat painettun tai jotain :D:D? Pitäsköhän mun perehtyä tähän asiaan.. :D

Hyvä ettei Sakua tarvitse leikellä!! Ja kosmeettiset haitatki voi olla pienemmät mitä nyt luullaan niin muutamien vuosien päästä.

Ja Tuutille jaksuja jos sieltä nyt uutta tulehusta sitten taas pukkaa.. Tosi lohullista mennä lääkäril, joo ei oo tulehust mut tulos on :/ Ei kivaa!

Orvokille ja ihan muutenkin haluan kaikille hehkuttaa, että mein pikku pirusta on tullu enkeli, hehah :D

Ei vaa, mut siis Nea on ollut tosi kiltti eilisen ja tämän päivän!! Tää on ihan uskomatonta.. Viikkoja olen sen kanssa kättä saanu vääntää kaikesta ja kaikki on ollut järkyttävän raskasta.. Niin nyt eilinen ja tää päivä; Nea on nukkunut aamul pitkään, syönyt hyvin, kaikki vaipat oon saanu vaihdettua sovinnolla jne.. Ihan uskomatonta!! Onkohan tää unta?? Ja sit se tulee munki syliin jo ja halii ja pusuttelee ja.. Uskomatonta! Mitähän tässä tapahtu välissä.. Ehkä ne oli vaan ne miljoona hammasta minkä piti kaikkien tulla samaan aikaan :/ .. Onkos meillä nyt kahdeksan hammasta.. Neljä tuli ihan pienen pienen pienen ajan sisällä.. En ole uskaltanut suuhun kurkistaa tänään, koska ihan kuin olisin taas nähnyt jotain..

Nii meillä ei paljoo neuvolassa tarvii jutella omasta jaksamisesta.. arvaus en tiedä neuvolassa.. Yks vuotis neuvolassa sanoin kuinka rankkaa tämä on niin vastaus oli että sellasta se on.. Äitiysneuvolassa sitten sanoin myös, että on sairaan raskasta niin voi voi.. Tyksissä sanoin myös lääkärille jaksamisesta ja kuinka koville Nean hoitaminen ottaa.. Lääkäri nauroi.. Että joo.. En aio enää koskaan valittaa neuvolassa tai lääkärissä jaksamisestani..

Meillä on se hyvä tilanne, että mies on puoltoista kuukautta kesälomalla, kun vauva syntyy ja sitten siinä on välissä pari kk töitä mihin hän saa parin viikon loman väliin kun on painanut nyt niin paljon ylitöitä juuri sitä varten ja sitten aloittaakin 5vko:n isyyslomansa.. Et jokseenkin uskon, ettei hirveen rankkaa ainakaan alkuun tule olemaan.. Ehtii tottumaan niinsanotusti..

Nealla on joo kutosen vaipat käytössä ihan sen takia, et vitonen ei riitä mitenkään imukyvyltään öisin.. Kutonen riittää, mut nekin on alkanut jo pettää taas.. Nea pissaa siis ihan järkyttäviä määriä yön aikana.. Vaipat painaa kuin synti aamulla, ihan uskomattoman paljon.. Ei toivoakaan, et voitais käyttää vitosta.. Ja siis noi kyl istuu noi kutosen flexit hyvin.. Ongelman vaan se et kutosen flexit on vissii isoimmat mitä myyään..

Rahahuolista.. On muuten tosi tyhmiä noi kelan tuet tai siis niiden saaminen..

Kun me ollaan nyt puoltoist kk ilman mun tuloja lainkaan.. Ku 19.4 alkoi äitiysloma niin kela ei maksa samaan aikaan hoitotukea Neasta, kun mulla on äitiysloma ja se ei myöskään maksa puolikkailta kuukausilta.. Nii tai kaksi kuukauttahan me ollaan ilman rahaa, ku äitiysrahat alkaa sit taas siitä ku on la niin tulemaan.. Et miksei niinku saa ekasta lapsesta joka kuitenkin on kotona niin mitään rahaa ja etenkä siltä ajalta ku ei tuu viel äitiysrahoi.. Et vaikkei se oo ku 300e mit oon kelalta saanut, mut silti!! Nyt ei ole sitten kuin miehen tonnin palkka, että jippiaijee.. Toivonmukaan pari vko menis nopeesti niin sais sit jo ruokaanki rahaa..

Ei se raha tee onnelliseksi todellakaan, mut kyl sitä silti jonkinverran pitäs olla!

Jos saisin lottovoiton niin maksaisin tämän perheen velattomaksi ja sen jälkeen siskoni ja veljeni.. Kenenkään ei ole hyvä velkahemmetissä..

Nea sai eilen viimein sopivat kengät.. Me tilataan hyvästä nettifirmasta Neal kengät.. On varaa valita ja on kokoja ihan sieltä jostain 16:sta eteenpäin.. Nyt oliki sit noi lenkkarit semmoset et sai kokoa hieman ettiä.. Mut eilen sai sopivan kokoiset sitten :) .. Viimeinen Nean synttärirahoil hankittu juttu sitten. Tarkoitus oli tosiaan lähteä käppäilemään tuossa välipalan jälkeen niillä ulos.. Mut näemmä alkaa sataa vettä, jippiaijee.. Uaargh.. No joskos huomenna sitten..

Tai siis Neahan ei enää kävele ulkonakaan.. Se juoksee :D .. Siitä on hirveen hauskaa juosta isiä ja äitiä karkuun.. Ja sillä samaisella sekunnilla kun sen maahan laskee niin livahtaa karkuun ja piiloon..

Nii joo, Nea on oppinut piilo leikin ja se on sen mielest ihan hirveen hauskaa.. Nean jättää johonki nurkkaan ja sitten äkkiä juoksee piiloon niin Nea ettii ja sit ku löytää niin on hirmu hauskaa ja räkätetää naurusta puoli tuntia :D

Sanavarasto on myös suurentunut ja sit ymmärtäminen ja asioiden yhdistäminen..

Synttärilahjaksi kun sai vasaranhakkauspelin, siinä pitää tietyn värinen pallo laittaa tietynväriseen reikään.. Esim keltanen keltaseen.. Niin tämä osas het alusta alkaen yhistää värit :D ja sitten ku hakkaa ne vasaral alas niin tulee äänet.. Ja siis tämmösii yhistämis juttui tullu ihan hirveesti ja ymmärtämisiä..

Njuu.. Nyt sitä välipalaa Napsukalle :)

Verticia

Vähä mieteinki tuota varmennus juttua eilen ku yritin saada viestiä palstalle et mitä vastaan yksi miinus seitsemään, kun mikään vastaus ei kelvannut.. Nyt se onkin sitten poistunut.

Vierailija
66/153 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tulemme jupen kanssa miittiin, ellei sitten sada kaatamalla. Mun on joka tapauksessa raahattava itseni stadiin, niin vois sitä jotain kivaakin tehdä? :) Eli nähdään Waynesissä, ainakin Tiuhti ja Nausikaa.

Nean pissajutuista tuli mieleen kaverin tyttö joka pissasi yöllä ihan kamalasti. Kyseinen äiti oli tehnyt analyysin, että liberon teippivaippa pitää kaikkein parhaiten. Lisäksi hän vaihtoi nukkuvalle lapselle vaipan yöllä, esin klo 24, kun oli itse menossa nukkumaan. Tämä tyttönen kyllä joi vielä yölläkin maitoa, mutta siis olen kuullut vastaavasta. Ongelma korjautui, kun päiväruokailu parani ja yömaito loppui, eli aika hoitaa.

Nyt päiväkahvia

tuuti

Vierailija
67/153 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi käki meille, kun lähdimme postia hakemaan. Täällä on ollut poutaista pyykit ovat pihalla kuivuneet vaikka välillä näyttänyt siltä, että alkaa sataa.

Tomppakin pissii yöllä vaippansa usein yli, eli pukukin kastuu. Meillä 5 koko liberon housuvaippa kuitenkin yleensä pitää pintansa. Kakkojen kanssa ollaan välillä p:ssa kainaloita myöten kun löysäilyä on edelleen ollut, tänään on tullut vain kahdet kakat vaan onhan tässä iltaa jäljellä..

Muakin väsyttää jotenkin 1vuotias on väsyttävässä iässä. Nukkuu vain yhdet päiväunet ja koko ajan pitää vahtia ja seurustella kanssaan. Onhan Tomppa ihana poika ja ihanasti nukahtanut melkein joka ilta kahdeksan jälkeen. On hän söpö kun nukkuu..

Esikoinen ihana kun puhuu hienosti hän aina ihmisestä ei se tai tuo niinkuin äitinsäkin. Sellainen reipas poika jo. Tänään tiskasi onnellisena pitkän aikaa ja ylpeänä esitti kun tiskipöytä oli siisti eikä vedenpaisumuksen jäljiltä kuten kun pienempänä tiskasi.

Nyt seukkaamaan yhden 1veen kanssa

Vierailija
68/153 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin ja kysyin sanomatalon waynesista, ja ei ole auki. Ehdotuksia siis otetaan vastaan. Toki jos on hyvä keli niin miksei johonkin ulos, vaikka nurtsille että on tilaa mennä. Mutta varmaan ois hyvä sopii joku paikka et näkee.

Kellon aika vois olla se 14, jos se sopi kaikille jotka ois tulossa, oliko tulossa? Muuten inssaan omaa ohjelmaani niin että änkeen itteni huomenna junaan ja miittiin, kun hieroja soitti että voinko tulla aikasemmin. Mutta ois muuten muuta ohjelmaa.

Siis oliko torstai miittailijoita?

Satuilija jolla alkava hedari

Vierailija
69/153 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulinko oikein, että huomiseksi oli luvattu jo kahtakymmentä astetta?! Ihanaa olis!

Voi noita Jupen korvia. Toivottavasti ottaisi nyt parantuakseen.

Meillä on menty 5 koon vaipalla pitkään. Päivällä käytän housuja, yöllä teippejä. Hoidossa käyttävät vaan teippejä. Yöpisut ei falskaa. Pari kertaa hoidon jälkeen illalla falskannut jos ei ole heti muistanut vaihtaa. Kakka saattaa tulla joka tuutista ulos koska on melkein aina löysää.

Komppaan pikkuäitiä siitä, että kyllä 1 v on täysin vahdittava kapistus. Joten en kyllä kadehdi vertician oloa ison mahan ja tempperamenttisen tytön kanssa. Ja sandella huono olo. Jäiks! Toivottavasti menee pian ohi.

Meillä on nyt innostuttu kävelemään. Ja sitten taputetaan kun onnistuu. Siis vielä enemmän saa olla silmät selässä. Tosin ei kyllä meillä vieläkään viihdytä mitenkään kovin innokkaasti yksin leikkimässä. Korkeintaan pahanteossa.

Mä olen täysin onneton tietämään mitään kahviloita. Eli en osaa kummemmin mitään miittipaikkaa ehdottaa. Torstaina kyllä tullaan jos saadaan joku seuraksi. Jos ei keskustaan jaksa ketään tulla, niin eikös Satuilija ole tässä jossain lähistöllä (?) niin voisihan sitä kokeilla puistotreffejä lähiössäkin.

Hedari ei ole kiva juttu. Hierojalla kävin tänään ja teki ennemmän kipeetä kuin nautintoa, mutta olo on nyt paljon parempi.

Nyt menen kattomaan tota pikku yskijää kun nukkumisesta ei näytä tulevan taaskaan mitään...

Vierailija
70/153 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ke eikä to, koska lähdetään yllätysmatkalle maalle. Tullaan takas joskus ensi viikolla. Blääh, tyhmää ettei näe teistä ketään.

Jupen korvat, ei hyvät. Sakun leikkaamattomuustuomio sen sijaan erinomainen. :) Sanden pahoinvointi, ei hyvä. Satuilijan laivareissun onnistumisaste ilmeisen hyvä.

Verticiaa en nyt halua mitenkään liikaa pelotella, mutta kerropa neuvolassa tuosta pissaamis- ja juomistahdista. Mun ystävän lapsella todettiin diabetes reilun vuoden iässä, ainoana oireena tuollainen huikea pissaaminen ja juominen. Nyt tuota ystäväni lapsen diabetesta sivusta seuranneena mietityttää nuo Nean äkilliset hermostumisetkin, että voisiko ne johtua verensokerin heittelystä? Nimittäin tuon ystäväni lapsen käyttäytymiseen vaikuttaa ihan selvästi.

Mutta siis älä nyt liikaa panikoidu, kunhan vain heitin ilmaan, että kannattaa ehkä neuvolassa kysyä.

Vickan-suklaat kelpais mulle kanssa. Tosin syön suklaata ilman kuviakin.

Ihana Sanden reissu. Ilman lasta. Aika huimaa. Me oltiin tänään miehen kanssa 4 tuntia ilman lasta. Käytiin siiderillä ja loppuaika käveltiin vain päämäärättömästi. Oli ihanaa. Söin jätskin. Mummo on meillä, huomenna lähtee ja me sen mukana.

Hyvää yötä ja hyviä miittejä ja hyvää kaikille miitittömillekin. Vielä mekin tullaan joskus. Picnic-kelejä odotellessa..

Lyyti

Vierailija
71/153 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko päkkänä tarkemmin tuolla fb:n puolella jos ollaan ainoat jotka tulee, ja infotaan sit täällä mihin päädyttiin jos joku vaikka kuitenkin intoutus tulemaan... Ja toki kaikki ovat tervetulleita.

Viitsii tarkemmin luetella asuinalueita ja paikkoja lähistöllä.

Satuilija, joka onneks huomenna pääsee sinne hierojalle.

Vierailija
72/153 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tulossa, en kyllä tiedä mitä teen unien suhteen, tänään Sylvi veti mahtavat 38 min päikkyjä kun oltiin kaupungilla. Jaksoi kuitenkin iltaan asti noilla. Jaksoi myös riekkua pitkin pinnistä ilman huutoja tunnin verran ennen kuin nukahti.

Ja mun ilta katos kans jonnekin (Pikku Britannia USAssa tietty vaikutti asiaan), joten höpötän joskus lisää ajan kanssa.

Huomiseen siis!

t. Tsili

Vierailija
73/153 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos joku on innokas miittailemaan torstaina niin FB ryhmässä on siitä nyt keskustelua....

Vierailija
74/153 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissittely on nyt loppu ja sen kunniaksi pala tän päivän hesarista: =)

http://www.hs.fi/wulffmorgenthaler/?cmp=tm_etu_wulffmorgenthaler

Sylvi vaatii enemmän syliin, eikä anna istua koneella ilman että räpläisi itse jotain.0

+

Näkymisiin miitissä!

t.tsili&c iug vcgcfcfggg cfg

,

Vierailija
75/153 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tänne.. Samalla kertaa, kun odotuspuolellekin kävin kirjoittelees..

Olen niin kade teidän miiteillenne siellä helsingissä.. Tulee miljoona tziljoona paikkaa mieleen mihin ite vois mennä istuskeleen ja töllöttelee..

Mulle on tullut taas hirvee muuttokuume.. Mut joskos nyt ristiäiset järjestäis rauhassa ja katsotaan sitten kämpän myyntiin laittoa ja muuttoa takaisin pk seudulle..

Turus ei vissii paljoo miittailla? En oo jaksanu fb:s mitään asian eteen tehdä, kun tuskin tällä mahalla pääsisin tai jaksaisin edes tulla paikalle.. Mut kyl tää kotona oleminenkin on niin syvältä, et huh heijaa..

Nean pissailut.. Liberon teippivaipat meilläkin öisin, päivisin kestot siis.. Liberon teipit on ainoot mitkä pitää.. Ei toivooka et pampperssii käytettäis tai housuvaippoi.. Kaikkee kokeiltu siis.. Ja tuo kutos koko on nyt tällä hetkellä se toimivin.. Viikos tulee sit about kahet petivaatepyykit.. On se huomattavasti vähemmän kuin se et yli 2 vko pesin joka päivä petivaatteet ja silitin..

Vaippaa ei meillä voida vaihtaa yöllä, koska Nea herää siihen ihan täysin ja sitten sitä ei saa enää nukahtamaan, kun luulee et ne on olleet vaan päikkärit..

Ja Lyytin viestiin, että sanoin 1v neuvolassa Nean pissaamisesta.. (Enkö kirjoittanutkaan aiemmin tästä..) Ja ne käski vähentää sitä maitoa.. Niin että 18 ja 21 maitoa ensin vain 1dl ja sitten 21 ei lainkaan enää, et enemmän vaan puuroo.. Korvata siis puurolla maito.. Mut kokeilin tuota niin se oli sit sitä et Nea huusi tunnin sängyssä ennen kuin nukahti ja siksi meillä edelleen juodaan se 2dl iltaisin maitoa.. Mut olen sitten muulloin päiväs alkanut vähentää, et ellei syö hyvin niin ei saa 2dl maitoakaan sitten.. Ei maidol mahaa kuulu täyttää! Ja 18 saa aina vaan sen 1dl, söi hyvin sit tai ei.. Nii ja jos ei syö lainkaan niin ei saa lainkaan maitoa sillon 18..

Mut siis tämä oli neuvolan kanta ja ohjeistus Nean pissaamisiin.. Mut joo.. Nea ei kyl juo mitään hirmu määriä.. Se vaan on niin jäärä, et jos saisi niin se ei söisi lainkaan vaan joisi ainoastaan.. Mut nyt kun meillä on (uskaltaako tätä sanoa ääneen) alettu taas syömään.. Jo peräti kolmatta päivääkö tässä mennään vai neljättä tai viidettä itseasiassa.. Niin Nea ei edes juo enää sitä kaikkea mitä annetaan.. Eli sil ei oo enää niin jano kuin aiemmin.. Ja vettä me ei olla annettu enää lainkaan aterioiden välissä, ja ei oo kyl janoinen ollutkaan sen puoleen.. Mut alko kyl mietityttää tuo verensokeri juttu..

Komppaan kanssa kyl tuota et 1v on täysin vahdittava tapaus.. Neuvolassa Nea vastasi jotain 1,5 vuotiasta, että.. Neaa ei voi jättää hetkeksikään yksin koska hyvä jos on kattoa pään päällä sen jälkeen enää :D .. Kaiken ehtii, kerkee ja liikaa osaa :D Ja perässä saa mennä koko ajan.. Huokaus..

Tänään pitäis tulla toimeentulotuenkin päätös.. Joskos saisi vähän helpotusta sieltä.. Sitten sen näkee..

Mut nyt pittää men vääntää Nealle safkaa :)

Verticia & Nea ja vuokralainen Rv 38+0

Vierailija
76/153 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näillä näkymin torstain miitti on flamingon hoplopissa, kun ei tainneet kelit olla meille suosiollisia että oltais puistoiltu.

Joten mukaan vois siis ottaa vanhempiakin lapsia jos tahtoo osallistua. Kaikki tervetuloa. Kellonaika on vielä ainakin avoinna, mutta kaikki tiedot ilmotetaan vielä kun on lyöty kunnolla lukkoon. Ja on toiveita kellonajan suhteen niin ilmoitelkaa ihmeessä.

Mutta myös omaa napaa, tai siis lähinnä Aamun napaa. Nyt meillä taidetaan alkaa edistymään ton liikkumisen suhteen, tänään hiffas siskon luona portaat, joissa ei siis ollut porttia ei kyllä toisella puolella kaidettakaan. Serkkupoika tuli kesken leikkien sanomaan että Aamu kiipee portaita, ja siellähän se meni sujuvasti jo kolmatta porrasta. No ne kiivettiin sitten ylös ja alas ainakin sen kolme kertaa ellei jopa enemmänkin. Pinnasängyssä täyty nousta molempiin laitoihin hengailleen ennen kun voi mennä nukkumaan. Joten kyllä mekin täältä tullaan joskus kiipeilemään hoplopissa vauhdilla.

Nyt vilasen tuleeko telkkarista mitään.

Satuilija ja portaista innostunut Aamu

Vierailija
77/153 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille hetki aikaa netissä.

Verensokerit varmasti kannattaa tarkastaa Nealta. Diabetes voi todellakin olla jo vauvalla. Hoidettavissa oleva sairaus kuitenkin. Muitakin syitä hyvä selvitellä. Tompalla vaihdellut juomiset ja pissaamiset, mutta ruokahalut olleet aina melko hyvät. Syö kaikki omat ruokansa sekä muiden jämät.

Mukavia miittejä ja lämmintä viikonloppua kaikille! Tompalle tuli erimielisyyksiä imurin kanssa..

Vierailija
78/153 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakunkin mielestä. Meillä siis minäkin imuroin usein sillä se on ainoa kotiaskare jota voi tehdä rauhassa.

Meillä on puolestaan verhojen metsästys käynnissä. Siis velikulta varmistaa, että joku varmasti näkee, ottaa velmuilmeen naamalleen, naureskelee valmiiksi ja hyökkää verhon kimppuun ja nauraa räksättää... Muuten pää ollaan kolautettu tänään jo kerran keittiön kahvaan.

Vierailija
79/153 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miitti Flamingon hoplopissa klo 14.

Täytyy mennä laittaa kahvit pöytään kun on anoppi ja appiukko kylässä.

Heipat!

Satuilija ja Aamu

Vierailija
80/153 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Satuilijalle ja Sandelle miitistä tänään.

Hoplop vaihtui waynes coffeeksi kun Urho oli juuri sisään menohetkellä päikyillä. Kummasti koko konkkaronkka viihtyi myös kahvilassa. Välillä käytiin tutkimassa ostoskeskuksen käytäviä. Urho oli vieraskorea ja laskeutui Aamun ja Sakun tasolle. Eli kun muut konttasi niin Urho konttasi myös niiden kanssa.

Miten muuten keskiviikon miitti meni?

Meillä on nyt illalla kävelty jo varmaan 10 askelta putkeen. Unista ei ole vielä tietoakaan kun autossa tuli nukuttua iltapäikyt.