Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun Helmet 2009 Toukokuuhun***

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ukkosta ilmassa kun Jupea eilen niin ramasi? Kuulema joihinkin siten vaikuttaa kertoo ainakin anoppini aina nukkuvansa sikeästi ukkosella.

Tompan päiväunet meni taasen eilen kahtia aamupäivästä tunti ja toinen tunti illasta kun nukahti autoon. Hän valvoikin kymppiuutisiin ja nyt tuhisee sykyssä kun kävin itkueetun sängystä hakemassa.

Hellepäivä tulossa taas joten muistammehan hatut, ehkä arskat, veden juonnin sekä aurinkorasvan. Muistuttaa pikkuäiti itseäänkin täällä kun dynastia on jo alkanut vai oliko se dementtia?

Vierailija
102/153 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieneekö mun jatkuva pään jomotustus johtuukin ukkosesta? En ole kyllä sellaista meillä päin kuullut mutta mulle riittäänee jos on edes vähän ilmassa.

Saku käy joka ilta viilentymässä hoidon jälkeen kahluualtaassa. On niin hikistä ja punakkaa poikaa kun alkuillan auringossa kylpee hiekkalaatikossa päiväkodin pihalla.

Räkis on ollut siedettävissä kantimissa muutaman päivän. Kunnes viime yönä alkoi taas se karmiva yskä ja meni unet piloille kaikilta. Harmittaa vietävästi kun kaikki alkoi jo näyttämään paljon paremmalta. Ehkä sitten kuitenkin pitäisi mennä sinne allergia kokeeseen. Tai voiko tuollainen kammo yskä olla vähän väliä on off tilassa ihan muuten vaan?!

Jokos Verticialla alkaa ilmenemään lähdön merkkejä? Toivottavasti saatte jostain Nealle hoidon siksi aikaa.

Eilen löydettiin cittarissa sakulle hellehattu jota suostui jopa päässään pitämään. Pitäisi saada se oppimaan kiinnostumaan pukemisesta niinkuin aamu.

terkkuja lähettelee päkkänä joka sai ulkoruokiksella jo rusketusraidankin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tompan hellehattu löytyi HM:ltä, se on sellainen kääntölakki, isoveli sai samanlaisen hinta oli jotain alle 5€ kpl. Hatun heittää aika helposti pois, mutta pysyy kun muutaman kerran takaisin laittaa lopulta se unohtuu päähän. Meidän kaljukaken päänahka kärähtäisi varmasti pian. On hitusen verran tukkaa päähän tullut, että ollaan harjattukin vauvaharjalla.

Verticialla tosiaan uuden vauvan syntymän aika käsillä. Toivottavasti se Nean hoito järjestyy. Asioilla on yleensä taipumus jotenkin järjestyä kun ei liikaa hötkyile. Meinaan, että ainakin jos itse oikein yritän järjestellä asioita en saa aikaan kuin sekasotkun ja umpisolmun, mutta joskus kaikki sitten vaan loksahtaa kohdalleen niin kuin pitikin. Miten nuo mll:t tai yms.? Tai oisko naapureita?

Yskästä.. kestää monasti pitkään. Koetahan Saku saada yskä pois! Onko lääkäri kuunnellut milloin viimeksi? Paitsi arvausaseman lääkäreissä joskus saattaa sattua kohdalle varsinainen arvelija. (on sattunut kerran omalle kohdallekin) Vaikka yleisesti ottaen ehkä ihan kunnollisia ovatkin. Tomppa ehkä jo tehnyt aamukakan. Tomppa sai muuten nokkahuilun ja sillä iloisesti soittelee.

Kivaa viikonloppua toivoo pikkuäiti aamukahvilla

104/153 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtiskelit. Korkattiin jo Lintsikin! Lippuhinnat on melko suolaiset, mutta Urho onneksi tyytyi pariin euron liikkuvaan autoon. Sillä oli ihan superhauskaa, serkun kanssa istuivat ja ajelivat. Pyrki serkkujen perässä toki laitteisiin, mutta en päästänyt. Paluumatkalla käytiin ukin kanssa Hesellä, jossa oli pallomeri, sekin oli Urhon mieleen.

Olen myös ihastunut pikku kaupunkimökkiin. Varsinkin kun sisko on lapsiensa kanssa mukana, on tosi kiva ja helppo hengailla, kun lapset keksivät luonnossa tekemistä. Urholla on toki kumpareisella tontilla vähän kävelyhaastetta. Käytiin myös läheisellä rannalla meressä polskuttelemassa jalkoja, mikä niin ikään irrotti riemunaurut.

Sitten ollaan vain hengailtu, käyty torilta mansikoita ja herneitä (joille Urho sanoo yöks) ja istuttu Espalla.

Illalla aina tarkistetaan, että meillä on navat tallella. Urho sanoo ”napa” ja osoittaa sormella äidin napaa.

ELI. Meillä on kyllä ollut hirmu mukavaa.

MUTTA. On täällä huudettukin. Urho testailee ”vähän” omaa tahtoa. Jos asiat ei mene niin kuin herra haluaa, alkaa kiukuttelu. Joskus vielä dramaattisesti heittäydytään maahan. Kun näitä kiukkukohtauksia sattuu iltaan toistakymmentä, alkaa mun paukut olla vähissä (ja suoraan sanottuna tekisi mieli itse heittäytyä maahaan)

Ja niitä tihutöitä. Täytyis nyt tehdä Ikeaan reissu ja käydä ostamassa jotain lapsilukkoja yms. Urho on oppinut avaamaan meidän kaapinovet. Yhtenä päivänä oli oma-aloitteisesti sulattanut pakastimen. (Joutuu syksyllä metsään, että saa kerättyä sienet ja marjat takaisin), ja sillä välin kun mä korjasin sulaneita jäätelöitä yms. poika sai olohuoneen kaapillisen oven auki ja levitteli kaikki dvd:t kuorineen lattialla, cd:thän täällä jo pyörii. Monta kertaa ihmettelen, mikä täällä surisee, niin mankkahan se on tai stereot. Pääsee vääntämään meidän ”ei lapset saa tätä auki” oven takana olevia stereoita ja muita pelejä. Ja jos poika on johonkin hävinnyt, löytyy usein pesukoneesta, jalat toki ulkona. Ulos mennessä olen tarkistanut uunin nappulat, niitäkin vääntelee. Huoh.

Sitten kuulin ihania raskausuutisia. Mulla on taas 4 kaveria raskaana, syyslapsia tulossa. Kaikkein hauskinta on Urhon kummitäti, joka asuu tossa 400 metrin päässä eikä ”koskaan tee lapsia”. Meillä on lasketun ajan erokin vain 6 viikkoa. Täytyy järjestää elokuussa beachpartyt teemalla ”Valaat ovat rantautuneet”.

Eilen oli rakenneultra ja kaikki oli kuten piti. Vauvalla oli peukku pystyssä ”hyvin menee”. Näyttää siis erittäin todennäköiseltä, että Urho saa leikki- ja nahistelukaverin lokakuussa.

Hmm. Nyt 11 tunnin yöunien (oli vähän univelkaa) voin lähteä rentoutuneena Tukholmaan.

Muistakaa Kumpulan kyläjuhlat 29.5., tänä viikonloppuna taidetaan juhlia Käpylässä. Meillä on nyt kirppispöytä itsepalvelukirppiksellä, mutta tavaraa jää tuonnekin.

Lähetän täältä telle muutaman kourallisen hyvää oloa, humpsis!

Sande + Urho (+ "Iines")

Vierailija
105/153 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaseen sandelle.. Et oo mitää lapsilukkoo keksiny pakastimeen? Ku meil kans nea sulatti pakastimen muutama päivä sitten, jee!!!!! Uaaargh!! Et jos oot keksiny jonku siihen niin kerro mulleki..

Enempää ei ehi.. Pakko juosta ton perään..

Yhten kappaleen ollaan ;)

Verticia

Vierailija
106/153 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta tosiaan saa jääkaappi/pakastin-lukkoja, samaisen vehkeen voi kuulemma myös asentaa wc-pytyn kanteen mikäli kullannuppu on keksinyt mukavan juomapaikan/lähteen/lelujenupottamismestan.

Ollaan oltu kaikki päivät ulkona tutkimassa nurmikkoa, voikukkiä, ötököitä, hiekkaa yms. eikä äiti jaksa olla koneen äärellä. Oli mulla kone kerran mukana pihalla, mutta meidän langaton verkko ei näköjään enää toimi siellä sen jälkeen kun nettimötikkä siirtyi pois entisestä työhuoneesta eli nykyisestä Sylvin huoneesta. Kohta kuulemma kylmenee, joten sitten tulen naputtelemaan taas romaanin.

t.Tsili

Vierailija
107/153 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viikonloppuna tuparit ihan aikuisten kesken ja odotan niitä oikein innolla. Ajattelin kokeilla kalsarikännejä tai jotain lievää versiota siitä ainaskin. Nyt on luvassa 24 h armotonta puunausta ja ruuanlaittoa. Lapset menee ilahduttamaan isovanhempia. Tasapuolisesti yksi molempiin paikkoihin.

Miellä kävi hyvä mäihä ja edelliset asukkaat jättivät meille liesisuoja (tosi hyvä) ja lisäksi monessa tärkeässä kaapissa on lapsilukko. Ite tietysti aina unohdan ne ja hyvä ettei ole kahvat käsissä. Pakastinta meillä ei ole vielä keksitty, mutta wc pönttö kylläkin. Täytyy vissiin käydä siellä ikeassa, kiitos tsilille vinkistä. Eilen kun roskiskassi oli jäänyt keittiön lattialle niin pikku jalat tuli mua vastaan ja taaperokärryissä oli jätsipaketin raadot kyydissä.

Ulkona oleminen tällä säällä on kyllä niin pop. Katotaan mihin ilma viilenee.

Viime yö meni yskästä huolimatta aika kohtuu hyvin. Tosin meillä on kyllä ilmastointilaite päällä ihan koko yön.

Viikonloppuja!

Vierailija
108/153 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin vähän kahlailemassa tuolla meressä, kun oli niin huh hellettä ilta. Nausikaata ei vilustuttanut kylmä vesi eikä tyhmänrohkeena edes pelännyt avaraa vesialuetta. Sen verran oltiin amatöörejä, etten tajunnut riisua pöksyjä ja vaippaa. Märässä hiekassa istuskelu kostutti takaliston. No ensikerralla sonnustaudutaan johkin pitkähihaiseen tunikaan tai mekkoon. Tykkään suojella ihoa mieluummin vaatteella kuin rasvalla.

Meillä ei suihkua pelätä-pikemminkin päinvastoin suihkukaappi kiinnostaa liikaakin vaattet päällä ja ilman. Voin vain kuvitella Urhoa räpyttelemässä pitkiä ripsiään. Meillä lähinnä nauretaan tai hymyillään kun vettä tulee naamalle ja päähän. Voi mahtaa olla tuskaa, jos lapsi pelkää suihkua ja kun hänet pitäisi kuitenkin joskus pestä. Tykkääkö mieluummin vannassa peseytyä jos suihku pelottaa?

Hienosti ootte pudottanut painoa. Äitsykältäkö lähti miltei kymppi ja Satuilijalta siitä puolet? Pitäsköhän itsekin kunnostautua. Ei vissiin vielä tänään, ku päivän patukat on jo syöty.

Tukholma oli mukava ilman lasta ihan tunsin kuinka selkä suoristui kumarasta kun ei tarvinnut kyyryillä-kyykkiä-nostella. Tissit meinas räjähtää, onneksi oli pumppu mukana. Vieläkö kukaan muu imettää kuin minä? Joskus on sellainen olo, et oon joku maailman ihme. En vaan ihan siksi viittii lopettaa kun muutkin ovat lopettaneet. Pitäisi perehtyä miksi WHO suosittelee imetystä kahteen ikävuoteen. Voihan sitä nyt olla monesta muustakin asiasta riippuvainen kuin tisseistä. Kun kovasti perustellaan, ettei sillä ole ravintoaineiden kannalta niin merkitystä enää 1.v.n jälkeen.

Lusikka on alkanut kovasti heilua kädessä ja kipata ruokaa suuhunsa. No riippuu kosstumuksesta paljon. Vähän ollaan päästy syömään koko perheen ruokia kuten kalakeittoa ja uunikaloja. Papupadat ovat jääneet lautaselle tai no papuja on ollut kiva napsia muttei muuta padassa olevaa. Onko ehdottaa sellaisia koko perheen ruokia, jotka maistuu teidän muksuille sellaisenaan?

Nausikaalle maistui hyvin myös Jupen croisantintähteet Wayne´sin lattialta. Vaan ei oo tarttunut korvatulehdus tai muukaan paskatauti niistä. Välillä on sellainen huonoäiti olo, mutta kun ei jaksa kieltää sataa kertaa sellaista asiaa, jota ei kuitenkaan pysty valvomaan.

Miten pienenä lapset alkaa kiusata? Yksi poika tuolla töni Nausikaata, mutten osannut siihen puuttua kun se kersa vaikutti vaan jotenkin niin säälittävältä huomionkipeyksineen. Sen oma äiti koitti vähän kovistella. Ja Urhokos oli saanut ihan huutelua osakseen. Aika rajua! Mulla on ainakin ihan voimaton olo, kuinka aikuismaisesti puuttuisin moiseen ja olisin uskottava.

Nautitaan nyt näistä helteistä, kun ei kuulemma ensi viikolla ole enää tarjolla.

Kaverin sisko synnytti rv42+3...voisko kauempaa joutua oottamaan??? No mutta nyt on sitten yksi söpö tyttö lisää tässä maailmassa. Saas nähdä milloin Vertician aika on. Innolla odotan ja toivon, että kaikki menee hyvin.

Tiuhti

Vierailija
109/153 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne sisämaahankin tuli raikas merellinen tuulahdus kun luin Tiuhtin kirjoitusta.

Tiuhti miettii miten pieninä lapset alkaa kiusata, luulen, että ainakin Tomppa osaa jo puri mua ensin käteen ja sitten vielä nipisteli samaa kättä ja hymyili vain leveästi, vaikka äiti kiljui. Esikoisemme ei mielestäni osaa kiusata, mutta puolustautuu kyllä jos joku kiusaa, hänestä saa hyvän tappelukaverin ken tahtoo. Tomppaa käsittelee toisinaan kovasti, mutta en tiedä onko se kiusaamista, onko? Kun halaaminenkin vain on sellaista, että Tomppa sattaa itkaista. Tomppa ei ihan pienistä hellyyden osoituksista hermostukaan selvästi usein varoittaa veljeään ettei tarvii lähmiä.

Imetyksestä, tosiaan imettääkö muut kuin Tiuhti? Imetin esikoista sen 19kk eli melkein vuoden pitempään kuin Tomppaa. Ja melko terve poika esikoisemme on ollut ei siltä niin on Tomppakin. Tomppa syö kaikkea mitä me muutkin kaikki keitot (lihat, kalat), muussia, makaroonilaatikkoa, lihasoossia, riisiä ja broileria kaikki maistuu.. lisäksi kaikki mikä on tippunut lattialle myös ja roskiksestakin kaivoi yksi päivä tyhjän jogurttipurkin tai ei se Tompan mielestä tyhjä ollut kun siinä oli vähän sitä hyvää jogurttia kuitenkin. Tomaatinkin söi yksi päivä kokonaan siitä vain kokonaisen selvitti, tukehtumatta.

Nyt alkanee sää viiletä, olikohan tämä kesän ainoa helleviikko? No toivon, että ei jos heinäkuullekin yksi viikko lämmintä mahtuisi. Tomppa nukkuu jo yöuniaan ja esikoinen sai jäädä mummolaan yökylään joten meillä miehen kanssa rauhaisa koti-ilta olen netissä hän katsoo tv:tä.. ei siis riidellä ainakaan.

Vierailija
110/153 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näytti tänään syöttötuolin ympäristö siltä, kuin tomaatti olisi räjähtänyt siellä. Ja tavallaan tietysti olikin. Inka rakastaa tomaattia. Syö niitä harva se päivä kokonaisena, kuin omenaa. Tänään ei sit ihan jaksanut koko tomaattia ruuan päälle, niin räjäytti loput lattialle ja muualle.

Helteitä tosiaan ollut. Ihanaa kun ei tartte pukea päälle kuin vähän. Minä niin tykkään kuumasta kelistä.

Monta asiaa oli, mutta kuten Tsili, palaan viileämmillä keleillä. Nyt pitää etsiä netistä miehelle viime viikon Galactica. Siis jos löytyisi. Unohtui boxittaa.

Lyyti

Vierailija
111/153 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuolta omasta päästä. Kovasti on juttua ja kun koneen avaa niin kaikki katoaa aina mielestä. Mä oon muutenkin sellainen bravuuri ajattelija. Mä funtsiskelen aina kaikenlaista mielessäni ja aina en sitten muista tuliko ne puhuttua ääneen vai oliko ihan mun omia juttuja. Hmm.

Tiuhti oli käynyt Ruotsissa. Mukavaa! Sande taitaa olla siellä parhaillaan. Imettämisestä tuli mieleen, että eikös emminen vielä imetä? Ja tsilikö jo lopetteli? Hattua nostan teille kun olette jaksaneet. Mitäs sitä suosituksista piittaamaan. Jokainen tekee niin kuin parhaakseen näkee ja mikä perheeseen ja lapselle sopii.

Kiusaaminen on kyllä vinha juttu. Ja ikäväkseni voi todeta että pienestä pitäen se alkaa. Tästä sitten voisi alkaa vääntämään teoriaa, että mistä se sitten saattaisi johtua, mutta yhtään yksittäistä syytä ei liene löydy. Kyllä siinä äiti saa monet kerrat itsensä kovettaa, että kestää nuo kaikki. Monesti mietin, että ehkä ne lapset on vahvempia kestämään ne kuin aikuiset. Mä olen ainakin yrittänyt vahvistaa lapsen itsetuntoa nin, ettei se sitten välittäisi niin paljoa jos joku kiusaa.

Täytyykin kokeilla meilläkin tomaattia. Tosin nään kyllä sieluni silmin kun meidän "nälässä pidetty" 12 kiloinen hurjimus tunkee koko suun täyteen tomaattia koska vaan hienot neidit pureskelee ruuasta palasia. Ja loput tästä tarinasta sitten tiedämmekin.

Ihan pakko kommentoida vielä yhtä hoitopaikka asiaa vaikken yleensä nyt pahemmin niistä välitäkkään.

No, kaikki tietää että on ollut kuuma ja aurinkoista ja meidän hoidossa hiekkalaatikko on sitten siellä auringoisemmassa paikassa. Ekan päivän jälkeen hoitaja nro 1 sanoi, että kantsii tuoda varmaan aurinkorasvaa mukaan hoitoon kun tuo iho rupee vähän punertamaan. No yes, minähän vein ja ajattelin, että hölmö olen ollut kun en ollut tuota tajunnut.

Sen jälkeen jälleen yksi ilta ja eri täti illalla vähän valittelee, että kun tuo poika on niin punainen ja ei tahdo oikein varjossa istua. Mainitsin sitten, että siellä on kyllä rasvaa, johon hoitaja pyyteli anteeksi kun ei ollut hoksanut katsoa. No niin, seuraavana iltana about sama stoori illalla ja taas eri täti. Sanoin, että kun siellä olisi sitä rasvaa. Johon täti sanoo, että kun niillä on niin kiire uloslähteissä ettei ne ehdi rasvata ja muutenkin kun se rasva olisi hyvä laittaa vähän aikasemmin jo kun heti ulos mentäessä. Siihen tuli sitten sellainen ehdotus, että jos rasvaisin pojan kotona aamusta sillä aurinkorasvalla niin sitten se ois hyvä kun se olis ehtinyt iltapäiväksi imeytyä. WTF! Siis ihan oikeesti ku mun pitäisi rasvata aamu seiskalta ihottumainen poitsu aurinkorasvalla jonka se viimeistään päiväunilla hieroo sinne sänkyyn ja sitten se pitäisi olla vielä niinkuin tehokasta iltapäivällä kolmelta. Jätin kommentoimatta ja pidin mölyt mahassani.

Esikoinen kävi eilen kampaajalla ja sillä on nyt poikatukka. Näyttä tosi nätiltä ainakin mun mielestä.

Nyt pitää mennä siivoamaan. Eilen illalla oli lorvikatarri ja keskityttiin osaksi lököilyyn kun oli rauha maassa. Oli mukava jutella miehenkin kanssa kerrankin rauhassa. Siitä tulikin mieleen pikkuäidin rauhallinen ilta oman miehensä kanssa. Jotenkaan en osaisi mitenkään kuvitella että teillä edes koskaan riideltäisiin.

Vierailija
112/153 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla helteet tältä erää ohi ja tämäkin äiti jaksaa taas tuijottaa ruutua. Ja kuunnella Spotifyta, ihan liian vähän kuuntelen musiikkia nykyään. Nyt ukkosen jälkeen on kuin elokuussa, lämmintä, hieman hämärää ja haikea olo helteiden jälkeen. Onneksi kesä on vielä edessä!

Sylvi sai hoitopaikan lähipäiväkodista, muskarikaverikin pääsi samaan ryhmään. Aloittaa elokuun alussa, jännää. Mä palaan töihin heinäkuussa, mies silloin Sylvin kanssa kotona. Apua, töihin meno pelottaa, en haluaisi ajatella asiaa vielä.

Suihkusta: meillä on kans enempi vannailtu ja suihku pelottaa Sylviä. Lasten kastelukannulla ollaan suihkuteltu ammeessa, mutta iso suihku on jostain syystä pelottava juttu. Sylvi harrastaa hiekkalaatikossa kunnon hiekkakylpyjä (ja ui sammakkoa), joten suihkun alla istuminen ei olisi mitenkään turha taito.

Neidillä on nyt meneillään joku äitiintakertumiskausi. Mies saa aamuisin keitellä kahvia ja lukea lehteä rauhassa, mutta mun jaloissa on jatkuvasti kitisemässä pieni olento, jota lahjon näkkärinpalasilla ihan liikaa. Muuten jäisi oma aamupuuro syömättä. Samoin iltaisin on isot itkut ja huudot pinniksen laitaa vasten jos mä koitan nukuttaa, miehen kanssa Sylvi nukahtaa puolessa tunnissa. Uusia juttuja on ilman tukea seisominen (tänään tuli hätä ja itku kun seisoi varmaan minuutin ja meni ymmälleen uudesta taidosta, voi pieni kulta!). Juttupuoli kehittyy hurjaa vauhtia, HEIPPA, EI ja uutuutena KIITS ovat jo jokapäiväisessä käytössä, mutta Sylvi toistaa paljon sanoja meidän perässä.

Oi Nausikaa oli päässyt ihan mereen, me ei taideta vielä uskaltaa. Vaikka mä kyllä haluaisin jo kastaa talviturkin, viime kesän uinnit jäivät vähille rintatulehduksen pelossa. Tiuhti, kyllä se imetys aikoinaan loppuu. Enemmän se taitaa olla läheisyyden tankkausta kuin ravintoaineiden tarvetta. Onko imetyskerrat vähentyneet nyt Tukholman matkan jälkeen? Ilmeisesti tyttö pärjäsi hyvin ilman äidin tissejä? Meidän tissitouhut loppuivat pari viikkoa sitten siis, Päkkänäkös se kyseli. Ihanaa olla normiliivit päällä, vaikka alkuun ne ahdistivat kaaritukineen.

Missä teidän pikku mökki on, Sande? Me ulkoillaan aina silloin tällöin Kivinokassa ja mietin näkyisiköhän teitä siellä?

Aurinkorasvasta: olen vähän rasvaillut neidin käsivarsia ja niskaa apteekin vauvarasvalla. Pitäisi olla ihan joku ohut väljä valkoinen pitkähihainen, tai itseasiassa useampi sellainen, että pärjäisi ilman rasvaa. Eiköhän tässä taas tule niitä päiviä, ettei rasvaa tarvita, joten tuskin siitä kovin paljon pahoja aineita imeytyy. Sakun hoitotädit eivät selvästikään kommunikoi keskenään. Ja hei oikeasti minkähänlainen aurinkovoide kestäisi aamusta lähtien? Jännityksellä odotan tuota päiväkotimeininkiä...

Päkkänälle tuparionnea toivottelen, taitaa olla juuri juhlat käynnissä!

t. Tsili & Sylvi pinniksen pohjalla poikittain

Vierailija
113/153 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päkkänälle kerrottanen, että kyllä meillä riidellään, mutta ei se mitään kun pyydetään anteeksi nopeasti eikä myö alituiseen riidellä ja ihan pienistä tyhmistä asioista vain riidellään. Ankeetti osaa meidän 4veekin sanoa, monta kertaa päivässä sanoo.

Tomppa puistaa päätään ja sanoo: Ei, silloin kun ei halua enempää ruokaa. Pallo sanoo melkein ainakin ja tarkoittaa palloa. Kiija tarkoittaa kirjaa. Tutista koetan vieroittaa pikkuhiljaa, tulppa suussa ei puhuminen niin hyvin suju, vaikkas sitäkin harrastetaan.

Helsingissä pääsitte "nauttimaan" ukkosista, meillä ollut lämmin poutapäivä sellainen mukavan lämmin ei tukahduttavan kuumaa, kuin viimepäivinä on ollut. Ehkä ukkosista nautitaan huomenna. Voi rintatulehdukset! Ihana kesä tulossa kun ei tarvitse sellaisia nyt pelätä.

Kärpäsenä katossa olisi hauska olla päkkänän tupareissa tai Sanden pikkumökillä. Olen haaveillut sellaisesta, sanoo hän joka asuu maalla punaisessa mökissä. Mutta siinä olisi jotain kivaa, kaupungissa, mutta omassa pikkumökissä. Luin nuorena tyttönä Anni Polvaa.

Äiti riippuvaisuudesta, Tompalla ollut samaa vaivaa, toisaalta ihanaa, mutta toisaalta raskasta. Isi on seuraavana suosikki listassa ja sitten isoveli, papat tulee ennen mummoja. Mummojen hoiviin jättettäessä on tullut äitiä ikävä, mutta jos pappa on paikalla on parempi. Kyllä se päivähoitoon jättäminen kuitenkin äidille varmasti kovempi paikka on kuin lapselle, luulisin, Sylvilläkin päiväkodissa lystiä kun näkee muita lapsia. Tänään meidän poikia seurasin miten Tomppa innoissaan pelleili velipoikansa kanssa, Tompan silmät loisti ja nauratti kovasti.

Väsyttää kovasti joten olisi painattava pehkuihin kavuttava yöpuulle ja pistettävä unta palloon.. hyvää yötä vaan kaikille. Huomenna onkin sitten niinku helluntai, eikä mun ainakaan heilaa tarvitse kauempaa katsella kuin tuolta tv:n äärestä kuorsaamasta.

Vierailija
114/153 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä olen hereillä tupareiden jäljeltä. Pitäisi varmaan mennä punkkaan sillä taatusti tulee väsynyt ilta tämän päivän lopuksi.

Kivaa on ollut ja kavereiden kanssa pelattu buzzia ja juteltu niitä näitä. Kalsarikänneihin asti en koskaan päässyt. Join yhden siiderin ja 2 lasia skumppaa. Hienosti meni ilta niiden voimalla. Viimeiset tuparivieraat jäivät yökylään joten heräämisen jälkeen luvassa päivä sauna ja pekonia ja paistettuja kananmunia.

Pikkuihmistä onkin jo ikävä. Miettinyt monasti olen mitä mummilaan kuuluu. Siellä onkin ollut toinenkin täti viihdyttämässä joten arvaten saattaa että kivaa on ollut. Illalla sitten roikutaankin tiiviisti taas äidin nilkoissa..;)

Hyvää yötä!

Vierailija
115/153 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä näyttää ihan kesäiseltä, vaikka mittarin mukaan on "vain" 13 astetta. Meillä jäi nurmikko eilen leikkaamatta ja toivonkin, että tulee poutapäivä, ettei voikukat pääse ihan villiintymään. Piha keltaisena...

Jupekin nukkui tänään seiskaan asti, hyvä jupe! Ja on oppinut juomaan itse pullosta, ihana vapaus, kun ei tarvi koko ajan pitää pulloa pystyssä vaan auttaa vain alkuun.

Jupekin on menossa syksyllä päiväkotiin, samaan kuin isoveljet, mutta pienten ryhmään. Vähän pelottaa, jos on samanlaista kuin Sakulla, ettei tätit juttele keskenään. Isot pojat oli 3 v asti perhepäivähoitajalla ja varahoitopäivät päiväkodissa tuntui musta kauheilta. Lapulta luettiin että nukkui 1 h ja söi aamulla puuron, muttei tykännyt keitosta. Tiedän, että tulen aina viimeisten joukossa hakemaan ja omahoitaja ei voi olla paikalla kuin kerran pari viikossa siihen aikaan. Ja muut ei tiedä miten päivä on mennyt ja jupe ei osaa kertoa. Mutta käytännössä olis varmaan tosi hankala kuskata moneen paikkaan, eli näillä mennään. Ja onhan tuo touhukas lapsi, että ei kai se niin kamalaa voi olla? (lohduttelee hän itseään)

Kiva että päkkänän tuparit meni hyvin. Ja mustakin sanden mökki kuulostaa hienolta. En ole mökki-ihminen, kun en tykkää ulkovessasta tai hyttysistä, mutta tollainen kaupunkijuttu vois toimia.

Auringolta suojaamiseen suosittelen auringonsuojapaitaa (esim pop:ilta n. 25 eur) Voi käyttää myös uidessa, kuivuu hetkessä eikä taatusti pala, siis iho

Nyt jupe hermostuu

tuuti

Vierailija
116/153 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kovasti mietitään kesälomaa, mihin lähtis, mitä tekisi yms...

Oon lasten kans ollut tämän päivän yksin, mies meni mökille ruohoa leikkaamaan, me jäimme kotiin.

Luukas nukkuu ja isommat kattoo filmiä ja äippä netis.

Säät kylmeni, onneksi aurinkoa kuitenki ollut tämän päivän vaikka aika vilponen keli.

Perjantaina oltiin miehen työpaikan juhlis, olipa mukava reissu ja sai eilen aamul nukkua aika pitkään 11 asti... Ilta olikin kiukuttelua jne... Mut ihmeen hyvin jaksoi kiukuttelun kun oli saanut pitää ns. vapaaillan.

Meillä on pojat ollut niin äiti-riippuvaisia että tuntuu välillä ahdistavaltakin, nykyään kun selkänsä kääntää jo huuto melkein kuuluu.

Meillä isommat muksut menee kesäkuun alus uimakouluun, kestää 2 vk arkisin, kesäohjelmaa ja sit mä käyn omas kotopuoles lasten kans, siinäpä se kesäkuu meneekin ja sit pihanlaittoa.

Täälä ollut aika lailla siitepölyä, joka paikka keltaisen-vihreän kerroksen peitteenä, nyt helpottaa jo.

Suihkusta, meillä mennään jo ilman huutoa että kiva mennä ihmisten ilmoille kun ei oo aivan kauheeta huutoa!!

Meillä lapsilla nyt herkkupäivä, kyllä maistuu eilen jäi väliin niin heti kyllä muistavat!!

Tekemistä olis kovasti, mutta eikö sitä joskus voi ottaa rennomminki tään elämän.On täs touhuiltu perusjutut pyykit, tiskit, ruoat, imuroimiset yms.

Ihan hyvbin 1v kuvat onnistui, vaikka ittestä tuntu et mikään ei varmaan onnistunut. Nyt pitäis saada kehyksiin ne.

No palataan taas...

ääitsykkä3 ja kumppanit

Vierailija
117/153 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äiti oli ekaa kertaa yötä pois kotoota, ja hyvinhän nuo olivat pärjänneet. Enkä kyllä sitä epäillytkään, mutta enemmän arvuuttelin et tuliko Aamu kipeeks enemmän.

Oltiin kaverin polttareita juhlimassa ja onnistuin käyttämään alkoholia oikeessa suhteessa että säästyin pahalta ololta ja päänsäryltä. Väsymyshän toki vaivaa kun nukkumaan pääsin vasta 5.30 jälkeen.

Aamu on nyt alkanut ottamaan pikkuisia askeleita tukia vasten, mutta kun enemmän on intoa ylöspäin kiipeemisessä kun askelissa. Tänää kiipes ite sohvalle, rahin kautta joka on yhtä korkee kun sohva.

Kuullosti ihanalta nausikaan jalkojen kastelut ja Urhon ja Sanden pikkumökki.

Ahdistaa toi siitepölyn määrä, siis nenä koko ajan tukossa, laitan vähän väliä kahta eri nenäsumutetta ja silti heti tukossa, vaakatasossa ei toivoakaan helposta hengittämisestä. Täytyis varata lääkäri, josko sais vahvempia lääkkeitä jotka auttaa. Alkaa päätä särkee kun happi ei kulje ja niiskuttelet minkä kerkeet.

Nyt tämä juhlimisesta väsynyt äiti lähtee suihkuun ja kampee nukkumaan, kun lapsikin on jo unten mailla.

Riehakkaasti juhlinut Satuilija ja Aamu, joka on oppinut että saa kohta kengän jalkaan.

Vierailija
118/153 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva" kuulla, että muillakin roikutaan lahkeessa ja kitistään äidin perään. Täytyy tosiaan toivoa, että on vaihe vaan ja menee ohi ennen päiväkotiin menoa. Oikein voin kuvitella kuinka Sylvi jää päiväkodin nurkkaan itkemään kun äiti lähtee töihin... Hieman hitaasti lämpenevää sorttia tuo meidän lapsi, toivottavasti ne 2 viikkoa, jotka olen elokuussa lomalla, riittävät perehdyttämiseen. Nyt jo mua hirvittää, vaikka elokuuhn on vielä aikaa...

Tuuti, eikö ne aurinkosuojapaidat ole ahdistavan kuumia? Ainakin sellainen hengittämätön fiilis mulle itselleni tulee.

Hauskaa että Satuilija ja Päkkänä ovat päässeet viihteelle, tekee välillä oikein hyvää!

t.Tsili&Sylvi nukkuu aina kun kirjoittamaan pääsen

Vierailija
119/153 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on maanantai...

Hyvä hyvä Satuilija, hienoa, että oli onnistunut polttarireissu. Ja Aamulle tsemppiä kävelyyn, siitä se lähtee. Jupella on pari kuukautta vanhempi kaveri, joka tykkää kiipeilystä, muttei kävelystä. Kiipeää sujuvasti ruokapöydälle, muttei kävele. Jupe raukka ei pääse edes sohvalle, mutta kävelee pihallakin nykyään isäntämiehen ottein.

Auringonsuojapaidasta, itsellänihän sellaista ei ole, joten en osaa sanoa, miltä tuntuu päällä. Käteen tuntuu uikkarikankaalta ja siksi on omiaan rantahommissa. Omasta mielestäni uikkarit ei ole kamalan kuumat päällä, mikä tietty on ihan eri kuin pitkähihainen uikkari. Sen kuitenkin tiedän, että pojat ei ole pahemmin valittaneen, kun olen laittanut päälle, eivätkä ole tuntuneet hikisiltä, kun olen joskus testaillut. Meidän 4 v painelee päivät ulkona ja on niin vaalea, että palaa varmasti, jos ei rasvaa/suojaa koko ajan. Pienen kanssa voi paremmin ehkä olla varjossakin välillä, mutta uimarannalle jupekin saa sen paidan varmasti päälleen.

Uimarantakelejä odotellessa!

tuuti

Vierailija
120/153 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivettava esille sadevarusteita, vettä tulee kuin... no joo tiedätte sen.

Tomppa astellut askeleita ilman tukea, mutta menee niin lujaa, että jos malttaisi rauhallisemmin askeltaa pysyisi pidempään pystyssäkin, onnekseen osaa puottaa istualteen.

Tänään asiointi päivä. Uuvuttavaa kun pitää koko ajan kieltää esikoista ettei hutki Tomppaa. Kuinkahan monta kertaa päivässä tulee sanottua Ei!