Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyisikö lääkäriä tai sairaanhoitajia vastailemaan?

Vierailija
30.04.2010 |

Hei,

Tyttöni 10-vuotias on saanut kummallisia oireita lähiaikoina Esim. 3viikkoa sitten ti aamuna oli jalat (reidet) voimattomat (vaikka kävely onnistuikin) ja ruokahalua ei ollut. Samana iltana sai migreenikohtauksen. Migreeni rauhoittui yöksi. Ke aamuna sama juttu jalat (reidet) voimattomat ruokahalu poissa. To ihan normaali. Pe taas sama juttu jalat voimattomat ja ruokahalu poissa. Lisäksi mahaan oli tullut punaisia näppyjä. Kävimme lääkärissä pieniverenkuva otettiin leuk.3.6 kaikki muut ok. Päätettiin tarkistaa leukkarit 2viikon päästä silloin olivat 3.9. Päätettiin seurailla jatkuuko oireet. Nehän sitten jatkuivat tämän viikon ma jalat voimattomat ja migreeni illalla, ti jalat voimattomat ja ke jalat voimattomat. Nyt taas ok. Tyttö itse sanoo kun jalat ovat voimattomat hän ei jaksa juosta ja uida. Sanoo myös että tuntuu kuin jalat lähtisivät alta. Olemme menossa kuukaiden päästä neurologille joka hoitaa migreeniä jolloin voimme ottaa asian puheeksi. Jotenkin vaan tuntuu että nämä eivät kuulu migreenin oireisiin. Tytöllä siis hankala migreeni jossa oireina kova päänsärky ja oksentelu (ei ollenkaan auroja). Estot olleet käytössä jo vuosia. Nyt pistettiin tauolle. Millä aikataululla sinne lääkäriin olisi hyvä mennä? ja onko ideoita mistä voisi olla kyse? Kiitos kovasti vastaamaan vaivautuneille!

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut beetasalpaaja mutta se on ollut hänellä jo 4-vuotta ilman mitään oireita. Tässä keväällä piti pitää neurologin määräämä estotauko. Joka aloitettiin ekojen jalka oireiden jälkeen kun ajattelimme jos verenpaine olis matala niin päätimme aloittaa tauon silloin. Tilanne ei ole parantunut vaikka estot on poissa oireet jatkuu silti. Tytöllä on siis ollut migreeni 5-vuotiaasta lähtien. Estojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Migreeni on todella raju oireinen kova särky ja oksentelu. Lääkkeenä panadol 500mg,burana400mg, primperan 10mg ja imigran suihke. Estona atacand.

Vierailija
42/42 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Guillain-Barren polyradikuliitista jotenkin voisi sopia mutta uskoisin että pitäisi olla vielä vaikeammat oireet ja jatkuvat!?! Kuitenkin ensimmäisistä oireista on jo kohta 4viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla