Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos vappuna ei ole yo-lakki päässä niin ajattelen että ei ole yo-tutkintoa

Vierailija
30.04.2010 |

näin suurinosa ajattelee

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti toi on paikkakuntakohtainen juttu. Opiskelin aikoinaan Tampereen yliopistossa ja huomasin, ettei Mansessa oikeastaan kukaan pidä yo-lakkia vappuna. Itsellenikin huudeltiin, että "ota teurastajanlakki pois!".



Sisareni taas opiskeli Turussa, ja siellä oli aivan eri tapakulttuuri.



Ja stadissa taas osa pitää, osa ei. Jossain Ulliksella on aika paljon yo-lakkisia, mutta esim. itse en ole pitänyt lakkia kuin tuolloin ekalla kerralla eli v. 1986.

Vierailija
2/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran erhdyin vappukävelylle vappupäivänä ilman ansaittua yo-lakkiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan sama mitä joku luulee. Jos joku ajattelee, ettei ole hattua koska en ole ylioppilas, niin so what?

Vierailija
4/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan olemuksesta, jos on ihmistuntemusta.



En itse ole koskaan käyttänyt yo-lakkia. En pidä lakeista, eikä minulla sellaista enää edes ole. Miehenikään ei käytä ja kun mietin meidän "akateemisten" vapputreffejä, niin eipä taida monellakaan olla. Mutta ajattele sinä ihan mitä vain. Ketä kiinnostaa?



FM

Vierailija
5/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yo-lakkini aikoja sitten. Minulle on kyllä ihan sama, vaikka ihmiset ajattelisivat, etten ole ylioppilas. En kyllä katsele muidenkaan päitä vappuna miettien, onkohan heillä lakkia.

Vierailija
6/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saat vapaasti luulla ettemme ole ylioppilaita. Veikkaan muuten että olet yomerkantti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lärsä nupissa tai ei.

Esim mieheni ei ole kertaakaan yo-keväänsä jälk lärsää päähänsä pistänyt, hänen mielestään naurettava tapa.

Vierailija
8/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tarpeeksi sisäistä sivistystä, ei tarvitse päätään vaivata sillä, luuleeko joku ei-ylioppilaaksi vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
10/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset tai mitään ulkoista. Se on ennemminkin ilme, katse, tietysti puhetapa, jos sen kuulee. Mutta tämän tunnistaakin vain, jos on sitä ihmistuntemusta. Hyvin harvoin olen erehtynyt tässä asiassa.



Mutta jos itsekin mietit vaikka Ulliksen jengiä - etkö erota vaikkapa amisjoukkoa akateemisesta piknikryhmästä? Ulkosiakin eroja toki usein on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi muutenkin nykyään pyyhkiä ahterinsa. Ei niistä ole hyötyä jos ei tosiaan halua ammattiin, jossa ne ovat pakolliset.

Ja ei, en käytä lakkiani, koska näytän typerältä se päässä =D

Vierailija
12/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan olemuksesta, jos on ihmistuntemusta. En itse ole koskaan käyttänyt yo-lakkia. En pidä lakeista, eikä minulla sellaista enää edes ole. Miehenikään ei käytä ja kun mietin meidän "akateemisten" vapputreffejä, niin eipä taida monellakaan olla. Mutta ajattele sinä ihan mitä vain. Ketä kiinnostaa? FM

Ehkä joskus parikymppisenä oli suurestikin väliä, mutta pari muuta tutkintoa yo:n jälkeen, niin ei jaksa kiinnostaa myöskään.

FM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 6 ällän ylioppilas vuodelta -87, enkä ole koskaan käyttänyt yo-lakkia vappuna. Lakkikin on turhana jo kauan sitten heitetty roskiin. Olen iloinen, että olen yo, mutta ei mulla ole mitään tarvetta näyttää sitä lakin avulla muille vappuisin, eikä kyllä millään tavalla muulloinkaan...hohhoijaa taas näitä aloituksia...

Vierailija
14/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen jo valmiiksi kyllästynyt kun aikuiset ihmiset yo-lakit päässä hilluu niinku hullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on lakki päässä, joskus ei, lähinnä kysymys on viitseliäisyydestä ja siitä missä olen. Jos lähtisin keskustaan kävelylle niin laittaisin, mutta kun menen sisälle vappujuhliin niin en laita.



Sillä ei ole merkitystä tietävätkö ventovieraat ohikulkijat mun koulutuksestani mitään. En kerro niille myöskään nimeäni, ikääni tai muita henkilötietojani.

Vierailija
16/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me välillä käytämme, välillä emme. Tai pitäsiköhän hommata tohtorinlakit ja käyttää sitten niitä ;)



terv. tohtori+tohtori

Vierailija
17/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä yhtään haittaa vaikka joku ajattelisi etten ole yo.

Vierailija
18/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille, joka tunnistaa akateemisen olemuksen kaukaa. Mä olisin sun mielestä varmaan keinosiementäjä, vaikka olenkin lingvisti irl.

Vierailija
19/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-lakin pitäminen päässä on peruja vanhalta ajalta jolloin ylioppilastutkinnolla oli jotain painoarvoa ja oli "suuri-juttu" olla ylioppilas. Siihen aikaan ylioppilaat pääsi yliopistoonkin suoraan sisälle.



Nykyään ylioppilaita tehtaillaan hieman enemmän ja se ei ole edellytys edes yliopisto-opiskeluille!

Mm. meidän nykyinen opetusministerikään ei ole ylioppilas vaikka onkin maisteri ja lisensiaatti yliopistosta!

Vierailija
20/26 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoritin yo-tutkinnon vuonna 1988. Miksi enää miettisin sitä yli kahdenkymmenen vuoden jälkeen, saati pitäisin hattua. Eikä minua kiinnosta, miksi ihmiset minua luulevat.



Puhetapanikin on varmasti hyvin karkea, kuten olemukseni muutenkin. Mutta ei sekään kiinnosta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän