Onko totta, että KYRSÄ tarkoittaa jossain murteessa..
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:21"]
Nettitreffi lupas tarjota kyrsää sitten kun meen sen luo, mistä nyt tiiän tarkottiko se leipää, makkaraa vai jotain ihan muuta? Asuu eri puolella suomea kuin minä.
[/quote]
Mene kokeilemaan. Kerro sitten mitä sait.
Täällä Kuopiossa leipä on kyrsä ja kaviaari on mäihnä. Elin syön kyrsää mäihnällä.
Kyrsä on leivänkannikka, kyrpä on sitten taas ihan jotain muuta.
Kyrsä = peenis vain eteläisissä wt-murteissa. Samoissa joissa esim. pipari = vaagina.
Hahahaa. Heitetääs lisää vettä vanhaan myllyyn.
Kyrsä on ehdottomasti leipä, ikinä kuullutkaan makkarasta. Leipä on paljon vanhempi keksintö ruokana, niin on todennäköistä että tulee sieltä ja makkarankyrsä on vain kopio.
Mulle kyrsä on aina ollut vain leipä! En tiennytkään että sitä käytetään myös makkarasta. Miehen jalkoväliä se nyt ainakaan ei tarkoita...
makkara on makkara. kyrsä on kyrsä.
Leivän kyrsä on tuttu sanonta pohjoisessa
Vierailija kirjoitti:
Täällä Kuopiossa leipä on kyrsä ja kaviaari on mäihnä. Elin syön kyrsää mäihnällä.
Olen myös Kuopiosta ja kyrsä tarkoittaa makkaraa. Käntty on leipää ja mäihnästä en ole koskaan kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nettitreffi lupas tarjota kyrsää sitten kun meen sen luo, mistä nyt tiiän tarkottiko se leipää, makkaraa vai jotain ihan muuta? Asuu eri puolella suomea kuin minä.
Varmaan jotain suuhunpantavaa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
LEIPÄÄ!!!?
Kyllä ja grillattua makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
penistä kutsuttavan kyrsäksi. Makkarasta ja leivästä tuon nimityksen kyllä olen kuullut.
Ei vaan se on k**pä. Mitä sillä yhdellä kirjaimella niin väliä, onko se s vai p?
Murre on murretta, mielikuvitus mielikuvitusta kyrsä on jotain sellaista ... no, tiedättehän te, millainen on leivänkyrsä, makkarakyrsä tai penis jota voi sanoa kyrs/väksi.
Seksisanoiksi otetaan tavallisia sanoja häveliäisyyden vuoksi. Mutta yleensä ihmiset tietävät sanan kaksoismerkityksen. Kulkuset, nuts, nakki, piirakka yms.