Käytetty vai uusi pyörä 16"
mietinnässä ostaa lapselle pyörä. Poika kuitenkin koheltaa pyörän kanssa niin paljon, että 2 päivän jälkeen uusi näyttää käytetyltä.
Mutta mistä tietää minkä kuntoinen uusi pyörä on, yhdessä mitä katselin oli renkaat jarruteltu ihan sileiksi.
Mitä hintaa käytetyistä pitäisi maksaa?
MIkä olisi hyvä kestävä pyörä.
Kommentit (8)
Ostin pojalle kirpparilta 16" sykkelin appareilla.
Siisti ja ehjä vehje. Hintaa 10e.
Ei tulisi pieneen likaiseen mieleenikään ostaa uutta.
Renkaiden kunto kannattaa katsoa sekä testata jarrut. Pienet pyörät eivät ehdi kauaa olla käytössä, joten hyviäkin on myytävänä kun vain tietää mitä etsii. Meillä on tykätty Nopsa-pyöristä. Käytetyistä olen maksanut 40e-70e (uutena n. 100e-140e) mutta olen ollut tosi tarkka eli pyörät ovat olleet todella hyvässä kunnossa (tuo 70e pyörä oli kuin uusi - ei mitään käytönjälkiä). Meille ovat siis käytetyt hyvin kelvanneet.
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?tits=py%F6r%E4+16+poikien&ccat=25…
mutta vaikea sanoa pyörän kuntoa näkemättä.
t. yksi joka on tosi tarkka siitä mitä lapset käyttävät :-)
Aika hyvin näkee jo päältä onko pyörä ok kuntoinen, merkit kestävät tietysti paremmin myös käyttöä kuin esim. Biltema tms market pyörät.
Seuraava 22 tuuman pyörä tulee sitten käyttöön myös kouluun eli panosta siihen enemmän.
ja kunnollinen. Meistä on mukavaa kun lapset pääsee nauttimaan pyöräilyn iloista ilman jatkuvaa korjaamista. On tosi , että uusi pyörä parin ajelun jälkeen jo näyttää käytetyltä mutta osat ja rakenteet eivät vielä siinä vaiheessa ole kärsineet (meidän poika on juuri sellainen koheltaja). Lisäksi toiset pyörät ovat kevyempiä polkea kuin toiset, esim. nopsaa polkee jo melko pienillä lihaksilla kun taas samankokoinen bilteman pyörä vaatii neljä vuotiaalta suuria ponnisteluja.
Tosin olet hieman myöhässä liikkeellä. Syksyllä hyvän käytetyn löytäminen olisi helpompaa. Itse ostin juuri kirpparilta aivan kuin uuden 16 tuumaisen Tunturin 70 eurolla. Pyörä tosin on aivan liian iso vielä tämän kesän. Mutta tiedän että ensi kesänä vastaavan kuntoisen löytäminen olisi ihan lottovoitto.
Nuo Biltema, Tarjoustalo yms pyörät on tehty niin huonoista osista että sellaista en ostaisi käytettynä (enkä tosin uutenakaan)
kaks kesää korkeintaan jos perheessä ei ole toista käyttäjää, niin osta käytetty
hyvä käytetty ajaa samna asian kuin uusi, ja jos ollut vain yhdellä lapsella niin ei ole ehtinyt kulua juurikaan
uutenakaan ei maksa paljoa noin 100 e molemmin puolin
ja bonukset päälle
käytetystä itse voisin maksaa noin 40e