Kutsuisitteko tällaisen pojan lapsesi synttäreille?
Poikamme 7 juhlat on toukokuun loppupuolella. Hänen eskariryhmässään on 7 poikaa, joista vain yksi on sellainen, kenen kanssa pojallani ei suksi luista. Luulen, että sitä tönimisestä, nälvimistä ja toisen ärsyttämistä ja ehkä jopa kiusaamisestakin esiintyy varmaan jossain määrin molemmin puolin, mutta enimmäkseen poikani tietysti kertoo niistä tapauksista kun tämä toinen on häntä kiusannut, ja niitä juttuja onkin sitten melkein joka päivä. Välillä pojat tosin leikkivätkin yhdessä, mutta ilmeisesti ne leikit ei sitten kauaan suju. Poikani haluaisi kutsua kaikki muut pojat ryhmästään synttäreilleen, mutta ei tätä yhtä. Itse mietin, että miten pitäisi toimia - on kuitenkin tavallaan melkoista "syrjintää" jättää vain yksi pojista kutsumatta mutta toisaalta ymmärrän kyllä poikaanikin
Kommentit (12)
On todella törkeää jättää joukosta yksi kutsumatta. Sinä aikuisena vastaat siitä, että synttärit sujuvat hyvässä hengessä eikä kiusaamista ole.
muuten kyllä olisi törkeää jättää yksi kutsumatta.
hoitopaikan aikuisilta selvää mikä oikeasti on tilanne. Kyllä siellä osaavat kertoa kiusaamisesta. Törkeää on jättää vain yksi kutsumatta.
Yhtä ei voi jättää kutsumatta, jos kaikki muut kutsuu. Jos ei sitten todella ole niin, että poika terrorisoi sinun poikaasi ja kyse ei todellakaan ole mistään poikien nahistelusta ja sinun poikasi ei koskaan kiusaa tätä poikaa.
Juttele henkilökunnan kanssa tästä ja ota selvää, miten vakavasta kiusaamisesta on kyse.
Jos esim. hääpari haluaa jättää jonkun kutsumatta, on se palstan mielestä OK. Minusta kuka tahansa kutsuja saa sanoa, kenelle kutsu laitetaan, oli lapsella sitten ikää 7v tai 17v.
Ei tämä maailma ole tasapuolinen! Lapsille ei tarvitse siloittaa kaikkea ja antaa kuvitelmaa, että elämä olisi reilua. Kutsutaan ne, joista juhlittava pitää ja sillä selvä. Ellei sitten halua pilata lapsensa 7v synttäreitä kokonaan, sitäkin jotkut vanhemmat lapsilleen haluavat tehdä laittamalla jonkun vieraan lapsen omansa edelle.
Jos esim. hääpari haluaa jättää jonkun kutsumatta, on se palstan mielestä OK. Minusta kuka tahansa kutsuja saa sanoa, kenelle kutsu laitetaan, oli lapsella sitten ikää 7v tai 17v. Ei tämä maailma ole tasapuolinen! Lapsille ei tarvitse siloittaa kaikkea ja antaa kuvitelmaa, että elämä olisi reilua. Kutsutaan ne, joista juhlittava pitää ja sillä selvä. Ellei sitten halua pilata lapsensa 7v synttäreitä kokonaan, sitäkin jotkut vanhemmat lapsilleen haluavat tehdä laittamalla jonkun vieraan lapsen omansa edelle.
pari vuotta sitten. Pakotin kutsumaan kaikki kuusi poikaa. Ne synttärit olivat katastrofi, koska tämä yksi epeli todella tiesi, miten parhaiten ärsyttää ja miten mahdollisimman paljon saa aikaan harmia. "Hauskinta" oli se, miten meni nuolemaan kakusta kermavaahdot => sitä kakkua ei sitten enää voinut kukaan syödä. Pahinta oli se, että rikkoi poikani lahjaksi saaman erittäin toivotun kauko-ohjattavan auton "vahingossa".
olemme antaneet lapsemme päättää ja kaikkia ei ole kutsuttu.
Ihan omalla käytöksellä on kutsulistalta pudottu -koskee lapsia ja koskee aikuisia.
Niin tämä maailma vaan toimii.
Jos tekee mieli kutsua ensi vuonna niin nythän kannattaa parantaa käytöstä, siihen on vuosi aikaa.
Ihan ok meni juhlat loppujen lopuksi. Itse pystyin kuitenkin olla vahtimassa poikia.
Olin kaatamassa juomista, kun veijari päätti nuolla kakusta kermat. Ei siinä kielto enää auttanut.
Mä sanoisin että kaikki kutsutaan, ja että sinä olet paikalla valvomassa ettei kukaan satuta tai kiusaa toisia.
Entä jos kullannuppusi kertoo sinulle vain oman totuutensa, ja yksi poikarukka on joutunut kiusanteon kohteeksi ja eristetään muista, johon reagoi fyysisesti. Ja vaikka olisikin ei-niin-mukana-ja-hyvin-kasvatettu on todella epäreilua jättää yksi poika kutsumatta porukasta.