Alkuraskaus ja juominen
olen nyt 6 vk raskaana, yllätysraskaus. Huolestuttaa, olen nyt viimeisen kuukaudn aikana käynyt oikeen kunnolla ulkona 3-2 krt viikossa kun on ollut kaikkia juhlia. Siis että olen juonut ihan tukevasti itseni humalaan.. miten tämä voi vaikuttaa lapseen?
Kommentit (7)
viikolla 7 se voi jo vaikuttaa. ole huoletta :)
luin internetistä että alkuraskaudessa alkoholinkäyttö kaikista vaarallisinta... hyvä jos siinä ihan alussa ei kuitenkaan ole. Onko kuitenkin mahdollista että tulee jotain epämuodostumia jos on kovasti lätrännyt ekoilla viikoilla?
En tajunnut raskautta kun tuli "menkat" ja sitten vasta kuukauden päästä tein raskaustestin vk 8... Oli käynyt ulkona n.4 kertaa oli parit synttärit ja vappu.. Olin itsekin hieman huolissaan, mutta ihan terve neiti tossa huoneessa leikkii (3v)..
Kunhan et enää juo niin eiköhän sieltä ihan terve mukula synny!!! Onnea!
Hei, mulla oli viime viikolla menkat, ja nyt tosiaan olen raskaana. Tein testin kun olo kävi niin selvästi raskaaksi.
Mä vähän pelkään kohdun ulkoista raskautta, sinä jolla oli menkat välissä, tehtiinkö sulle jotain kokeita ennen ultraa?
terv. nro.2
Toki jos jotain mömmöjä on systeemissä koko ajan, se on haitallista, mutta satunnainen annos ihan ensi viikoilla ei ole kovin paha.
Minulle kävi ihan samoin! Bileitä oli ihan liikaa per viikko.. ja sitten totesin että raskaana ollaan! Mutta älä huoli, kaikki on hyvin. Luonto on onneksi järkännyt asian niin että sikiöön ei tule ensimmäisinä viikoina vaurioita. Tai alkiohan se vasta on.
Itse huomasin eilen olevani viikolla kuusi raskaana, yllätysraskaus täälläkin ;)