Kosin miestä mutta hän kieltäytyi koska ei halua naimisiin
mutta haluaa kuitenkin olla kanssani. miten suhtautuisit. miehen vanhemmat ovat naimisissa olleet vuosikymmenien ajan ja mies on ylpeä siitä,mutta miksei halua kanssani mennä naimisiin. Meillä jo lapsiakin.
Kommentit (147)
Ja muistan kun olemme joskus puhuneet asiasta ja mies on sanonut minua leikkisästi vaimoksi ja että menemme joskus tulevaisuudessa naimisiin. Meillä nyt lapsi niin luulisi olevan vielä enempi syitä avioitua. Mua jotenki harmittaa ihan kamalasti!!ap
Kyllä miehen avioliittoaikeista kannattaisi ottaa selvää jo ennen lasten hankintaa. Silloin ei tarvitsisi ruveta jälkikäteen itkemään kun mies ei halua sitoutua tosissaan.
Mikä onkaan ihanampaa kuin aviopari, joka on halunnut mennä naimisiin jo ennen lasten hankintaa ja halunneet sitoutua toisiinsa loppuelämäkseen vaikka eivät tiedä tulevatko saamaan ikinä lapsia, koska jokaisen parin kohdalle voi osua lapsettomuutta. Tuolloin avioitumisen syynä on puolisoiden keskinäinen rakkaus, eikä se että kun on nyt ne lapsetkin tullut tehtyä niin mennään nyt sitten sen vuoksi naimisiinkin.
miten moni tämän ketjun kirjoittajista on alentunut vaatimaan, uhkailemaan ja jopa kiristämään avioliittoon miestä jota avioliitto ei tippaakaan kiinnosta. Ei vaikuta kovin kummoselta pohjalta niinkin isolle asialle. Itse en voisi sanoa alttarilla tai maistraasissa "tahdon" tietäessäni toisen ihmisen vastaavan valheella.
miten moni tämän ketjun kirjoittajista on alentunut vaatimaan, uhkailemaan ja jopa kiristämään avioliittoon miestä jota avioliitto ei tippaakaan kiinnosta. Ei vaikuta kovin kummoselta pohjalta niinkin isolle asialle. Itse en voisi sanoa alttarilla tai maistraasissa "tahdon" tietäessäni toisen ihmisen vastaavan valheella.
jos lupaa rakastaa ja kunnioittaa myötä ja vastamäessä?
Ei kai semmoinen avoliitto tai parisuhde ole kummoinenkaan jossa tuollaiset rakkaudet ja kunnioitukset ovat miehen mielestä valhetta ja vaimokon sen tietää.
on avioliitto kuitenkin niin iso asia, että aikuinen ihminen ymmärtää kyllä mitä se tarkoittaa jos alttarilla sanoo "tahdon", joten tuskin kukaan kuitenkaan astelee sinne alttarille niin sanomaan jos ei sitä tosissaan tarkoita. Joten tuskin kukaan valehtelee "tahdon" sanoessaan, kun täydessä ymmärryksessä olevalla aikuisella on kuitenkin mahdollisuus asiasta kieltäytyä.
Miksi mies epäilisi naisen rakkautta, jos nainen osoittaa aitoa rakkauttaan ja osoittaa haluavansa sitoutua loppuelämäkseen koska haluaa naimisiin. Ja jos siis nainen ei ole antanut mitään merkkejä joista mies voisi epäillä naisen rakkautta, niin eihän miehellä silloin ole mitään syytä epäillä että naisen antama lupaus ei pitäisi. Jos tuollaisen aitoa rakkautta osoittavan naisen rinnalla mies ei halua mennä naimisiin niin silloin syy on pelkästään se että mies ei taida rakastaa naisystäväänsä tarpeeksi ottaakseen hänet vaimokseen. Kyllä aidosti rakastava mies on valmis naimisiin.
sääliksi käy tätäkin kirjoittaa..Provo taitaa tosin olla.
rakkaus. Sen takia saattaa joillain olla epäilyksiä avioliittoa kohtaan. Sallittakoon se heille!
avioliitoista päättyy eroon, että ei se ole enää mikään merkki sitoutumista. Päättäjät saisivat asettaa lain, jossa avioliiton oikeuden mitätöityisivät ja saisi vaikkapa testamentata kelle haluaa (ilman veroja siis).
Olen itse naimisissa, mutta en pidä sitä minään sitoutumisena tai vastaavana. Valitettavasti vaan Suomessa on vallalla vanhanaikainen kulttuuri ja instituutio. Odotan aikaa kun avioliitto kumotaan.
on yhä arvossaan ja suuri osa ihmisistä menee naimisiin. Ja jos avioeroja on paljon, niin avoeroja on monta kertaa enemmän. Joten kyllä avioliitto osoittaa suurempaa halua sitoutua. Kyllähän se on merkki suhteen laadusta, jos naimisiinmeno tuntuu niin ylivoimaisen kamalalta sen rinnalla olevan kumppanin kanssa, että naimisiinmenoa vastaan täytyy taistella kaikin voimin ja tekosyin.
vanhatpiiat toivovat avioliittolain mitätöimistä. Kun eivät itse pääse naimisiin niin eivät saisi muutkaan päästä...
en minä ainakaan ole taistellut avioliittoa vastaan kaikin voimin ja tekosyin.
Sanoin, että en mene naimisiin, ja se oli siinä. Ei se sen kummempaa taistelua vaadi.
eivät vakuuttaisi avomiestäni. Hän varmasti mieluummin jättäisi perintönsä niille joille se nytkin kuuluu (= lapset, äiti ja sisko) kuin minulle. Enkä minäkään ole häneltä mitään perintöä vailla. Omistan 50% asunnosta ja (kaikki) huonekalut ja oman autoni. Mies omistaa 50 % asunnosta, paljon metsäperintöä yms ja oman autonsa.
En minäkään haluaisi jätää omia perintöjäni miehelleni vaan lapsilleni ja omille sukulaisilleni.
Kuulostaa ehkä kylmältä, mutta en vaan tajua mitä se "puille paljaille jääminen" mahtaa tarkoittaa mitä avoliitossa pelotellaan?? Siis jos on kaksi normaalia työssäkäyvää aikuista kyseessä.
perinnön voi suojata avioehdolla.
Asutaan asunnossa, joka on miehen nimissä. Tulee ero, on pieniä lapsia kotihoidossa, jotka tuomitaan äidille. Kunnan vuokra-asuntoa jonottaessa (ja se voi kestää kun asunto on) yleensä mies muuttaa siksi aikaa jonnekin.
Kuitenkin, koska asunto on miehen, hän voi ihan laillisesti periä naiselta markkinavuokraa asunnon käytösä. Avioliitossa (muuten sama tilanne taustalla) ei voi, koska puolisoiden elatusvelvollisuus kestää aina eron tuomitsemiseen saakka, koko harkinta-ajan.
Terv. oik.yo.
Miksi mies epäilisi naisen rakkautta, jos nainen osoittaa aitoa rakkauttaan ja osoittaa haluavansa sitoutua loppuelämäkseen koska haluaa naimisiin. Ja jos siis nainen ei ole antanut mitään merkkejä joista mies voisi epäillä naisen rakkautta, niin eihän miehellä silloin ole mitään syytä epäillä että naisen antama lupaus ei pitäisi.
Jos tuollaisen aitoa rakkautta osoittavan naisen rinnalla mies ei halua mennä naimisiin niin silloin syy on pelkästään se että mies ei taida rakastaa naisystäväänsä tarpeeksi ottaakseen hänet vaimokseen. Kyllä aidosti rakastava mies on valmis naimisiin.
Asutaan asunnossa, joka on miehen nimissä. Tulee ero, on pieniä lapsia kotihoidossa, jotka tuomitaan äidille. Kunnan vuokra-asuntoa jonottaessa (ja se voi kestää kun asunto on) yleensä mies muuttaa siksi aikaa jonnekin. Kuitenkin, koska asunto on miehen, hän voi ihan laillisesti periä naiselta markkinavuokraa asunnon käytösä. Avioliitossa (muuten sama tilanne taustalla) ei voi, koska puolisoiden elatusvelvollisuus kestää aina eron tuomitsemiseen saakka, koko harkinta-ajan. Terv. oik.yo.
Tuo nyt olisi typerää jos avioliitossakin.
avioliittoa vastaan. Maailma muuttuu ja toivottavasti ei taannu.
on yhä arvossaan ja suuri osa ihmisistä menee naimisiin. Ja jos avioeroja on paljon, niin avoeroja on monta kertaa enemmän. Joten kyllä avioliitto osoittaa suurempaa halua sitoutua. Kyllähän se on merkki suhteen laadusta, jos naimisiinmeno tuntuu niin ylivoimaisen kamalalta sen rinnalla olevan kumppanin kanssa, että naimisiinmenoa vastaan täytyy taistella kaikin voimin ja tekosyin.
Suurimman osan silmissä. Mutta ei vanhojenpiikojen, ymmärrettävistä syistä. Tai kyllä SALAA heidänkin silmissään. Niitähän täälläkin palstalla on.
mutta meni sitten kuitenkin naimisiin kun minä halusin. Ei tämä nyt hänelle mikään elämän ja kuoleman kysymys ollut.