Kosin miestä mutta hän kieltäytyi koska ei halua naimisiin
mutta haluaa kuitenkin olla kanssani. miten suhtautuisit. miehen vanhemmat ovat naimisissa olleet vuosikymmenien ajan ja mies on ylpeä siitä,mutta miksei halua kanssani mennä naimisiin. Meillä jo lapsiakin.
Kommentit (147)
vaan naimisiin, koska se on päivä prinsessana ja sitten voidaan vertailla sormuksia hiekkalaatikolla.
tiesi kuitenkin riskit, joten turha enää ruikuttaa
muutti miehen taloon ja laittoi rahaa kunnostukseen ym. Sitten mies kuolikin yhtäkkiä 38-vuotiaana, ja sisko joutui lähtemään talosta missä oli asunut 11-vuotta, perikunta hääti hänet pois.
Olisi kannattanut ostaa osa talosta itselle tai vaikka tehdä hallintaoikeustestamentti. Eikä toisen taloon, nyt omia rahoja kannata sijoittaa.
vaan naimisiin, koska se on päivä prinsessana ja sitten voidaan vertailla sormuksia hiekkalaatikolla.
ainoastaan maistraatissa vihittiin ja lapsiakin oli jo. Kenenkään kanssa en ole sormuksia vertaillut :)
Olen kyllä tykännyt naimisissaolosta, en tiedä miksi. Ei kai se mitään muuta kun on jo ennen naimisiinmenoa lapsia ja kaikki yhteistä mutta joku taika siinä naimisissaolossa on.
lopullisen sitoutumisen merkki. Minulle on tärkeää, että perheellä on yhteinen nimi ja vanhemmat ovat avioliitossa. En mitenkään väheksy avoliittoa ja ymmärrän, että kaikki eivät ajattele kuten minä, mutta itse en olisi perustanut perhettä avoliitossa.
Silti meillä ei ollut isot häät, vaan ihan lähimmät, noin 10 vierasta. Minä olisi voinut mennä vaikka ihan kaksin naimisiin, mutta mies oli sitä mieltä, että vähintään vanhempien pitää olla paikalla. Mulle oli tärkeää se, että vihitään kirkossa, mutta mitään suurta seurakuntaa en sinne kaivannut. Ja mitään päivä prinsessana haaveita mulla ei ole koskaan ollut.
Sehän saa sulta kaiken muutenkin, lapset, seksiä, kodin hoitoa ja huolenpitoa ja bonuksena se, että mitään sen ei tarvii sulle maksaa jos eroatte. Ainoastaan lapsistaan on vähän vastuussa.
Ei avoliitto ole kuin kahden ihmisen yhteismajailua, ei vaikka kuinka todistelisi itselleen ja muille että sama asia se on kuin avioliitto. Ei se ole. Ihminen joko on naimisissa tai sitten ei ole. Sillä ei ole mitään tekemistä prinsessapäivän tms hörhön kanssa. Avioliitto on yhteiskunnallinen instituutio.
Naimisiin päätettiin mennä, kun todettiin että nyt olisi hyvä aika aloittaa perheen perustaminen. Koulut oli käyty, työelämässä vakiinnuttu, talo ostettu. Avioliitto on sen perheen peruskivi, jolle on hyvä rakentaa.
Yhteenveto: av-mammat haluavat vaan naimisiin, koska se on päivä prinsessana ja sitten voidaan vertailla sormuksia hiekkalaatikolla.
monikaan avopari ei oikeasti ole sopinut esim. raha-asioitaan. Ensiksi on muuttanut hammasharja, sitten vaatteet, ja lopulta kumppani. Missään vaiheessa ei kunnolla ole järjestetty asioita. Valitettavan moni nainen tajuaa tämän sitten, kun jää hoitovapaalle ja mies sanoo, ettei hänen tarvitse naista tai lasta elättää.
miksi se avioliitto on niin tärkeää. Miksi pitäisi mennä naimisiin? Mitä hyödyttää? Kaiken voi sopia. Onko se vaan niin, että nykyajan naiset ovat niin naurettavan vanhanaikaisia, että haluavat merkitä miehen sormuksella ja siten myös itsensä? Mikään laki ei kiellä pitämästä mitään sormusta missään sormessa.
ennen kuin se jättää sinut :( Roikkuu mukana vain niin kauan että löytää nuoremman / kauniimman. Aika noloa, että sinä kosit ja sitten mies "hylkää" sinut eli kieltäytyy avioliitosta kanssasi. Ei häiden tarvitse olla mikään megajuttu, voi käydä ruokatunnilla maistraatissa eikä tarvitse edes kutsua vieraita. Jos mies todella haluaa olla kanssasi loppuikänsä, hän menee naimisiin eikä vain "roiku" mukana, oli lapsia tai ei.
Ai, että tämä sai minut hyvälle tuulelle!! Olet idiootti!!
Toivottavasti ap osaa kertoa tyttärilleen (jos sellaisia on) paremmat vinkit kun ne ajat lähestyvät.
Mies halusi muuttaa yhteen ja saada lapsia. Sanoin, että en ala asumaan enää avoliitossa kun se on koettu. Että mun kans pitää mennä naimisiin ennen.
Käytiin maistraatissa sen jälkeen todistajien kera.
Ensi kesänä 15 vuotishääpäivä ja mies on aivan innoissaan pitkästä avioliitostamme ja haluaa järjestää juhlat sen kunniaksi.
että mies halusi melkein heti lapsia ja minä ilmoitin, että minä en tee muksuja, jos ei ole nimet vihkipaperissa, sillä sillä paperilla on merkitystä, jos sulle tai mulle sattuu jotain. Yksi juhannusilta sitten mies tuumi että voitaisiin ne kuulutukset hakea. Päivä prinsessana kauhistutti mua, mutta kirkkohäät oli molempien tahto, joten hoidettiin homma vaatimattomamman kaavan mukaan ja tehtiin avioehtokin koskien muutamia ei yhteisiä-juttuja. Nyt 12 vuoden naimisissa olon ja parin muksun jälkeen mies sitten ihmettelee, kun ihmiset ei mene naimisiin, vaikka niillä on jättiasuntolainat, autot ja yhteiset kersat.
Tuo avioliiton merkitys tuli ainakin meidän perheessä ihan toteen, kun isäni yllättäen kuoli pari vuotta ennen eläkeikää. Äiti sai verotta mm. isän henkivakuutuskorvauksen (edunsaajana puoliso), josta avopuoliso olisi maksanut veroa. Samoin oikeus asua asunnossa ei ole merkityksetön, koska esim. kerrostalokaksio täällä seudun on n. 80% nykyisen neliön hinnasta, ja jos äiti olisi joutunut ostamaan uuden asunnon, niin eläkeläinen olisi joutunut ottamaan velkaa. Nyt se maksoi henkivakuutusrahoilla meidät ulos kesämökin- ja autonpuolikkaasta. Rahallisesti taas siinä on eroa, tuleeko talouteen 1600 euroa palkkaa + 1100 euroa eläkettä. Nyt äiti saa 400 euron leskeneläkettä oman 1100 euron eläkkeensä päälle. Joten ainakaan siltä ei avioliiton ansiosta kaatunut ihan täysin talous ja se voi päättää itse, mitä mökille tekee! Eikä perintöveroa tarvinnut maksaa sentin senttiä - toisin kuin jos olisi ollut avoliitto ja testamentti. Sitä kun omisti jo valmiiksi puolet mökistä ja toinen puoli tuli henkivakuutuksesta.
Menkää hyvät ihmiset naimisiin ihan järkisyistä ja tehkää tarpeen vaatiessa järkeviä avioehtoja ja henkivakuutukset. Yhteinen omaisuus on puoliksi ja itsenäisesti hankitut lukaalit ja tulevat perinnöt avioehdon alle. Sillä lailla ei toisen kuolema upota toista perillisten ja verottajan paskakasan alle.
Olis kannattanut pakottaa mies avioon heti eikä nyt enää lasten jälkeen yrittää.
Avioliitto on nykyään pelkkä paperinpala. Eron saa sormia napsauttamalla jos haluaa.
Yhteinen vanhemmuus on ikuista. Kumpikohan siis on suurempi sitoumus, lapsi vai avioliitto?
Avioliitto on nykyään pelkkä paperinpala. Eron saa sormia napsauttamalla jos haluaa.
Yhteinen vanhemmuus on ikuista. Kumpikohan siis on suurempi sitoumus, lapsi vai avioliitto?
lapsia miehen kanssa, joka ei halua naimisiin? En ymmärrä tätä tyhmyyden määrää.
Puhuimme miehen kanssa,mies sanoi että hän ei halua avioliittoon,hänen mielestään se ei ole tarpeellista eikä se muuttaisi mitään. Siinäpä ne. Hän ei koe sitä millään lailla tarpeelliseksi koska mitä se muuttaisi.arki ei muutu miksikään,koska minä en edes aikoisi ottaa miehen sukunimeä.
Puhuimme miehen kanssa,mies sanoi että hän ei halua avioliittoon,hänen mielestään se ei ole tarpeellista eikä se muuttaisi mitään. Siinäpä ne. Hän ei koe sitä millään lailla tarpeelliseksi koska mitä se muuttaisi.arki ei muutu miksikään,koska minä en edes aikoisi ottaa miehen sukunimeä..
ihan vakavissaan ajattelee niin enhän minä nyt eroamaan lähde tässä tilanteessa,koska rakastamme toisiamme. Mutta minä haluaisin naimisiin,koska minulle se on suurin sitoutumisen ja rakkauden merkki. täytyy tosiaan vielä puhua miehelle että jos hänelle on ihan sama niin miksei? mutta hän kyllä sanoi ettei halua,ei että ihan sama..toisaalta en kyllä haluaisi avioon jossa kaikki tehtäisi vain minun vuokseni?!?! se tuntuisi jotenkin hölmöltä,eikä siltä miltä pitäisi. asia vaivaa minua mutta ei nyt tälläisen takia kukaan lähde suhteesta?!? ap