Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloiset pääkaupunkiseudun asukkaat?

Vierailija
27.04.2010 |

Vaikkapa lähi/sairaanhoitajat mikä saa teidät asumaan pääkaupinki seudulla, jossa ei ole mitään mahdollisuutta elää palkalla niin ettei esim tarvitse asumistukea?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos vuokralla asuu niin Helsingissä on jopa alhaisemmat vuokrat kuin pienissä kaupungeissa!

Vaikkapa lähi/sairaanhoitajat mikä saa teidät asumaan pääkaupinki seudulla, jossa ei ole mitään mahdollisuutta elää palkalla niin ettei esim tarvitse asumistukea?

Vierailija
2/11 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on matalapalkka-alalla. Asumistukea saamme vähän ja elämme kyllä tehokkaasti kädestä suuhun. En ole koskaan ajatellut, että meidän pitäisi elää jotenkin eri lailla ja sen takia muuttaa johonkin muualle. Meillä on täällä perhe, suvut, ystävät, työt ja harrastukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni sairaanhoitaja tienaa lisineen n. 3500 e kuussa. kyllä sillä pärjää..

Vierailija
4/11 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kun eivät ole syntyjään maalaisia.

Vierailija
5/11 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos tekee vain yötyötä...

Mä teen aika paljon iltoja ja viikonloppuja, enkä pääse lähellekään 3500 euroa. Jotain 2500 brutto max

Vierailija
6/11 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni sairaanhoitaja tienaa lisineen n. 3500 e kuussa. kyllä sillä pärjää..

Täytyy olla esimiesvastuuta ja/tai aika hurjasti yö- ja vkl-vuoroa.

Vierailija
7/11 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että tällä meinataan n.1200€ nettona. Se kahdella kerrottuna jos elää parisuhteessa. Siitä asumiseen oletettavasti 1000€ jos omassa asuu, vuokraan menee vielä vähemmän. Käteen jää vielä reippaasti yli tonni muihin laskuihin. Jos elää normaalisti niin kyllä mun laskujen mukaaan siitä riittää säästöönkin.

Vierailija
8/11 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen reilun 200 km:n päässä helsingistä sh:na (kuukausipalkka muutama sata euroa pienempi kuin pääkaupunkiseudulla) ja esim. viime vuonna kk:n keskim. brutto oli 3100 e. Vuorotyössä.

Vierailija
9/11 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta "maalaiset" ovat aina tottuneet lähtemään leveämmän leivän perään.

Olen hankkimassa asuntoa ja samalla olen katsellut pääkaupunkiseudun asuntojen hintoja ja samalla summalla jonka täältä 180km päästä Helsingin kauppatorilta saa kylän komeimman pytingin saa pääkaupunkiseudulta hellahuoneen.

Toki ymmärrän että kaikki eivät halua omistusasuntoa.

Vierailija
10/11 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että tällä meinataan n.1200€ nettona. Se kahdella kerrottuna jos elää parisuhteessa. Siitä asumiseen oletettavasti 1000€ jos omassa asuu, vuokraan menee vielä vähemmän. Käteen jää vielä reippaasti yli tonni muihin laskuihin. Jos elää normaalisti niin kyllä mun laskujen mukaaan siitä riittää säästöönkin.

eipä paljon hurrata! Väitän että eletään kädestä suuhun, onko se elämää?

Vierailija
11/11 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat muualta muuttaneita, pieniltä paikkakunnilta, mies 9 vuotta sitten ja minä 14 vuotta sitten. Eikä viihdyttäisi enää semmosella. Lisäksi lapsilla on täällä koulut ja parempi kasvuympäristö (voi harrastaa suunnilleen ihan mitä haluaa, pienemmillä paikkakunnilla tarjonta vähäisempää), teini-ikäisenä "landella" eli pienemmässä kaupungissa oli aika ankeaa elämää. Täällä on kaverit ja tutut, miehen työkuviot myös (jos muutettaisiin olisin paljon lasten kanssa yksin kun mies pk-seudulla).

Vielä voisin jatkaa listaa että lasten kanssa paljon tekemistä, Korkeasaari, Sealife, Linnanmäki, monta HopLoppia, museoita, näyttelyitä, tapahtumia, paikkoja joissa käydä.

En näe yhtään syytä muuttaa muualle, en edes sitä rahaa. 103 neliön vuokra on vajaa 1000e mukavalla alueella 15-20min keskustaan, ei ole minusta paha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän