koulun aloitus lapsella jonka yksinhuoltajaäiti tekee kolmivuorotyötä..?
Olisko konkareilla mitään vinkkejä miten tuosta yhtälöstä selviää kaikki hengissä? ahdistaa jo valmiiksi..
iltapäiväkerho toki on 16 asti. äidin työaika päivävuoroissa 8-16 + matkat puol h.
isällään on ne ajat kun äiti ilta tai yövuoroissa.
joka tapauksessa koulumatkat joutuu molempiin suuntiin kulkemaan yksin..aika järkyttävää
Kommentit (5)
sun ilta- ja yövuoroipäivinä :)
Täällä vähän samat pohdinnat, kaksivuorotyö, onneksi vielä vuosi armonaikaa. Olen kuitenkin jo asennoitunut siihen, että kesän jälkeen alan etsiä uutta työtä, päivätyötä. Pari ekaa kouluviikkoa meinasin olla lomalla, jotta saan saateltua ja haettua pienen, mutta mitä nyt noita muita pihapiirin ekaluokkalaisia on kattellu niin ittekseenpä nuokin näyttävät kulkevan - ihan perheen kokoonpanosta riippumatta :) Iltavuorot sitten onkin kokonaan poissa laskuista, joten jos ei nykyinen paikka pysty tarjoamaan päivätyötä, ei auta kuin vaihtaa duunia. Aina sitä jotakin löytyy, vaikkei sitten omalta alalta oliskaan..
Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että koululainen kävelee koulumatkan yksin. Se on täysin normaalia. Ja sullahan on kaikki kunnossa kun lapsella on hoitaja (tai vielä parempaa, oma isänsä) paikalla sillon kun sä oot ilta- ja yövuoroissa.
Toivottavasti jotenkin saat järjestymään ja neuvoja! Itse valitettavasti en voi auttaa, kun itse muutaman vuoden päästä samassa tilanteessa ja tuota jo nyt itsekkin pohtinut. Itsellä vaan työvuorot kestää sen 12 tuntia vähintään.. Tsemppiä! :)
Samoin kuin sulla lapset on isällään ilta- ja yövuorojen ajan.
Eli tavallaan en tajua sun ongelmaa; koulumatkatko vai mikä? Onko pitkäkin matka kouluun?
:(