Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poskionteloiden punkteeraus

Vierailija
26.04.2010 |

edessä. Millaista se on? Miten tehdään? Kannattiko? Kertokaa kokemuksianne.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslääkäri, jolla pitkä kokemus punkteerauksista ei onnistunut saamaan neulaa toisen puolen rustosta läpi (toiselta puolelta onnistui). Kaikin voimin koetti aikansa, kunnes totesi ettei voi muuta kuin jättää tekemättä. Järkkyä, kun toinen ährää metallitangon kanssa ja itse yrittää vain pitää päänsä paikoillaan ja hermot kurissa. Omalla kohdallani kokemus oli pahempi, kuin synnytykseni ilman kipulääkkeitä (kipu ei tietenkään ole mitän synnytykseen verrattavaa, mutta se "toisen armoilla oleminen", kun hommasta ei näytä tulevan mitään).

Vierailija
22/32 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuolla keinolla saisi huuhdeltua ontelot niin tuskin lääkärit käyttäisivät niinkin ikävää toimenpidettä kuin poskionteloiden punktointia ja huuhtelua.

Se huuhtelee myös ne ontelot. Jos ei huuhtele, tiellä on polyyppejä tai sitten nenän tai ontelojen aukot ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en omasta mielestäni ole heikkohermoinen.

mutta toimenpide auttoi. Mulla oli poskiontelot niin täynnä räkää, että sattui tosi paljon. Antibioottikuuri ei auttanut.

Vierailija
24/32 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkteeraus tehdään ohuen luun läpi, ei ruston. Siksi se sattuu ja rutisee niin hirveästi, varsinkin jos sattuu olemaan tavallista paksumpi luuseinä.

Minulla meinasi mennä taju, vaikka lääkäri oli kokenut. Kun puudutus alkoi hävitä, alkoi särky. Päivällä neulanreiästä valui verta (liman seassa) ja yöllä kudosnestettä, joka oli aamulla kovettunut keltaiseksi "ruveksi".  Onkohan tämä ihan tavallista? Miten kauan kestää ennen kuin reikä paranee?

Jotkut lääkärit väittävät, että punktio auttaisi heti, mutta kyllä se operaatiokipu valvottaa ihan yhtä paljon kuin täysi poskiontelokin. Ainut välitön apu oli kauhean märäntyneen maun/hajun häviäminen (ainakin suurinpiirtein) nielusta.  Saapa nähdä, oliko pysyvämpää apua.

Jostain syystä operaatiota ei oikein harrasteta muualla maailmalla, mikä panee vähän miettimään. Suomen lääketiede kun tahtoo junnata aina muiden länsimaiden jälkijunassa.

Vierailija
25/32 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin että jos kerran käyt punkteerauksessa saat sitten juosta siellä aina. Poskiontelot tyhjenevät limasta itsestäänkin kun aika on kypsä.

Vierailija
26/32 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu....

Vierailija
27/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä punkteeraus tosiaan sattunut? Kyllä minä sitä kipua vertaisin synnytyskipuihin loppuvaiheessa. Niin paljon se ruton piikitys sattui. Synnytin luomuna ja punkteerauksessa oli puudute. (siis pidin vanutuppoa nenässä 25 min ennen toimenpidettä)

Vierailija
28/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kysymys olla siitä ettei puudute toiminutkaan?

Vierailija
29/32 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin joskus keuhkokuumeen jälkeen sairaalasta kotiin sillä ehdolla että tuo toimenpide tehtiin. Elämäni järkyin kipu.

Toisella kertaa ku ehdotettiin, sanoin kiitos ei.

Mutta onkohan mulla tosi herkkä nenä. Muutama päivä sitten otettiin MRSA-näytteet ku leikkaus edessä, kyyneleet valui silmistä ja yritin karkuun nojata kun labrassa pumpulipuikolla kaivoi molemmat sieraimet. Kurkkukin oli valmiiksi kipeä ja yökkäsin roskikseen (ei näemmä kaarimaljaa ollu antaa) kun sieltäkin kaivoi niin syvältä. 

Vierailija
30/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään punkteerattu ja kipu ainakin vielä poissa. Ihanaa kun ei ole ns painon tunnetta postissa. Kokeilkaas Rhinomer/Physiomer- merisuolaliuosta. Parempi kuin kannu ja lääkärikin suositteli.

Vierailija
31/32 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kidutusta sattuu ihan vitustao en tiiä mitä se teki väärin mut ihan ku katkennu luu sattuu

Vierailija
32/32 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ye ryystätte ne räät sinne poskiinne? Itse en ikinä ime niitä sisäänpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi