Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Joululahjat vko 17*

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä yö takana. Heräsin joskus yhden maissa vessaan, ja huomasin että rinnat eivät ole niin arat kuin aikaisemmin. Siitä sain sitten päähäni että jahas, nyt tuli sitten keskenmeno kun selvin oire häviää. Siinäkö tämä nyt sitten oli. Masennuin täysin ja kesti kauan ennen kuin sain unesta kiinni. Kaikkihan tuntuu paljon pahemmalta yöllä ja mielessä pyöri vain keskenmeno. Mietin että pitää soittaa neuvolaan ja perua aika, ja sitten olen huutanut itselleni Huuto.netistä äitiysvaatteita ihan turhaan. Sitten kun nukahdin näin vielä unta että vuoto alkoi ja raskaus meni kesken. Helpotus oli v-a-l-t-a-v-a kun heräsin unesta ja huomasin että rinnat ovat taas erittäin arat ja vuotoa oli vain unissani! Eli raskaana ollaan edelleen öisestä kauhukuvasta huolimatta :). Nyt tietysti väsyttää aivan älyttömästi kun nukuin niin huonosti.

Tänä aamuna oli kyllä niin lähellä että oksensin kun piti tyhjentää pottaa. Mä jo yökkäsin monta kertaa, mutta onneksi ei tullut mitään. Nyt on vähän kuvottava olo ja armoton väsymys.

Misu78, rv 6+0

22/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi odottaja ilmottautuu joukkoon mukaan... l.a olisi 25.12, ens ma eka neuvola, jänskättää kovasti:)

Äklöä oloa on ollut ja alkuviikkoina maistui metalli suussa:/ ei mikään hyvä maku:D

Esikoista odotellaan miehen kanssa innoissaan.

tsemppiä kaikille muille odottajilla!!

Rv 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pitäny täällä hiljaiseloa, oon kyllä välillä käyny katselemassa teen juttuja.

Tänään tulin ultrasta, ja niinkuin odotinkin raskaus on mennyt kesken tai sitten on ollut kohdun ulkopuolinen.

Elikkä mut saa poistaa tosta listasta.. Toivottavasti meille tulee sitten kevätvauva :)

Vierailija
24/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teille tärppää kohta uudestaan ja saatte ihanan kevätvauvan!

Uusille odottajille haluan toivottaa tervetuloa, kun unohdin edellisessä viestissä :)

Vierailija
25/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot pahoittelut kati86 ja cucciola! Toivon teille pikaista tärppiä ja kevätvauvaa!

Ja uusille tervetuloa!:)

Olo pahenee.. taas. Väsymys on hirveetä ja minäkään en pystysi lasten kanssa ulkoilemaan kun makuuasennossa tekisi mieli olla koko ajan mut pakko se vaan on ulos yrittää mennä. Ruokaa on pakottanu itseni syömään. Parin tunnin välein täytyy jotain syödä niin huono olo helpottaa hetkeksi, kunnes puolentunnin päästä syömisestä taas alkaa kuvottamaan ja vatsassa vellomaan. :(

Nuorimmainen kävi eilen 1,5kk neuvolassa ja varasin itselleni ajan joka on 12.5, ei hirveen pitkä aika enää. Mitattiin hb joka oli 103, niin kuin vähän arvelinkin ja heti rautakuurille koska tulee tuosta vielä laskemaan. Ajattelin kokeilla nestemäistä rautaa kun nuo tabletit ei ole auttanu. Verenpainetta ei mitattu mut luulen et sekin on alhanen kun huimaa samalla tavalla kun edellisisissä raskauksissa. Eipä tänne muuta kun valitusta ja huonoa oloa. Lapset on kyllä täynnä energiaa niin kuin aina ja pakko olis jaksaa jotain niiden kanssa tehdä. Jaksamista ja tsemppiä kaikille joulumasuille:)

äitykkäinen ja pikku3 rv 6+4

Vierailija
26/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun kohta hulluksi!! Pelkään ihan hirveesti et raskaus menee kesken. Muita oireita mulla ei ole paitsi kuukautisten poisjäänti ja positiivine testi.

Poikaa ku odotin vuos sitten ni oksentelin jo päivittäin tässä vaiheessa. Ens viikolla olis varhaisultra, toivottavasti pysyn järjissä siihen saakka.

Huomenna on pojan neuvola. Varaanko ajan itselleni silloin vai odotanko eka sen ultran ja sitten vasta ilmoitan neuvolaan...??

Onko teillä kaikilla muilla jotain "oireita" ja koska ne alkoi?

Tän jälkeen en kyllä enää ala tähän on tää sen verran stressaavaa hommaa.

Nuunuu ja ökkimönkiäinen 5+3

Vierailija
27/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jollain muullakin on sama murhe! Eli Nuunuulla. Minäkin olen pari päivää mietiskellyt, että olenkohan kuitenkaan raskaana, kun ei pahemmin oireita ole. Väsymystä kyllä, mutta se voi johtua töiden aloittamisestakin ja väliin pahaa oloa ja kuvotusta, mutta silti... Viimeksi ollessani raskaana olin niin raskaana! Rinnat oli arat, mahaa nippaili koko ajan, olin kärttynen monta kuukautta, paha olo hankaloitti elämää.. Nyt mietin et viittinkökään soittaa koko neuvolaan.. Rasittavaa..

Kati86 ja Cucciola, olen niin pahoillani puolestanne!

Timantti 6+4

Vierailija
28/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati86, pahoittelut! Toivottavasti tärppää pian uudestaan! :)

Ite lasken itteni myös mukaan tuohon "olenko oikeesti raskaana", kun ei oo tarpeeks oireita....

Ekasta oli jumalatonta pahoinvointia ja voimattomuutta alusta lähtien. Tokasta, josta tulikin meidän enkelipoika ei oikeesti ollu mitään oireita (joka johtui siitä kun hcg-arvo oli liian matala alusta asti, selvisi myöhemmin..) No, ei kai niitä oireita ollu kun hcg:kään ei noussu..

Nyt tää kolmas raskaus vähän niiden väliltä.. Mutta oireita silti TODELLA vähän... Ootan vaan np-ultraa ja siihen liittyviä verokokeita, jos niissä kaikki hyvin ni sit ehkä uskon olevani raskaana... :)

Täällä päivän sana on TURVOTUS!! Järkyttävä vatsan turvotus, että jouduin jo vaihtamaan isompiin housuihin! (Oon vannonnu etten äitiyshousuja pue ennen np-ultraa...) Joka raskaudessa se näköjään alkaa aikaisemmin... Huh! Tekee vaan tän salaamisen haastavammaks!

Tänään sain kuulla lähipiiristä ikäviä uutisia ja huoli on läheisestä... Sekin vahvisti taas tunnetta, että nyt ei ole oikea aika kertoa raskaudesta.. Mutta kyllähän sitä vielä ehtii myöhemminkin!! :)

Laskeskelin äsken, että varmaan about kolmen viikon päästä olis ultra... Silloin on 11+.. Eihän sinne enää niin jumalattoman pitkä aika ole... :)

Ja joku kirjotti painajaisista! Itekin näin yks yö kaameeta unta, et tuli keskenmeno ja en ollukkaan raskaana... Ihmeitä toi mieli vääntää...

Tälläsissä tunnelmissa tänään.. :)

Tiitu ja "lumi" 8+0

29/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjat 2010

Ester/1.12.

anneh/1.12.

kuutti/2.12.

niila/2.12.

elena/2.12.

arktinen ampiainen/2.12.

Sandie/3.12.

vicchio/3.12.

äippä-86/5.12.

Kaala/6.12.

Zerlina/6.12.

Twinkle/7.12.

Tiitu79x/7.12.

VBJ/8.12/KYS

marjiie/8.12.

emo.poikanen/9.12.

haizuli/9.12.

viljatar/9.12.

babybooming/11.12.

silveri/12.12.

aotearoa/13.12.

Tinja/13.12.

Marie-Helena/13.12.

happines/13.12.

meiju88/13.12.

Niitti/13.12.

äityli-85/14.12

Strawberry2010/15.12.

88äiti/15.12.

Jellona84/16.12.

Katjalah/16.12.

Timantti76/17.12.

äitykkäinen2/17.12.

bellys/17.12.

Sabriina/18.12.

-coco-/18.12.

viuhka/19.12.

Samaku/19.12.

kattu/20.12.

chocolina/20.12.

Misu-78/21.12

Tanzku/21.12.

ninnininnuli/23.12.

hiisi70/23.12.

maapu/25.12.

ph/25.12.

nuunuu78/25.12.

Katriina89/28.12.

Ellu1984/30.12.

DolceVita/30.12.

nennula

normutin

VanillaSky

CornflakeGirl

sannakko

4nEmo

olivia2010

Vierailija
30/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola-aika täälläkin tilattuna ja se olisi 10.5. Onneksi äippäneuvolakäynnit kuuluu työaikaan, ettei tarvii korvata, kun kuulemma sen 1,5 tuntia sai reissuun varata. Eli pakkohan se on sitten varmaan töissäkin kertoa, kun noin kauan kestää.

Samoilla linjoilla mennään Nuunuu78:n ja Timantti76:n kanssa. Ei tunnu yhtään raskaanaolevalta! Välillä täytyy oikein miettiä, että eihän mulla ole ne menkat alannut ja eikös ne 3 testiä näyttänytkin kahta viivaa?! Pahoinvointia ja hajuherkkyyttä ei ole ollenkaan. Edellisillä kerroilla alkoi jo hyvissä ajoin. Tällä hetkellä oireisiin voisi luetella väsymyksen, masun nippailut, hajamielisyyden(joka on aikasta paha jo), ihmeelliset unet ja aivan järkyttävät ilmavaivat!! Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa? Normaalisti ei tommosia ilmavaivoja ole pahemmin ollut, mutta nyt on ollut jo varmaan viikon verran. Mahassa kiertää koko ajan ja haju onkin sen mukaista.... Voisikohan kahvi aiheuttaa tälläisiä oireita tai jokin muu ruoka-aine? Allerginen en kyllä ole millekkään.

Tanzku rv6

31/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kerkeen hieman paremmin kirjoitella kun aamulla oli sen verran hoppu töihin!

Kovasti jänskättää että onko tuolla masussa oikeasti "jotain".

Alavatsaa on nipistelly ja vihlonut kovasti.

Muutaman kerran sai töissä tänään nieleskellä äklöä oloa, mutta en ole vielä sentään oksentanu.

Väsymystä ei ole ollut kuin pikkuisen. Työkavereille en oo kertonut kuin muutamalle. Ja vanhemmille sitten vasta ekan ultran jälkeen. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Tanzku: Liityn myös samaan kerhoon: ilmavaivat on aivan mahottomat:D

Ph rv 6

Vierailija
32/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän koulupäivä oli kyllä aika taistelua ja syömään mennessä kaksi läheistä kaveria ihmetteli että näytän huonovointiselle. Oli sitten heille pakko kertoa ja aivan ihanat hymyt ja onnittelut tulivatkin.

Tämä on ensimmäinen kerta kun tunnen itseni näin huonovointiseksi raskaudessa! Pojan kanssa ei ollut oikeastaan mitään huonoa oloa, tytön kanssa oli lievää pahoinvointia ja raskausmyrkytys. Sanoinkin miehelleni että nyt on varmaan kaksi tyttöä tulossa kerralla kun olo on tällainen!

Koulun jälkeen käytiin miehen porukoilla kylässä ja kyllä he hieman ihmettelivät väsymystäni, mutta laittoivat sen itse koulun piikkiin ;) Ajateltiin kertoa heillekin sitten kun päästään varmemmille vesille.

Samaku rv6+2

Vierailija
33/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella suuret lohtuhalaukset Kati86 ja Cucciola! Komppaan edellisiä: toivottavasti saatte ihanaisen kevätvauvelin..

Ja Tanzkulle: ilmavaivat on aivan mahdottomia myös täällä. Kaikki hiilihapolliset juomat olen ainakin joutunut jättämään pois, mutta ei sekään tunnu auttavan..

Tänään oli koulussa tähän mennessä pahin päivä. Olimme vierailulla keskusrikospoliisin museossa ja siellä iski aivan armottoman huono olo kun piti seisoskella pitkiä aikoja paikoillaan ja kesken ei voinut lähteä pois, kun on suljetut tilat. Silmissä jo musteni ja varmaan olisi taju lähtenyt, ellen olisi mennyt penkille ajoissa istumaan. Ja myöhemmin junat eivät kulkeneet ja oli pakko ottaa taksi kotiin, kun ei pystynyt puolta tuntia odottamaan junaa :(

Onkohan se ihan normaalia, että meinaa tosissaan pyörtyä? Olen kyllä aiemmin peruskouluaikoina useinkin pyörtyillyt ylös noustessani, mutta tämä oli ensimmäinen kerta pelkästään seisomisesta.

Muutois oireet on olleet aika vähäiset: rintojen kipeyttä, pientä nippailua vatsalla silloin tällöin ja äklötystä, mutta ei sellaista vellovaa pahaa oloa, niinkuin monella täällä.

Samaku, ihanaa että täällä on muitakin opiskelijoita. [oli täällä vielä muitakin, mutta en nyt muista nimiä.. Ehkä ne oppii tässä vielä :) ]

Niin, ja listaan saa lisätä, että laskettu aikani olisi 22.12 (toivottavasti ei sitten ihan aatolle satu)

Sannakko ja pikkuinen 5+6

Vierailija
34/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille taas! Ollaan oltu kyllä todella hedelmällisiä nyt ;)

Vierailija
35/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, kylläpä on raskasta tämä raskaana olo... ;)

Tänään oli pakko lähteä töistä kesken päivän, kun olin jo kolme laattaa heittänyt ja pahalle ololle ei loppua näkynyt! Lisäksi päätä särkee ihan vietävästi ja väsymys on kanssa aika pahaa.

Samaan valituslistaan nyt voi lisätä vielä tuon mahan, joka nyt sinällään ei olekaan valitusta, vaan ihan silminhavaittava tosiseikka; mun maha on aivan valtava! Eikä tosiaankaan pelkkä alamaha, vaan ihan koko maha! Mulla ei ole mitään toivoa tavan housuista ja jopa verkkarit tuntuu pahalle! :O Olenkin siirtynyt suosiolla mamma-housuihin, vaikka se tuntuukin vielä tosi naurettavalle liiottelulle... :D

Mulla tosin on aina ollut tosi iso maha (siis raskaana;) ja edellisessä raskaudessa sf-mitta kipusi yli koko sen käyrä-ruudukon! :D Eli kai se sitten vaan kolmatta kertaa pappia kyydissä on sitten tällästä!?

Mullakin on vahvoja epäuskon ja epätoivon hetkiä, välillä olen ihan 100-varma, että tyyppi tulee housuun hetkenä minä hyvänsä, mutta toisina hetkinä taas suunnittelen miten turvakaukalo saadaan autoon mahtumaan 2 istuimen väliin... Eli aikamoista heittelyä tunteissa on joo!

Toivottavasti nyt kaikki menee kuitenkin hyvin, oli tosi kurja lukea myös Katin kuulumiset! Oikein paljon voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen, kun tuntuu, että on sen aika!

Uusille paljon tervetuloa ja toivottavasti nyt kaikki pysyvät mukana aina joulukuulle (tai marraskuulle) asti!

Nyt pitää mennä nukkumaan. Mä yritän tän viikon vielä jaksaa painaa duunissa ja ensi viikolla haen saikkua, kun saadaan lisää väkeä paikalle. Ihanaa, jos saa aamulla vähän syödä ja mennä takaisin makuulle! Sitä odotan, se auttoi viikonloppuna tosi paljon koko loppupäiväksi!

Hyvää/huonoa vointia kaikille omien toiveiden mukaan!

:)niila ja "tähtijoonas" 8+5

Vierailija
36/86 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käyty varhaisultrassa, jonka mukaan kaikki hyvin ja sykekin löytyi :) Olo on huojentunut...ehkä nyt jo uskaltaa hiukan iloitakin tästä pikku rusinasta :D

Jatkuva 24/7 etominen alkoi jo viime viikolla, joten vahvasti tässä raskaana ollaan. Oksentaa ei sentään ole tarvinnut. Nyt vaan odottamaan että viikot kuluu...kyllä odottavan aika on pitkä :)

Tervetuloa uusille mammoille ja suuret pahoittelut joukosta poistuneille!

Strawberry ja joululahja rv 7+0

Vierailija
37/86 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä eilen tuntui ikävältä istua 500 kilometriä autossa.. huh huh! Olokin oli varsin etova..

Sain sitten kerrottua äidilleni toissapäivänä runomuotoisella viestillä ja alkujärkytyksen jälkeen eilen tänne tultuamme osasikin yllätyksekseni jo iloita asiasta! Yksi iso kivi putosi kyllä sydämmeltä..

Tänään olisi tarkoitus mennä katsomaan kaverin kaksikuista poikavauvaa. Voi, mitenhän itselläkin kuume kasvaa vaan entisestään :)

Mielialat kyllä heittelee, miesparkakin niistä saa osansa.. tuntuu että välillä on onnensa kukkuloilla ja välillä kaikki nyppii. Ja olin sitten pinnallinen tai en, niin huonoina päivinä ärsyttää jopa se, etten kasvaneen masun vuoksi mahdu enää suosikkifarkkuihini :D No, josko jouluna sitten.. Maha näkyy tosiaan jo, kohtu on kallellaan eteepäin joten tulee varmaan mukava rantapallo taas.. toivon mukaan pysyykin vaan tuossa mahan kohdalla kaikki kasvu ;)

Osanotto myös katille, toivottavasti ensi kerralla onnistaa paremmin ja pikkukaveri pysyy matkassa loppuun saakka!

Eipä tässä sitten muuta, kovasti yritetään kerätä voimia että jaksaa touhuta lasten kanssa.. ja päästäis ulkoilemaan. Päiväunet olisi jo nyt niiin tarpeen!

Aurinkoista vapun odotusta :)

Silveri 7+4

Vierailija
38/86 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattu: kiitos rohkaisusta, soitin perjantaina neuvolaan ja sain ajan parin viikon päähän :)

nyt se pahoinvointi on sitte alkanu.. muutaman päivän ollu huono olo ja eilen maatamennessä lensi jo laatta :/ pitäis vielä muutama päivä jaksaa töissä niin saa sitte olla lomalla ihan rauhassa ja levätä vain! kummallista kyllä mutta eilenki olo oli niinku olis ihan järkyttävä krapula :D muistaakseni joku oli tästä olosta puhunutki jo..

koitetaan jaksaa kaikki vaivat!!! :)

-coco- rv 6+4

Vierailija
39/86 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myòtàtuntonne tuli todella tarpeeseen, vaikka en aikaisemmin jaksanutkaan kàydà kiittàmàssà. Nyt on itkut (toivottavasti) itketty. Eilisen pàivàn vietin sairaalassa: lààkàrit ja hoitajat oli ihanan empaattisia ja kaikilla oli aikaa kuunnella, joten luulenpa, ettà kyyneleet jài sinne. Sain sairaslomaakin kaksi viikkoa, mutta enkòhàn mà jo ensi viikolla ànkeà tòihin. :-)

Onnea matkaan vielà teille joululahjojen odottajille ja kaikkea hyvàà!

Cucciola

Vierailija
40/86 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laskettu aika 24.12. saa lisätä listaan.

Ilmavaivoista oli kysymystä. Mulla kanssa koko ajan kauhea kurina ja lurina mahassa, leijat lentää ja maha on ihan kovalla. Ajattelin, että otan kohta jotain levolacia.. Joku mainitsi, että koko maha valtava. Sama täällä, olen aika hoikka, mutta onhan tuossa vatsalla löysää, kun ei se maha ennalleen palane 4 venytyksen jälkeen. Illalla ei jaksa enää vetää vatsaa sisään ja kun on koko maha ilmaa täynnä niin hurjalta näyttää.

Eilen oli ihan kauhea päivä. Karmea olo.. Tänään heräsin 6.30 kamalaan nälkään, tein heti lautasellisen kaurapuuroa ja söin mansikkasosetta sen kanssa. Menin takasin nukkumaan, kun lapset meni kouluun vasta 9.30. Ette kuulkaa usko, että on ollut melkein hyvä olo koko päivän, kun verensokeri oli tasaisesti noussut, ennen kuin tarvi nousta ylös. Yleensä menen päiväruuan jälkeen lepäämään, mutta nyt olen tehnyt paperitöitä eikä edes väsytä. Rupesin jo epäilemään, että näinköhän siellä kohdussa mitään onkaan..

Onneksi ensi viikolla on ultra, saa vastauksen..

Anteeksi kamalan omanapainen viesti.. Mutta ihanaa, kun tänne saa purkaa kaikenmaailman ilmavaivaongelmatkin.. :0)

Enää muutama päivä ja ollaan taas viikonlopussa!

4nEmo ja kohtulainen rv6+5