Miksi hitossa poikien päät pitää klanita ihan
muliksi kesän koittaesssa? Näyttävät ihan linnakundeilta! En ole nähnyt yhtäkään pikku jaskajoonatania, jolle kyseinen "hius"tyyli sopisi. Ei ole kiva kun vaalea suomalaiskloppi sitten painelee auringossa päänahka punaisena! Selittäkää, te jotka leikitte parturia poikienne pään kustannuksella!
Kommentit (76)
Pienet pojat näyttävät lyhyiksi ajelluissa hiuksissaan "linnakundeilta" tai Hitler-Jugendeilta? Tytöillä kuuluu olla pitkät hiukset?
C'mon, jotain rajaa...
Liekko viime kesänä joku sukulainen, joka sanoi, että eikö sellainen siilitukka olisi kiva. Poika totesi, ettei tosiaankaan, vaan haluaa ihan tavallisen pojan tukan. :)
kuin koneella ajettu 2mm sänkitukka tai hoitamaton takkuinen koskaan leikkaamaton olkapolkka. Meillä pojat 5v. ja 2v. käyvät parturissa n. 2kk välein ja leikataan "siisti poikatukka" eli niska ja korvanympärys koneella, päältä siistitään ja muotoillaan saksilla. Ovat siistin ja hoidetun näköisiä ja parturireissuissa ei mitään ongelmaa, siististi pienempikin istuu vaikka rusinoita mutustellen ja lastenkirjaa lukien... itse en todellakaan tykkää näistä hoitamattoman näköisistä olkapäille ulottuvista täysin mallia vailla olevista pehkoista, joita esim. urheilun jälkeen tosi "hauska" varmaan eka-tokaluokkalaisten pestä ja kuivailla omatoimisesti (=niitä ei pestä eikä kuivailla...). Omille atoopikkopojille lisäksi tuollainen hikoava moppi ei tekisi muuta kuin jatkuvaa päänahan kutinaa pienenkin hikoilun jälkeen. Mutta kukin tavallaan. Meillä siisti, helppohoitoinen ja ainakin omasta mielestä pojillemme sopiva tyyli.
taas joku typerä av-mamma jaksaa provoilla jostain näinkin typerästä aiheesta.
Tytöt suorastaan pakotetaan pitämään tukalaa "prinsessatukkaa" mutta pojat näyttävät todellakin mini-linnakundeilta :D. Meidän tuuheatukkaisen poitsun tukkaan on ollut yksi jos toinenkin kaveri iskemässä kyntensä..!
Kaikille pojille sopii siili tai kaljutukka. Se on tosi nätti eikä ole tiellä varsinkaan kesällä. Minusta on tosi mukava leikata kesäksi kalju, kyllä helpottaa oloa kun ei rasvoitu eikä ole likainen. Joutuuhan pojat armeijassakin leikkaamaan tukkansa kaljuksi.
kun nykyään pojillakin voi olla pitkät hiukset. Kyllä ne hiukset on osa pojan persoonallisuutta siinä missä tytönkin. Eli jollet ajais koneella tytön päätä, niin älä aja pojankaan.
Ehdottomasti lyhyt tukka, koneella ajettu!
Söpöjä, suloisia, miehekkäitä, komeita kaikki lyhyttukkaiset pojat!
Ei pitkä tukka ole mitään persoonallista, enemmänkin matkimista ja toisten miellyttämistä.
kuin koneella ajettu 2mm sänkitukka tai hoitamaton takkuinen koskaan leikkaamaton olkapolkka. Meillä pojat 5v. ja 2v. käyvät parturissa n. 2kk välein ja leikataan "siisti poikatukka" eli niska ja korvanympärys koneella, päältä siistitään ja muotoillaan saksilla. Ovat siistin ja hoidetun näköisiä ja parturireissuissa ei mitään ongelmaa, siististi pienempikin istuu vaikka rusinoita mutustellen ja lastenkirjaa lukien... itse en todellakaan tykkää näistä hoitamattoman näköisistä olkapäille ulottuvista täysin mallia vailla olevista pehkoista, joita esim. urheilun jälkeen tosi "hauska" varmaan eka-tokaluokkalaisten pestä ja kuivailla omatoimisesti (=niitä ei pestä eikä kuivailla...). Omille atoopikkopojille lisäksi tuollainen hikoava moppi ei tekisi muuta kuin jatkuvaa päänahan kutinaa pienenkin hikoilun jälkeen. Mutta kukin tavallaan. Meillä siisti, helppohoitoinen ja ainakin omasta mielestä pojillemme sopiva tyyli.
välein kampaajalla kun homman voi hoitaa itsekin. Tuntuu turhalta rahanmenolta.
ihan siksi että on atooppinen, taipumus seborroiseen ihottumaan päänahassa. helpompi löytää hoidettavat alueet kun hiuksen on ihan lyhyet. Ja se linimenttikin menee paremmin hoidettavalle alueelle kun ei hiukset ole haittaamassa.
mammat ajattelee oman pojan tukasta tai ulkonäöstä ylipäätään? Jos lapsi on tyytyväinen ja vanhemmat myös, niin ihan sama minkälaisia mielikuvia muille herää. Tuskin kukaan tulee edes ajatelleeksi moista vaan oletusarvo on, että jos lapsi käyttäytyy hyvin niin sen pitää riittää sivullisille. Onneksi en tunne yhtään ihmistä joka kehtaisi sanoa ääneen jotain niin typerää kuin pikkulasten ulkonäön arvostelu.
keväällä pojan tukka koneella pois. 1-2 kertaa kesällä ajellaan ja sitten taas syksyllä, ilmojen viiletessä, saa kasvaa rauhassa seuraavaan kevääseen. Itse tykkäisin vähän pidemmästä mallista, mutta poika hikoilee kuin sika eikä itse tykkää pitkästä tukasta vaan haluaa, että kaikki ajellaan pois. Poika hikoaa oikeasti, niin että tukka on aivan märkä ja siitä tippuu hiki. Ymmärrän hyvin ettei tykkää yhtään.
Itselleni on aivan se ja sama kenen lapsella on siili ja kenen lapsella pitkät hiukset. Eiköhän se ole jokaisen perheen oma asia.
ja kauhistukseksi av-mammoille, meillä on tytön, ihanat pitkät hiuksetkin vedetty pari kertaa koneella kokonaan pois. Ja HUI jokunen vuosi itselläni oli puoleen selkään ulottuvat pitkät, kauniit hiukset. Ajoin ne extempore koneella kokonaan pois ja olin millisiilinä. HUI KAMALAA!!! Toivottavasti nyt joku sai sydärin!
tarpeen mukaan.. poika toivoo itselleen irokeesia kesäks, ja sen meinaan leikata ihan itse. poika on ollut usein myös aivan kalju, koska itse tahtoo niin. tyttäreni taasen eivät ole ihan lyhyttä halunneet koskaan.. heidänkin toiveita kyllä kuunnellaan.
Se kasvaa vain ylöspäin. Joten pakko leikata klaniksi, joten sorry vaan, että joidenkin esteettistä silmää niin kirvelee! Mutta voin vakuuttaa, että kun se kasvaa ja törröttää parin sentin pituisena ylöspäin, niin tää klani on esteettisesti paljon parempi vaihtoehto!
Ja joo, mieleelläni pitäisin hänellä pidempää tukkaa, joka kauniisti taipuisi sinne tänne. Mutta mun poika on kyllä erittäin söötti klaninakin!
Kauhistuttaa muuten tää äitien tuomitseva asenne pienten lasten ulkonäköä kohtaan. Jospa rakastettaisiin niitä lapsia niiden ihanan viattomasta ja pyyteettömästä elämänasenteesta johtuen eikä arvotettaisi lapsia ulkonäön perusteella. Oisko se mitään?
Meidän pojalla ja todella paksu ja ihan piikkisuora tukka. Siinä syy siilitukkamalliin. Ihan muliksi en päätä ajele mutta lyhyt sänki on pakko olla, törrötti jo vauvana pystyssä vaikka oli melko pitkä :D Paksukin kun on niin näyttäis villamyssyltä jos kasvattaisi ihan tyttömallin pitkäksi :X Isällään on samanlainen, siilinä sekin. En itse tykkää siilitukasta yhtään enkä leikkaisi jos ei olisi pakko.
ei tarvii laitella aamuisin, parturimaksun hinnalla saa trimmerin vuosiksi jne. mutta riippuen tukan paksuudesta, niin onhan se paljon mukavempaa kun ei ole niin kuuma tukka. Pikkupojat käyttää lisäksi järjestään lippiksiä, joten ei luulisi paljon muille näkyvän. Kaikkien kallonmuoto ei sovi siilitukalle, mutta tämä koskee poikien lisäksi myös miehiä ja naisia.
Ja syynä on tosi paksut, kiharat hiukset. Näyttävät molemmat hirveiltä, jos hiukset kasvavat vähänkään pidemmiksi. Tuo koneleikattu näyttää ihan hyvältä, jos on hyvän mallinen pää ja vielä bonuksena paksut hiukset.
oireilee, kesän kynnyksellä kun voi hetlittäin olla ilman päähinettäkin ulkona on klani hyvä, nahka tuulettuu ja saa parantavaa aurinkoa. Lisäksi muutaman mainitsema paksu taipumaton tukka, mikä oikesti on vielä hirveemmän näkönen ajamatta, lisäksi pyörteitä päässä ja ykskään parturi ei ole saanut nätisti leikattua...joten...
ja mukavuudenhaluinen? Mun on oikeesti aika vaikea ymmärtää ihmisiä, joille toisten hiustyyli aiheuttaa tunnereaktioita.
Meillä vedetään poikien hiukset lyhyiksi muutaman kerran vuodessa. en jaksa tepella hiusten pesusta jatkuvasti, joten niin kauan kun ovat pieniä saavat tyytyä kotiparturiin. Hiukset kasvaa aina takasin. sitten kun heillä on oma mielipide asiaan saavat päättää millaiset hiukset haluavat. Mun puolesta voi olla vaikka puoleen selkään, mutta sitten täytyy itse myös hoitaa niitä.
Mulla on ollut itellä tosi pitkät hiukset lapsena ja ekan kerran kävin salaa kampaajalla leIkkauttamassa ne joskus 13 vuotiaana ja sen jälkeen en ole antanut hiusten kasvaa harteita pidemmiksi. Inhosin NIIN syvästi niitä pitkiä hiuksia.
Joillekin vaan sopii klani tosi hyvin. Mä leikkaan poikieni hiukset itse, mutta ihan saksilla siistit "poikatukat" aina. Mä ymmärrän hyvin miksi monilla pojilla on kyseinen kampaus. Pienet pojat ei yksinkertaisesti vielä välitä minkälainen tukka niillä on. Tärkeämpää on hiusten helppous, ja viileys tottakai. Ja jos multa kysytään, niin ne enkelikiharat pojilla on paljon kauheampia. Mun yhdelle pojalle tulee kesäisin karstaa päähän, koska hikoilee niin kauheesti. Joten kiitos muistutuksesta, pitääkin koittaa jos hän suostuisi parturoitavaksi!
Jo päiväkodissa ne kiharapääpojat saa myönteistä huomiota upean tukkansa vuoksi.
Klanipääpoikia pidetään kiusankappaleina vaikka luonne olisi mitä.
Ja syynä on tosi paksut, kiharat hiukset. Näyttävät molemmat hirveiltä, jos hiukset kasvavat vähänkään pidemmiksi. Tuo koneleikattu näyttää ihan hyvältä, jos on hyvän mallinen pää ja vielä bonuksena paksut hiukset.
koululaiset eivät tahdo klania, se ei ole muodissa enää.