Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hitossa poikien päät pitää klanita ihan

Vierailija
25.04.2010 |

muliksi kesän koittaesssa? Näyttävät ihan linnakundeilta! En ole nähnyt yhtäkään pikku jaskajoonatania, jolle kyseinen "hius"tyyli sopisi. Ei ole kiva kun vaalea suomalaiskloppi sitten painelee auringossa päänahka punaisena! Selittäkää, te jotka leikitte parturia poikienne pään kustannuksella!

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noista muleista ja siilipäistä tulee väistämättä mieleen, että perheessä ihannoidaan armeijaa, uusnatseja tms.

Vierailija
62/76 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2011 klo 10:29"]

muliksi kesän koittaesssa? Näyttävät ihan linnakundeilta! En ole nähnyt yhtäkään pikku jaskajoonatania, jolle kyseinen "hius"tyyli sopisi. Ei ole kiva kun vaalea suomalaiskloppi sitten painelee auringossa päänahka punaisena! Selittäkää, te jotka leikitte parturia poikienne pään kustannuksella!

Toki nyt ei kaljuiksi ajella, lyhennetään vain reippaammin.
Tytönkin hiukset tekisi mieli kyniä tosi lyhyiksi, varsinkin kun saatiin viime kesänä leikata niitä miltei joka toinen päivä kun tyttö rakensi majaa pojan kanssa ja hiukset olivat sitten pihkassa, yms tavarassa, eikä saatu sitä millään pois..

Lisäksi mun mielestä pitkähiuksiset pojat näyttää ihan metsäläisiltä. Tulee joku Jörö-Jukka mieleen.
Pitkät hiukset voi olla naisilla, mutta pojille/miehille ne eivät käy. Poikkeuksia ei ole.

No en enää muuten pidä tytölläkään pitkiä hiuksia, leikkasin ne lyhyeksi polkaksi kun meni hermot niiden selvittämiseen.

Metsäläisiltä?! Oletko käynyt viime aikoina kaupungissa.

Kyllä, metsäläisiltä. Ja minä asun kaupungissa ja olen tietoinen valitettavasta nykymuodista, jossa teinipojilla on ruuhkatukka silmillä ja kyllä, he näyttävät mielestäni epäsiisteiltä metsäläisiltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajelen kohta muutaman millin pituiseksi, koska vauva 10 kk repii koko ajan 2 v poikaparan tukkaa. Vauva ei tuon ikäisenä opi, ettei tukkaa saa repiä, mutta muuten lapset leikkivät siedettävän hyvin vierivieressä.

Vierailija
64/76 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vie paria lasta (saatika useampaa) joka toinen kk parturiin?

Minä leikkaan itse. En koskaan lyhyeksi, koska poika tykkää sellaisesta päältä pidemmästä mallista. Tyttö haluaa pitää pitkää tukkaa, joten häneltä tasoitan vaan. Olen mielestäni vuosien varrella kehittynyt aika taitavaksi ja parturointikoneen hinta oli muistaakseni jotai 30-40 euroa ja sakset muutaman euron.

Miksi heittäisin rahaa kaivoon?

Vierailija
65/76 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vajaa 3v sai tässä taannoin hiustenleikkuukoneen käsiinsä ja kuinka ollakaan, "partas" sekä omansa, että vuotta nuoremman veljen hiukset niin, ettei jääny paljon vaihtoehtoja.. kahdella nuoremmalla on myös pyörteet niin, että hiukset on koko ajan pystyssä päälaelta, jos ne ei oo ihan lyhyet, ku on kaks pyörrettä vierekkäin... ja mun mielestä nuo siilitukat on pojilla mukavan näköiset..

Itse olisin halunnu pienenä pitkät hiukset, mutta kun olivat pelkkää kaksihaaraista hamppua heti ku vähänkään kasvoivat, mulla oli aina lyhyet hiukset.. ja toisaalta mun vauhdissa menikin melkein paremmin niin..

On muuten myös monia pikkutyttöjä, joilla on lyhyet otsahiukset vaan siksi, kun eivät suostu pitämään pitkiä otsahiuksia kiinni ja ne roikkuisivat silmillä..

En tosin kiellä, etteikö pidempikin kampaus voisi olla kiva, mutta jos pidempi kampaus on vääränlainen, kuten yhden tutun pojalla on, niinku olis laitettu joku potta päähän ja leikattu pois kaikki, mikä tulee ohi reunoista, ni ei sekään hyvältä näytä..

Vierailija
66/76 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo päiväkodissa ne kiharapääpojat saa myönteistä huomiota upean tukkansa vuoksi. Klanipääpoikia pidetään kiusankappaleina vaikka luonne olisi mitä.

Ja syynä on tosi paksut, kiharat hiukset. Näyttävät molemmat hirveiltä, jos hiukset kasvavat vähänkään pidemmiksi. Tuo koneleikattu näyttää ihan hyvältä, jos on hyvän mallinen pää ja vielä bonuksena paksut hiukset.

Mun mies kävi hyvällä parturilla ja tuli takaisin näyttäen homppelilta jostain 70-luvulta. Ajettiin koneella ihan lyhyeksi suoraan parturireissun jälkeen. Ihan turhaan meni ne rahat :(. Sama tulos on ollut aina. Hiukset ei yksinkertaisesti asetu ja ihan sama, mitä ne parturit yrittää leikata, tulos on hirveä. Luonnonkiharat hiukset voi olla todella vaikeat.

Poika näyttää ihan joltain kerubilta tai kauniilta tytöltä, jos hiukset kasvaa vähänkin pidemmäksi. Tuo meidän 5-vuotias haluaa näyttää coolilta - ei söpöltä kikkarapäältä, jota tytöt ja mummot haluaa silitellä ja hoivailla.

Vierailija
67/76 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesänä siiliä. Viime kesänä kokeiltiin ja päivän selvää oli, ettei se sovi hänelle YHTÄÄN.

Mutta useille pikkupojille siili sopii, joten minun puolestani: siitä vaan!

Ja ihailen sitä, että lasten hiukset leikataan itse, vaikkei parturi-kampaajia oltaisikaan. Itse tekeminen kunniaan! Aina ei joka asiassa tarvitse turvautua "asiantuntijoihin" ja seistä itse tumput suorassa.

Vierailija
68/76 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sen kanssa nyt 2 kertaa leikannut pojan hiukset. Ajan sillä isoimmalla mahdollisella terällä eli en klaniksi vaan niin ettei ihan silmille tule. Korvien päältä siistin myös. ajattelin että jos 3 kertaa ajan aina itse ja sitten neljännellä kerralla mennään parturiin niin malli pysyy jotenkuten ja säästän kun käyn vain joka neljännellä kerralla ammattilaisella eli n. 2 kertaa vuodessa.

Vierailija
69/76 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo päiväkodissa ne kiharapääpojat saa myönteistä huomiota upean tukkansa vuoksi. Klanipääpoikia pidetään kiusankappaleina vaikka luonne olisi mitä.

Ja syynä on tosi paksut, kiharat hiukset. Näyttävät molemmat hirveiltä, jos hiukset kasvavat vähänkään pidemmiksi. Tuo koneleikattu näyttää ihan hyvältä, jos on hyvän mallinen pää ja vielä bonuksena paksut hiukset.

Mun mies kävi hyvällä parturilla ja tuli takaisin näyttäen homppelilta jostain 70-luvulta. Ajettiin koneella ihan lyhyeksi suoraan parturireissun jälkeen. Ihan turhaan meni ne rahat :(. Sama tulos on ollut aina. Hiukset ei yksinkertaisesti asetu ja ihan sama, mitä ne parturit yrittää leikata, tulos on hirveä. Luonnonkiharat hiukset voi olla todella vaikeat. Poika näyttää ihan joltain kerubilta tai kauniilta tytöltä, jos hiukset kasvaa vähänkin pidemmäksi. Tuo meidän 5-vuotias haluaa näyttää coolilta - ei söpöltä kikkarapäältä, jota tytöt ja mummot haluaa silitellä ja hoivailla.

Tyttärellä on myös luonnonkiharat hiukset. Ne leikkautetaan kampaajalla. Pidämme hiukset kohtalaisen lyhyinä, koska tytär kieltäytyy pitämästä hiuksia kiinni tai laittamasta pinnejä. Tyttärelle sopiikin lyhyemmät hiukset, kun on pieni ja siro. Näyttää ihan keijukaiselta kiharine kutreineen :)

Vierailija
70/76 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noista muleista ja siilipäistä tulee väistämättä mieleen, että perheessä ihannoidaan armeijaa, uusnatseja tms.

Kenenköhän mielipitetä tuo kuvastaa.

Sinun vai jonkun toisen.

Kova olet peilaamaan ja pelkäämään mitä muut ajattelevat sinusta.

Meillä tulee kaikesta huolimatta olemaan siilit kesällä :)

Vierailija
71/76 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulipäätyylistä.

Omassa naapurustossa on yksi tämmöinen mulipääperhe .. myös perheen isällä on mulipää :p Äidillä kuitenkin pitkät hiukset.

Omilla pojillani ei mulityyliä ole ollut ja toivon etteivät semmoista haluakaan. Itse saavat kuitenkin päättää kuinka hiuksensa leikataan. Äidin toiveiden mukainen kampauksen ei tarvitse olla :)

Vierailija
72/76 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 9v ja taas kohta otan koneen käyttöön. Miksikö? Koska: en maksa ylikalliita partureita, koska lopputulos ei kuitenkaan olisi mitä haluan ja koska pojan tukka kasvaa niin hiton nopeesti, että se olisi jo 2-3 viikon kuluttua kasvanut "mallista ulos" ja se vasta tyhmältä näyttää.. Kaikki pääsee helpommalla kun koneella surruttelee mukavan siilin ja osaan kyllä tarvittaessa sitä hieman muotoillakkin.. Tyydyttikö vastaus edes hiukan?

Vierailija
73/76 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A.) ei tartte tapella täiden kanssa (koulusta tuli taas täivaroitus)

B.) mies sanoi säästävänsä 10 euroa, lupaamalla pojalle 10 euroa, jos tämä antaa isänsä ajaa tukan pois kesäksi eikä tätä tartte viedä parturiin (parturi maksaisi pojan tukan leikkuun osalta 20 euroa)

C.) ei tartte pestä joka päivä, kun kesällä kuitenkin poika nuohoaa kaikki hiekkakasat, turvepehkut ym (juu ja tekee tämän päälläänkin)

D.)pelkkä lakki on vilpoisampi, kuin tukka+lakki yhdistelmä

Vierailija
74/76 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2011 klo 10:29"]

Toki nyt ei kaljuiksi ajella, lyhennetään vain reippaammin.
Tytönkin hiukset tekisi mieli kyniä tosi lyhyiksi, varsinkin kun saatiin viime kesänä leikata niitä miltei joka toinen päivä kun tyttö rakensi majaa pojan kanssa ja hiukset olivat sitten pihkassa, yms tavarassa, eikä saatu sitä millään pois..

Lisäksi mun mielestä pitkähiuksiset pojat näyttää ihan metsäläisiltä. Tulee joku Jörö-Jukka mieleen.
Pitkät hiukset voi olla naisilla, mutta pojille/miehille ne eivät käy. Poikkeuksia ei ole.

No en enää muuten pidä tytölläkään pitkiä hiuksia, leikkasin ne lyhyeksi polkaksi kun meni hermot niiden selvittämiseen.

Metsäläisiltä?! Oletko käynyt viime aikoina kaupungissa.

Vierailija
75/76 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä miksi joku haluaa pitää pienellä pojalla polkkatukkaa ?!

Vierailija
76/76 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojalla on tuo klani, koska hän itse haluaa.

Tytöllä on hiukset annettu kasvaa mutta taidetaan leikata ne lyhyiksi, koska hiustenhoito on yhtä huutoa ja hampaiden kiristystä (ikää lapsella pian 3v.). Ei saisi pestä niitä, ei harjata eikä ainakaan laittaa kiinni. Saa sitten kasvattaa hiukset pidemmiksi kun osaa itse tai antaa hoitaa niitä.