Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1kk ikäinen vauva yön mummolla

Vierailija
24.04.2010 |

Yritän siis nauttia ensimmäisestä illasta muutaman oluen kera ilman pientä rakastani, mutta tuntuu vaan kurjalta... teilatkaa, rohkaiskaa, tuntuuko se aina yhtä pahalta jättää hänet?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku haluaa olla erossa 1 kk ikäisestä vauvastaan. Ymmärrän, että jos on pakko, mutta omasta halusta en tajua.

Vierailija
22/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva jäi ekan kerran mummolaan yökylään, kun oli 6viikkoa. Koska tiesimme, et pienen on parempi olla mummolla sylissä ja rakastavassa hoidossa, kuin meidän kanssa sadan hengen häissä.

En ymmärrä vauvan yökylään jättämistä. Vauva ei tarvitse yökylää mihinkään. Miten Te imetätte, kun vauva on mummolla hoidossa? Vauva tarvitsee rintamaitoa aina, kun hänellä on nälkä - siis myös yöllä! Lopetatteko imetyksen, juottaako mummo Tuttelia vai huutaako vauva pää punaisena nälkäänsä yöllä, kun mummo kuorsaa sikeästi?

Häihin ja perhejuhliin voi ottaa vauvan mukaan. Jos ei voi ottaa (lapsia ei kutsuta, tiedossa ryyppyjuhlat tms.), ei tarvitse mennäkään! Miksi vauva ei saa olla ÄIDIN ja ISÄN sylissä? Olemme monissa häissä ja juhlissa lasten kanssa olleet, kaikki sujunut loistavasti. Lapset käyttäytyvät fiksummin kuin aikuiset. Häistä pääsee pois, ei tarvitse olla yömyöhään.

Vauvan paikka EI ole yökylässä ja mummolassa mummon hoidossa, vaan oman äidin lähellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis eiks ole mitään varsinaista syytä, miksi vauva on mummolla ? siis istutko kotona juomassa kaljaa vai oletko vain väsynyt...nuku nyt yö hyvin, vauveli pärjää hienosti!

Vierailija
24/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksestä, sillä en olisi halunnut rintapumppua baariin mukaan. En tunne miehiäkään jotka menisivät baariin kun lapsi on 3 vkoa ja töissä taas on pakko käydä.

Vierailija
25/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko ollut 3 kk ikäisiä. On ollut koliikkkia tai yksin kertaisesti vanhempien väsymystä. Ompahan saaneet, edes yhden yön nukuttua. Siis tyttöjeni lapsia.

Vierailija
26/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasyntyneitä yöhoitoon laittavat vanhemmat ollenkaan noteeraa suositusta siitä että vasta 1v voisi olla yhden yön poissa jne. Siis en tarkoita sitä että tuotakan suositusta pitäisi orjallisesti noudattaa mutta onhan se nyt kuitenkin vähän eriasia soveltaa niin että laittaa vaikka 8kk vanhan yökylään kun 1kk tai 2kk... Siis kuitenkin kun tutkittuun tietoonhan nuo suositukset pohjaavat.

Ihan sama kun vaikka kiinteiden aloitus, kyllähän joku saattaa ottaa varaslähdön mutta useimmiten sekin tarkoittaa vain vähän aiemmin aloitusta, esim 3kk iässä, ei suinkaan 1kk iässä. Tsi oikeaan maitoon siirtyminen, suositushan siinäkin on se 1v, oletteko koskaan kuulleet että joku aloittaisi jo 2kk iässä..?

Ajan takaa sitä että kun noita suosituksia kuitenkin yleensä edes sinnepäin noudatetaan niin miksi tässä asiassa sitten usein vedetään niin överiksi? Ja sekin ihmetyttää että kuka haluaa ehdoin tahdoin ottaa sen riskin että oma lapsi onkin se jolle tuleekin jotain seurauksia...

Vierailija
27/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vauva yöpyy siellä missä äitikin.

Yritä nyt vaan nauttia siitä ihanasta melankoliasta mitä kaljankura kivasti syventää. Kantsii ehkä kokeilla vielä Yö-yhtyeen ranteet auki-jollotuksia...

Vierailija
28/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on aina pakkotilanteita, äiti joutuu esim sairaalaan (jolloin toivottavasti jos mahdollista isä hoitaa omassa kodissa eikä laiteta mummolaan) mutta tarkoitan siis tilanteita joissa on mahdollisuus valita. Ettei joku nyt taas älähdä että mitäs kun meillä kävi näin, sillehän ei minkään voi mutta toivottavasti homma silloinkin hoidetaan mahdollisimman lapsilähtöisesti ja otetaan huomioon ne suositukset joihin sen hetkinen tilanne pohjataan.

Vierailija
29/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin, kun vauva oli 5 vkoa ja loppuunasti. Ihme jorinaa toi, että kun vauva on pieni niin lyhyen ajan. Onneksi. Kuka kaipaa niitä ainaisia yövalvomisia, itkua, olemista neljän seinän sisällä. Meijän vauva nyt 4 kk ja innolla odotan kun kasvaa isoksi ja aletaan yhdessä opettelemaan lapsen elämää. Äidilläkin on elämä ja muitakin hoitajia. Täällä palstalla kun noi äidit usein luulee olevansa ainoa ihminen lapsen elämässä ja luulee, että se lapsi hajoaa siitä jotenkin, jos itse tekee jotain hauskaa. Se on varmaan sitä, kun ei ole muuta haastetta elämässä ja tuntee muuten itsensä tarpeettomaksi.

ja onko vauva yksi äidin hoitajista jos äidillä on muitaKIN hoitajia? Kyselee eräs ilmeisen haasteeton ja tarpeettomaksi itsensä tunteva.

Vierailija
30/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan isä meni ekaa kertaa baariin, kun vauva oli 5 päivää vanha. Ja sen jälkeen on juossut ulkona jatkuvasti. Kerran olen itse vienyt, vauvani 5 kk, yökylään mummille.

lähdin viettämään iltaa kavereden kanssa. Ikävä oli, mutta KIVAA oli ehdottomasti olla välillä muutakin kuin pelkkä kotiäiti.

Miten niin lastensuojeluilmoitus pitäs tehdä...=D??

Eihän nyt kaikki siellä baarissa ÖRVELLÄ. Sitä paitsi, jos mummi ottaa mielellään silloin tällöin yökylään, niin miksei ottaisi itseleen omaa aikaa?

Mielestäni on hyvä, että lapsi tottuu muihinkin aikuisiin ja ymmärtää, että muutkin voi hoitaa häntä yhtä hyvin kuin äiti.

Mutta ap älä nyt tuhlaa omaa iltaasi koneella istuen!!!!!!!! Jos tunnet vahvaa syyllisyyttä, olet varmaan vienyt lapsen hoitoon liian aikaisin.

Hyvä äiti on iloinen ja rento. Eikä mikään tuulipukumamma joka ei laske lapsestaan hetkeksikään irti. Ei sellainen tee hyvää kummallekaan osapuolelle.

Vierailija
31/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene ja nauti vapaastas.. :) ovat vaan katkeria kun eivät itse pääse :P

Vierailija
32/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seulan läpi, et tämä palsta on täynnä "täydellisiä" äitejä, jotka ovat lapsistaan ekaa kertaa erossa, kun ne on 18v ;) Meillä vauva jäi ekan kerran mummolaan yökylään, kun oli 6viikkoa. Koska tiesimme, et pienen on parempi olla mummolla sylissä ja rakastavassa hoidossa, kuin meidän kanssa sadan hengen häissä.

1 kk ja täysi-ikäisyyden välillä on aika monta ikävaihetta. Asiantuntijat eivät suosittele eroa vauvasta, mutta turhaan kai niille apurahoja maksetaan kun tavikset tietää paremmin, että ei oo mitään välii.

Oman lapsesi olisi ollut parasta olla omien vanhempiensa kanssa, miksi ette valinneet lapsen parasta vaan vasta toiseksi parhaan?

Vierailija
33/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan isä meni ekaa kertaa baariin, kun vauva oli 5 päivää vanha. Ja sen jälkeen on juossut ulkona jatkuvasti. Kerran olen itse vienyt, vauvani 5 kk, yökylään mummille. lähdin viettämään iltaa kavereden kanssa. Ikävä oli, mutta KIVAA oli ehdottomasti olla välillä muutakin kuin pelkkä kotiäiti. Miten niin lastensuojeluilmoitus pitäs tehdä...=D?? Eihän nyt kaikki siellä baarissa ÖRVELLÄ. Sitä paitsi, jos mummi ottaa mielellään silloin tällöin yökylään, niin miksei ottaisi itseleen omaa aikaa? Mielestäni on hyvä, että lapsi tottuu muihinkin aikuisiin ja ymmärtää, että muutkin voi hoitaa häntä yhtä hyvin kuin äiti. Mutta ap älä nyt tuhlaa omaa iltaasi koneella istuen!!!!!!!! Jos tunnet vahvaa syyllisyyttä, olet varmaan vienyt lapsen hoitoon liian aikaisin. Hyvä äiti on iloinen ja rento. Eikä mikään tuulipukumamma joka ei laske lapsestaan hetkeksikään irti. Ei sellainen tee hyvää kummallekaan osapuolelle.

Vauvoja ei todellakaan kuulu totuttaa yhtään mihinkään, sanoohan sen järkikin! Tajuatko kuinka mietit asiaa vain itsesi ja mummon kannalta? Kyse pitäisi kuitenkin olla vauvan edusta.

Vierailija
34/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä vähän myöhemminkin. Tai vaikka nyt ensin päiväsaikaan muutaman tunnin kerrallaan..?

Vierailija
35/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväsaikaankin paljon ollut isoäidillään. viihtyy siellä hyvin:)

mieheni on eri kulttuurista, joten hänelle on vaikea omaksua ns "suomalaista" isän roolia. yrittää kyllä, mutta ulkona käynti on paha tapa josta hänen vaikea päästä eroon ... se on sääli.

Itse koen kyllä olevani hyvä äiti:) Vietän lapseni kanssa paljon aikaa ja siitä yhdestä mummolayöstä ei ole tullut hänelle mitään traumoja=D Mielelläni vien uudelleen jos on tarvis. Omat vanhempani ovat ihania ja ymmärtäväisiä. On ihanaa, että ovat olemassa.

Vierailija
36/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikisemmin oli äitiyslomakin vain 1-3kk. Oma äitini antoi minut äidilleen ja isälleen kolmeksi päiväksi hoitoon 1kk ikäisenä kun meni kauas Etelä-Suomeen pääsykokeisiin... Isäni oli samaan aikaa armeijassa.

Olen tasapainoinen ihminen, lisäksi minulla on ihanat ja juurevat suhteet myös omiin isovanhenpiini.

Nyt kysyn teiltä, mitä mieltä olette - johtuuko tämä ihan mieletön lapsen omiminen ja fobia oman lapsen hylkäämisestä ja siitä aiheutettavasta traumasta (ja siinä sivussa pelko siitä, että lapsi unohtaa äitinsä) peruja näiltä ajoilta?

Synnyttikö suurten ikäluokkien lastenhoitokäytäntö hermoheikkoja nuoria äitejä? Mustavalkoisesti esitettynä...

Vierailija
37/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat huolehtivat jälkikasvustaan jatkuvasti. Sen sijaan täällä iki-ihanassa Suomessa kaikki pitäisi tehdä ITSE. minä minä minä.

Ei saa työntää nokkaansa muiden asioihin, pitää päteä osaamisellaan, edes omilta vanhemmiltaan ei voi apua pyytää. Inhottavan mustavalkoista ajattelua.

Kun saadaan vauva, istutaan sen kanssa kotona seuraavat 18 vuotta, ettei tule traumoja. Ja ettei lapsi vaan unohda äiskää ollessaan poissa kotoa pari yötä. Ajtelkaa vaikka Aasian ja Afrikan kulttuureja - lapsella on alusta pitäen monta hoitajaa, " naapurin lapset ovat meidänkin lapsia". Ei ole yhtä absoluuttista totuutta lapsenhoidosta !

Vierailija
38/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten 70-luvun ja varmaan ihan syystä. Ja tuo on kyllä ihan mielenkiintoinen ajatus että miten nuo silloiset käytännöt ovat meihin kenties vaikuttaaneet vai ovatko..? Tämä nyt ei vastaaviin traumoihin liity mutta mulla esim selässä pysyvä vika kun 70-luvulla ei oltu varoiteltu liian aikaisesta istuttamisesta. Ja tosiaan, se vika ei ilmennyt heti vaan vasta yli 20v. Ihan sama noissa "traumoissa", nekin ilmenevät vasta myöhemmin eivätkä välttämättä kovinkaan suoraviivaisesti, siis selkeästi niin että juuri tämä johtuu siitä jne..

Aikisemmin oli äitiyslomakin vain 1-3kk. Oma äitini antoi minut äidilleen ja isälleen kolmeksi päiväksi hoitoon 1kk ikäisenä kun meni kauas Etelä-Suomeen pääsykokeisiin... Isäni oli samaan aikaa armeijassa. Olen tasapainoinen ihminen, lisäksi minulla on ihanat ja juurevat suhteet myös omiin isovanhenpiini. Nyt kysyn teiltä, mitä mieltä olette - johtuuko tämä ihan mieletön lapsen omiminen ja fobia oman lapsen hylkäämisestä ja siitä aiheutettavasta traumasta (ja siinä sivussa pelko siitä, että lapsi unohtaa äitinsä) peruja näiltä ajoilta? Synnyttikö suurten ikäluokkien lastenhoitokäytäntö hermoheikkoja nuoria äitejä? Mustavalkoisesti esitettynä...

Vierailija
39/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva oli yhden yön mummilassa. Oli ihanaa olla aivan rauhassa ja nukkua. Meillä mies hoitaa rahat kotiin ja tekee pitkää päivää. Sittemmin lapsi ollut säännöllisesti mummilassa kolmen, neljän viikon välein sen yhden yön, aamupäivästä seuraavaan iltapäivään. On lämmin suhde mumminsa kanssa.

Vierailija
40/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos en vie 1kk vanhaa yökylään niin se tarkoitaa ettei lapsi ole poissa kotoa seuraavaan 18 vuoteen??

Mun mielestä 1kk on liian pieni, mutta 11kk vanhan vein jo yökylään läheiseksi tulleelle mummolle.