Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua kun vauva valvottaa ja neuvolassa todetaan, että vauvat nyt on sellaisia?

Vierailija
22.04.2010 |

Meillä on kolme lasta, joista nuorin syntyi pari kuukautta etuajassa ja vietti ekan 2kk sairaalassa. Oli jo sairaalassa itkuinen. Kotiin päästyään tytön itkut on vaan pahentuneet ja voisi melkeinpä sanoa, että itkee aina hereillä ollessaan ja nukkuukin todella vähän.

Kohta 2kk on tyttö ollut kotona ja tämä valvominen alkaa todella ottaa voimille. Migreenikohtauksia on vähän väliä kun en saa nukkua tarpeeks eikä mieskään voi aina tytön kanssa valvoa kun hänen on käytävä töissäkin.

Neuvolassa olen väsymyksestäni puhunut ja kysynyt, että voisiko saada apua, mutta vastaukseksi olen saanut vain toteamuksia, että vauvat nyt valvottaa.

Päivällä pitäis kuitenkin jaksaa kahden isomman kanssa touhuta eikä sitä monenakaan päivänä jaksa. Monesti ollaan sisällä ja mies vie lapset ulos vasta kun tulee töistä tai jos on aamuvuorossa niin vie lapset aamulla ulos. Olen monesti sänkypotilas kun migreeni on melkeinpä joka päivä univelan takia.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan siis käyty vyöhyketerapiassa ja tehty monta muuta, joiden pitäis auttaa koliikkiin. Koliikkia siis tytöllä on epäilty.

Lisäksi ollaan käyty allergialääkärillä tytön kanssa ja allergioiden mahdollisuus on olemassa. Minä en siis imetä. Migreenin takia oksennan päivittäin enkä kykene syömään mitään ja vaikka pystyis niin oksennan ne hetken perästä pois. Tyttö saa korviketta. Nyt allergialääkärin suosituksesta on ostettu maitoallergikolle tarkoitettua erityiskorviketta. Ainakaan vielä ei ole ollut vaikutusta, mutta tiedän, että se vie aikansa ja ettei välttämättä ensimmäinen sovi.

Itku on välillä nälkäitkua, jollon kelpaa korvike, mutta välillä ei kelpaa maito vaan itku on selvästi kipuitkua. Johonkin sattuu, mutta minne...

Minä olen tämän migreenin takia saikulla, mutta kukas nuo lapset hoitaa ellen minä kun mies on suurimman osan ajasta töissä.

Voisin kyllä ajatella laittavani isommat hoitoon esim. väliaikaisesti, mutta hoitopaikkaa ei saa kun n. 2kk päästä. Siitä siis ei ole apua tämänhetkiseen tilanteeseen.

Lasten kummit ovat töissä ja heillä on itselläänkin tällä hetkellä pieniä lapsia. Vain minun vanhempani ovat elossa ja he auttavat välillä, mutta ovat sen verran iäkkäitä/sairaita, etteivät pysty pitkiä aikoja lapsia hoitamaan eikä täysin yksin koskaan.

Ei se sen kummempaa ole. Jos siis kerran ei miehestä ole apua eikä sukulaisista tai ystävistä. Palkkaat lastenhoitoapua tuon kahden kk;n ajalle sen verran kun tarviit.

Vierailija
42/48 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kyseessä tietysti olla koliikkikin ja esim. samalla vielä vaikkapa suoliston ja hermoston kypsymättömyys jne. kun kyseessä on keskonen. Pyytäisin lähetettä erikoissairaanhoitoon tai hakeutuisin yksityislääkärille (parempi ja nopeampi vaihtoehto, tosin kalliimpi).

Sitten ottaisin puhelimen käteen ja soittaisin meille kotihoitoapua jostain, esim. perhetyöntekijää, joissain kunnissa on myös mahdollisuus kodinhoitajaan, tosin nykyisellään erittäin harvoissa.

Sosiaalitoimisto on yksi paikka josta pitäisi saada kiireellistä, kriisityyppistäkin apua, esim. saisiko sitä kautta nopeammin isommille hoitopaikan.

Voimia sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan itseään, kun on huoli siitä itkevästä lapsesta koko ajan.

AP, olipa turha kommentti neuvolasta, tulee ihan oma eka neuvolantäti mieleen...

Vierailija
44/48 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa, niin vanhemmat lapset päiväkotiin. Ei niitä hampaat irvessä kannata kotona hoitaa. Varmaan neuvolasta saa sellaisen lausunnon, että lapset pääsee sinne pian, ja sitten keskityt vaan vauvan itkuun. Ja jos mehellä on vuorotyö, niin eihän niille vanhemmille lapsille edes tule niin hirveästi tarhapäiviä.

On näemmä ok palkata hoitaja kotiin, joilloin hoitaja ja ne vanhemmat lapset häiritsee äitin ja vauvan nukkumsyrityksiä, mutta ktona hoidettavia lapsiahan ei voi vieä hoitoon edes puleksi vuodeksi...

Vierailija
45/48 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka ihmettelee miksei ap:n migreeni ole hoidossa, voin todeta että hoidoista huolimatta kaikki migreenit eivät häviä minnekään... Valvominen usein pahentaa tilannetta.

Meillä ekat 1,5 kk oli yhtä helvettiä nukkumisten suhteen. Ongelmat alkoivat jo laitokselta, ja jatkuivat siihen asti kunnes lapsen kummit riensivät avuksi, joten tiedän että se voi olla jotain aivan kamalaa. Neuvolan konstit ovat vähäiset, joten kommentit "vauvat vaan ovat sellaisia" ottavat varmasti päähän.

Allergioiden ja refluksin pois sulkeminen on tärkeää. Yksi hyvä neuvo saatiin Dextran lastenlääkäriltä kun mentiin käymään lapsen huudettua melkein tunnin yhtä kyytiä. Kakkahan se syy meillä silloin oli, tai sen kakan tulemattomuus ja peppuongelma. Lääkäri ohjeisti että jos kakan tekeminen pikkuiselle on vaikeaa, kannattaa laittaa pikkuisen perusvoidetta perinteisen pienipäisen lasikuumemittarin päähän ja "mitata lapselta kuume pepusta". Tuo käsittely auttoi meillä vatsakipuhihin jatkossa yleensä noin vartissa ja jouduttiin vaipanvaihtopuuhiin.

Vauvan vatsan hierominen myötäpäivään auttoi meillä hieman myös.

Niin moni asia voi valvottaa vauvaa, yrittäkää silti toimia yöaikaan mahdollisimman vähäeleisesti, valot minimissään ja kommunikaatio minimissään ja jopa kosketustakin käyttäisin vain itkujen rauhoitteluun rajoitetusti... Opettakaa tällä tavalla miten yö eroaa päivästä vaikka ihan pienellä ei mitään rytmiä vielä olekaan.

Ja joskus voi tehdä hyvää pyytää MLL:n lastenhoitoa (maksullista toki) antamaan äidille päiväuniaikaa...

Jaksamista ja tsemppiä!

Vierailija
46/48 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on univelka.

Täällä ei saa hoitopaikkaa sen nopeammin, vaikka minulla on neurologin lausunto, että migreenini takia saatava nukkua eikä se onnistu kun vauva valvottaa ja isompiakin on hoidettava

ap

Miksei migreenisi ole hoidossa?

Vierailija
47/48 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai otat yhteyttä lastensuojeluun, enkä tarkoita tässä mitään huostaanottoa.

Vierailija
48/48 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja kotiin 2-3päivänä viikossa.

Siellä on töissä terveydenhoitaja, joka ei saa edes kirjoittaa lääkkeitä. Halusitko kunnan sosiaaliohjaajan numeron? Halusitko varata ajan lekurille? Halusitko varata ajan lastenlääkärille? Mitä ne nyt tekivät mielestäsi väärin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan