Vuokran jälkeen paljonko sinulle jää rahaa elämiseen per kuukausi?
Kommentit (62)
tosin tuo nyt ei ole vuokran vaan asuntolainalyhennyksen ja vastikkeen jälkeen. Yh olen.
laskin miehen ja mun tulot yhteen ja vähensin vuokran, tuollanen summa tuli..
mutta äitiysvapaille jäädessä summa kyllä pienenee.
siitä maksan asumistuen jälkeen 190,- vuokran. Paljoko jää? tai kuinka vähän?
kh-tuki 597,62, josta vuokran maksan 166,63€ ja myös asumistuella.
Mutta meillä on miehen kanssa 3lasta..
Säästän uusiin housuihin. Mutta meneehän se vielä kun laittaa kaksi vanhaa housua päällekkäin.
vuokran maksuun kotihoidontuki mutta onneksi mies on töissä niin pystytään elättämään perheen :D
kyllä kelpaisi rahat. Olisi vähintäänkin reilua että myös köyhät saisivat osan rahoistanne.
Kuka tarvitsee yksin 2000e ?
Opiskelijalle muutama kymppi. Vanhuksille viisi kymppiä. Sääli miten eritasoista porukkaa tääläkin maassa elää.
riippuu kuusta, nyt talven ajan ollu näin. Kesällä sitten vähän enempi ku on enemmän töitä :) Onneksi olen lapseton.
kyllä kelpaisi rahat. Olisi vähintäänkin reilua että myös köyhät saisivat osan rahoistanne. Kuka tarvitsee yksin 2000e ? Opiskelijalle muutama kymppi. Vanhuksille viisi kymppiä. Sääli miten eritasoista porukkaa tääläkin maassa elää.
Ja meille jää vuokran jälkeen tuo 1900 ja risat. Siitä päivähoitolaskut, ip-kerho, vakuutukset, auto, mökkilaina, vaatteet, ruoka, lukiokirjat, matkaliput, bensa, lehdet. Ei juurikaan jää säästöön.
kyllä kelpaisi rahat. Olisi vähintäänkin reilua että myös köyhät saisivat osan rahoistanne. Kuka tarvitsee yksin 2000e ? Opiskelijalle muutama kymppi. Vanhuksille viisi kymppiä. Sääli miten eritasoista porukkaa tääläkin maassa elää.
Ja meille jää vuokran jälkeen tuo 1900 ja risat. Siitä päivähoitolaskut, ip-kerho, vakuutukset, auto, mökkilaina, vaatteet, ruoka, lukiokirjat, matkaliput, bensa, lehdet. Ei juurikaan jää säästöön.
aika paljon turhia menoja teillä ns. ylimääräistä
Mikä on ylimääräistä? Hesari ja Akkari? Kotivakuutus? Lukiolaisen bussilippu ja kirjat? Autovakuutus? Kesämökin laina 120 kuussa?
mun ymmärtääkseni valtio ja kunta nappaa verotuloja mun palkastani (joka on huikeat 2500 euroa/kk) tuollaiset 700 euroa/kk, jotta te köyhät saatte toimeentulotukea, työttämyyspäivärahaa ja asumistukea. Puhumattakaan halvasta sairaanhoidosta ja ilmaisista kirjastoista.
Jää käteen vuokran jälkeen. Olen 2 lapsen yh, ansiosidonnaisella päivärahalla nyt. Ansiosidonnainen on n. 800e, mistä menee 20% veroa, kuten aina tuista. Kun teen osa-aikatöitä, kuten nyt koko talven aina kun olen töitä saanut, jää käteen 100-200e enemmän, usein +-0.
jää sen maksun jälkeen käteen joka kuukausi 2000 €. Siitä menee sijotukseen 800 €. Eli käyttörahaa jää mulle 1200€ kuussa. Miehen tuloja en tiedä tarkasti, ehkä hieman enemmän kuin mulla.
Työmarkkinatuen ja asumistuen jälkeen, kuukausi sitten armeijasta kotiutunut :--DD
niin siis (työmarkkinatuki + asumistuki) - vuokra = 500€
1 aikuinen ja 1 lapsi, koululainen.
Sähkö ja vesi sisältyvät onneksi vuokraan. Puhelimiin ja nettiin menee sitten n.60€/kk.
siitä jokatoinen kuukausi pois puhlasku 61e ja joka kuukausi netti 30e
plus vielä tässä ja ensikuussa 100e etelänmatkaa maksan, ja sitten yritys laittaa 200e säästöön matkakassaan