Vuokran jälkeen paljonko sinulle jää rahaa elämiseen per kuukausi?
Kommentit (62)
mulle jää koko palkka, eli n. (netto) 1900-2000€, koska mies maksaa asuntolainan.. ;)
Mutta minä maksan muita laskuja, toista lainaa.. Joten käteen jäävä osuus mulla laskujen jälkeen n. 600-1000€ riippuu vähän mitä kaikkia laskuja on maksettavana. Miehellä jää suurin piirtein saman verran, ehkä vähän enemmän koska hänellä on isompi palkkakin.
sen jälkeen jää vielä 2200€ käyttörahaa. Itselleni siis, mies maksaa omat menonsa ja osuutensa.
Veroprosenttini on 37%, sillä rahoitan kansan köyhiä ja opiskelijoita ihan tarpeeksi, thank you very many.
mun ymmärtääkseni valtio ja kunta nappaa verotuloja mun palkastani (joka on huikeat 2500 euroa/kk) tuollaiset 700 euroa/kk, jotta te köyhät saatte toimeentulotukea, työttämyyspäivärahaa ja asumistukea. Puhumattakaan halvasta sairaanhoidosta ja ilmaisista kirjastoista.
Sinulla on aivan sama mahdollisuus saada noita yhteiskunnan tukia, turhaan kitiset.
Ja eihän sitä tiedä, vaikka itse olisit joku päivä se työtön ja köyhä (mahdollisesti sairas), mukavahan se varmasti sinullekin sitten siinä tapauksessa on, että muiden tulot mahdollistavat sinullekin jonkinnäköiset tulot. Katsos kun ei sitä koskaan tiedä mitä tässä elämässä tapahtuu, ei kannata liikaa ylpistellä.
vaihtelee kuukausittain sen mukaan, paljonko ehdin tehdä töitä, lomakuukausina jää enemmän.
t. pääoiminen yliopisto-opiskelija
Miten voi olla alle 200 euroa?Voiko asumistuki olla noin korkea vai missä noin alhaisia vuokria on?
lukuja täällä eli 300-500 ja perheellisiä ihmisiä kuitenkin.
Etenkin kun yhden lapsen lapsilisä ja elatustuki yh:lla on jo 300.
Ja toimeentulotuessa yh:n perusosa on 550.
Ei taida oikein olla talous monellakaan hanskassa.
Kun helsingissä googlen perusteella on "vain" 509€
Kysymyksenä olikin vuokran jälkeen jäävä raha, moni ei laskenut muuta kuin palkkatulot.
Vuokran jälkeen n. 1000€, ei tunnu riittävän sitten millään yhdelle sinkkunaiselle.. Enkä edes shoppaile vaatteita, meikkejä jne..
Mitä sä oikein sitten ostat? Mulla jää yksikseni asumiskulujen jälkeen 700-800€ ja riittää oikein mainiosti shoppailuun ja matkusteluunkin. Mä en saa ruokiin ja muihin markettikamoihin (shampoot, vessapaperit yms) millään kulumaan yli 200€/kk eli kaikki loput menee ihan huvituksiin tai säästöön. Taino, puhelin ja netti yhteensä noin 40€/kk ja vakuutukset saman verran maksimissaan. Bussikortti 40€, autoa ei ole, lehtiä en tilaa.
Tuosta summasta sitten maksan kaikki laskut, jotka ovat tipahtaneet postiluukusta kuukauden sisällä (autovakuutukset vievät aika paljon). Sekä siirrän 300 euroa säästötilille, ts. matkatilille.
Näin minulle jää kuukaudessa käyttörahaa 1300 euroa.
Äiti ja 2 koululaista vuoroviikkosysteemillä
olen yh ja minulla on 10-vuotias tytär.
Mä maksan tilistäni vuokran ja jos tarkalleen lasken, vuokran jälkeen jää 1810€ mun tilille. Miehen palkka (netto n. 3000€) jää sitten muihin maksuihin.
jää kolmelle lapselle ja itselle ruokaan ym...
en tiedä onko se vähän vai paljon...
Joskus joudun ostaa vaatteita,silloin vähän tiukempaa sit esim ruuan ostossa
Ja maksetaan ihan sikana kanssa veroja, jotta tasoitellaan tuloeroja. Ei siinä mitään, elämä on.
4-henkinen perhe.
olen 3 lapsen yh et siihen päälle lapsilisät,elarit ja hoitotuet(mulla lapsilla perussairaudet ni saan niistä hoitotukee)
tietysti kaikki muut laskut ja lainaa n.450€/kk
Asuntolainan ja yhtiövastikeen jälkeen kaikista tuloista jää 872€. Aikuinen ja yksi lapsi.
mulle jää ruokaan ja muuhun elämiseen 1200€.