** KESÄNUPUT -08 to-su **
Kommentit (122)
vatsa roikkuu hurjann näköisenä tuossa edessä. Valvoin yöllä miettien että apua jos lähtö tulee, nimittäin mies on esikoisen kanssa vanhemmillaan 250km päässä, minä pienemmän kanssa kotona. No vauva kyllä liikkuu tosi paljon, joten tuskin vielä lähtöä tulee.
Jotenkin on alkanut tosiaankin pelottamaan edessä oleva synnytys. Edelliset käynnisetty ja olen ollut "turvassa" sairaalassa koko ajan. Nyt mietityttää jos käynnistyykin luonnollisesti, niin miten osaan lähteä oikeaan aikaan... matkaakin on reilu 30km kun asutaan nyt täällä kaupungin laitamilla...sitten vielä nuo lapset...eikä sukua mailla halmeilla : /
Väsyttää muuten ihan vietävästi. Tekisi mieli vaan nukkua ja lepäillä. Mulla ei ole yhtään sellainen energinen olo, että jaksaisin laittaa kodin valmiiksi vauvalle, saatika sitten synyttää tämän...
Kiitos kun saan purkaa ajatuksia tänne, nyt on pakko ryhdistäytyä : )
art rv39+6 (kai)
Täällä vielä ollaan. Pari tunti supisteli tosi tiukkaan tahtiin, mutta homma rauhoittui kun menin nukkumaan...blaah tämä on tätä sitten varmaan seuraavat 2 viikkoa vielä.
Noh, pääsemmepä tänään sinne ristiäisiin sitten ja huomenna onkin se aika varattuna Taysiin synnytystapa-arvioon.
Nukuin ihan ok muuten, mutta piti käydä kertaalleen pissalla yöllä ja kun tuo sängystä ylöspääseminen liitoskipujen vuoksi on nyt mitä on niin ei se mitään
miellyttävää ollut.
Jep, nyt sauna päälle, aamusaunaan ja ruoanlaittoon ja sitten onkin aika lähteä juhliin :) Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille. Palailen iltasella kertomaan lisää kuulumisia.
Kanelisokeri 39+2
Ihanaa, uusia vauvoja. Onnittelut :)
Eilen tuli parjattua miestä, että ei sitä lenkille saa. Yllätykseksi tuo ihan itse ehdotti, että mennään kävelylle katsomaan lehmiä Viikin pellolle :). Olipa mukava käydä hieman laahustamassa, tosin lopumatkasta sai pysähdellä vähän välistä supistelujen takia.
Muutama kaeri kävi illalla kylässä. Olivat lähdössä terassille ja ehdotin miehelle, että lähdettäisiin mukaan. Mies halusi kuulemma jäädä hoitamaan minua tänne kotiin :)
Muutenkin eilen supisteli useaan otteeseen ja nyt niissä on niitä kipeitäkin joukossa.
Yö meni yllättävän hyvin. Heräsin vessaankin vain kolme kertaa ja nukuttua tuli jotain10 tuntia. Puoli seitsemältä oli pakko herätä ottamaan Panadolia kun lonkkia pakotti niin jumalattomasti. Sen jälkeen jatkoin uudestaan unia ja heräilin vasta yhdeksän jälkeen.
Ulkona on taas ihana ilma. Nyt kun ukkelin sai eilen kävelylle täytyy katsoa suostuisiko tuo lähtemään tänäänkin. Hassu mies, urheilee kyllä muuten, mutta ei pidä kävelyä edes liikuntana. Itse en vain jaksaisi täällä kaupungissa homehtua pelkästään sisällä. Tai onhan meillä tuo pieni pihakin, mutta jos siinä joku istuu niin se olen minä. Mies viihtyy hyvin sisällä tietokoneen, kitaroiden ja television seurassa.
Voisin tietysti yrittää aktivoitua ja alkaa leipomaan pakkaseen tarjottavia.
mapeaukka 36+1
Moikkelis,
Nyt voi sanoa että tässä kuuussa tämä vauva syntyy!!! Jes!! :)
Kyllä tässä vaan taas iski sellanen malttamattomuus ja kaipuu, haluis jo oman vauvelin syliin ja tälle puolen maailmaa..
Täällä ei kummosia..
Illalla 23 aikaan alko supisteleen ja sitä kesti tunnin ajan, ihan napakoita supistuksia, 5-10min välein. Mut niin ne sit loppui ja nukahdin.
5.30 heräsin vessaan ja hetken olin hereillä, vauva möyri ihan mielettömästi silloin :)
Onneks nukahdin uusiks ja heräsin 8.30.. mutta nyt sitten seurana kamala päänsärky, jomottaa ihan tuskalla :((
9 aikaan supisteli hetken aikaa taas ja sit ne loppui.
Nyt tossa 10.45 tuli kaks tosi kipeetä supistusta peräjälkeen, pari min vaan väliä mutta eipä sen jälkeen enempää.
Alapäässä kamala painontunne ja vihlonta. Vihlonta etenkin nivusissa.
Me ehkä lähetään taas mökille jossain kohtaa päiväks. Aurinko on tosin nyt piilossa, on aika pilvistä ja tuulee. Jospa se lämpenis.
Hyvää sunnuntaita kaikille,
a_j + pötkis 39+3
Juu kyllä nyt vois aika varmuudella sanoa että tässä kuussa tää syntyy! Vaikka merkkejä siitä ei kyllä edelleenkään näy :) Paitsi eilen kun ajeltiin siskon pojan lakkiaisista kotiin niin rupes tuntumaan tuolla kohdunsuulla jotain, josko rupeis paikat aukenemaan vaikka.
Oli kyllä mukavat juhlat, vaikka rankkaahan tuo oli korkkareissa olla kun ei ole sellaisia muutamaan kuukauteen ollut jalassa. Aavistuksen rupesi jossain vaiheessa ahdistamaan kun ihmisillä tuntuu olevan hillitön tarve silitellä tota mahaa. Jotenkin se tuntuu vähän ahdistavalta, varsinkin jos kyseessä on suhteellisen tuntematon ihminen.
Sisko sai poikansa aika nuorena, ja tuntuikin hassulta juhlia hänen lakkiaisia kun oon joskus vaihdellut vaippoja samalle kaverille :) Olin tosin itsekin ala-asteikäinen silloin. Hirmuisen hyvätapainen ja fiksu poika siitä on kasvanut, täytyy sanoa.
Mistähän johtuu muuten vihlonta nivusissa? Jatkuvasti päivän mittaan tulee sellaisia tosi kivuliaita, joskin nopeita, vihlaisuja molempiin nivusiin. Jos on oikein paha vihlaisu niin lähtee kyllä jalka alta. Voiskohan tarkoittaa että vauva alkaisi laskeutua?
Vauvan tavaroita oon laitellut sen mitä oon kerennyt, vielä pitäis kartoittaa että pitääkö jotain vaatetta käydä ostamassa. Varmaan sellaset ohkaset tumput pitää hankkia mistä monet on täällä puhuneetkin. Ja hoitopöydälle uusi alunen.
Tytteli se taisi tosiaan lähteä jo synnyttämään kun ei ole mitään kuulunut, toivottavasti on käärö turvallisesti kainalossa.
Flunssainen Deepest_Blue 37+5
Se on sitten kesäkuu, kivaa :)
Onnittelut vauvansa saaneille ja tsempitykset niille, joilla sairaalaan lähtö tuntuu ajankohtaiselta!
Me käytiin eilen kaksissa ylioppilasjuhlissa ja tulihan taas syötyä makeaa mahan täydeltä. Mutta oli kyllä ihanat tarjoilut molemmissa - ei voinu vastustaa :) Aika tukalaa oli olla, kun oli niin tautisen lämmin päivä. Auringossa ei pystyny kauaa olemaan, kun alkoi tuntua pahalta. Muuten juhlista kyllä selvittiin varsin kunnialla, ei mitään ihmeempiä tuntunu olossakaan. Mitä nyt jalat turpos ihan kiitettävästi :)
Tänään oon sitten alottanu päivän reippaasti siivoomalla. Olihan järkkäämistä, ennen kuin sai paikat siihen kuntoon, että pääsi imuroimaan. Mieskin oli ihana ja tarjoutui auttamaan - pistin sen tamppaamaan mattoja. Pölytkin sain pyyhittyä. Pikkuhiljaa pitäs kai laittaa ruokaa pöytään ja sen jälkeen olis vuorossa moppaus. Menee pyhäpäivä työn touhussa näköjään. Saa nähä miten alkaa tuntua olossa, kun täälläkin niitä sukkapuikkotuntemuksia on ollut pitkin aamua tuolla alhaalla. Ja ihan napakoita supistuksiakin, vaikkei mitään kipeitä kylläkään. Tämä varmaan sitten ilmoittaa kerralla tulostaan, eikä etukäteen anna mitään kipeitä tuntemuksia. Katsotaan.
Mutta ei kun kivaa päivän jatkoa vaan :)
makri 37+4
eilen oltiin miehen pikkusiskon lakkiaisissa. sain sinne vietyä ne tehdyt kakut ja muutenki pysyin tolpillaan yllättävän kauan. jossain vaiheessa oli kyllä pakko mennä vähän lepuuttamaan selkää anopin sängylle. jollaki vieraalla oli sitte siinä huoneen ulkopuolella ruvennu oma pieni vauva huutamaa, ni eiköhän sieltä laukkaa koko suku huoneesee "me luultiin et nyt se synty"!!! joo ei se varmaa iha itestää lepäillessä siinä putkahda. :P
muuten on ollu jo muutaman päivän tooosi tukala olo. jalat ihan järkyttävän turvoksissa, selkää särkee ja alakertaa vihloo jatkuvasti. hautasin jo toiveet toukovauvasta mut pakko kait sen on tässä kuussa tulla. :)) positiivista.
yks päivä tuli ihan hirvee ikävä entistä kroppaa ku lajittelin omia kesävaatteita. ei taida vähään aikaan vielä mahtua.
mun hiukset on kyllä semmoset et mikä vaan pesuaine käy ja aina on hyvät ja selvät. oon aina näillä mun sairaalareissuilla käyttäny sitä sieltä löytyvää vartalo- hiuspesuainetta ja kelvannu on. muuten tykkään kyl ottaa omat putelit mukaan.
jospa sitä pääsis nyt ulos asti ku on nii siisti ilma.
jaksamista ja supistuksia.
toivottavasti kanelisokerilla tuli ihan ulos asti tällä kertaa pikkunen. :))
alfreed 39+1
Toivottavasti minäkin pääsisin synnytämään kesäkuun aikana:)
Kesäflunssa pääsi yllättämään:( Kurkku on kipeä ja nenää saa jatkuvasti pyyhkiä:(
Joku kyseli siteistä jälkivuotoon. Mulla on ollut esim. pirkka tai daily merkkisiä paksuja yösiteitä ja niiden lisäksi alla on ollut vielä esim. allwaysin siivellinen yöside. Mulla jälkivuoto on ollut aina todella runsasta ja se on kestänyt kummallakin kerralla 5 viikkoa. Toki alun jälkeen vuoto rauhoittuu hieman. Sairaalasta olen kummallakin kerralla ottanut mukaan kaksi jättisidettä joita olen kaksi ekaa yötä pitänyt.
MansikkaPirkko kirjoitti mahan naksumisesta. Mun (ylä)maha on kanssa naksunut paripäivää ihan älyttömästi, mistäköhän sekin johtuu?
Eipä täällä sen kummempaa. Oli pakko tulla kirjoittamaan kesäkuun ekanpäivän kunniaksi =)
ilonella 37+3
Täällä myös vielä yhtenä kappaleena. Aamu oli kyllä lupaava, limaa tuli niin että olisi saanut pöntöllä istua koko aamun ja sit alaselkää jomotti ihan kauheena. Häpyliitosta juili ja tuli muutama TOSI kipeä vihlasu, että meinas lähtee jalat alta. Supistelut ei kyllä säännölistynyt niin lähdettiin sit autoileen.
Vieläkin on hankala istua, kun alkaa supistaan heti ja edelleen jomottaa selkää, tai paremminkin koko lantiota.. aargh. Eikö tää vois jo tulla ulos?
Vetäsin tuossa kupillisen Weledaakin, jos ois jotain apua.
Täällä on sateinen ja harmaa ilma. Tuossa poikaa päiväunille nukuttaessa nukahdin itsekin. Tooosi väsynyt olo.. plääh.
Eilen saatiin naapurilta itsepyydettyä ahventa. Kävin viemään enimmät omalle äidille. Loput suolasin ja pienimmät keittelen kissalle herkkupaloiksi. Tuoreesta kalasta tuo kaupunkilaismirri ei älynnyt mitään, yritti kuljettaa sen vaan olohuoneen matolle!
jaa, jorinat sikseen, kun ei oo asiaa ;)
Rouva 39+5 (syntyis jo, syntyis jo! auttasko jos hokis koko ajan?)
:) :)
Nyt kyllä vaihteeksi pinnaa kiristää - eilen oli ihan hyvä päivä ja LUULIN että meillä saatiin vähän asioita selväksikin. Ja vielä mitä!
Meillä nimittäin oli äsken vara ostaa noin vain miehen pojille 300e mikroauto, mutta sitten kaupasta ei ollut vara ostaa 20 euron hoitoalustaa - sitä ei kuulemma tarvita? Naureskeli vaan että eikö sun äitis voi tehdä semmosta itse. Tuttipullon se sentään maksoi + muuta mitä listaan olin raapustanut, mutta ei kyllä kovin arvostettuja fiiliksiä tullut...
Nyt se koittaa hyvitellä ja rupes tekemään vihdoin vaatekomeroon lisähyllyä että sais nuo pestyt vauvanvaatteet jonnekin äp-laatikosta purettua...
Äiti oli ostanut ihanat siniset fleecetumput ja "kinttaat" joissa pohjassa siniset koirantassupainatukset.
Eilisiltana oli jalat turvoksissa kuin vanhalla mummolla, nilkat paksuna, kamalan näköinen. Ja yöllä nukuin huonosti ja pyörin ja aamuyöstä valvoin, selkä oli kipeä ja käsi puutui vähän väliä ja oli kuuma. Tenava liikkuu paljon ja tuntuu kaikkia vähän outoja tuntemuksia vihlaisuista painon tunteeseen, mutta supistuksia ei edelleenkään. Kuinkahan yllättäen ne sitten tulevat... Olot on kyllä olleet jotenkin sen verran erilaisia että en uskalla veikata että tässä välttämättä kauan kestäisi pysyä yhtenä kappaleena. Mutta mistäs sen etukäteen tietää - siltä vaan tuntuu etten ylläty vaikka lähtö tuliskin sitten yhtäkkiä!
Alcatraz 38+2
Mutta pitää kuitenkin tulla kurkkimaan tänne ja juoruamaan :)
Alcatraz, kuulostaa hyvältä, jospa sitten lähtisit lähipäivinä laitokselle.
Jalat ovat aivan järkyttävät, ikinä ei ole ollut niin läskiä oloa, kun tota turvotusta on niin paljon. Käveleminen aiheuttaa jatkuvia suppareita, enimmäkseen tosin harjoitussellaisia. Aamulla tuli niitä kipeitäkin, kun siivosin etupihaa. Jotenkin tuntuu, että riehumalla saisi niitä kipeitä suppareita aikaiseksi, mutta onkohan niistä mitään hyötyä... Sitä synnytystä ei varmaan saa siltikään pakotettua millään riekkumisella.
Toivoisin niiiiiin paljon, että tämä pikkukaveri päättäisi syntyä ennen laskettua aikaa. Ei jaksa odottaa, eikä jaksa jännittää montaa viikkoa enää. Mäkin kokeilen vauvalle puhumista, jospa kuuntelisi äitiään ja tulisi vaikka ensi viikolla ulos.
Poltsi, 38 tasan
Ehdin tuolla sen verran käväistä kurkkaamassa, että olen saanut oikein onnittelujen tulvan alkuviikosta... Kiitoksia siitä! Oliko meidän vauva ensimmäinen kesänuppu vai?
Onnea muille jakautuneille, kärsivällisyyttä ja voimia vielä sitä odottaville. Kyllä ne sieltä tulevat.
Synnytyskertomuksen kirjoittaminen on tällä mammalla vieläkin kesken, pahoittelut siitä. On ollut ihanaa totutella vauva-arkeen rauhassa kotona, ja vieraitakin on käynyt kiitettävästi. Kirjoittelen sitä kyllä aina kun ehdin...
Vauva on ihana mussukka, todella kiltti ja suloinen. Antibiootit vain ressun masua vähän kipristävät.
Supistuksia niitä kaipaaville!
Niina ja poitsu 1 vk (hui!)
Onnitteluhalaukset nyytin saaneille ja paaaljon suppareita synnytykseen lähtijöille!
Omasta mahasta voin nyt sanoa, että ens kuussa viimeistään syntyy meille vauva :) Kun la 24.6. ja jokainen on mennyt vähintään 41+2, niin eipä tässä vielä hätiä!
Muutama supistus on ihmeeksi saatu aikaiseks. Muuten olo on yhtä tukala kuin ennenkin, ei siis laskeutumisesta pelkoa. Vihlailee alapäähän, mutta mitään limajuttuja ei ole bongattu. Miehen kanssa hoidettiin tarpeitamme eilen jopa kahdesti, mutta lähinnä se häiritsi vaan vauvaa, kun piti sitten mieletöntä mekkalaa, että jopa pelkäsin sen kääntyvän taas vika asentoon.
Jalat turpeat. Äitini esitteli tuossa käydessään ihania kesäkenkiään ja mie en saanut niitä jalkaan. Miun äiti on kookas ja normioloissa hänen kenkänsä ovat mulle isoja, joten arvatkaa masentiko.
Tympii tuo Zovirax-kuuri, kun saan siis 4,5h välein napsia pillerin. Yölläkin on ihan kello soimassa ja kehtuuttaa niin nousta! Varsinkin, kun nyt tytöllä on nuo näppylät aivan taatusti ötökän puremia. Ovat selkeesti parillisia ja keskellä reikä. Joku hiivatin ökö se on näin keväisin/alkukesällä, joka puree noin, en vaan millään saa mieleeni nimeä (lintukirppu?). Kun miullakin on taas kintut syöty.
Hmm. Supistaa. Ei liiemmin kipeesti, mutta selvästi pelkän kovottelun seuraksi on tullut paine ja kiritys häpyluun alueella.
Meillä on keskimmäisen syntymäpäivä 29.6. ja nyt mietin pääni puhki synttärijuhlia. Olisko jo liian aikasta juhlia kahden viikon päästä? Tai Juhannus viikonloppuna.. Meillä menee nuo juhlat yleensä niin, että on juhlat ja sitten mummot ym käyvät erikseen. Miehen äiti ja miun isä ovat ainakin semmoisia juhlakammoisia, että mieluummin käyvät toisena päivänä ja eipä tuo haittaa.
Vaikka tämä menisikin yli, niin jotenkin ajatus ois mielekkäämpi pitää ne juhlat ennen laskettua aikaa. Kun onhan se väkisinkin semmoista oottelumeininkiä lasketun jälkeen. Noo, riippuu paljolti keskiviikkoisesta 37-viikon käynnistä, onko tuolla alapäässä mitään tapahtunut. Ei.
Menipä nyt jauhamiseks, anteeksi. Käyn vielä surffailemassa, kone sekosi perjantaina ja mies sai äsken tämän toimimaan.
Piia ja masu(poika) rv 36+5
Muillakin on vissiin tukki jalkoja havaittu! :) Mun äitee oli aika järkyttynyt kun laittoi mun varpaan kynnet kesäkuntoon ja huomas mun jalat, ne on isommat ja paksummat kun mun futista pelaavalla aviomiehellä :). Rinnatkin on kuulemma "paksut", mutta ei kovin ylväät enää valitettavasti. :(
Enää muutama päivä "kakskymppisenä" siirryn 3 alkavaan lukuun itse torstaina. Toivottavasti saisin synttärilahjaksi vauvan!
Mietoja supisteluja on, samoin vihlontaa, painon tunnetta jne, mutta en usko, että tämä vauva vielä vähään aikaan syntyy. Huomenna neuvolaan, jospa se vähän taas katsois tuota tilannetta tuolla alakerrassa, niin tiedän missä mennään.
Kix 38+6
Minäkin täällä kärsimättömänä odottelen synnytystä alkavaksi. Olen nyt reilun viikon kitannut vadelmanlehtiteetä ja perjantaina illalla sain kokea ekat kipeät supistukset. En tiedä, onko tuo tee oikeasti auttanut, mutta ei siitä mitään haittaakaan ole ollut :) Ensin tuntui sellaista menkkamaista jomotusta alavatsassa ja -selässä ja sitten tuli pari kipeää supistusta, jotka tuntui koko mahassa. Mutta siihen ne sitten loppuivatkin :(
Vauva taisi tehdä tilaa itselleen, siitä nuo menkkamaiset kivut varmaan johtuivat. Huomenna on neuvola, niin saa nähdä, onko vauva jo kiinnittinyt.
Eilen oltiin häissä ja kyllä mullekin maistuivat kaikki ihanat herkut. Jaksoin sinnitellä siellä yhteen asti, mutta kaaduin heti sänkyyn kun päästiin kotiin :D Onneksi otin mukaan vaihtokengät, koska julhakengät alkoivat painaa tosi ikävästi loppuillasta.
Onnea kaikille synnyttäneille ja tsemppiä kaikille odottajille! :D Nautitaan nyt lämpimistä kesäpäivistä, sitä se vauvelikin varmaan tekee yksiössään.
Haissa 38+4
Tänne omaan napaan ei siis kuulu sen kummempaa kuin eilenkään...:( Oon kans kovasti yrittäny jutella vauvalle että koska se oikein meinaa tulla äidin masusta pois ja toivottavasti tulis ennen laskettua aikaa...Toistaiseksi ei oo ollu mitään tulosta tolla juttelulla :D Eilen illalla nukkumaan mennessä sain tosin yhden n.1min. kestävän kivuliaan supparin, mutta siihen se sitten jäikin...:(
Kixnixkix:Mullakin on tässä kesäkuun aikana (juhannus-lauantaina) synttärit ja myöskin siirryn silloin 3 alkavaan lukuun :) Olikos teillä ennestää lapsia? Meille tämä on esikoinen...
Alcatraz: Ymmärrän täysin ton sun tunteen tuosta "tärkeysjärjestyksestä"...Mutta ehkäpä se sun ukko ei vaan oikeesti ymmärrä että nuo jutut on vauvalle yhtä tarpeellisia ku ne mikroautot miehille ja pojille...Josko se osti sen mikroauton vähän niinkuin itselleenkin (saa sitte ajella) ;) Miehillä kun tuntuu olevan niin älyttömän tärkeitä noi kaikki tekniset vempaimet- huomattu on!!!Meillekin ostettiin tos kevät-talvesta uus melko kallis farmari-auto ja sitten vaunut hankittiin kuitenki käytettynä...Oon mä siitä miehelle motkottanut- ei sillä etteikö mulle ne käytetytkin kelpais :) Mutta siis ymmärrän mitä tarkoitat ja jos siitä mielesi pahoitit- olisin minäkin pahoittanut.
Mies tuola maalaa vauvan huoneen seinää vaalean sinisellä...:) Ihanan näköistä tulee! Vaikka toki vauva tulee olemaan nyt alussa samassa huoneessa kuin me, niin on se kuitenki kiva laittaa jo vähän valmiiksi sen huonetta, mitä pystyy.
Tyttelistä ei tosiaan oo kuulunu koko päivänä mitään...Varmaan on jo vauva kainalossa...?
Eipä tänne tämän kummempia...Palaillaan taas :)
Suvi ja pötkylä 38+3
Meillä on 3v poika ennestään (tai pian 4). Etkös sinäkin ollut Oulun seudun likkoja?? (vai muistanko väärin?) Aika lailla samoilla viikoillakin mennään :).
Kix 38+6
Kiitos myötäelämisestä, on tää kyllä oiva vertaistukilista kun kotona on näitä ihan turha ääneen kelleen marmattaakaan ;-)
Suppareitahan nyt EI saisi tulla ennen loppuviikkoa, ihmettelen vaan voiko tuo Vauva-Urpolainen olla niin suopea ja ihana että malttaa odottaa vielä useita päiviä (kun nuo aiemmat on tosiaan putkahtaneet päivänvaloon viikoilla 36--38)
Suurin stressinaihehan mulla tässä "yksin lasten kanssa synnyttämään lähtemisessä" on anopin halu tulla auttamaan meille! Kuulostaa aika pimeeltä varmasti että apu ei kelpaa :-)
Jos vauva päättää nyt parin päivän sisällä syntyä niin on vakavasti harkittava anopin päästämistä meidän huusholliin, mutta se taas tarkoittaa sitä että stressaan ja itken itseni kuoliaaksi juuri sen takia laitoksella enkä saisi levättyä lainkaan, vaan päinvastoin!!! (anoppi ei ole ihan tältä planeetalta nääs vaikka mukava ihminen onkin, mutta lastenhoitajana suorastaan hengenvaarallinen - ärsyttävyydestä puhumattakaan. Tarvitsisi ensin hankkia hänelle vahti jotta uskaltaisi päästää lastenvahdiksi alle teini-ikäisille... ;-DDDD )
Eli HUOMATTAVASTI stressittömämpi vaihtoehto on polikliininen synnytys, tosin sehän ei ole taattua että onnistuu. Kyllä minä lasten kanssa kotona pärjään - olen aina ennenkin pärjännyt suoraan synnytyksen jälkeen joten sinänsä siinä ei ole mitään uutta.
Mutta pahinta asiassa on, että mies meni reissuistaan anopille jo mainitsemaan joten rouva sitten pommittaa monta kertaa päivässä tänne tulostaan ja vuosisadan pahin riita on edessä mikäli en häneltä hoitoapua pyydä. Siitä huolimatta teen mitä tahansa että lasten ja koirien hoito järjestyy jollain muulla tavalla....
Hyvä että muistutit noista sukista!!!!
olin ihan kokonaan unohtanut sen miten inhottavia sairaalan sukat ovatkaan. Muutoinhan en itse ota mukaan muuta kuin pesuvehkeet ja kameran, mutta noissa sukissa tosiaan jalat hikoilee ja palelee samaan aikaan. Täytyykin napata jotkun omat kassiin saman tien.
Maito mulla on aiemmin noussaut vasta niin myöhään etten laitoksella ole liivinsuojia tarvinnutkaan, kotiin olenkin ihme kyllä muistanut jo paketin varata.
Ja jos siivousintoa riittää niin meillekin saa tulla luuttuamaan :-) Minä en sitten millään jaksaisi tehdä yhtään mitään. Ensi viikko vietetäänkin aamusta iltaan rantsussa - olettaen että ei heti huomenna tarvitsisi laitokselle lähteä...
Nappula 39+5
heips taas,
Me ollaan oltu miehen kans mökillä taas tää päivä. Lähetiin 13 aikaan ja tultiin tossa vajaa tunti sitten.
Pilvistä mutta lämmintä oli. Ihan hyvä niin, aika tukala olo on auringossa. Turvotus on silti ihan järkkyä.. :o
Tänään on taas ollut kipuilupäivä.Menihän tossa pari päivää ihan 'hyvin'. On supistellut välillä aina kipeesti ja sit alapäätä ja nivusia vihloo KOKO AJAN ja edelleen. Myös on vihlaillut pakaroita ja lonkkia. Kävely entistä hankalampaa. Voi että kun tulis jo tämä vaavi.. :) Olen mäkin yrittänyt sille jutella että tervetuloa vaan jo....
Mutta, positiivista että on kipuillut, ei sentäs ihan tartte toivosta luopua ;)
Sainpas nukuttua 1h päikkärit siellä kuitenkin, se teki terää :) Unta piisaa..
Onkohan Kanelisokerikin lähtenyt jo..? :)
Alcatraz: ymmärrän täysin että sua ottaa pattiin! Ottais muakin tuossa tilanteessa...
Ja palataan..
a_j + pötkis taas, edelleen 39+3
Uskomatonta, että on jo kesäkuu! Ja sääkin sen mukainen. NAutiskelin aamupalan terassilla lehteä lukien, aivan outoa tällainen rauhallinen aamu, joka on vain itselle pyhitetty. Otin oikein kaiken ilon irti, niin harvinaista tämä yksin kotona olo. Vaikka toki perhettä onkin jo ikävä, illalla sitten tulevat kotiin.
Eilisiltana oli rentouttavaa viettää iltaa hyvien työkavereiden kanssa. Istuskeltiin terassilla ja toiset nautiskelivat skumppaa, minä vesilasin kanssa hengessä mukana;) Puoleen yöhön jaksoin, sitten tulin kotiin. En meinannut saada unta, kun koko talo oli tyhjä. Tunnustelin tuntemuksia masussa ja hirmuista hyörinää piti pieni päänsä kanssa tuolla alhaalla. Jospa vaikka poraisi päätään lähtökuoppiin!!! Toivossa on hyvä elää.
Supistuksista ei edelleenkään tietoakaan. Hääpäivä meilläkin olisi tulossa, ja ajattelin aiemmin, että olisipa hyvä päivä syntyä. Mutta mies onkin silloin ulkomailla työreissulla, joten toivottavasti ei sittenkään silloin synny.
Tyttelille tosiaan tsemppiä, taitaa olla laitoksella. HArmi, kun sieltä ei saa suoraan viestiä tänne palstalle ;)
Selma36+5 (ultran mukaan jo 37+3, kuulostaa mukavammalta;))