Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nythän onkin jo torstai tomaattipäivä. :)

Vierailija
2/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jysärilästä päivää

No sitten yöllä jo heräsin siihen, että kallonpohjan lihaksia kiristää. Aattelin että tästä kun pahenee niin onpa kiva päänsärky. Sain kuiteski unen päästä kiinni ja väsyä nukuinkin sitten todella sikeästi. No aamusta se sama takakireä tunne oli tallella ja eikun särkylääkettä oli otettava käkätintä kohden. Sen verran Panadolilla helpotti että sain venyteltyä niskaa. Oli kuitenkin jäätävä tytön kevätjuhlista kotiin. Ja peruin muuten sen siskon lakkiaisiin menon myös. Selkää särkee eikä se autossa istuminen tuntunut hyvältä liikkeeltä. Äitee sitten motkottaa kun ei saa mukeloja luokseen. Minkäs teet?

Niin siitä synnäriarviosta jäi sanomatta se, että kohdunsuu oli auki sormelle ja kaulaa jäljellä 3cm. Eli ei odotettavissa mitään ihan heti. Kun ne oikeat synnytyspoltot puuttuvat niin kai tuo raasu saa masuaan kasvatettua vielä ihan kunnolla..

Toivottavasti ei jää jumiin..

Ja tuo lääkäri oli sitä mieltä että jos kasvaa liian paksuksi niin pitää käynnistää synnytys sitten jo ennen laskettua aikaa. Mutta tuohonkaan en jaksa täysillä uskoa kun yksi lääkäri sanoo yhtä ja toinen toista niin seuraavalla on varmasti semmoinen mielipide että ei tässä mitään hätää, katsotaan sitten viikolla 43.

* BMI35-Pirkko ja punkero rv 36 tasan

onneksi sentään viikot menevät eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikkaa kolottaa ja olkavarret ovat ihan sinisinä, mutta muuten ihan jees olotila, vauva liikkuu hiljakseltaan tosin, mutta liikkuu kuitenkin, lähinnä ruuvailee päätään. Otin yöksi kaksi Panadolia, enkä herännyt pissallekaan, tosin aamulla tuntui tosi kipeältä kömpiä vessaan kun meinasin haljeta ja häpyliitoskin ratkeili joka askeleella.

Onneksi taisin selvitä eilen pelkällä säikähdyksellä ja ruhjeilla. En enää todellakaan lähde liikenteeseen ennen kuin olen saanut synnytyksen kunnialla läpi. Tämä päivä on vielä riskialtista istukan irtoamisen kannalta, mutta onneksi töyssy tuli tosiaan selän puolelle, eikä eteen, missä istukkani sijaitsee.

Tänään on lasten kevätjuhlat. Tiedossa olisi kaiken kaikkiaan kolmen tunnin maratoni kun juhlat ovat peräjälkeen ja meidän poika vielä esiintyy molemmissa juhlissa. Jotenkin tuntuu, etten jaksaisi mennä sinnekään, mutta kaipa se on pakko. Mitä ihmettä minä puen sinne? Enää huomenna raahautuvat kouluun ja sitten alkaa kesäloma. Äkkiä se aika menee. Meilläkin tytär menee sitten neljännelle ja poika kolmannelle...järkyttävää, juurihan se kouluelämä vasta alkoi!

Kohta pitää lähteä kuopuksen kanssa neuvolalääkärintarkastukseen. Saa nähdä, onko meidän hukkapätkä kasvanut ja kuinka paljon. Näyttäisi menevän niin, että tämä meidän toinen "sarjamme" on pienempää kaliiberia kuin vanhemmat sisaruksensa, jotka ovat menneet aina +2 käyrällä. Nytkin kait odotan ihan normivauvaa, mikäs sen ihanampaa? Painoarvio oli tosiaan eilen 3750g, enkä usko joutuvani käynnistykseen. Toivon kuitenkin, ettei mene kovin paljon yli lasketun ajan...ja onhan noissa mittauksissa se 500g mirhemarginaalikin olemassa. No, uusi käynti on sitten maanantaina ja eilen juttelin jo valmiiksi sitä spinaalipuudutusta, josko ehtisin sen saamaan tällä kertaa. Tosin, uskoisin selviytyväni pelkällä ilokaasulla ja pcp:llä, mikäli en joudu käynnisteltäväksi...

Jep, taidan panna hetkeksi aikaa pitkäkseni ja lähden sitten sinne neuvolaan. Kiitos kaikille myötätunnosta ja virtuaalihaleista! Oli mukavaa lukea viestejänne, kun tuntui, että minusta välitetään.

Toivottelen supistuksia kaikille jotka niitä kaipaavat! Minä toivoisin niin kovin, että tämä vauveli tajuaisi syntyä ajallaan :) Meillä on muuten kaksi perjantain lasta ja yksi torstain lapsi...ja nyt laskettu aika osuu niin ikään perjantaille, josko se sitten sattuisi niin, että viimeinenkin olisi to tai pe-lapsi? :p

Kanelisokeri 38+6 (huomenna alkaa "viimeinen" viikko, noin niin kuin teoriassa ainakin...)

Vierailija
4/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutto takana ja TÄNÄÄn vasta pääsin nettiin!!!! Voi vitsi että oli TUSKAA, tosin muutakin hommaa on riittämiin, joten ihan toimettomana ei aika kulunut ; )

Nyt on sitten OMA TUPA OMA LUPA : ) käyn lisäilemässä kuvia galleriaan kun ehdin...

Alkuviikonpinoa en ole ehtinyt lukea, keskitys siihen sitten illalla kun pojat sammuvat : )

Aurinkoista torstaipäivää Etelä-Pirkanmaalta

art rv39+jotain olen aivan sekaisn näistä päivistä...
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=6e33d2ca-2d4b-11dd-9b77-…!

Vierailija
5/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi. Eilen 17.00 meni lapsivedet. Mahasta kuului napsahdus ja ku nousin ni housuihin lorahti. Lähdettiin kokkolaan ja eilen ei juuri mitään tapahtunutkaan. Yöksi sain kipupiikin ja nukahtamislääkettä supistuksiin. Yöllä alko supistella. Mutta paikat ei ole vielä alkaneet kummemmin aukeen 2cm auki. Huomenna käynnistys jos ei muu auta. Vauva on alle 3kg... Täälä o netti kans, t. Mariatar84 rv 36+5j

Vierailija
6/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Mariatar! Hyvin etuiltu jonossa :D

- Kade

Vierailija
7/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi. Eilen 17.00 meni lapsivedet. Mahasta kuului napsahdus ja ku nousin ni housuihin lorahti. Lähdettiin kokkolaan ja eilen ei juuri mitään tapahtunutkaan. Yöksi sain kipupiikin ja nukahtamislääkettä supistuksiin. Yöllä alko supistella. Mutta paikat ei ole vielä alkaneet kummemmin aukeen 2cm auki. Huomenna käynnistys jos ei muu auta. Vauva on alle 3kg... Täälä o netti kans, t. Mariatar84 rv 36+5j

Vierailija
8/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän tapahtunut hurjia!!

Hui Kanelisokeri mitä sulle eilen käynyt, hui hui...! ONneks pääsitte vauvan kanssa heti sairaalaan ja kaikki on hyvin. Mutta kyllä tuollainen säikäyttää! Ite oisin varmaan mennyt melko paniikkiin..

Jakselehan nyt ja lepäile minkä voit!!!

Ja Mariatar: tsemppiä tsemppiä! :)

Mulla kävi eilen päivällä tosiaan kaveri kylässä 6,5kk poikansa kanssa. Oikein mukavaa oli päästä taas rupattelemaan kunnolla.

Sit sain nukuttua hyvät päikkärit sen jälkeen ja heräsin kun mies tuli töistä kotia.

Me sit lähettiinkin mökille saunomaan, ai ihanaa. Se on niin kiva kun sinne on vain vartin ajomatka. Itikoita vaan piisas aika tavalla :o Oon ihan paukamilla nytten.. siinä se ilta sitten menikin.

Mökille mennessä alko vihlomaan nivusiin ihan tuskalla. Joka askel oli tuskaa ja seistessä myös, tuntui puukoniskuilta.

Sitä jatkui muutaman tunnin noin tuskallisena.

Saunan jälkeen alko taas kunnolla supistleen. Niitä tuli parin min välein mutta vain puolen tunnin ajan, sit ne taas lopahti samantien, pöh.

Illalla tuli taas limatulppaa. Kyllä sitä nyt tulee todella pienissä erissä aina vaan :o

Valvoin yöllä 4.15-7.30 :( Onneks nukuin taas 7.30-8.45 taas, hieman pirteempi olo nyt..

Jospa yrittäis tänään saada aikaseks kotihommia, saas nähdä... :D Ei oikeen huvitusta oo mutta saahan sitä YRITTÄÄ...

Ehkäisystä on ollut juttua.

Mulle ei sovi pillerit, se on tullut todettua nuoruudesta lähtien ja mä hölmö niitä vaan söin silti varmaan 7-8v aikanaan. Sen jälkeen ainut ehkäisy on ollut kortsu ja se se tulee oleen jatkossakin. Mulle ei yksinkertaisesti sovi mitkään homonit. Paino pomppii miten sattuu ja sitten mielialat, miten ne heittääkään...

Alcatraz: jonkun verran samoja mietteitä sun kanssa taas..

Meillä mies on lomilla yht.7 viikkoa kunhan vauva syntyy, 3 viikkoa isyyslomaa ja 4 viikkoa kesälomaa. On sovittu myös että miehen pojat tulee meille yhteensä 4 viikoksi tuosta 7 viikosta. Juhannuksen ovat joka tapauksessa äidillään. Nyt heitä tulee hoitamaan heidän mummonsa (miehen ex-anoppi). Sinänsä ihan kiva että eivät tuu heti meille ens ma alkaen. Kun ei oikeesti tiedä koska tää vauva syntyy! Laskettu aika on tasan viikon päästä mutta kun tässä voi mennä vielä max se 3 viikkoa..

Olen aikanaan esittänyt miehelle toiveen että sitten kun vauva syntyy ja tullaan kotiin, haluan että ollaan ihan hetki vain me kolme, vauva, minä ja mies. Ihan edes vaikka 3 päivää, sitten saa tulla pojat ja tutustua myös uuteen pikkusiskoon tai pikkuveljeen.

No, joka tapauksessa nyt huomenna pojat ei tuu meille viikonlopuksi mutta viikon päästä tulevat. Normaalit viikonloppu tapaamiset toteutuu kuitenkin kunnes ne tulee neljäks viikoks putkeen.

Entä jos tää vauva haluaa syntyä just viikon päästä? No, ok..sillon on se ex-anoppi vielä kaiketi paikalla ja se hoituu.. mutta entä jos me sit kotiudumme just sillon viikon päästä pe kun pojat tulee. Eipä siinä sitten ollakaan heti kolmestaan miehen ja vauvan kanssa.

Kaikkea sitä tämäkin ihmismieli miettii. Itelle kuitenkin tosiaan eka lapsi niin onhan ne isoja juttuja. Ja kun tietää että miehen pojat eivät oo rauhallisimmasta päästä niin sitä härdelliä piisaa ihan järkyttävällä tavalla.. haluais vaan ne muutamat ekat kotipäivät vauvan kanssa olla rauhallisesti. Kyllähän mies hoitaa pojat kaikin tavoin, mutta silti.. varsinkin nuorimmainen uhmaikäinen ens kuussa 5v täyttävä vaatii tosi paljon.

Mä olen myös huomannut saman että miten paljon kesänuppujen juttuja käydään lukemassa...

Ja munkin puolesta vois olla parin päivän pinoja tässä lopussa..ois selkeempää..

Palailen taas..

a_j + pötkis 39+0 (np- ja rakenneultrien mukaan tänään ois 40+0! :o)

Vierailija
9/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariatar: toivottavasti kaikki menee hyvin. Onhan sulla jo ihan hyvät viikot synnyttää.

Itse välillä toivon että vauva syntyisi heti, välillä taas ajattelen että eihän tässä mitään kiirettä ole. Kunhan ennen juhannusta tai viimeistään juhannuksena vauveli tajuaisi tulla ulos.

Aamulla aikaisin kirjoittelin vielä hölmönä vanhaan pinoon.

Onkohan vähän huono asia kun mua alkaa nyt jo tympiä tämä kotona kyhjöttäminen? Jotenkin alkaisi jo kaivata sitä että esim. joka aamu heräisi ja lähtisi ihmisten ilmoille ja tekemään jotakin järkevää, vaikka johonkin mukavaan työpaikkaan. Olisihan kotonakin kaikkea tekemistä, sairaalakassikin on vielä pakkaamatta yms, mutta silti. Ja jumppaan tahdon mennä nyt heti!! Ennen kuitenkin kävin 5-6 kertaa viikossa, nyt on ollut vähän orpo olo kun ei ole päässyt.

sroigh

Vierailija
10/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanelisokeri voi kauheaa, parempi varmaan tosiaan, että pysyt kotipiirissä :(. Onneks ei sentään käynyt vielä "pahemmin". Mun mies on hermona kun ajan autoa ja lujaa ja joskus vielä puhun kännykkäänkin....... (vain pikku teillä) pitää lopettaa!

mariatar, wau! nyt se on menoa, tsemppiä. Ihan kateeksi käy teitä joille oikeesti tapahtuu synnytyksen tiimoilla jotain. Itse vaan kipujeni kans tallaan ja odotan..

Tänään neuvola.

Kix38 ja jotain :)

Vierailija
11/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halit ja parantavat puhallukset Kanelisokerille! Hyvä ettei pahemmasti käynyt!

Kauheeta mitä sitä voikaan sattua, toivotaan että vauvalla kaikki hyvin, siltähän tuo ainakin vaikuttaa :)

Eilen pääsin kehumasta, että olen muka päässyt oksennuksista eroon niin paskanmarjat! Aamulla tuli täystyhjennys kummastakin päästä. Onni oli ettei yhtäaikaa ;)

Suihkuun lähettiin pojan kaa ja olo on ollut nyt ihan ok. Mitä nyt juilii sitä häpyliitosta, niinku joka päivä nyt. Hankala nousta, hankala kävellä ja auta armias, hankala nukkua!

Toivotaan ettei enää kauaa mee..

Mansikkapirkolle halit kans. Kyllä on ollut sulle läksytystä, hyi niitä tohtoreita! Antasivat toisen olla, kun vauva ihan normikokoinen. pyh.

Mariatarelle tsempitykset, se on menoa sulla ny!

Rouva 39+2, vois jo luopua tästä mahasta..........

Vierailija
12/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää oiskin se 2vkoa laskettuun päivään, mutta pahimmoilleen se voi mennä siitäkin vielä se 2vkoa yli eli max. 4vkon kärvistely täälä ois vielä edessä päin...:(

Mariatar:Tsemppia tulevaan :) Toivotaan että syntyis ilman käynnistystä!!!

Sukunimistä vielä: Ihan sukunimilaissa sanotaan että sisaruksilla EI voi olla eri sukunimi...(siis jos heidän huoltajansa ovat samat, lue:sama isä ja äiti). Eli tarkoittaa siis sitä että jos sisaruksilla ovat samat biologiset vanhemmat molemmilla. Eri asia sitten jos toisella sisaruksella vaikkapa eri isä...Sukunimilaissa tää asia aika selkeästi tuodaan esille.

Tännepä ei kuulu mitään uutta. Väsyttää vaan koko ajan melko kovasti- viime yönäkin tuli nukuttua vissiin 9h unet...Onneks on melko hyvin saanu nukuttua vielä- ainoastaan vessassa pitää ravata.

Ulkona näyttäis olevan taas aurinkoinen sää- pitääki tästä lähteä takapihan terassille vaikka lukemaan kirjaa ja nauttimaan auringon paisteesta :)

Palaillaan taas !

Suvi 38+0

Vierailija
13/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, Mariatar, tsemppiä sinne! Nuppuja on alkanut nyt näköään syntyä :)

Pirkko, olivatpa töykeitä siellä arviossa. Miten sitä voi muka vaikuttaa siihen, mitä kohtaa se vauveli kasvattaa ravinnolla? Onneksi kohta ei enää syynätä meitä ja meidän painoa neuvolassa, vaan vauvan.

Täällä ei mitään erikoista, valkovuotoa on alkanut tulla enemmän, lievää menkkakipuilua on joka päivä ja kovasti harjoitussupistelee. Jos tämä kohtu ei osaa tositilanteessa supistaa, johan ihmettelen!

Joku kaipaili elämää ja jumppaa. Kävin eilen kaupungilla pyörimässä ja syömässä. Siellä näkyi joka puolella työssäkäyviä ihmisiä lounaalla ja mietin, että voisinpa olla taas jakkupuku päällä mukana tossa menossa. Mutta toisaalta mietin, että ei se työssäkäynti oikeasti niin kivaa ole. Kiireettömässä elämässä on kuitenkin sitä jotain, ainakin vähän aikaa. Mutta sinne jumppaan kaipaan minäkin. Ja muutenkin, haluaisin jo alkaa elää terveellisesti ja kevyesti (nytkään mikään ei estä, mutta olen ehdollistunut päivittäiselle herkuttelulle...). Ja sitä kovaa, kunnon hikiliikuntaa kaipaan.

Yöt menevät huonosti ja silloin tulee aina mieleen, että saisi tämäkin kaveri jo syntyä. Mutta päivisin ei vielä ole kiirettä, jotenkin vähän jännittää se elämä syntymän jälkeen.

Poltsi 37+4

Vierailija
14/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokerilla oli onneksi onnea onnettomuudessa. Niin se vaan on että koska vaan voi tapahtua mitä vaan! Onneksi kaikki voivat hyvin.

Taitaa tulla vielä toukokuulle lisää kesäkuun vauvoja. Tsemppiä Mariatar! Elämme jännittäviä aikoja!

Mulla oli eilen ihan outo päivä, siis positiivisella tavalla. Mulla oli älyttömästi virtaa. Pesin ikkunoita ja auton, vaihdoin petivaatteet, istutin kesäkukkia ja kastelin kaikki muutkin istutukset, kävin ruokakaupas (meidän lähikauppa on semmonen hehtaarihalli jossa täytyy aina kävellä puoli kilometriä pelkän maidon takia!). Mies oli ihan äimänä mun energisyydestä ja veikkaili että yöllä tulee lähtö synnärille. Illalla kaiken lisäksi ajelin esikoisen kanssa kaks päällä polkuautolla. Mies nimittäin osti semmosen ison polkuauton joka on tarkoitettu 5-99-vuotiaille. Aiheutin lievää huvittuneisuutta naapureiden keskuudessani kun poljin sillä ison mahani kanssa ja esikoinen istui "konepellillä"! Mähän en oo pystynyt käymään kävelylenkeillä supistusten takia kuukausiin ja pyöräily on ollut täysin poissuljettu harrastus alapään kipujen takia. Tuossa polkuautossa kun on semmonen kunnollinen selkänojallinen istuin niin tuli aivan mahtava vapauden tunne kun pääsin kotipihasta pois muullakin kuin oikealla autolla! Oikein tunsin vauhdin hurmaa!

Illalla saunottiin ja harrastettiin sitä toistakin s:ää! Siltikään ei mitään merkkejä siitä että vauva syntyisi lähiaikoina. Muutama kivuliaampi supistus tuli yöllä mutta ei muuta. Eipä mulla toisaalta mitään oo mitään kiirettäkään. Ensi viikolla saisi silti syntyä!

Mua on muuten nyt viime päivien aikana alkanu ärsyttää se kun joka kerta kun näen jonkun tutun, ensimmäinen kommentti on "ai sä oot vielä yhtenä" tai muuta vastaavaa. Siis tottakai mä oon vielä yhtenä jos mun laskettu aikakin on vasta melkein 3 viikon päästä! Toki ymmärrän sen että eihän kaikki tutut voi välttämättä muistaa tarkalleen sitä laskettua aikaa mutta siltikin jotenkin ketuttaa toi sama virsi kaikkien suusta! Eli mitä se sitten on jos menee esim. 2 viikkoa lasketun ajan yli! Sitten alkaa se puhelinrumba ja jos heti ei vastaa tekstariin, oletetaan että oon synnyttämässä. No toivottavasti ei jouduta siihen vaiheeseen ollenkaan.

Miestä jännittää lähestyvä synnytys ihan hirveesti vaikka kolmatta kertaa ollaan jo tässä tilanteessa! Se murehtii sitä että osaako se huolehtia kaikki tarvikkeet synnärille mukaan. Mä sanoin että tuskin mä niin tiedottomassa tilassa oon etten osaisi pakkaamiani tavaroitani ottaa mukaan. Kunhan varmistaa että kamera ja videokamera on mukana! Mua huolettaa enemmänkin se että lasten kannalta lähtö sujuu mahdollisimman mukavasti ja että heillä on tarpeeksi puhdasta päällepantavaa kaapissa. Mutta näinhän se aina on, meillä ainakin, että kun jonnekin ollaan lähdössä, minä huolehdin omat ja lasten tarvikkeet valmiiksi ja silti istun lasten kanssa autossa valmiina kun mies alkaa vasta miettiä mitä pakkaisi! Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!

Johan tuli joutavanpäiväistä jorinaa taas pitkät pötköt. Koittakaa kestää!

Vauvauutisia odotellessa

GeddyLee 37+2

p.s. mun paino oli noussut reilun kilon viime viikon neuvolakäynnin jälkeen! Jiihaa!

Vierailija
15/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikee päässy perille mitä kanelisokerille oli käyny, mut toivottavasti ei niin vakavaa etteikö kaikki olis nyt hyvin!

ja tsemppiä mariattarelle!

oikee kateeks käy, ite vaan ootan et ees jotain tapahtuis että sais ton ipanan ulos tuolta. tässä kuussa oonki kerinny viettää enemmän aikaa sairaalassa ku kotona.

koko ajan lirisee klimppejä ja vanhaa verta, koittaa nyt siitä sitte kattoo mikä vois olla limatulppaa. herkullinen aihe, mut voisko se olla sit sitä ku parina päivänä on tullu todella paksua ja venyvää limaa, mut väritöntä...?

ei oikeen tiiä ku muutenki lirkkii istukasta verta. onneks voin taas vaihteeks olla silti kotona.

joku oli puhunu painonnousuta tuolla, oisko ollu kixnix, mulle on kans tullu se parikytä kiloa. ah onnea. ei ehkä näytä että ois tullu niin paljoa, mut TUNTUU kyllä.

alkaa kyllästyttää tää ruokaisa olo: pullajalat, nakkisormet ja silavaposket. joka paikka aivan paisuksissa ja turvoksissa yhtäkkiä. ja mä ku tykkään niiin paljon kengistä joita löytyyki ihan mukavasti ni eipä mahu oikeen mitkään nyt näihi koipiin. aaargh.

sit ois vielä miehen pikkusiskon lakkiaiset, kiva yrittää juhlavaatetta laittaa ku ei mahu yhetkää korkkarit.

lupasin leipoo sinne kakkuja, ihan mukava ku voi kotona pikkuhiljaa leipoo. vien ne sitte anoppilaan valmiiks pohjattuna, en jaksa repiä ressiä koristelusta, jos ei sit jaksa ni on ainaki autettu eteenpäin.

mut niin kivaa päästä värkkää ja puuhastelee tommosta ku oon kondiittori mut en oo nyt pariin kuukauteen ollu töissä enkä sit oikee tehny mitää tommosta.

mulla on ollu joka viikko seurantakäyntejä ja ultria ton verenvuodon ja istukan sijainnin takia (ihan alhaalla takana), nyt oli sitte vikan kerran, kaikki hyvin nyt, alakautta synnytys ihan mahollinen, että enää vaan ootellaan et se pikkune sieltä päättäis tulla.

sitä ootellessa, tsemppiä ja suppareita muillekki tarviiville!

alf 38+5

Vierailija
16/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun energisyys on hiipunut viikon mittaan ja suorastaan raivostuttaa tämä väsymys. Meinaan että en VIITSISI nukkua päikkäreitä heti aamupäivällä puoltatoista tuntia, mutta kun en vaan pysy hereillä. Seiskasta kymppiin sinnittelen hyvin pirteänä mutta suunnilleen tasan kympiltä tulee aivan kamala väsymys ja nukahdan vaikka seisaalleni. Jos aamulla olen nukkunut pidempään niin väsy tulee vasta iltapäivällä tossa neljän aikaan, jolloin saatan nukkua 2 tuntia. Kivaa...

Kanelisokeri, olipa hurja ilmalento!! Onneksi selvisitte säikähdyksellä. Sitä kyllä jäin kummastelemaan että miten ihmeessä kukaan bussista ei soittanut sulle ambulanssia... Riski on kuitenkin melkoinen esim. istukan irtoamiseen tai vaikka kohdun repeämiseen tommosessa tapauksessa. Koitahan parannella itsesi, onneksi ei mennyt luita poikki ja voit nyt hyvin.

GeddyLee, mua niin naurattaa kun näen sut sieluni silmillä ajelemassa sillä polkuautolla =D

Kantokoppa-kriisi laukesi eilen hyvään lopputulokseen, ajoin OzBabyyn ostoksille ja sain sieltä heille nurkkiin pyörimään jääneen ylimääräisen pehmeän Brion kantokopan 49 Eurolla. Vaihtoehtoina oli halpismerkkien ehkä talvivauvoille ihan sopivat pussit, mutta kesävauvan kanssa vähän hirvittää musta, paksu, ahdas koppa jonka sisusta on paksua, mustaa fleecekangasta. Ja nuo siis olivat vielä kalliimpia kuin tuo minkä nyt ostin. Se on vähän "väärän" värinen koska kärryt on musta-harmaat ja tää koppa sellainen ruskea-beige, mutta eipä tuo paljon sieltä näy ja kuitenkin mukavampi siellä vauvan kölliä kuin pikimustassa kopassa. Kantokoppa-aika on vielä niin lyhytkin, muutaman kuukauden sitä tarvitaan ja sitten talvemmalla lämpöpussi-tarkoitukseen toki on hyvä.

A-j: ymmärrän hyvin mietteesi miehen poikien suhteen. Luulisinpa poikien äidinkin asian ymmärtävän, onko mitään mahdollisuuksia sun vaikka henkilökohtaisesti soittaa hänelle ja puhua asiasta - toki miehen kanssa myös. Kaikki äidit ovat joskus saaneet sen ekan vauvan ja ymmärtävät varmasti, jos vaan mitenkään käytännössä on mahdollista aikataulujen kanssa joustaa tällaisessa ainutkertaisessa tilanteessa. Ja voihan ne pojat silti käydä vauvaa katsomassa hetikin, vaikka eivät tulisikaan yöksi juuri sinä viikonloppuna.

Voi Pirkkoa, sympatiahalit sulle ja hienostihan sulla on mennyt ton painon kanssa kun vain 8 kg on tullut koko raskauden aikana. Olet siis käytännössä laihtunut! Itse olen aina kerännyt vaihtelevan määrän kiloja 13 ja 18 välillä, ja vaikka en mikään hoikkeliini ole itsekään niin en ole koskaan saanut niistä juurikaan motkotusta, saati paasausta. Tosin ei vauvatkaan ole olleet kovin isoja, 3750 & 3690.

Paljon luettu meidän pinoja juu, kai meidän loppumetriläisten jorninat kiinnostaa vähän kaikkia odottajia, itsekin olen matkan varrella käynyt välillä katselemassa aina kulloistenkin loppumetriläisten kuulumisia ihan kertauksen vuoksi ja kannustuksena.

Maarmeladi 38+4

ja 2 torstaivauvan äiti... jokohan tänään vai vastako ensi torstaina ;-)

Vierailija
17/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni äsken kirjoitin tähän uuteen pinoon, mutta viesti meni ma-ke pinoon!?!

Oon niin tyhmä koneen käyttäjä etten osaa siirtää sitä viestiä tähän oikeaan pinoon:o

ilonella 37

Vierailija
18/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipa tosiaan hurjalta tuo Kanelisokerin bussihötäkkä! Huh. Onneksi kuitenkin selvisitte lähes tulkoon pelkällä säikähdyksellä. Toivotaan, että kaikki menee loppuunkin asti hyvin niin sulla kuin meillä muillakin :)

Tänään oli neuvolakäyntikin. Ihan oli mukavasti asiat. Painoa oli tullut 200g/vko eli ihan kohtuullisesti. Verenpaine 115/71, sf-mitta 33cm eli oikeestaan pysyny samana. Pissassa oli taas sokeria, mutta siitä ei nyt tosiaan enää kukaan huolestu. Mähän seurasin noita sokeriarvoja kotona parina päivänä, molempina mittasin arvot 4 kertaa. Kaikki arvot paastoarvoista aterian jälkeen otettuihin menivät välille 3.9-5.3, joten ei tosiaan ole mitään hätää. Vauvan syke oli nyt 130-140. Terkkari oli sitä mieltä, että vauva on nyt laskeutunut ihan lähtöasemiin ja voi käytännössä syntyä ihan millon vaan. Saas nähdä, millon sitten päättää tulla. Voihan siihen mennä vielä pahimmillaan se 5 viikkoa. Huh - haluisin kyllä masusta eroon jo aiemmin!

Tällaisia kuuluu tänne tänään.

Tsemppiä mariattarelle pian olevaan synnytykseen ja muillekin toki, jos lähtö tulee :)

makri, 37+1

Vierailija
19/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni reilusti yli yö yhden ennen kuin sain hilattua ahterini sängynpohjalle. Aamulla meinasin nukkua pommiin kun piti neuvolaan lähteä, lapset olivat olleet leikeissään jo ties kuinka kauan ihan omissa oloissaan, normaalisti meillä noustaan kuudelta mutta nyt oli kello jo reilusti yli seitsemän ennenkuin havahduin. Kauhiat silmäpussit mulla, naama roikkuu väsymyksestä velttona ja olen kuin mikäkin puliämmä kun peiliin kurkistaa...

Neuvolassa kaikki ok, hb oli noussut viime viikosta ihan kivasti (96 -> 105), th:n mukaan yleensä juuri ennen synnytystä hb nouseekin. Enpä ole ennen kuullutkaan moista. Paineet alhaiset eli hyvät, turvotusta vähän mutta se on varmaan koneella kykkimisen tulosta kun olen viime yöt istunut pitkään koneella rästihommia tekemässä. Oma paino pitkästä aikaa nousussa +100g kun kuukauden ajan on ollut pelkkää laskua. Tulehdusarvoja en enää mene ottamaan vaikka naistenklinikalta huomiseksi taas kehoittivatkin. Kun ei siitä ole kenellekään mitään hyötyä kumminkaan. Turha tuhlata omaa ja muitten aikaa enää moiseen. harmittaa vaan kun olin ajatellut neuvolassa ihan urakalla marmattaa tätä omaa tilannetta (mies siellä reissussa ja minä yksin lasten kanssa täällä synnytystä odottelemassa) mutta niinhän siinä kävi taas etten sitten kehdannutkaan. Kerroin tilanteen ja kohauttelin vaan naureskellen olkapäitä. Ei ole luonnetta mulla ei...

Th suositteli ambulanssin tilaamista jos yhtä rivakasti synnytys alkaa kuin viime kerrallakin, taksin saaminen täällä landella kun saattaa "hieman" kestää yöaikaan. Kyliltä kun ajelee muutenkin meille parikymmentä minuuttia ja siihen saa laskea päälle taksikuskin herättämisenkin :) Ja sitten on vielä matkaa ajettavan meiltä sairaalaan, plus koukkaus kaverille matkan varrella jotta saa lapset hoitoon kaveriperheelle synnytyksen ajaksi.

Vaan ambulanssilla ei varmaankaan lähdetä ensin lapsia heittämään naapurikuntaan matkalla laitokselle??? Noo, katsotaan tilanteen mukaan, jospa tulisi "lottovoitto" ja tuo Urpolainen syntyisikin la tai su tai sitten vasta seuraavana vkonloppuna. Nämä arkipäivät kun saisi minun puolestani pysytellä tiukasti tuolla pötsissä... Vaan näinhän se saletisti ei tule menemään (syvä masentuneen huokaus)

Nyt jos yrittäisi edes keittiön siistiä ja mennä hetkeksi kuistille nauttimaan auringosta. Ei nämä hommat tässä huushollissa kyllä tekemällä lopu... huoku

Nappula 39+2

Vierailija
20/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariatar: Onnea matkaan, toivotaan että kaikki sujuu hienosti!!! Vauvauutista odotellen!

Kanelisokeri: hyvä ettet nyt ihan täysin rammaksi ole joutunut sen eilisen jälkeen. Koitahan saada levättyä vielä! Meillä kaikki lapset muuten ovat syntyneet perjantaina, kuinkahan tämän kanssa nyt sitten käy??? (mieluummin lauantaina jos meinaa tällä viikolla putkahtaa ;-))

Art: Onnea uuteen kotiin!!!

Ehkäisystä: jaa'a, saas nähdä mihin sitä itse päätyy. Yli kymmeneen vuoteen ei olla käytetty minkäänlaista ehkäisyä enkä mitään hormonipitoista enää haluaisikaan. Kuparikierukkaa olen ajatellut ensin kokeiltavaksi, mutta eivät kauheasti suosittele kun on aika alhainen hemoglobiini mulla ja vuototaipumusta. Hormonikierukalla taas on omat puolesta-ja vastaanpuhujansa, saa nähdä uskaltaako sitä sitten itse testata. Ekaa kertaa siis vuosikausiin täytyy alkaa ehkäisyä miettimään, inhottavaa :(

A_j: ihan aiheesta noita miehesi lasten lomailuja mietit. On se lapsen syntymä maailman mullistavin juttu, olis sitten kyseessä eka taikka vika syntyvä vauveli :) Ihan yhtä pinnassa on tunteet täälläkin kun haluaisi että se kotiutuminen olisi seesteistä ja rauhallista aikaa. Jaksuja ja toivotaan että synnytys sattuu juuri teille sopivimpaan ajankohtaan!

Pirkko: haistata pitkät vaan kuule koko lääkärikunnalle ja ukollesikin moisista lohkaisuista :) Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan (hah! Näillä loppuviikkojen hormonimyrskyilläkö muka??? ,-))

Uteliaista kyselijöistä: ärrrrrrsytttäääääää tosiaan täälläkin!!! Joka päivä joku soittaa ja hämmästelee että "vieläkö sä olet kotona" tai "etkö sä vieläkään ole synnyttänyt?" Jopa mun oma äiti soitti et eikös vauvasta ole vieläkään kuulunut mitään. Siis luuleeko ne idiootit että jätettäisiin kertomatta kaikille??? "ai niin, eiks me muistettu kertoa et meille synty vauva...öööö...kuukausi sitten????"

Viimeksi oltiin sen verran fiksuja ettei kerrottu sukulaisille lainkaan laskettua aikaa, sanotiin vaan että joskus tossa kesän korvilla ehkä. Eikä muuten kauheasti puhelimet pirisseet. Nyt me typerykset kerrottiin että kuun vaihteessa olisi arvioitu ja jatkuvasti anopit ja muut hötkyilee että eikö nyt voi jo, eikö.... Etenkin kun aiemmat ovat aina syntyneet ennen laskettua aikaa...

GeddyLee: taitaa olla vähän joka huushollissa sama juttu - tai ainakin meillä: minä hoidan aina myös lapset lähtökuntoon ja pakkaan kaikkien kamat, tosin meillä mies on sillä aikaa jo istunut vartin autossa ja mesoaa että mikä mulla kestää??? Niin, mikähän siinä kestää kun puet,siistit,ravitset ja huolehdit kolme alle kouluikäistä kiukkuista kakaraa lähtökuntoon ja yrität vielä itsesikin saada valmiiksi.Elukoitten huolehtimisesta puhumattakaan. Herra se vaan ryystää valmiiksi eteen keietyn kahvinsa ja pomppaa suihkun kautta suoraan autoon odottelemaan ja itsellä jää aina noina päivinä aamupalakin syömättä. (eli mullahan se taitaa se organisoinnin taito olla hakusessa????? :-D )

Nappula edelleen