Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Ghia pojasta :) Ja toivotaan että poikanne keuhko-ongelmat nopeasti kohentuvat siihen malliin että pääsette kotiin tutustumaan toisiinne :)

Tyttelillä ei varmaan myöskään kovin kaukana oo synnytys, tsemppiä!!!

Alcatraz: Noista sairaalakassin tavaroista...Sairaalastahan löytyy sampoota, pesuainetta, siteitä, vauvalle vaippoja, itsellesi alushousuja (sellasia "ihania" verkkomallisia), aamutossuja, hammasharjoja ja -tahnoja jne. Että periaatteessa noita ei tarvi mukaan ottaa. Mutta ne sairaalan pesuaineet esim. on melko tönkköjä, että mä ajattelin ainakin ottaa omat sampoot mukaan. Kaveri neuvoi, että välttämättä ei kannata omia alushousuja raahata mukaan ku jälkivuoto saattaa olla melko runsastakin. Sairaalan siteet on kans sellasia hehtaari-kokoisia "vaippoja"- mutta ehkä se vaan on hyvä juttu jos se jälkivuoto kerta niin runsasta on?

Kanelisokeri: Mulle kans tuli mieleen, että ootko nätisti miehelle sanonu asiasta ja pyytäny apua? Ku ne on sellasia putkiaivoja että ei ne välttämättä tajua jos niille ei suoraan sano...:D Kuulosti kyllä kurjalta toi sun eilinen päivä, mutta josko se tämä päivä ois parempi :)

Mapemaukka: Meilläkin tuo kuulostaa aika ajoin tutulta. Siis että esim. sukat jää siihen kohtaan missä ne on riisuttu, esim. olohuoneen lattialle tai alkkarit makkarin lattialle...Välillä kiehuttaa kovastikin ja oon siitä miehelle välillä sanonutkin...Välillä se sen muistaa, mutta useimmiten ei.

Mullakin ois muuten tuola pakkases jätskiä- pitäsköhän lähteä tuhoamaan sitä tuohon takapihan terassille ku aurinkokin paistaa niin ihanasti :) Onneks meillä ei oo mitään juhlia nyt mihin pitäis raahautua, jes!

Aurinkoista päivää kaikille ja toivotaan että kuullaan kohta lisää kesänuppu-uutisia :)

Suvi 38+2

Vierailija
82/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideaparkissa käyty koko perheen voimin ja lahjakin löytyi huomisiin ristiäisiin.

Suvihelena: Kyllä minä melkoisen selvästi miehelle eilen töihin ilmoitin Skypellä, että apteekkiin pitäisi illalla päästä, ja kirjoitin asiani vielä monikossa: että "MENNÄÄN", mutta ilmeisesti tuo ei oikein tajunnut...ja kaiken lisäksi: hän tiesi miten kipeänä olin ja että olin tarvinnut täällä hoitoapuakin ja silti painelee nukkumaan, vaikka tietää, etten kykene kunnolla edes itsestäni huolehtimaan, saati tuosta 1,5v tirppanastamme...No onneksi tänään on uusi päivä ja mieli kirkkaampi meillä molemmilla. Vatsakin taas ummella...

Minunkin pitää alkaa laittamaan pöksyihin pikkuhousunsuojia, nytkin tuolla ideaparkin reissulla tuntui koko ajan että jotain valuu ja olihan nuo housut taas vaihtoa vaille valmiit kun kotiin pääsin. Valkkaria pukkaa ihan älyttömästi.

Lapset toivat molemmat kiitettävät torkkarit kotiin ja meikäläinen melkein väänsi itkut niitä papereita katsellessa. Olen kyllä sellainen itkupilli nyt, ettei tosikaan.

Nyt voisi olla aika hankkia aamukampa kun on "viimeinen" viikko meneillään...supisteleekin sillain lupaavasti, mutta pidän jalat ristissä. Huomisen jälkeen saa kyllä tulla :D

Onnea Ghialle pojan syntymän johdosta! ...ja kaikille muille vauvansa kanssa kotiutuneille myös isot virtuaalihalaukset!

Kanelisokeri 39+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset ovat muuttuneet kipeämmiksi, mutta säännöllisyys aina välillä häviää. Tosin esikoista tekiessä oli ihan sama juttu. Sairaalassakin olin tosi kipeä, mutta silti supistuksia tuli yli 10 minuutin välein. Piti vauhdittaa niitä oksitosiinitipalla. Eli en mie tälläkään kertaa odottele, että supistuksia tulisi parin minuutin välein, vaan menen sitten kun kivut tuntuu olevan tosi pahoja. Nyt näyttäis siltä, että kyllä mie tän päivän aikana sinne kampean. Soitin jo esikoiselle hoitajan, hän on huomiseen iltaan asti meillä. Että toivottavasti siihen mennessä syntyis, niin ei tarvitisisi miettä maanantaille hoitajaa.

Onneks sain tuossa pienen hetken torkahdettua. Eihän sitä muuten jaksa synnyttää jos ei saa edes vähän nukahtaa. Näillä unilla painan kyllä iltaan asti ihan huoletta.

Tytteli-83

Vierailija
84/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se nuppu varmaan huomiseen mennessä tulla tupsahtaa!

* kade olen, pakko myöntää....vaikka supistelee nyt minuakin, vaan ei tarpeeksi... :)

Kanelisokeri

Vierailija
85/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan ehtinyt toukokuussa kirjoittelemaan ja viime viikkoina en edes lukemaan kuulumisianne. Ajattelin kuitenkin tulla raportoimaan tyttömme yllättävästä tulosta :)

Toivoin kyllä, että vauva syntyisi ajoissa, mutta ei nyt sentään näin aikaisin...viikkoja oli tytön syntyessä 35+2. 19.5. illalla kun laitoin vanhempaa tyttöä nukkumaan, tunsin pöksyjen kastuvan. Olin ihan ihmeissään, että pissiäkös tämä on vai lapsivettä - ei kai vielä. Suoli tyhjeni samantien, pissalla juoksin myös vähän väliä. Siinä sitten ihmettelin tunnin verran, alkoi supistuksiakin tulla, vaikkakaan ei vielä kivuliaita. Sitten soittelin jo omalle kätilöllemme ja lapsenhoitajalle, että saattapi olla menoa tänään. Kello oli silloin puoli kaksitoista. Yhdeltä sitten starttasimme sairaalaan, supistukset tiheni ja koveni sellaisella vauhdilla, etten oikein ehtinyt tajutakaan. Hyvä kun huomasin kuitenkin sairaalaan lähteä... kassi oli tietenkin vielä pakkaamatta, ladoin sinne tavaroita välillä kontalleen lattialla ähkien. Sairaalaan mennessä haettiin vielä kätilö kyytiin, lapsi syntyi kello 01.46 (syntymäpäivä siis 20.05.). Ehkä puoli tuntia ehdittiin olla sairaalassa ;) Olinkin ajatellut "luonnonmukaista" synnytystä, ja sen sain, kun ei siinä olisi mitään kivunlievitystä ehtinyt ajatellakaan. Kätilö kuunteli lapsen sydämenääniä vatsan päältä, mutta avautuneisuutta ei onneksi käynyt edes kokeilemaan. Synnytin kontillaan sängyllä pallon päälle tukeutuen, minusta se oli ehdottomasti paras asento kipujen kestämiseen. Sillä kyllä se nopea toiminta tuntui, mietin jo kovasti miten kestän, kunnes älysin, että lapsi syntyy ihan saman tien. Sitten osasin keskittyä jo hengittämiseen ja itse hommaan. Pitkään meni ihan panikoidessa, että ai synnytys, nytkö se jo syntyy, eihän sen vielä pitänyt...

Synnytys sujui siis kuitenkin hyvin, ei tullut edes repeytymiä. Ehkä osittain kiitos lapsen pienelle koolle: 2780g ja 48 cm. Napanuora oli kuulemma ollut kaulan ympärillä, mutta löyhästi. Tyttö oli lastenosastolla tiputuksessa kaksi päivää, mutta tuotiin aina rinnalle välillä. Suurempia ongelmia ei kuitenkaan tuosta aikaisin syntymisestä ollut, onneksi. Yhteensä oltiin sairaalassa 8 päivää, koska esikoisen tavoin tälläkin tytöllä oli keltaisuutta ja oli valohoidossa muutaman päivän. Isomman lapsen kannaltakin synnytys meni tosi mukavasti: nukkui koko sen ajan, kun mies oli sairaalassa. Aamulla sitten heräsi ihmettelemään, missä äiti on. Siitä tietty oli harmissaan, kun ei ekoina päivinä päässyt vauvaa katsomaan, vaikka sairaalassa kävikin päivittäin.

Nyt ollaan nautiskeltu kotona olosta pari päivää ja ihanalta tuntuu! On jo tärkeimmät vauvanvaatteistakin löytynyt varastoista ja maidon ylitarjonta alkaa tasaantua. Siinä olikin kyllä kestämistä: oli kaikki konstit kaalinlehdistä ja viinahauteista alkaen käytössä, ja silti oli pari yötä yhtä tuskaa ja maitolammikossa nukkumista. Piti hankkia ne D-kupin rintsikatkin, vaikka ei niille varmaan pitkää käyttöikää voi povata ;)

Mulla ei ollut (juuri) mitään ennakoivia suppareita, ihan niin kuin ei esikoisestakaan. Edellisenä viikonloppuna oli kyllä tunne, että vauva on tullut alaspäin ja pe-la välisenä yönä heräsin muutamaan supistukseen. Silloin ajattelin, että pitää varmaan ruveta ottamaan rauhallisemmin, olin juuri istuttanut marjapensaita maalla ja ajanut ruohoa. En osannut pelätä nopeaa synnytystä, mutta seuraavan kohdalla kyllä osaan - jos sellainen vielä tulee ;) Meillä oli suunnitteilla vielä Suomen reissukin viime viikonlopuksi - siskoni häihin. Hyvä ettei tyttö sentään reissun päälle ajoittanut tuota syntymäänsä!

Tässäpä pikaisesti tärkeimmät fiilikset! Palailen kunhan ehdin... Mies on nyt pari viikkoa isyyslomalla, sitten pitäisi pärjätä kolmestaan noiden kahden typykän kanssa. Kesällä olen varmaan aika vähän koneella, mutta syksymmällä ehkä sitten enemmänkin treffataan siellä vauva-puolella. Onnea muillekin kesänuppunsa jo saaneille ja kaikille muille lykkyä omiin koitoksiinne!

Taika

Vierailija
86/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut Taika74 ja Ghia eli nyyttinsä jo lunastaneille. Toiset näköjään synnyttää 35+ viikoilla ja toiset sitten 40+ on siinä aika monen viikon ero. Hyvän painonen ja kokonen kuitenkin toi Taikan tyttö.

Mustikka1981: kyselit tumpuista, itsekin kiersin seppälän, lindexin, kappahlin muttei löytynyt. Olisi pitänyt kävellä suoraan lastenvaate liikkeeseen (JASPER junior) yksi sellainen on läheisessä kauppakeskuksessa ja sieltä löytyi valkoset puuvillatumput 2,95e, ajattelin että jos ei löydy niin käytän sukkia.

Tytteli kuulostaa hyvältä sun oireet, Suppareita lähettelen sulle!! Itsellä kun ei niitä kipeitä edelleenkään ja huomena LA =( Eli kesäkuuta meijän nuppu ainakin odottelee ennen kuin syntyy. Eilen illalla makkari jumppaa ja aamulla bongasin jotain ihan limatulpan näköstä mutta siis tooooosi vähän, eli jos kanelisokerillakin (jos oikein muistin, vai kuka se oli) on ollut sitä jo viikkoja niin eipä toi paljon lohduta.

Menkkojen perusteella LA vasta 10.6 mutta sikiön koon ym. huomena eli tiedä miten luotettavia noikin sitten on...

MIehistä ja niiden käytöksestä on täällä purettu tuntojaan. Puhuminen ja vieläpä suoraan puhuminen on kaiken a ja o. Suosittelen kirjaa Miehet ovat Marsista Naiset Venuksesta paljon hyviä paikkaansa pitäviä vinkkejä kuinka erilaisia me naiset ja miehet olemme.

Veli kävi kylässä toi lainaan turvakaukalon, niillä 3lasta ja kaikki menneet yli. Onhan se mukava kun on "hengessä eläjiä" mutta oishan sitä kiva jos ois jo uutisia, huoh!

Mä kans yhdyn tohon että meinaan ottaa omat shampoot ym. mukaan, mun hiuksia ei ihan milla tahansa tökötillä kyllä selviksi saada. Itselle olen varannut luumuja ja lakuja (tosin yks lakupussi meni jo, ettei liian aikasin kannata ostaa) ja sit muutaman pillimehun jos vesi alkaa tökkii tai haluaa jotai makeeta. Mies meinas tehdä itselleenvoileipiä jos muistaa/ehtii/kykenee.. =) plus ottaa hedelmiä. Muuttuu meinaan aika kärttysäks jos on nälkänen.

Kaunista säätä täällä etelässäkin, taidetaan lähteä pyörillä läheiselle järvelle kävelemään ympäri, josko aiheuttas suppareita. Eilen naapurin mummeli pihassa kauhisteli että vieläkö uskallat pyöräillä ajaa? (39+5) mä vaan että joooo ei tunnu missään, varovasti menen en mitään kauheeta vauhtia. Rupee toi kävely oleen tylsää kun päivittäin sitä harrastaa eli pientä vaihtelua.

-Zurite 39+6

Onneks meilläkään ei ole mitään juhlia, ei ois mitään päälle laitettavaakaan, veljen häät on 5.7 että luulis siihen mennessä tämä syntyvän...

Vierailija
87/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taas aikaiseksi pariin päivään kirjoitella mitään, mutta lukenut olen ahkerasti.

Onnea vauvan jo saaneille ja niitä hakemaan lähtijöille : ) Kateellinen myös täällä...

Musta tuntuu, että aiemmin oli enemmän tuntemuksia, että vauva vois syntyäkkin. Mutta nyt ovat kovat liitoskivutkin lähes hävinneet, eikä edes juuri supistele. Yhteen väliin tuli niitä kipeitä vihlaisuja kuin olisi sukkapuikolla tökitty, mutta ei ole enää niitäkään. Voiskohan olla merkki, että vauva ois painunut syvemmälle lantioon ja ehkä kiinnittynyt, siis toi liitoskipujen väheneminen? Välillä kuitenkin tuntuu enemmän sellaista paineen tunnetta lantiossa... Vai onko vaan toiveajettelua vai pitäisköhän alkaa jo huolestuun? Ihmettelen vaan kovasti... Käytiin äsken kaupungilla kävelemässä ja yleensä sen jälkeen olen ollut niin kipeä, että hyvä että sohvalta jotenkin pääsen ylös ja kävely on ankkamaista, mutta nyt ei juurikaan mitään.

Aamusta piti parin tunnin ajan seurailla vauvan liikkeitä, kun tuntui että olivat niin vähäisiä. Mutta loppujen lopuksi alkoi kova rummutus ja on jatkunut aina vähän väliä.

Ja kaiken lisäksi vielä tuo edelleen jatkuva lapsiveden tulon seuranta... Tuun varmaan hulluksi ennen kuin vauva syntyy : (

Pakko yrittää lähteä nyt vähän nauttimaan lämpimästä ilmasta!

Tuikku 38+5

Vierailija
88/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla näitä vauvauutisia! Antaa rohkaisua, että se omakin vuoro sieltä varmaan piankin tulee!

Ompa todella lämmin päivä! Mulla on ollut jotenkin rauhallisen mukava lauantia. Aamulla kävin koululla kevätjuhlassa, ja sitten kodin kautta ja ostamaan keäkukkia. Istutin kukat ja söin lounaaksi salaattia terassilla hyvän kirjan kera. Nukuin jopa puolentoista tunnin päikkärit, ja kävin kävelyllä. Nyt taidan hipasta suihkuun ja lähteä pikkuhiljaa kaupungille tapaamaan työkavereita. En muista milloin olisi ollut näin paljon aikaa ihan itselle!!! Nyt tuntuu, että pysyköön vaan vielä tuolla masussa, jos tästä oppisikin nauttimaan! VAikka pian rumba taas alkaa, kun perhe tulee kotiin ja mies lähtee työreissulle.

Selma

Vierailija
89/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui, lisää nuppuja ilmaantunut! kumpa pääsis pian itekkin..

Veli perheineen pistäytyi tuossa. Kyselivät vointia ja katselivat valtavaa mahaani :) Ihana ilma tosiaan, juotiin kaffeet puutarhamajassa ja lapset leikki pihalla. Veljen poika on Lukaa 10kk nuorempi tapaus, suloinen hymypoika.

Tänään olenkin touhunnut ulkona, siistin vaahterasta kuolleet oksat pois ja siirsin pupun sisältä ulkohäkkiin. Siellä se saakin kesän napostella tuoretta heinää. Nyt sit tuntuu lantiossa ja häpyliitoksessa, että on touhuttu :/ Vielä saunaan niin kumma jos ei tapahdu edistystä kohdunsuulla!

Vielä olis vanhan pupunhäkin pesu...ikävää kyykkiä mutta jospa siihen vielä energia riittäis. Sit passaa tää touhuaminen.

Rouva 39+4, edelleen..

Vierailija
90/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taisi vähän tulla sitä limatulppaa aamusta. Mutta ei paljoa eikä pitkään. No, olossa on selvästi tapahtunut jonkilainen muutos. Ei närästä niin paljon eli luulisin että vauva on laskeutunut sitten alemmas. Supistukset ovat semmoisia jämäkämpiä. Eivät välttämättä kipeitä mutta paineen tunne tuonne alakertaan tulee joka kerta.

Maha maksuu ja eilen suihkussa ollessa siihen naksahduksen kohtaan vihlaisi mukavasti. Sukkapuikkoja on myös alkanut tuntua sillä paikkeilla, missä se äitipolin lääkäri sanoi kohdunsuun olevan sormelle auki.. ;)

Vauva myllää ihan mahdottomasti kohdussa. On raasulla ahdasta varmasti. Mies sanoi jo että on alkanut asennoitumaan siihen, että kesäloma alkaa ennen laskettua aikaa.

No, sitä odotellessa.. :)

- Pirkko ja punkero rv 36+2

Vierailija
91/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kesä kyllä tulee, onneksi - mitä kuumempaa ja aurinkoisempaa niin sen parempaa. Terveisin ikuinen vilukissa, päiväntasaajalla asumisesta haaveileva ;-))

Vaan tän Urpolaisen kanssa ei sitten tulekaan yhtään mitään.

Mies palasi reissusta aamuyöllä ja olin niiiiiin onnellinen ettei nyt viikolla vielä synnytys alkanut. Sitten tietty heti perään elättelin toiveita että josko olisi nyt lauantaina sopinut ulos putkahtaa, huomenillan jälkeen kun taas seuraavaan viikonloppuun saakka olen lasten kanssa yksin täällä. Vaan eipä tuo synny, ei. Ihan toivoton olo taas, nyt sitten saa päivätolkulla rukoilla että älä synny, älä synny.... Unen näköä, maanantaina se kuitenkin päättää ulos tulla, kuinkas muuten...

Mutta nyt lohtujätskiä kaapista kaivamaan, mässätään surkeuden keskellä sitten ihan urakalla...

Mukavaa viikonloppua kaikille, suppareita niitä tarvitseville ja vastaavasti niitä ei-toivoville rauhallisia päiviä.

Nappula 39+4

Vierailija
92/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Taika ja Ghia taisi kertoa vauvauutisia, samoin Niinaa en ole tainnut muistaa onnitella vielä. Olikohan muitakin?

Kovasti onnea nyyteistänne :-)

Nappula

Vierailija
93/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea oikein kovasti Ghia ja Taika!! :)

Ihanaa, lisää kesänuppuja syntynyt..

Onko Tytteli seuraava? Taitaa Tytteli olla sairaalassa nyt...

Me ollaan oltu koko päivä mökillä.Ihana päivä on ollut kyllä, sää suosii.. Mutta itse ei kärsi vaan liian kauaa olla auringossa, on vaan liian tukala olo sitten. Mutta nautin silti..

On tää oikeesti jännää.. 36-38 viikoilla tosissaan tuntu että jotain saattaa pian tapahtua, vaan ei enää. Nyt tuntuu että tuo vauva jää asumaan mun masuun :DD

Ei sillä oo mikään kiire tälle puolelle. Tänäänkään ei mitään oireita mistään synnytyksestä. Ei oo supistellut ei. Tukala on ollut olo ja raskasta on liikkuminen ja väsy valtaisaa mutta siinä se. :o

No huomenna on kesäkuu ja voi sanoa varmuudella että kesäkuussa tää kuiteskin syntyy ;)

Nukuin mä ihanat 1h päikkärit mökillä tänään. Heräsin siihen kun itikka imi mun toisen silmän luomee! No jee! Nyt mun luomi on ihan turvoksissa sitten.. :o

Löys sekin paikan..

Nyt iltapalaa..

a_j + pötkis taas 39+2

Vierailija
94/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jo kesävauvan saaneille!

Olisi mukava liittyä jo teidän joukkoonne..vaan eipä taida olla toiveita aikaisempien raskauksien perusteella kuin juhannuksen tienoilla, joskus viikolla 41+jotain..no kuukauden sisään kumminkin; ihanaa!

Keskiviikkoisin on neuvolapäivä eikä sieltä mitään uutta, kaikki ok, vauva oli hoitajan mielestä nyt ylempänä kuin viimeksi mutta saattaa näin uudelleensynnyttäjällä kuulemma tehdä tuommoista sahausliikettä että välillä on tosi alhaalla ja sitten taas ylempänä.

Onpa ihanaa että tänään oli viimeiset kevät/valmistujaisjuhlat! Niitä kun riitti keskiviikosta tähän päivään joka illalle. Huh kun oli rankkaa istua kuumissa juhlasaleissa tuntikaupalla. Kärsimystä! Ja vauvakin sitten musiikkia ja muuta mekkalaa enemmän kuullessaan päätti oikein ruuvailla päätään tuolla alapäässä, tuli varmaan voihkittua ääneenkin kun sattui niin kovaa. Varsinaisia supistuksia ei täällä tule kuin muutamia satunnaisia pitkin päivää/yötä.

Eilen sitten kuulin että vanhin kummilapseni pääsee ripille laskettuna päivänäni eli 15.6. kirkossa istumista olisi sitten tiedossa 2 tuntia + automatkat 3 tuntia jossei vauva ole vielä syntynyt ja vointi muuten siedettävä..mutta väkisin en matkaan kyllä lähde, kaipa sen kaikki ymmärtävät.

varmaan noista sinnittelyistä juhlissa johtui sitten että päätä särki keskiviikkoillasta perjantaihin ja tänäkin aamuna vielä vähän. Perjantaina tehtiin neuvolassa ylimääräinen pissa ja verenpainetarkistus; niiltä osin kaikki oli kunnossa ettei ollut sitten merkki raskausmyrkytyksestä. Ei muuta kuin panadoliia ja lepoa.

Ihanaa kun on kesäiset säät :) niistä jaksan tän masunkin kanssa nauttia kotipihalla; välillä vaan varjoon tai suihkuun ja paljonpaljon vettä kitaan.

Aurinkoisia päiviä kaikille ja tsemppiä kaikille sairaalaa kohden suuntaaville :)

Minttu+Pallero 37+5

Vierailija
95/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa Tytteli olla sairaalassa, kun ei päivän jälkeen ole tullut viestejä:)

Lapset ja mies lähtivät aamulla yöksi mökille. Itse kävin kiertelee kaupoissa ja kavereiden kanssa syömässä ja terassillakin. Oli kivaa nyt ei sit vähään aikaan taida päästäkkään. Jalat on kyllä kävelystä aivan mielettömän turvoksissa.

Ohkasista tumpuista. Itse ostin prismasta (2,90) ja HM:sta (1,90). Aikaisemmin ei semmoisia ole ollutkaan, kun ei ole ollut kesävauvoja. Ajattelin et ne vois olla ihan hyvät jos on vähän viileämpää.

Mulla lähti kunnon klimppi limatulppaa 2vko ja 2pvä sitten. Synnyttämään lähtemisestä ei tietoakaan? Viime viikolla oli tosi runsasta valkovuotoa, mutta nytten ei moneen päivään ole ollut mitään vuotoja? No, korkeintaa 5 viikkoa niin vauva on syntynyt:D

ilonella 37+2

Vierailija
96/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yhdeskoos edelleen ja vielä varmaan pitkään.... minulla on muuton jälkeen tämä tietokone niin hankalasti kun ei pääse ostumaan, niin en roiku täällä netissä niin kuin ennen ; )

Tänään kävin kaverin kanssa Ikeassa ja Jumbossa. PALJON tuli hankintoja - ihan jopa listalla olleitakin : P Jalkat on turvoksissa ja vauva myllää vatsassa, kun on autossa istumisesta ollut myttyrällä...

Olo on ihan hyvä, ainoa että vatsa on kyllä aika pallo ja alhaalla tuossa jalkojen välissä - etenkin vessanpöntöllä istuminen on hankalaa...

ONNEA kaikille vauvansa saaneille : ) Huomenna sitten jo ihan oikeasti KESÄKUISIA tulossa : )

art 39+5

Vierailija
97/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tunnin verran supistanut sillain eri tavalla, alkaa selästä jomotuksena, paineentunteena ja siirtyy napakasti alavatsalle, tuntuu tujakalle...En ole kellottanut, mutta on sellainen mutu-tunne, että 10 minuuttia taitaa olla väliä. Taisi se päivällä kävelty Ideapark maraton vaikuttaa...Jään mielenkiinnolla odottamaan, lopahtavatko nämä vielä yötä vasten vai mitä tapahtuu... :D - Jänskättää!

Art: Sinua jo kaipailinkin linjoille, eräpäivä häämöttää :D

Tytteli taisi lähteä paketin noutoon kun ei ole enää kuulunut mitään...?

Kanelisokeri 39+1

Vierailija
98/122 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun kommentteja edes pariin asiaan joita vielä muistan että piti kommentoida...

Pienistä tumpuista: Name It -merkillä näkyy olevan pakkaus jossa 3 puuvillaiset kesään sopivat tumput, hintaa sillä oli jotain 3-4 Euroa eli ei paha. Itse sain kaverilta sen vauvan vanhoja ison kasan. Ja tosiaan pienet sukatkin käyvät! Mutta on ne pikkuruiset sormet niin ohuet ja suomen kesäillat niin viileät, että hyvä on tumput olla. Mä ostin yhdet ohuet villaisetkin, merkkiä Kivat. Ruskovillan silkkimyssy on muuten aivan ehdoton sekä kesä- että talvivaaveille, se on kuumalla vilpoisa ja viileällä lämmin, ja olemukseltaan semmoinen ohkainen ja pehmeä ja ei paina mistään. Hinta on tosin...

Sairaalaan mukaan otettavista: Ainakin täällä Keski-Suomen keskussairaalassa ei ole verkkopöksyjä vaan semmoisia ihastuttavia maksikokoisia puuvillahousuja. Minusta on ollut ihan mukavaa niitä pitää kun ei tarvii pyykkäillä omia pöksyjä ja niihin sitten tosiaan hyvin mahtuu ja pysyykin se ensi alkuun tarvittava kohtuullisen järkyttävän kokoinen vaippa. Sen sijaan meilläpäin sukat ovat niin järkyttäviä, sellaisia tekokuituisia, hiostavia putkiloita jotka eivät pysy jalassa, että tokalla kerralla ostin paketin jotain halppis-tennissukkia sillä mentaliteetilla että heitän ne roskiin kertakäytön jälkeen (ei VIITSI kantaa sairaalasta likapyykkiä kotiin...) mieluummin kuin haudon varpaitani sairaalan sukissa.

Muuten hyvä on olla omat sampoot ja naamarasvat ja huulirasvaa, sekä joku hiuskiinnepullo ja tukkalaitos jos nyt haluaa näyttää edes vähän ihmiseltä. Sairaalan sampoot saa tukan hapsottamaan eikä tunne itseään ihmiseksi ollenkaan, joten suosittelen omien mukaan ottoa. Liivinsuojia kertakäyttöisiä mukaan reilu satsi, ja mulla on aina ollut joku ripsi- ja kulmaväri koska en vaan tunne itseäni ihmiseksi ilman niitä. Juu ja deodorantti, hammasharja ja tahna.

Kanelisokeri, onpa sulla ollut vastoinkäymisiä, toivottavasti voit jo paremmin! Teidän kommunikaatio-ongelmat kuulostavat kyllä ihan justiinsa noilta mars ja venus-jutuilta, miehet ei vaan aina ymmärrä ja joskus tuntuu että ne ei uskalla yrittää ymmärtää jos vaimon viestintä menee liian hankalan oloiseksi. Ja väsymys tosiaan vaikuttaa miehiin hassusti, niistä tulee mahdottomia, sen sijaan me naiset olemme tyynen rauhallisia väsyneinä. Silloin kun molemmat on väsy niin riitojen taso ainakin meillä on jossain Kiinassa asti.

Nappulalle lähetän kaikki omat supistusenergiani jota tänään olen kerännyt puutarhatöissä, siivoamalla ja saunomalla: *kas tässä, ota, itse tarvitsen vasta ensi viikonloppuna* Oletko sä miettinyt mitä aiot tehdä jos synnytys alkaa ensi viikolla ja alkaa edetä tosi vauhdilla? Voisiko joku: äiti, anoppi, täti, kumminkaima tms. millään rientää tarvittaessa apuun? Mua vähän hirvittää sun tilanne edelleen.

Omaa napaa: Tänään tosiaan siivottiin miehen kanssa koko talo, tehtiin oikea suursiivous eli normaali ylläpitosiivouksen päälle kaikkea spesifimpää myös. Nyt paikat kiiltää, täytyy yrittää pitää tämä täällä asuva hunnilauma kurissa... Pinnasängyn kasasimme, huomenna laitan siihen lakanat ja peitot. Organisoinnin yhteydessä löytyi yksi kassillinen vauvanvaatteita lisää ja siellä oli juuri semmoista mitä olin ajatellut että ehkä voisi vielä tarvita: 50cm vaatetta sekä 56-62 cm collegepukua, fleeceä jne. lämpimämpää vaatetta.

Istutimme kukkia, ja kylvin mun pienelle kotikasvimaalle salaattia, rucolaa, yrttiruukkuja ja kehäkukkia. (Mullahan on mökillä se megalomaanisen iso kasvimaa mutta kotonakin täytyy olla salaatit omasta takaa, ja vaikka muutto kesällä niin silti en osannut olla kylvämättä.) Päivällisellä kävimme Rossossa kun jostain löytyi tänään viimeistä päivää voimassa oleva 20% alennuskuponki. Nami hyvää pizzaa. Illalla vielä sauna.

Vauveli on ollut todella hiljaksiin tänään, en oikein muista yhden yhtäkään liikettä tunteneeni, jos huomenna on yhtä hiljaista niin pitänee tehdä liikelaskentaa vähän. Luulenpa vain että se on vetänyt kokopäivän päikkärit. Ahdastakin on enää venytellä. Alapäätä vihloo mutta niin on kyllä vihlonut jo viikkoja.

Vauvan kaipuu iski, ymmärsin yhtäkkiä että kun vauva syntyisi niin elämä olisi jotenkin helpompaa, normaalimpaa. Kaikki on vähän niin hankalaa nyt, ja moni kiva tekeminen on telakalla:: mökkeily, pyöräily, reipas kävely... Ja onhan se kiva että hänet saa vihdoin kohdata pian. Nähdä ensi katseet, kuulla ensi itkut, tuoksutella ihanaa vauvan tuoksua ja pitää sylissä pikkuista poski poskea vasten. Katsella pientä nenää ja iholla olevia pieniä hassuja "kuplia" , pikkuruisia sormia ja varpaita, vääriä sääriä... Kuunnella nukkuvan vauvelin tuhinaa ja olla onnellinen kaikista ihanista kolmesta lapsesta joita on saanut.

Maarmeladi 38+6

Vierailija
99/122 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille, omaa vielä odotellessa =)

Tytteli on tosiaan lähtenyt sitten nyytin hakuun.

Tänne ei mitään kummempia, vointi ollut ihan ok. Tänä aamuna jonkin verran supistelua, suoli tyhjeni ja kirkasta limaa tulee tuutin täydeltä alapäästä..mut tokkopa vielä synnytän =) Huomenna taas polikäynti edessä ja jännään et joko sovimme lääkärin ka käynnistyspäivästä vai käynkö vielä yhden kerran polilla ton huomisen käynnin jälkeen ja sitten vasta....no huomennahan se selviää.

Mulle kyl sopis vaikka tää pikkuinen syntyis 13.6 koska silloin vietämme mieheni kanssa 10v hääpäivää! =) Olisi ihanin häälahja minkä voisi saada =)

Tänään olisi tarkoitus käydä soppailemassa kesäkukkia tuohon pihalle, saisi jotai väriä kun nurmikkoki on vielä paikkapaikon ruskehtavaa..

Hyviä vointeja kaikille!

Kauris ja pulla rv37+2

Vierailija
100/122 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli silmään, kun luin Marmeladin vauvakaipuuta :) Kyllä ne nyytit saisi jo tulla moikkaamaan meitä.

Tumpuista: kävin juuri hakemassa sellaiset ohuet valkoiset H&M:stä. Ostin sukkiakin, vaikka en tiedä, tuleeko niitä käytettyä, kun on kuitenkin potkareita. Katsellaan. Kauheasti teki mieli ostella lisää vaatteita, mutta nyt olen rajoittanut, koska kohta näkee, minkäkokoinen kaveri sieltä oikein on tulossa ja kumpaa sukupuolta edustaa, voi sitten vihdoin lopettaa niiden beigen ja vihreiden vaatteiden oston.

Tytteli saattaa tosiaan olla laitoksella, eikä Kanelisokerillakaan hommat kuulosta ollenkaan pahalta :) Tsemppiä!

Täällä ei mitään erikoista tuolla rintamalla, maha vaan kasvaa kokoa, mutta ei laskeudu, harjoitussupistelee runsaasti, pari kipeääkin heittää välillä, mutta ei muuta. Jokojoko-puheluita on alkanut tulla jo viime viikolla. Kun mies lähtee salille, kyselee, tuntuuko siltä, että alkaisi syntyä, uskaltaako hän lähteä. No jaaaaaa, enpä tiedä, tuntuuko. On tämä kyllä nykyihmisen elämässä omituinen fiilis, kun ei vaan tiedä, eikä voi ennustaa, milloin tämä homma lähtee käyntiin. Meikäläisen suunnitelmallisuus- ja organisointiluonteelle vähän ottaa tämä tietämättömyys.

Eilen touhuttiin aika paljon ja sukkapuikkoja tuntui alamahassa tosi paljon. Jotain siellä varmaan tapahtuu.

Poltsi 38 tasan