Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on kankeata meno meikäläisellä. Ei auta jäädä sohvanpohjalle, mikäli mielii sieltä ylös. Liitoskivut on jotain aivan tajutonta, eivätkä nuo kipeät käsivarret ja alaselkä anna juurikaan helpotusta tähän olotilaan.

Nyt voisin kommentoida jo täällä olevia juttujakin, kun on taas niin mukavia aiheita. Pyykkivuori tuossa odottaa kaappiin laittamistaan, mutta se on sentään jo siirtynyt olohuoneen puolelle...pientä edistystä siis havaittavissa, mutta ensin kyllä kirjoitan :D

Ehkäisystä: Sitä sterilisaatiota meillä suunnitellaan, näillä näkymin miehelle :) Olen jo yrittänyt hienovaraisesti maanitella lääkärin pakeille, muttei tuolla näyttäisi olevan kiirettä...no sittenhän huomaa mitä homma on kun pitää alkaa kumien kanssa sähläämään... ;-)

Mitkään hormonit (tulen pillereistä aivan pitelemättömäksi raivopääksi) eivät minulle sovi, paitsi poikkeuksena hormonikierukka, josta pidin hyvin paljon. Runsaat kuukautiset loppuivat kokonaan ja olo oli muutenkin todella vaivaton sen kanssa. Mielikin tosi tasainen. Tosin se taisi olla viimeiset ajat huonosti paikoillaan kun kärsin aivan tajuttomista selkäkivuista, jotka loppuivat kuin seinään sinä päivänä jona kierukka poistettiin. Oikein nolotti kun olin juossut reumalääkärillä asti selkäsärkyni vuoksi. Vaikka onhan minulla selässä vikaa jo ennestäänkin, vaikkei reumaa ole löydettykään. Onpahan nyt poissuljettu sekin.

M-pirkko: Minäkin olen ylipainoinen odottaja, enkä todellakaan ala kuuntelemaan mitään syytöksiä lääkärin suusta. Sitä paitsi monella hoikallakin valskaa loppuraskaudesta sokerit läpi munuaisten...kyse on kuitenkin vain suuremmasta riskistä ylipainoisella, eikä mistään itsestäänselvyydestä. On epäammattimaista tehdä painosta turhan tarkka asia, kun ei sillä saa muuta aikaan kuin pahoittaa toisen mielen ja saa aikaan entistä suuremmat syömishäiriöt. Itselläni ei ole ollut sokeriongelmia tässä raskaudessa lainkaan (eilen Taysissa vähän naureskeltiin noille kahdelle rasituskäynnille, yksikin olisi kuulemma riittänyt)...ja minun painoindeksini oli raskauden alussa 30.

Kyselijöistä: Ihme ja kumma kukaan (no joo, oma äiti ja anoppi tietty hiostavat) ei ole vielä alkanut hiostamaan, vaikka laskettuun aikaan on enää viikko aikaa...odotan milloin puhelin alkaa piipittelemään kysyviä tekstareita...jos joku kyselee, sanon, että ilmoitellaan sitten kun on jotain ilmoitettavaa. Ja lasketun päivän mennessä ohi, jätän vastaamatta puheluihin ja tekstareihin aivan kokonaan. Muutenkin meillä on ollut tapana ilmoittaa syntymästä sukulaisille vasta sitten kun olen kotiutunut, sillä haluan olla synnytyksen jälkeiset hetket yksin omassa rauhassa perheen parissa. Sairaalaan ei tarvi muiden tulla kuin perheenjäsenten.

Yhdyn täysin Nappulan ja GeddyLeen teksteihin tuosta reissuun lähdöstä: Täällä myös yksi, joka pakkaa kaiken valmiiksi ollen sitten itse viimeinen ja muut ihmettelevät, mikä kestää...? Mies yleensä huolehtii kameran, itsensä ja navigaattorilaitteen autoon, lapset pakkaavat omat pelinsä ja tarpeensa, mutta meikäläinen hoitelee tuon nuorimmaisen vermeet, vaipat yms. + sitten pakkaa kylmälaukun, huolehtii perushygieniavälineiden mukanaolon kaikille jne...eli periaatteessa kaikki tärkeä on minun harteillani ja minuahan on sitten helppo syyttää jos jotain puuttuu kuormasta.

Jaahas, nyt kyllä pitää lopetella ja alkaa ihmettelemään noita pyykkejä kaappeihin...voi kun tulisi lähtö synnärille ennen sitä maanantain synnytystapa-arviota!

Mariattaren tie vei sitten jo synnärille! Kivaa, lisää nuppuja tulossa :)

Kanelisokeri 38+6 (edelleen)

Vierailija
22/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kuulemma sanoa että on todella runsaat ja kivuliaat kuukautiset ja SEN takia haluaa hormonikierukan, ei ehkäisyn vuoksi. Tällä toisella diagnoosilla kierukka maksaa apteekissa n 75e. Ehkäisyyn kirjoitettu kierukka maksaa sen 140e eli puoleen hintaan saa.

Näin evästi eräs ystäväni jolle lääkäri oli vihjannut asiasta.

Minä sain pojan päikkäreille ja itsekin nukuin 1,5h päikkärit. Ai että teki hyvää. Onhan tuo vähän väsy olo ja supistelee kun yrittää liikkua. Niin, minut komennettiin harrastamaan liikuntaa että verestä sokeri imeytyisi lihakseen eikä lilluisi verenkierrossa. Se vaan on hubaa hommaa tällä liitoskivulla ja alaselän kivulla.

Mies harrastaa maastopyöräilyä ja poika teitty seuraa heti perässä kaiken mitä Seppo tekee. Erästä polkua kaupan pihassa kokeili ja jäi pikkupyörällään ja apurenkailla siihen jumiin. Tuumasi vaan että "Kuule äiti, minä taidan tarvita maastopyörän" :D Mies oli sitten käyttänyt poikaa ajattamassa tuolla metsikössä lenkkipoluilla ja latupohjilla. Meillä on semmoinen "maastolenkki" nyt mitä kierretään. Minulla vaan on vaikeuksia pysyä pojan perässä kun menen semmoista pika-lukkilukea ja maasto on todella mäkistä. Eli tänään käytiin maastolenkki ja vietiin lähärille postilaatikkoon Kysin palautelomake (kjäh kjäh arvaattekos, suitsutinko?)

Mulle on sarvet kasvanu päähän siitä ilosta että voitte uskoa että teen kaikkeni että liikun IHAN niinkuin se lekuri suositteli. KAsvatan kyrvän otsaani jos olen seuraavalla kontrollikerralla vielä yhtenä kappaleena. On nimittäin samana päivänä kun poika aikanaan syntyi. Viimeisenä oljenkortena on se trampoliini. Jos liikkumisella ja tuossa puutarhassa mylläämisellä on mitään tekemistä synnytyksen alkuun saamisen kanssa niin hitto minä kaivan vaikka kaupungille ojaa tämän lopun aikaa.

Häntä kasvaa kohta kanssa ja sorkat kopisee..

- pirkko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on ollut hurja päivä eilen Kanelisokerilla, onneks selvisit säikähdyksellä! Koitahan nyt levätä : )

Ja sitten omalta kannalta vähän nolompi juttu... Olin tänään ostelemassa kesäkukkia. Viimeiseksi käväisin Prismassa ja siellä puutarhapihalla kyykin alimmaisena olevia kukkia, kunnes yhtäkkiä tunsin, että housut ovat kastuneet ja jotain valuu edelleen. Sitä tuli varmaan noin parin desin verran. Olipas vaan mukava tunne! Onneks oli mustat housut jalassa, joten toivottavasti ei näkynyt koko kansalle : ( Eikä mulla edes ollut sen kummemmin vessahätä, joten en usko että pissaa olisi ja ei mulla koskaan ole mitään sellaisia vaivoja ollut...

Mullahan oli jo alkuviikosta jotain outoa lurahtelua, joka neuvolan mukaan oli lapsivettä ja sairaalan mukaan valkovuotoa. Soittelin neuvolaan terkalle ja neuvoi pitämään sidettä. Ja jos jotain ylimääräistä tulee mennä käymään uudelleen synnärillä näytillä. Voi, että on stressaavaa tällainen alkaisi se synnytys kunnolla lapsiveden menolla tai supistuksilla niin ei tarvisi arpoa mitä on. No nyt taas odotellaan mitä tuleman pitää!

Meillä on kans aina lähdön hetkellä sama homma, että mies saa juuri hoidettua itsensä lähtökuntoon ja minä sitten huolehdin lapset ja viimeisenä itseni. Ja mies sitten ihmettelee mikä mulla oikein kestää. Onneks muillakin on samanlaista : )

Nyt pitää lähteä jatkamaan huushollin järjestelemistä ja istuttamaan niitä kukkia!

Tuikku rv 38+3

Vierailija
24/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on se laina-asia neuvoteltu. Ainoa tilanne, missä miun pitäis olla paikalla, on maanantai. Ja jos olen silloin synnärillä, niin aikaa saa kyllä siirrettyä. Nyt ei ole enää huolen häivää. Kaupantekotilaisuuteen valtuutan miehen jo valmiiksi, jos estyn menemästä.

Samalla kävin neuvolassa. Paino oli noussut 400g/vk, yhteensä 8,7kg. Verenpaineet hyvät, sf-mitta 33,5cm. Pissa puhdas. Eipä siellä siis mitään ihmeellistä. Vielähän sitä ens viikolle varattiin aika, toivottavasti ei enää tarvitsisi mennä.

Nyt taas kerkiää sitten keskittyä liikaa tähän synnytyksen odottamiseen. Ja silloin kun sitä odottaa, niin ei varmaan käynnisty. Onneks huomenna on palkkapäivä. Ollaan jo sovittu menevämme pitsalle ja sit meen yksin kauppaan. Ostan kaapit täyteen wc-paperia, vaippoja ym., jotta ei tartteis sitten pitkään aikaan sellaisia ostella. Pyykkitelinekin pitää hommata, entinen on jo monesta kohtaa noppusiteillä kiinni ettei sorru =).

Täällä ei edelleenkään mitään limatulppaa. Eipä tuo näytä teillä muillakaan paljoa ennustavan synnytystä... H-hetki voi olla vaikka jo ensi yönä, tai huomenna, ken tietää.

Tytteli-83 rv 39+3

Vierailija
25/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokerille jaksuhalit, toivotaan kuitenkin lepopäiviä ennen seuraavaa koitosta - synnytystä :) Kyllä kulki kylmät väreet juttuasi lukiessa!

Omassa olossa ei mitään uutta. Päivä meni hujauksessa. Tänään uskalsi jo todeta kesän tulleen tännekin :)

Vai että Mariiatar on jo sairaalassa asti, tsempit täältäkin!

Tämä nyt oli vain pikakirjoitus, muksuille lupasin jäätelöä ja toki itsellenikin :)

Piia kera potkupalloilijan 36+2

Vierailija
26/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tänään oli sitten neuvola. Kaikki periaatteessa hyvin. Hemppa noussut 112:sta 120. Painoa tullut lisää kilo. Verenpaineet 112/70 ja pissa puhdas. No sf-mitta teki sitten todelliset yllärit. Kaksi viikkoa sitten sf-mitta oli 33 cm ja nyt 40 cm. Mittajakin on sama. Hieman terkkakin ihmetteli tätä, mutta sen 40 cm se oli ja taas hypättiin kaikkien käyrien ulkopuolelle. Viime viikollahan kävin kokoarviossa ja siellä vauvan kooksi saatiin 3 kg. Onneksi mulla on se kokoarvio vielä viikolla 38... Nyt alkoi sitten viikottaiset neuvola käynnit.

Neuvolasta kävelin kotiin, tuolla on niin ihana ilma.

Yksi kaveri tuli vielä käymään kahvilla ja toinen on tulossa vielä tässä iltasella. Päivä on mennyt siis oikein rattoisasti.

Ensi viikolla on neuvolalääkäri ja jos kaikki näyttää siellä olevan ok. niin ajattelin lähteä vielä käymään Etelä-Pohjanmaalla anoppilassa ennen synnytystä. Jos vauva päättää reissussa syntyä, niin eivätköhän ne huoli minut Seinäjoelle synnyttämään.

Eipä tällä kertaa muuta

mapemaukka 35+5

Vierailija
27/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan tarkistaa mitä tänne kuuluu, josko ois joku pyöräyttänyt nuppusen. Mariatar: kuulostaa lupaavalta, kovat tsemitykset täältäkin!

Aivan mahtava ilma ollut, tehtiin taas pitkää kävelylenkkiä, istuin kyllä aina välillä kun penkin näin, mutta kuitenkin 2h meni, eikä yhtään supparia! Turvonneet jalat ja kädet kyllä sain tosta kävelystä.

Sisko soittelikin että mikä on olo, hänen lapset mummolassa yötä että nyt voisit synnyttää niin hän vois tulla tsemppaa. (Asuu 2h päässä, Treella) mutta eipä näytä herra vielä suvaita syntyvän... lemmenleikkejäkin siinä toivossa aamulla että josko jotain, mut ei.. En haluis että vauva kasvais ihan jättiläiseks näin ensisynnyttäjänä ettei ihan traumoja jäis. Kaveri tulossa huomena kylään. Vähän muuta ajateltavaa kuin oma napa.

Kovat helteet jos alkaa niin haluisin kyllä eroon kun nyt jo tuntuu että hiki lentää, täytyy muistaa juoda tarpeeks, kävin just jätskiautolla hakemassa ison paketin mehujäitä helpottamaan oloa =)

Zurite 39+4

Vierailija
28/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aamulla se synnytystapa-arvio. Mun paino oli siellä puntarin mukaan laskenut 300g 2 viikon aikana :) Kaikki muut oli OK, painoarvioksi nyt 2800g ja lääkäri arveli, että maksimissaan 500g olisi tulossa lasketun ajan loppuun mennessä lisää, eli täällä ei ainakaan isoa vauvaa tarvi pelätä. Ei kirjotellut korttiin mitään mittoja ylös, sen vaan itse seurasin ultrasta että mitat meni 36 viikon lukemilla suunnilleen kaikki mitkä huomasin. Lapsivesi ja virtaukset oikein hyviä, kehui että kaikki on ennemminkin oikein hyvin eikä "vain" normaalisti :) Kaikki mitat menivät käyrillä alarajan ja puolivälin puolivälissä :)

Kohdunsuu oli kiinteä, pehmeä ja kiinni vielä. Vauvan pää oli TOSI alhaalla mutta ei vielä kiinnittynyt. Kohdunsuun pituudeksi laitettiin 1,5cm. Onkohan tää normaalia ts. mitä meinannee? Ei se tunnustelu niin kipeää käynyt kuin mihin olin varautunut, mutta jälkeenpäin on kyllä ollut kipeä olo ja vihlaisuja tullut.

Jälkeenpäin kävin sitten "yksityisellä" tutustumisella synnärin puolelle ja perhehuoneita sieltä löytyis kaksi ja suihkut ja se allas olis tarjolla... Helpotti kyllä sitä jännittämistä kun nyt tietää mihin on menossa ja minkänäköisiä paikat on. Paikkoja esitellyt kätilö kysyi, onko mies tulossa mukaan, vähän hävetti sanoa ettei olla edes puhuttu asiasta... Se kun on se poikien asia ihan auki, mihin ne tuuppaa kiireessä jne... Sinne miehen exän siskolle on matkaa 40km ja exälle on matkaa 150 km ja exä ei tosiaan voi enempää pitää poikia kun on itse päivät pitkät töissä, joutuisivat olemaan päineen ilman vahtijaa. Ja siellä missä asuvat ei ole tuttuja eikä sukulaisia heillä lähimaillakaan. Pärjäishän ne toki varmaan sillälailla että ne vois jättää tänne kun lähtö tulee ja se exän sisko kävis ne täältä hakemassa. Se sisko on onneksi paljon yhteistyökykyisempi ja tasaisempi kuin miehen exä...

Tavallaan tää on mullekin vähän hankala tilanne, tuntee itsensä jotenkin vähäpätöiseksi kun mies on jo kaiken kokenut ja ollut mukana, sitten on vähän loukkaantunut olo jos se ei nyt olis lähdössä kun on entisen kanssa ollut kuitenkin mukana (miksei mun kanssa sitten, onko tää lapsi vähemmän arvokas??) ja kaikenlaisia tämmöisiä ajatuksia pyörii mielessä. Toisaalta sitä ei haluais missään nimessä ahdistella mukaan eikä kehtais millään edes tunnustaa että miten paljon sitä tukea olis vailla ettei vaikuta huonommalta kuin se kaikessa niin pätevä ja tomera ja reipas exä (jonka ylpeydenaihe on se miten kovista hommista hän itsekseen on selvinnyt ja kykenee selviämään). Ja kuitenkin hassua näitä murehtia itsekseen kun ei vielä edes miehen kanssa olla puhuttu mitään, voihan se olla ihan mielellään tulossa jne :)

Mahassa on muuten käynyt tänään aivan mahdoton rellestys. Tunnustelun aikanakin jalkaa tuli kyljestä läpi ja nytkin punnaa niin mahdottomasti. Pää myös tuntuu heiluvan alhaalla ees taas sivusuunnassa. Toisaalta toivoo että pääsis jo laitokselle ja toisaalta pelkää tulevaa. Kyllä nää asiat alkaa jo hyvinkin tuntua olevan KÄSILLÄ :D

Pesin just pinnasängyn pehmusteen ja sänky ois tarkoitus koota viikonloppuna viimeistään. Päätin jättää noita reilumman kokoisia vaatteita odottamaan pesua myöhemmäksi, jotka tulevat olemaan ihan varmasti liian isoja. Hoitopöytä pitäisi käydä siltä työkaverilta vielä hakemassa aikanaan. Voi että kun ärsyttää jo valmiiksi ne huomenna tulevat pojat, kun minä niitä joudun KUITENKIN vahtimaan vaikka olen ihan poikki noiden hevosten hoidosta...

Alcatraz 37+6

Vierailija
29/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaita!

Kanelisokeri: Hui sentään!!!! Onneksi ei käynyt pahemmin, ihan tuli kylmät väreet kun luin kirjoitustasi..

Mariatar: Tsemppiä synnytykseen! Tänään on hyvä päivä vauvan syntyä =) meidän kuopus on syntynyt tänään tosin 4v aiemmin ;)

Kylläpäs on päivä mennä hujahtanut! Aamulla kävin kuopuksen kanssa näin synttäripäivän kunniaksi 4v-neuvolassa ja hyvin suoriutui tehtävistään =)

Sitten kotia syömään ja kahvittamaan vieraita, osa vieraista tulee vasta lauantaina.

Voinnissa ei mitään uutta, eilen huomasin että masu on tipahtanut nyt jo todella alas..kuinkahan kauan vielä menee kun itse pääsee tositoimiin..

Tsemppiä kaikille ja voikaa hyvin!=)

Kauris ja pulla rv36+6

Vierailija
30/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas,

Nyt ihan äskeittäin alkoi melkoisen voimakas supistelu...tiuhaan...huh, onkohan tämä menoa vai harjoittelua ja olikohan eilisellä ilmalennolla nyt jotakin tekemistä tämän kanssa, jospa se sysäisi vauhtia? Odotellaan :D Jännää! Minullahan olisi ollut menkkojen mukaan tänään laskettu aika ;)

No, täällä minä kuitenkin aamulla olen...mutta eipä tuo haittaa kun uskon, että jokainen suppari on synnytyksestä pois :)

Mansikkapirkolle piti kommentoida tuosta hormonikierukasta...että sen todellakin saa kelakorvattuna jos on runsaat kuukautiset, mutta ongelma on, että se pitää asentaa kuukautisten aikana, viimeistään 7 päivänä niiden alkamisesta. Minulla ei ole todellakaan ollut vaikeuksia todistella vuodon runsautta kun vuodan yleensä kuin seula 8 päivää...ja tuhruilen loput 20...+ risat :D

Alcatrazilla oli hyviä uutisia vauvan koon suhteen. Hyvä, hyvä. Toivottavasti lastenhoitopulmat ratkeavat ennen h-hetkeä ja miehesikin pääsisi mukaan synnytykseen.

Nyt on pakko mennä makuuasentoon kun vauva vellaa vatsassa ja supistaa niin maan perusteellisesti, ihan kuin jotain vielä vuotaisikin...pitää mennä tarkistamaan. On se vaan kumma kun on tässä jo neljättä kertaa tekemässä, muttei silti erota milloin on kyseessä tosi ja milloin vain kenraaliharjoitus...

Jollei minusta kuulu aamulla mitään, olen lähtenyt synnyttämään :)

Kanelisokeri 38+6 vielä noin tunnin ajan (on se niin tarkkaa) :p

Vierailija
31/122 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäämme jännittelemään Kanelisokeri :)...

Täällä ei mitään ihmeellistä, palaan huomenna astialle.

36+0

Vierailija
32/122 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin haluun!!! Yöllä supisteli kipeästi, mutta eipä näköjään tuottanut tulosta kun vielä tässä ollaan. Esikoisen aikaan supisteli ihan tosi paljon neljä kokonaista päivää ennen kuin synnytin. Tänään on nyt kolmas supistelupäivä. Että josko sitten sunnuntaina...

Jes, tänään on pitkään odotettu palkkapäivä! On pitänyt tottua siihen, että tulee vaan kerran kuussa rahaa. Onneks sentäs lapsilisät tulee sitten 26.pv. Ennen kun on tullut pitkin kuuta kaiken maailman tukia ym.

Tänään saadaan asuntopaperit ja myös yks avain, jotta päästään vielä uudestaan katsomaan asuntoa. Voi sit suunnitella vähän sisustustakin.

Voi kun mie toivon, että tää syntyisi ennen sitä muuttoa (14.6). Sit ois kyllä mennyt jo melkein 2 viikkoa yli, jotein toiveikkaana ollaan.

Nyt mie teen tuon muuttoilmoituksen netissä, onpahan sekin alta pois. Niin ja vakuutus pitää myös vaihtaa toiseen asuntoon.

Tytteli-83 rv 39+4

Vierailija
33/122 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille.

Ei kovin aurinkoisissa merkeissä tämä mamma punkan pohjalta noussut, varsinainen horror night takana. Taas meni yhteen saakka että pääsi nukkumaan, koko illan ja yön vauva painaa kylkeen aivan järkyttävällä tavalla niin ettei nukkumisesta tullut koko yönä yhtään mitään. Viideltä oli pakko nousta ylös kun ei pystynyt enää missään asennossa olemaan.

Vatsakivutkin taas jyllää ja litalginit on loppu, onneksi on resepti valmiina joten apteekkia kohti on kohta auton ratti suunnattava.

Mutta onnellinen olen silti ettei synnytys vielä alkanut viime yönä, nyt vaan sitten kovasti toivon että alkaisi TÄNÄÄN - tai mieluummin vielä tuossa yöllä kahden maissa, mies meinaan tulee niihin aikoihin kotia joten la-su mun ei tarvitsisi synnyttää yksin. Tai ainakaan surra lastenhoitoa vaikkei mies tulisikaan mukaan. Sitten taas ensiviikko ollaan lasten kanssa yksin jolloin vauva EI saisi syntyä...

Jokohan Kanelisokeri pääsi tositoimiin? Jännää, kukahan seuraavaksi :-)

Mitenkäs muuten kun vauva on tosi tiukasti kiinnittynyt ja tosi alas porautunut, niin tietääkö kukaan voiko vedet silti lorahtaa vai estääkö kiinnittyminen sen?

Mutta nyt jälkikasvua lastaamaan autoon ja perhekahvilaan apteekin kautta. Supistuksia saa lähetellä tänne päin ensi yötä varten jos joltakin liikenee ylimääräisiä ;-)

Mukavaa loppuviikkoa t:Nappula ja Urpolainen 39+3

Vierailija
34/122 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariatar ja Kanelisokeri, tsemppihalit täältä molemmille! Ihan kateellisena odotan uutisia!!!! Tänne ei kuulu mitään uutta. Ne pienetkin oireet, joita olen saanut hyvällä mielikuvituksella kuviteltua ovat kadonneet. Ainoastaan valkovuoto on todella runsasta, ja oodottelenkin hiivakokeen tuloksia.

Aurinko paistaa hienosti ja on ihanan lämmin. Lapsilla on viimeinen päiväkotipäivä, ja mä jo aamulla itkin, kun halasin yhtä hoitotätiä. Voi että mua! Tiistaina oli kuopuksen kevätjuhla, ja mä itkin sielläkin niin kovin, että yhden hoitajan piti tuoda mulle paperia. No kun ajattelin, että kohta ei raasu enää ole siellä omien kavereiden kanssa, ja kun on vielä niin villi tapaus, että aina on jotain sanomista. JA nyt poikakulta lauloi ja esitti kuin pieni enkeli!!! Ne hormonit, ne hormonit (siis mulla, ei pojalla ;))

Onnea Tyttelille uudesta asunnosta! Mäkin toivon synnytystä hieman etuajassa juuri muuttopuuhista johtuen. Mitenköhän tuonne mahaan saisi viestitettyä, että nyt olis äidillä hyvä hetki synnyttää? (Olitko sä muuten, vai kuka Lappeenrannasta? Me ollaan kanssa sieltä molemmat kotosin ja vietetään yleensä kesät siellä mökillä!)

Mutta, mä jään viikonloppuleskeksi, kun mies lähtee lasten kanssa mökille mummilaan. Mä en jaksa sitä neljää tuntia istua autossa, ja tunnin välein ravaaminen ulkohuussissa yöllä ei juuri nyt nappaa. Muuten kyllä mökillä vaikka asuisin!!!! Nyt olen ihan ihmeessäni, että mitä mä sitten yksin täällä teeen ;) LAuantai-iltana pitäis käydä työkavereitten kanssa istumassa lomanalottajaisiltaa.

Mutta nyt vielä viimisen esseen kimppuun, vitsi että kiinnostaa kovin ;)

Selma 36+3 (miten niitä on vieläkin noin vähän!!)

Vierailija
35/122 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muistaakseni toissa päivänä kirjoittelemassa palstalle ja taasen häipyi mun viesti jonnekin, mutta yritetäänpä uusiksi...

Paljon onnea asianosaisille vauvoista, varsoista ja uusista kodeista! Järkyttyneet pahoittelut Kanelisokerille onnettomuuden johdosta!

Huolimatta yli viikon takaisesta "kenraaliharjoituksesta" (usean tunnin kipeät supistukset, jotka loppuivat ä.polin lepohuoneessa, kohdunsuu 3 cm auki) ja muusta jatkuvasta supistelusta olen edelleen yhdessä koossa (huokaus). Vauva on jo niiiiiiiiiiiin alhaalla ja kai kiinnittynytkin, kun päällä "ruuvaaminen" on loppunut. Tuntuu todella uhmaavan painovoimaa ja kaikkia muitakin fysiikan lakeja, kun vielä tuolla sisuksissa keikkuu. Koko lantion liitokset on niin löysät, että vallan pelottaa että lörähtääkö se tuolta läpi vaan.

No, jotain kyllä lörähtikin tänään, nimittäin vesiripaskat pyttyyn. Olo on vähän etova muutenkin, tosin ollut jo muutaman päivän. Toivotaan, että tämä ennakoisi synnytystä, eikä olisi mitään vatsatautia, jota sitäkin ollut liikkeellä näillä kulmin.

Keskiviikkona kävin neuvolassa ja kaikki mittaukset ym ok. Sanoin th:lle, että supisteluja on ollut niin paljon, että ei tässä enää edes kaivata kelloa esille, kun alkaa supistaa. Näinköhän tajuan edes lähteä sairaalaan, kun olisi sen aika. Jos menisi vedet niin sitten ehkä tajuaisi. Mutta mulla taitaa olla kalvot sitkoa tavaraa, kun molemmista mennyt vedet vasta, kun kätilö puhkaissut kalvot laittaakseen "piuhat" vauvan päähän.

No, nyt täytyy lähteä aamupalahommiin ja koiria ruokkimaan. Palailen varmaankin myöh. asiaan.

Ananas700 rv 39+1

Vierailija
36/122 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikkaa kolottaa. Supistelu loppui yöhön mennessä. Heräsin aamulla hirvittävän pahaan oloon ja olen tässä nyt tyhjentänyt suoltani ihan antauuksella...

oksettaakin ja vauvan liikkeet ihan sattuvat.

Ilmeisesti olen saanut jonkun vatsataudinkin tässä viime metreillä :S

Nyt sängyn pohjalle makoilemaan. Onneksi mummu on tulossa katsomaan tuota meidän nuorimmaista...en jaksa tehdä mitään.

Kanelisokeri 39+0

Vierailija
37/122 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokerille siis tsemppiä jos olet tositoimiin jo päässyt.

Vielä on kuopuksella tämä päivä ja huomen 1,5h eskaria jäljellä ja sitten alkaa virallisesti meillä kesäloma ja vauvakin sais vaik heti huomenna syntyä =) Tuskin kuiteskaan =)

Maanantaista polikäyntiä odotan, jokohan silloin sovitaan sitä käynnistyspäivää jollei itekseen tämä vauveli ala tulemaan....onhan tässä vielä 3vkoa la:n joten voi olla ehin vielä kaksi polikäyntiä tehä. Kovasti kyl toivon että synnytys käynnistyis itekseen sitten rv38+ viikolla..

Jep, nyt turhat jorinat sikseen ja aamupalaa omaankin masuun =)

Kauris ja pulla rv37+0 nyt on meidänki vauveli virallisesti täysiaikainen =)

Vierailija
38/122 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotihoidontuen jälkeen pitkästä aikaa rahaa tilillä (tosin ei kauan)....

Ollaan lähdössä poikkain kanssa Treen keskustaan humputtelee ostoslista on pitkä!!!!

Tsemppiä vauvantekoon sitä suunnitteleville, meidän pikkunen saa kyllä luvan vielä pysyä yksiössään vielä tovin - mammalla on sen verran asioita vielä "rempallaan" ; )

Joo mutta nyt täytyy koota katras ja lähteä hakemaan naapurista peräkärryä että saadaan multaa kasvelle.

art rv 39+4(?)

Vierailija
39/122 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla tullut maitoa jo raskausaikana ja mistä lähtien?

Esikoisesta mulla alkoi tulla maitoa JO juhannuksen tietämillä (viikkoja en muista) ja tyttö syntyi marraskuun alussa. Toisestakin maitoa tuli jonkin verran, muttei muistaakseni noin aikaisin. Nyt kolmannella kerralla maitoa on tullut tippa puristamalla ehkä pari kuukautta ja parin viime viikon aikana ihan valumallakin esim. saunan jälkeen. Välillä ens. tippa on ihan porkkanan värinen!

Onko kellään kokemusta tai tiedättekö jonkun, jolle olisi avautunut ylimääräiset maitotiehyet? Mulle näin kävi esikoista imettäessäni. Ihmettelin, miksi kainalot alkaa kastua, kun ei ollut mitenkään kuuma/hikoileva olo. Tarkemmin tiirattuani huomasin, että kainalon vierustoissa, "lisätisseissä" oli pienet aukot. Niin että nelosia olisin voinut imettää! Onneksi toisen lapsen kohdalla maidontulo oli sen verran hillitympää, että noista tiehyeistä ei tullut maitoa, vaikka maitoa hyvin tulikin. Nyt kun raskauden myötä maitorauhaskudos on taas lisääntynyt, ovat nuo tiehyet selvemmin näkyvissä. Vaikka on ne näkyneet raskauksien ja imetysten välissäkin, vaikkeivat onneksi niin selvinä... Toivotaan että tällä kertaa maitoa tulee vain varsinaisista "nisistä"

Että tällainen luonnonoikku

Vierailija
40/122 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännää, että meitä niin monia huijataan säännöllisillä ja kipeillä suppareilla, mutta silti ei ole tositilanne kyseessä. Höh :)

Mies sai eilen pikkupaniikin ja sanoi, että nyt se sairaalakassi pitää katsoa kuntoon. Kai hän tajusi, että tässä alkaa olla tosi kyseessä ;) Otatteko muuten mitään ruokaa miehelle mukaan synnytykseen, jos vaikka venähtää? Naikkarilla sanoivat, että kannattaa ehkä ottaa jotain evästä, mutta en keksi, mitä sellaista pakkaisin mukaan, mikä ei vaadi jääkaappisäilytystä ja mitä voisi helposti syödä... No, pari suklaapatukkaa pakkasin, mutta niillä ei eletä, jos synnytys kestää vaikka vuorokauden. Ja Naikkarin ympäristössä on aika huonosti mitään ruokaloita.

Täällä menkkajuilii, jo vähän voimakkaammin kuin edellisinä päivinä, mutta tuskin vielä pitkään aikaan on tosi kyseessä.

Tsemppiä kaikille melkein synnärille lähteville ja jaksamista kaikille muille loppuvaiheen epämukavuuksien kanssa :)

Poltsi 37+5