Miksi ihmeessä annatte 7-vuotiaiden katsoa Salkkareita? :o
Ekaluokkalainen kertoi, että Salkkareiden katsominen on monen hänen luokkakaverinsa harrastus.
Vähänkö järkytyin, etenkin kun olen pitänyt näiden kyseisten lasten vanhempia fiksuina ja vastuuntuntoisina.
Kommentit (59)
aikuinen omaa järkeään, muuten. Tiedätkö mikä on maalaisjärki?
Nythän Suomessa on esim. Pieni talo preerialla -sarjassa 18 vuoden alaikäraja. Noudatatko sinä sitäkin, kun auktoriteetti niin sanoo?
leikkimässä ja liikkumassa. Salkkareita katsovat maripaitamammathan ne ovatkin tosi paljon lastensa kanssa:D
Ihmettelen vanhempia, jotka eivät ole itse lastensa kanssa yhtään.
Ainakin meidän alakouluikäiset on nyt kaiket ajat pihaleikeissä ja pyöräilemässä, hyvä ku illalla sisälle saadaan. Ja Helsingissä siis asutaan ettei mistään maalaislapsista ole kyse.
sen verran kun kanavalle sen aikana eksyn (esimerkiksi eilen) niin kyllä siinä pitkällään sohvalla muhinoitiin. Mutta se nyt ei ollut mistään pahimmasta päästä. Huumeita, sekoilua ja elävältä hautaamista, eikös se semmoista ole?
Ja ei ainakaan mikään laatusarja.
Siellä leikkivät kirkonrottaa ja muita pihaleikkejä siihen saakka. Yhdeksältä ovat sängyssä, heräävät klo 7.30.
Nukkuvat hyvin ja heräävät pirteintä kun ulkoilevat eivätkä katso jotain Salkkareita!
Helsinkiläislähiössä asutaan. Usein me aikuisetkin ollaan samaan aikaan pihahommissa.
Meillä voi leikkipuistossa kuka vaan koska vaan kävellä huumeruiskuun, joten siellä asia on paljon vakavammin joka päivä esillä. Vaikka kuinka asutaan kalliilla arvoalueella.
Ja kerran on haudattu elävältä ja siitä jaksosta rummutettiin niin kauan, että tiesi pitää telkkarin silloin kiinni.
Mutta juokse sinä vaan kauhistelemalla helmat paukkuen! Pitää kai sinullakin jotain märehdittävää olla.
jokainen voi arvioida itse milloin lapsi pon kyllin kypsä kattomaan mitäkin ohjelmia. Tosin helnkilökohtaisesti vaikea kuvitella että jonkun mielestä 7 vuotias on sopivan ikäinen...
vähän poikkean aiheesta, mutta itse olen seurannut monen ihmisen elämää joka on kuin salkkareissa, ihan tavalliset perheelliset ihmiset, mutta kuka nyt asioitaan muille huutelisi, toiset näkee.. itse vielä joku vuosi sitten sinkku, niin näki kyllä aika hurjia. mutta niin ei lasten tarvikkaan tietää.
mutta ei seiska v tajua varmaan puoliakaan mitä jotkut asiat tarkoittaa salkkareissa, on niin hyvin välillä peitetty. mutta entä pokemon?! välillä tosi pelottavia juttuja ja on lasten ohjelma? entä simpsonit?
Hyvä jos vanhemmat seuraa mitä sieltä tulee. Mutta sinänsä jokainen huolehtii omista muksuistaan. Jaksan vaan ihmetellä, miksi mammelit jaksaa puolustaa sarjaa niinku jotain opetusohjelmaa ja toisekseen ihmettelen miten seitsemänvuotias jaksaa katsoa tuollaista sarjaa. Epäilenpä että vaan siksi, että se on äidin kanssa ainoa yhteinen harrastus. Se yhdessäkatsominen on se juttu. Eli loppujen lopuksi äidin ehdoilla mennään. Mutta ihan sama, tehkää mitä lystäätte.
mutta entä pokemon?! välillä tosi pelottavia juttuja ja on lasten ohjelma? entä simpsonit?
Ei tulisi mieleenkään antaa lasten katsoa sitä. Ei meillä tosin katsota Pokemonejakaan - eikä tod Salkkareita.
t. 8- ja 7-vuotiaiden äiti
no me ehkä ollaan sitten vähän rahvaanomaisia, kun huudellaan lapset sisälle ja syömään. Ja joskus komennellaan naapurinkin lapsia Sori! :)
Onneksi me asutaan me rahvaanomaiset ja luonnonläheiset pihaihmiset täällä keskenämme, niin ette te hienommat salkkarinkatsojat järkyty meidän kauheasta käytöksestämme, ;-)
kuin tuo että 7-vuotiaat huitelee pihalla yli kahdeksaan, kunnes heidät karjutaan sisään ja petiin.
Siinäpä vasta onkin äiti lapsensa kanssa! Ei viitsi edes pihalle vaivautua vaan karjuu parvekkeelta.
ja salkkareissa Kalle osoittautui homosekuaaliksi. Niin meidän luokkalaiset yksi toisensa jälkeen ilmoittivat ettei saa enää kattoa ko ohjelmaa kun se ei enää ollu sopiva.
En käsitä miksi lapsia pitäis varjella joltain ihan arkipäiväiseltä asialta kuten siltä, et kaikki ei ole heteroita tai elä ydinperheessä.
Mutta ei mustakaan oo mitään järkeä et muksut tuijottaa joka ilta puol kasin aikaan telkkaria kai niillä pitäis jotain muutakin tekemistä olla.
Jos teillä on tallentava digiboksi, niin TALLENTAKAA hyvät ihmiset tällaiset ohjelmat ja katsokaa ne myöhemmin illalla. Eipä tarvitse lasten nähdä moista sontaa ja teillekin jää aikaa tehdä lasten kanssa jotain mielekkäämpää.
Minä tallennan kaikki katsomani sarjat, myös siitä syystä että siten saan kelattua mainokset yli. :)
ja salkkareissa Kalle osoittautui homosekuaaliksi. Niin meidän luokkalaiset yksi toisensa jälkeen ilmoittivat ettei saa enää kattoa ko ohjelmaa kun se ei enää ollu sopiva.
En käsitä miksi lapsia pitäis varjella joltain ihan arkipäiväiseltä asialta kuten siltä, et kaikki ei ole heteroita tai elä ydinperheessä.
Mutta ei mustakaan oo mitään järkeä et muksut tuijottaa joka ilta puol kasin aikaan telkkaria kai niillä pitäis jotain muutakin tekemistä olla.
Totesinhan, että useimmiten olemme itsekin samaan aikaan pihatöissä. Emme asu kerrostaloalueella, joten ei tartte huutaa parvekkeelta. En karju, vaan huudan, joskus tosin karjunkin, jos eivät meinaa suostua sisälle, kun on kivat leikit kesken. :)
Ei siinä kyllä ole kertaakaan ollut mitään teinit muhinoi sängyssä -kohtauksia. Teinit muhinoi korkeintaan sohvalla ja silloinkin ollaan siisteissä huulipusuissa.
Oletko koskaan edes katsonut sitä?