Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä taika siinä on, ettei saisi lapsen tukkaa leikata

Vierailija
21.04.2010 |

ennenkuin 2-vuotiaana? tms...

Olen saanut moitteita, kun olen leikannut n. 1-veeltä. Kun musta se useimmiten on kovin epäsiistin näköistä kun on monen mittaista hapsua pää täynnä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "Ei saa leikata tukkaa enne 2v ikää, tai lapsesta tulee kalju..."

No nyt kun hänen 4 pojastaan 3 on kaljuja, tekisi mieli piikitellä että menitkös itse sitten leikkaamaan?

Tyhmiä uskomuksia! Minä ainakin leikkaan sitä ylitakkuuntuvaa vauva haituvaa pois.

Vierailija
22/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa leikata vauvan hiukset 3 kertaa kaljuksi niin tulee vahvat hiukset! Minä olen leikannut lapseltani 3 kertaa kaljuksi ja on todella vahvat hiukset ! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:47"]

Kannattaa leikata vauvan hiukset 3 kertaa kaljuksi niin tulee vahvat hiukset! Minä olen leikannut lapseltani 3 kertaa kaljuksi ja on todella vahvat hiukset ! :)

[/quote]

Aivan hullua! Minulla itselläni, ja minun lapsillani on ollut syntymästä paksut hiukset, ei mitään merkitystä millään kaljuksi ajelulla, vai ajeletko itseltäsikin kaljuksi tämän tästä että saat paksummat hiukset?

Vierailija
24/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin hullua? Minulla ja lapsellani myös ollut molemmilla syntymästä asti paljon hiuksia, mutta hiusten leikkaaminen vauvalta vahvistaa hiusta todella. Vauvallani leikkaamisen jälkeen kun hiukset alkoivat kasvaa, "pikku piikikäs siili" :) Ei minun enää itseltäni tarvitse kaljuksi ajella kun äitini on sen leikannut jo minun ollessa vauva :) Minulla hiuksen laatu on vahva, ei pelkästään paksu tukka eli paljon hiuksia päässä :) Olemme puoliksi Vietnamilainen ja Suomalainen perhe. Suomessa ei ole tapana leikata vauvoilta hiuksia, mutta Vietnamin kulttuurissa kaikilta vauvoilta leikataan hiukset ja näin saadaan vahvat hiukset.

Vierailija
25/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään taikausko tai harhaluulo! Ajeleppa vaikka omat säärikarvat niin miksi ne kasvaa vahvempana takaisin??? Samoin kainalokarvat.. Jotkut naisethan menevät ajelemaan huulen yläpuoleltakin hentoa karvaa, mutta kas kummaa kun karva kasvaakin takaisin montakertaa vahvempana ja sitten onkin todellinen ongelma nimittäin viikset, mitä saa olla kokoajan ajamassa pois. Miten nuo sitten selittyvät?!

Vierailija
26/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siinä ei ole mitään vikaa jos leikkaa vauvan hiukset.

Vierailija
27/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, jokainen leikkaa jos haluaa, ei se lapselle pahaksi ole :)

Vierailija
28/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2010 klo 11:19"]

Taas pitäisi leikata vuoden ikäiseltä pojalta. Jos ei olisi kertaakaan leikannut, eihän se näkisi enää tuon otsatukkansa takaa. En edes uskalla ajatella millainen liehuletti sillä olisi kaksivuotiaana, jos tuolle ei saksia näyttäisi. Tai täytyisi alkaa pitämään saparoilla, muttei nyt viitsisi muutenkin siroa poikaa alkaa ihan tytön näköiseksi tekemään.

no meidän 2v pojalta ei ole leikattu hiuksia kuin edestä vähän,mummo meni joskus reilu 1v leikkaamaan niitä edestä ja muija sai ihan hirveät kilarit ja kun täytti 2v leikattiin edestä vähän taas että näkee jotain.

jatkuvasti pää hiestä ihan märkä,oikea kunnon ruuhkatukka,mutta kun niskassa ihanat enkelin kiharat ja isäkään ei ole käynyt 10 vuoteen parturissa.

ja en tiedä miten tukan saisi leikattua?? ei ole pää kyllä yhtään paikallaan ja jos vie sakset lähellekään alkaa hyörimään,pyörimään ja huitomaan.

[/quote]

Vierailija
29/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2010 klo 13:59"]

Lapsi ei opi kunnolla puhumaan, jos hiuksia leikataan alle 1v.

[/quote]

Miksi joku nyt tätäkin on alapeukuttanut, ensimmäinen viesti, jossa yksiselitteisesti vastataan kysymykseen.

Vierailija
30/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen silläkannalla että vauvan hiukset kannattaa leikata :)

Vierailija
31/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa kysymystä olen pyöritellyt usein leikkipuistossa, jossa näkee usein 2-3-vuotiailla pojilla pitkiä mulletteja. Etutukkaa vaan leikattu. En ole oikein kehdannut kysyäkään, miksi sitä tukkaa ei voi leikata. Mielestäni näyttää hirveän epäsiistiltä. Yhden jollain tavalla järkeenkäyvän selityksen kuulin ja se oli, että pitkä takareuhka suojaa niskaa auringolta. Tosin kuumahan se on...

Vierailija
33/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isomummot ja anoppi ja puoli sukua hokenut aina sitä että lapselta ei saa leikata hiuksia ennen ku oppii puhumaan tai ei opi ollenkaan :D vanhan kansan höpinöitä ja uskomuksia siis :) leikkasin kuitenki meidän 2 vuotiaalta hiukset kun olivat jo järkky pitkät ja siis poika lapsi. Elossa olevat isomummot alkoivat heti paasaamaan :D poika ei siis vielä puhunut 2 vuotiaana. No oppipa kuitenki myöhemmin puhumaan ;)

Vierailija
34/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vielä lapsia, joten en tiedä mutta: eikö se lapsi oo ihan sokko jos sitä tukkaa ei leikkaa. Silmillehän se menee ja onko joku 8kk kovin tyytyväinen jos on ponnari tai pinni. Itteeni ainakin ahdistaa moiset.

Vierailija
35/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että se on Afrikkalainen taikausko. En tosiaan ole kuullut Suomenssa vastaavaa. Näköjään aika kansainvälinen asia.

Vierailija
36/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkasin vauvani hiukset kokonaan pois ja hiukset kasvoivat todellakin vahvana leikkaamisen jälkeen. Uskokaa tai älkää.

Vierailija
37/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on tullut alapeukutuksia vauvansa kaljuksi leikkaajille. Suomalaiset eivät leikkaa vauvan hiuksia yleensä pois ja sen kyllä huomaa kun on sitten niin hennot ja ohuet hiukset.

Vierailija
38/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 14:27"]Tätä samaa kysymystä olen pyöritellyt usein leikkipuistossa, jossa näkee usein 2-3-vuotiailla pojilla pitkiä mulletteja. Etutukkaa vaan leikattu. En ole oikein kehdannut kysyäkään, miksi sitä tukkaa ei voi leikata. Mielestäni näyttää hirveän epäsiistiltä. Yhden jollain tavalla järkeenkäyvän selityksen kuulin ja se oli, että pitkä takareuhka suojaa niskaa auringolta. Tosin kuumahan se on...

[/quote]

Ja Suomessa vain pari hassua kuukautta kesä että hyvät selitykset :D Minä ainakin leikkaisin lapseni hiukset. Sitten kun saan ensimmäisen lapsen niin meinaan kokeilla tuota kaljuksi ajamista kun aika järkeenkäyvältähän tuo kuulostaa että kasvaa vahvat hiukset jos leikkaa hiukset pois :) Ja haluan tuleville lapsilleni kauniit vahvat hiukset <3

Vierailija
39/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 14:59"]

kun aika järkeenkäyvältähän tuo kuulostaa että kasvaa vahvat hiukset jos leikkaa hiukset pois

[/quote]

Etpä sitten tiedä paljoa ihmisen biologiasta.

Vierailija
40/41 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen ihmisenkin hiukset vahvistuvat kun niitä leikkaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä