Nyt alkoi laihdutus!
Sain tuota "mies mököttänyt"-ketjua lukiessani ahaa-elämyksen ja päätin samantien aloittaa kilojen pudotuksen. Liityin jo kalorilaskuriin, olen käyttänyt sitä joskus ja koin hyödylliseksi. Siellä näkyikin mun vanhat tiedot ja en oo koskaan painanu näin paljon kuin nyt.
Sinänsä en ole mikään hervoton läski, mutta BMI on 25,9 eli plösö olen. Mies on yrittänyt sanoa asiasta, että eikö omat terveyden kannalta olisi syytä pudottaa normaalipainon puolelle. Oikeassahan se on, en vaan ole sietänyt mieheltä pienintäkään mainintaa asiasta.
Mutta nyt loppu mässääminen!
Kommentit (7)
plösö olen, BMI:ä en ole laskenut, mutta ylipainoa löytyy, 167cm, 73kg. En kans tiedä koska olisin ollut näin hmmm... vankassa ( ! ) kunnossa!!! :D Ny loppu mässääminen!
Itse olen pullahtanut reilussa vuodessa 10kg ja vuodenvaihteen jälkeen totesin, että toista kesää en pullamuorina ole! Olen alkanut käymään taas salilla ja katsonut mitä syönyt. Eilen tapasin vanhoja työkavereita 2kk tauon jälkeen aj totesivat heti, että olet laihtunut. Motivoi kummasti taas jaksamaan eteenpäin, vaikka meinasi viikonloppuna jo mässäily päästä valloilleen...
enää vaatteet päälle, ja tosiaan kun katsoin tuolta kalorilaskurista, niin olen viime juhannuksena painanut 7 kiloa vähemmän. Tässä vaiheessa voisi kuvitella, että olisi vielä suht helppoa pudottaa kilot, kuin vaikka 1-2 vuoden päästä kun miettii miten paljon sit painaisin jos en nyt mitään tekis.
ap
Itse olen pullahtanut reilussa vuodessa 10kg ja vuodenvaihteen jälkeen totesin, että toista kesää en pullamuorina ole! Olen alkanut käymään taas salilla ja katsonut mitä syönyt. Eilen tapasin vanhoja työkavereita 2kk tauon jälkeen aj totesivat heti, että olet laihtunut. Motivoi kummasti taas jaksamaan eteenpäin, vaikka meinasi viikonloppuna jo mässäily päästä valloilleen...
enää vaatteet päälle, ja tosiaan kun katsoin tuolta kalorilaskurista, niin olen viime juhannuksena painanut 7 kiloa vähemmän. Tässä vaiheessa voisi kuvitella, että olisi vielä suht helppoa pudottaa kilot, kuin vaikka 1-2 vuoden päästä kun miettii miten paljon sit painaisin jos en nyt mitään tekis.
ap
ja liikunnan kanssa tsemppaaminen ja sitten syksyllä ja talvella taas iltojen ollessa pimeitä tuntuu että vois vaan maata sohvannurkassa ja syödä...
t.2
ja nyt on lähtenyt 7 kiloa, 3 vielä jäljellä.
Muista että et aseta itsellesi liian kovia tavoitteita tyyliin kilo viikossa... sitten kun se ei toteudukaan, tulee karmea pettymys ja syöminen alka taas.
Multa on lähtenyt painoa alle 400 grammaa viikossa ja tahti on ollut ihan hyvä kun varsinaista ylipainoa ei ole ollut paljon. En ole sitä tyyppiä jolta lähtee heti ekalla viikolla 2 kiloa vaan alusta asti todella hitaasti ja välillä oli 6 viikkoa että paino ei laskenut yhtään. Aseta tavoite vaikka puolen vuoden päähän!
ja nyt on lähtenyt 7 kiloa, 3 vielä jäljellä.
Muista että et aseta itsellesi liian kovia tavoitteita tyyliin kilo viikossa... sitten kun se ei toteudukaan, tulee karmea pettymys ja syöminen alka taas.
Multa on lähtenyt painoa alle 400 grammaa viikossa ja tahti on ollut ihan hyvä kun varsinaista ylipainoa ei ole ollut paljon. En ole sitä tyyppiä jolta lähtee heti ekalla viikolla 2 kiloa vaan alusta asti todella hitaasti ja välillä oli 6 viikkoa että paino ei laskenut yhtään. Aseta tavoite vaikka puolen vuoden päähän!
Käytän tosiaan tuota kalorilaskuria, ja tavoite on se, että pyrin pysymään sen antamissa kalorimäärissä. Kiloja lähtee sit se mitä lähtee. Pääasia, että saan käännettyä tämän lihomisen laihtumiseksi, tai ainakin edes lihominen loppuisi.
ap
Koska ei sun tartte syödä erityisen "normaalisti" jos vaan jätät herkut pienemmälle määrälle (syöt siis samoja herkkuja mutta vähemmän) tai muutat niitten koostumusta askel askeleelta paremmaksi.
Itse ainakin olen näin laihtunut.
Näytät paremmalta jos alat reenaamaan lihaksia sielä läskin alla, niin laihtuessasi et ole joku kuiva tikku vaan lihakset tuo kivasti muotoja.
Jos sulla on joku ongelmakohta, niin sitä ei kannata pelkästään jumpata, joskus auttaa silmän huijaaminen ja vaikka vatsanalueen kaikki huomio ei kannata, vaan kohdistat katsetta ylemmäs, miksei alemmas jos sulla on pitkät jalat vaikka?
Hyvä ryhti auttaa paljon ja usko tai älä: päivän mittaan tehdyt venytyksetkin.
Kun katsoo eläinmaailmaa niin kissat ja koirat venyttelee ihan ohimennen! ;)