Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Loukkaannunko" turhaan? Appi-ukko -asiaa...

Vierailija
19.04.2010 |

Alkoi hatutus.

Olen ollut siinä uskossa, että tulemme anopin ja appiukon kanssa hyvin toimeen. Minun on annettu ymmärtää, että olen pidetty miniä.

Olemme facebookissa ja appiukko on mieheni kaveri. Minua hän ei ole kaveriksi pyytänyt enkä minä häntä. Olen ajatellut, että vanhempana pyytää minua kaveriksi jos haluaa. Toisaalta on ihan hyvä, että minulla on yksityisyys.

Nyt huomasin, että appiukko on ottanut mieheni exän kaverikseen. He ovat eronneet noin 15 v sitten. Miehelläni ja tällä exällä on yhteinen lapsi.

Minulla ei ole tuota exää vastaan mitään ja tunnen hänet aika hyvinkin. Elämme omia elämiämme.

Toisekseen huomasin, että mieheni suvusta on tehty sukutaulu/puu ja se on heidän kotisivuillaan ja tätä kautta siis netissä.

Mieheni puolisoina ovat tässä sukutaulussa/puussa 2 exää, joiden kanssa hänellä on 1 lapsi/exä mutta minua ei ole mainittuna puolisona lainkaan. Olemme asuneet vuosia yhdessä, omistamme asunnon yhdessä ja olemme kihloissa. Naimisissa mieheni on ollut vain kerran.

Tiedän, että sukutaulun/puun on tehnyt appiukkoni.

Minua ärsyttää ja hatuttaa. Onko sittenkin niin, että olen vain sinisilmäisesti luullut olevani pidetty? Itelläni ei ole mitään appivanhempiani vastaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan epävirallinen, eikä siinäkään ole kuin aviopuolisot ja lapset. Toki sukujuhliin kutsutaan myös avopuolisot ja lapsipuolet, mutta ei ne sukutauluun pääse.

Vierailija
22/31 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaannut turhasta. Sukupuuhun laitetaan aviopuolisot (vaikka liitto olisi ollut lapsetonkin) ja sukuun syntyneiden lasten vanhemmat. Kihlatut, joilla ei ole yhteisiä lapsia, eivät kuulu sukupuuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kuten yllä on jo perusteltu moneen otteeseen, et sä ap voi tietää mistä noi asiat johtuu.

Vierailija
24/31 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään avauksia palstalle? Vain vastaamaan pystyy. Anteeksi, että laitan kysymyksen tähän ketjuun.

Vierailija
25/31 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan todellakin aviopuolisot ja lapset, vaikka sukujuhliin yleensä kutsutaan vakiintuneet puolisot ja ainakin meidän suvussa myös tätä kautta tulevat lapsipuolet. Virallisestihan ei todellakaan kuulu sukuun, eikä edes lain mukaan, jos ei ole naimisissa ja/tai sukuun kuuluvan lapsen äiti/isä. Eikös vaan?

Ei siitä mielestäni pidä loukkaantua. Eikä siitäkään, kun appesi pitää yhteyssä miehesi exään ja lapsenlapsensa äitiin. Pidän minäkin yhteyttä ex-anoppiini ja appeeni, säännöllisestikin, ja juuri sen takia, että rakastavat minun ja poikansa lapsia todella paljon ja ovat erittäin läheisiä isovanhempia.

He ovat myös niin fiksuja, että ymmärsivät, ettei se, että minun ja heidän poikansa liitto päättyi, tee minusta vihollista tai anna syytä katkaista minuun välejä. Olemme tulleet aina hyvin toimeen ja pitäneet toisistamme, ja siksi pidämme edelleen yhteyttä. Minäkin välitän heistä todella paljon.

Toivon, ettei ex-mieheni nykyinen kihlattu koe minua uhkaksi tämän takia, tai vielä pahempaa, loukkaannu siitä ex-apelle ja anopille. Nimittäin tiedän senkin, että he tykkäävät tästä exäni nykyisestä puolisosta todella paljon ja elättelävät toivetta heidän naimisiinmenostaan ja kenties yhteisistä lapsistaankin.

Mustasukkaisuus on aiheetonta senkin takia, että minulla on myös uusi puoliso ja onni, joka täydentyy vauvalla loppukesästä.

Vierailija
27/31 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olemassa "oikeita" asioita, joista voi loukkaantua. Fb-kaveruus tai viralliseen sukupuuhun kuuluminen ei ole arvostelua tai kritiikkiä sinua kohtaan. Olet varmasti pidetty miniä, eivätkä em. asiat vaikuta sinun rooliisi tai arvostukseen appivanhempien näkökulmasta (eikä muustakaan kulmasta). On hassua, että ihmiset miettivät tällaisia asioita. Eri asia olisi, jos appivanhempien käyttäytyminen sinua kohtaan olisi jollakin tavalla muuttunut.

Nyt unohdat "loukkaantumisen", etkä harmittele tällaisia asioita! Tsemppiä ap:lle! :)

Vierailija
28/31 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi hatutus.

Olen ollut siinä uskossa, että tulemme anopin ja appiukon kanssa hyvin toimeen. Minun on annettu ymmärtää, että olen pidetty miniä.

Olemme facebookissa ja appiukko on mieheni kaveri. Minua hän ei ole kaveriksi pyytänyt enkä minä häntä. Olen ajatellut, että vanhempana pyytää minua kaveriksi jos haluaa. Toisaalta on ihan hyvä, että minulla on yksityisyys.

Nyt huomasin, että appiukko on ottanut mieheni exän kaverikseen. He ovat eronneet noin 15 v sitten. Miehelläni ja tällä exällä on yhteinen lapsi.

Minulla ei ole tuota exää vastaan mitään ja tunnen hänet aika hyvinkin. Elämme omia elämiämme.

Toisekseen huomasin, että mieheni suvusta on tehty sukutaulu/puu ja se on heidän kotisivuillaan ja tätä kautta siis netissä.

Mieheni puolisoina ovat tässä sukutaulussa/puussa 2 exää, joiden kanssa hänellä on 1 lapsi/exä mutta minua ei ole mainittuna puolisona lainkaan. Olemme asuneet vuosia yhdessä, omistamme asunnon yhdessä ja olemme kihloissa. Naimisissa mieheni on ollut vain kerran.

Tiedän, että sukutaulun/puun on tehnyt appiukkoni.

Minua ärsyttää ja hatuttaa. Onko sittenkin niin, että olen vain sinisilmäisesti luullut olevani pidetty? Itelläni ei ole mitään appivanhempiani vastaan.

Vierailija
29/31 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuuhun merkitään avioituneet lapsien kanssa, avoliitotkin varmaan nykyaikana ja jos on jo kuolleet ihmiset.

Vierailija
30/31 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkosi suku jatkuu näiden lasten kautta, siksi ovat mukana ja heidät tähän maailmaan synnyttäneet äitinsä ovat myös.

Sinäkin varmasti päädyt sinne jos saatte joskus lapsia/avioidutte jne..

Älä nyt pohdi välien menemistä... ettei tule vahinkoja!!!

Vierailija
31/31 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehän ovat sentään miehesi lasten äitejä eli siksi heillä on paikkansa sinun sukusi sukupuussa!