Ansku-äiti kuoli seitsemännen synnytykseen
Vanhoillislestadiolainen Ansku oli opetettu luottamaan Jumalaan, ja lapset on otettava vastsaan niin plajon ja niin tiheästi kuin niitä Herra nataa. Hänelle uskoteltiin seuroissa että ehkäisy on synti.
Kuolinilmoitus:
http://karsoft.fi/ansku/Ansku_kuolinilmoitus.pdf
Kommentit (208)
Keskusyhdistyksen johtokunnassa istuu 24 äijää. Ikinä ei ole valittu yhtään naista.
VL-uskovaisista on suuri enemmistö naisia ja tyttöjä.
tämä määräys on kumottu. Täällä av-palstalla tätä ei vaan haluta tajuta vaan täällä mässäillään vuoden 1971
SRK:n antamilla julkilausumilla. Tänä päivänä lestadiolaiset uskovat niin, että sairautta pitää hoitaa eikä kenenkään tarvitse terveyttänsä tai jopa henkeänsä menettää synnyttämällä lisää lapsia.Av-palsta ei tätä usko vaikka sitä kuinka täällä toitottaa.
Mutta turhaan tästä täällä puhun, sillä tätäkään ei kukaan täällä usko. Täällä vl-naiset halutaan nähdä alistettuina synnytyskoneina, joilla ei ole seksuaalisia haluja vaan pelkästään raskauden pelkoa ja joiden miehet säälimättä panee niitä paksuiksi vuodesta toiseen.
Totuus vaan on niin toinen.
sillä ei ole mitään yhtä Av.ta ,meitä on monenlaisia. En minä edes jaksa yleensä availla vl-ketjuja, eli tieto kumotusta synnytyspakosta on minulle uusi. Uskon sen kyllä.
Toivottavasti kukaan ei enää parinsadan vuoden jälkeen enää edes muista tätä kulttia.
Päinvastoin, kutistuvassa ev.lut. kirkossa ja Suomen väestössä vanhoillislestadiolaisten suhteellinen osuus kasvaa voimakkaasti lähivuosikymmeninä.
Esimerkki.
VL-aviopari saa 15 lasta. = 17 vl-uskovaista.
lapset kasvatetaan vl-uskoon ja he hankkivat kukin esim. 10 lasta = 150 uutta vl-ihmistä.
150 vl-ihmistä tuottaa jokainen 10 lasta = 1 500 lestadiolaista, jo kolmannessa polvessa.
Tällä hetkellä vanhoilislestadiolaisuuden piirissä kasvaa valtava määrä lapsia ja nuoria. on arvioitu että alaikäisiä on liikkeessä nyt yli 50 000. Kun he aikanaan perheellistyvät, lestadiolaisten määrä räjähtää dramaattisen suureksi Suomessa.
Laske nyt ihan itte: 50 000 lisääntymisikäistä x 10 lasta kullekin = puoli miljoonaa lestadiolaista, ihan muutaman vuoden kuluttua.
Toivottavasti kukaan ei enää parinsadan vuoden jälkeen enää edes muista tätä kulttia.
Päinvastoin, kutistuvassa ev.lut. kirkossa ja Suomen väestössä vanhoillislestadiolaisten suhteellinen osuus kasvaa voimakkaasti lähivuosikymmeninä.
Esimerkki.
VL-aviopari saa 15 lasta. = 17 vl-uskovaista.
lapset kasvatetaan vl-uskoon ja he hankkivat kukin esim. 10 lasta = 150 uutta vl-ihmistä.150 vl-ihmistä tuottaa jokainen 10 lasta = 1 500 lestadiolaista, jo kolmannessa polvessa.
Tällä hetkellä vanhoilislestadiolaisuuden piirissä kasvaa valtava määrä lapsia ja nuoria. on arvioitu että alaikäisiä on liikkeessä nyt yli 50 000. Kun he aikanaan perheellistyvät, lestadiolaisten määrä räjähtää dramaattisen suureksi Suomessa.
Laske nyt ihan itte: 50 000 lisääntymisikäistä x 10 lasta kullekin = puoli miljoonaa lestadiolaista, ihan muutaman vuoden kuluttua.
on pysynyt vuodesta toiseen yllättäen lähes samana. Se johtuu siitä, että viidestätoista lapsesta keskimäärin kolmetoista jättää uskon viimeistään aikuistuessaan. :)
Ja tämähän on lestadiolaisen ehkäisykiellon todellinen syy, kuten herra Hautamäki taisi vähän vahingossa lipsauttaa. Jos syntyvyyden sääntely sallittaisiin, lestadiolaisuus loppuisi lyhyeen. Se on sellainen usko, ettei käytännössä kukaan siihen käänny. Ja kun lestalapsista ilmeisesti ainakin 80 % jättää uskonsa viimeistään aikuistuessaan, täytyy jäljellejäävien tehdä vähintään se viisitoista lasta. :)
tuo räjähdys olisi pitänyt tapahtua ajat sitten jos se on tapahtuakseen. Käytännössä vl:ien määrä ei kasva vaan pysyy suunnilleen samana, vuosikymmenestä toiseen.
Päinvastoin, kutistuvassa ev.lut. kirkossa ja Suomen väestössä vanhoillislestadiolaisten suhteellinen osuus kasvaa voimakkaasti lähivuosikymmeninä. Esimerkki. VL-aviopari saa 15 lasta. = 17 vl-uskovaista. lapset kasvatetaan vl-uskoon ja he hankkivat kukin esim. 10 lasta = 150 uutta vl-ihmistä. 150 vl-ihmistä tuottaa jokainen 10 lasta = 1 500 lestadiolaista, jo kolmannessa polvessa. Tällä hetkellä vanhoilislestadiolaisuuden piirissä kasvaa valtava määrä lapsia ja nuoria. on arvioitu että alaikäisiä on liikkeessä nyt yli 50 000. Kun he aikanaan perheellistyvät, lestadiolaisten määrä räjähtää dramaattisen suureksi Suomessa. Laske nyt ihan itte: 50 000 lisääntymisikäistä x 10 lasta kullekin = puoli miljoonaa lestadiolaista, ihan muutaman vuoden kuluttua.
Keskusyhdistyksen johtokunnassa istuu 24 äijää. Ikinä ei ole valittu yhtään naista.
No mutta. Nämä miehet ovat asiantuntijoita naista koskevissa asioissa!
35 on oikeassa
t. vl-nainen myös
En tiedä mitä 35 sanoi. Kertoistiko missä asiassa hän on oikeassa. Kiitos avusta :-)
Maallinen organisaatio, joka täytyy olla vain tämän organisaation toimimista varten. Ne äijät eivät siellä ole sitä varten, että ne määräävät miten meidän naisten pitää elää. Minulle on yksi hailei mitä joku Hautamäki jossain sanoo. En mä niin pönttö ole että hyppään kaivoon jos joku Hautamäki käskee hypätä.
Sitten koska on olemassa SRK ja media haluaa uutisoida jotain asiaa, ottavat he tietty SRK:hon yhteyttä ja pyytävät haastattelua. Eikä ne läheskään kaikki lehtijutut edes pidä paikkansa. Olen tarkistellut joskus asioita haastatellulta sekä ollut itse joskus vieressä kuuntelemassa haastattelua, sen jälkeen lukenut lehdestä kirjoituksia, jonka taitava toimittaja on saanut näyttämään niin pöllöltä tai järkevältä jutulta kuin on itse halunnut. Olikohan tämä median toiminta jollekin uutta?!?
Jeesuksen opetuslapsetkin olivat kaikki miehiä. Ja Raamatussa mainitaan että "nainen vaietkoon seurakunnassa." Samoin Raamatussa sanotaan "vaimon tulee olla alamainen miehelleen".
Ehkäpä meidät naiset onkin tarkoitettu vain miesten iloksi ja heidän halujaan tyydyttämään!?
Aatamin kylkiluustahan Jumalala meidät muovasi kun hän liian yksinäiseksi tunsi itsensä.
Tuossa tehtävässä tunnen kyllä epäonnistuvani pahasti, että olisin alamainen miehelleni. ;)
En ole vl. Perheessäni on kolme lasta. Minua ihmetyttää negatiivinen suhtautuminen isoihin perheisiin. Meillekin terkkari sanoi suoraan kolmannen jälkeen, että teillä on nyt sopiva määrä lapsia. Siis mitä?? Olen itsekin sitä mieltä, että perheemme lapsiluku on nyt täynnä, mutta mielestäni se on vain ja ainoastaan minun ja mieheni päätettävissä. Loukkaannuin kovasti tuosta terkkarin kommentista. Samoin eräs ystäväni joutui perustelemaan pitkään lääkärille, miksi ei halua sikiötutkimuksiin, he olisivat pitäneet lapsen joka tapauksessa oli se terve tai ei. Minusta liikaa puututaan perheiden yksityiselämään perhesuunnittelun nimissä! Sekä meillä tai ystäväni perheessä ei tosiaan ole kyse siitä, ettemme pystyisi hoitamaan useampaa tai kehitysvammaista lasta. Voin vain kuvitella, mitä nämä suurperheiden äidit joutuvat kokemaan!!!
Onko sekin suuri synti? Vaahdotaan, että on ilmoitettu ylläpidolle. Sanon vain yleisellä tasolla, että on surullista, että naisella ei ole omaa oikeutta päättää ehkäisystä/omista henkilökohtaisesti asioista, vaan joku miesvaltainen taho antaa ohjeet. Se on uskonnon pakkosyöttöä, jota varmasti tapahtuu monessa muussakin uskonnossa (tuli mieleen islam). Eivätkä
nämä naiset edes myönnä sitä, vaan vetoavat raamattuun. Mutta heidät on aivopesty, eivätkä myönnä sitäkään.
Tämä kyseinen tapaus; joku väitti, että oli hoitovirhe, joka olisi voinut sattua ensisynnyttäjälle. Mutta potilasvahinkolautakunta todennäköisesti pitää merkittävänä riskinä synnytysten määrää. Näin se vain menee todellisessa elämässä.
lasten takia. On ilkeyttä revitellä täällä lasten äidin kuolemalla. Kunnioittakaa edes omaisia.
Ei mitään syytä poistamiseen.
Itse törmäsin näihin "Anskun" avoimiin nettisivuihin jo vuosia sitten. Surullista, voimia omaisille!
Minun 22-vuotias naapurini, vl-äiti, 1,5-vuotiaan ja parin kuukauden ikäisen lapsen äiti, menehtyi pari vuotta sitten aivoverenvuotoon.
Hän ehti olla vähän aikaa ystäväni. Hän kertoi, kuinka rankkaa on, kun omalla äidillä on samanikäiset nuorimmat lapset, apua ei sieltä heru, kuinka tulevat vuodet näyttävät niin samanlaisilta... lasta toisensa perään jne.
Hänen kuolemansa oli suuri, suuri menetys ja järkytys!
Pahinta oli mielestäni tuoreen lesken sanontatapa, kun hän kertoi vaimonsa "päässeen pois". Siis PÄÄSSEEN POIS, kahden pienen lapsen elämänhaluisen äidin...?????
Tuolloin voin jo fyysisesti pahoin, ei tämä ole oikein, ei missään nimessä. Ja kuulin erään uskonveljen lohduttavan, että kyllä Jumala antaa tälle naapurin miehelle vielä uuden vaimon, älähän huoli...
Järkyttävä uskonto! Oman äitini vl-huonetoveri gynellä oli toivonut, että "ikä armahtaisi", eikä tarvitsisi enää lapsia saada.
Säälin sydämestäni vl-naisia ja lapsia. Ei Jumala voi noin julma olla, oman patriarkaalisen liikkeenne miehet teitä alistavat oman etunsa nimissä!
Johan on otsaa laittaa toisen kuolinilmoitus nettiin.. HUH!!!!!
Oman rakkaan vaimon. Mitä ihmettelemmistä siinä.
Laitapa sille viestiä, että poistaa edesmenneen vaimonsa kuolinilmoituksen netistä.
ketjussa hyvin tuli ilmi, että todellisuudessa moni vl-nainen uskoo, ettei sairaus ole peruste ehkäistä.