Ansku-äiti kuoli seitsemännen synnytykseen
Vanhoillislestadiolainen Ansku oli opetettu luottamaan Jumalaan, ja lapset on otettava vastsaan niin plajon ja niin tiheästi kuin niitä Herra nataa. Hänelle uskoteltiin seuroissa että ehkäisy on synti.
Kuolinilmoitus:
http://karsoft.fi/ansku/Ansku_kuolinilmoitus.pdf
Kommentit (208)
Tämä on ikivanha ketju, ja pahoittelen jo etukäteen, kun joku tulee kuitenkin valittamaan sen nostamisesta, mutta eihän tämä äiti pitänyt blogia ennen kuolemaansa bloggerissa?
Luin joskus 2010 main nuorehkon vl-naisen blogia (toi vl-taustansa selkeästi esiin.) Kirjoitteli ihan arkisia juttuja, perheestä, lapsista ym. ja taisipa jossain jutussa avata vakaumustaankin. En nyt muista tarkkaa lapsimäärää, mutta useampia lapsia oli, yhdet kaksosetkin. Oli suomalaisittain harvinaisen luonnonkaunis, vaaleahkot hiukset, mutta todella tummat ripset, kulmat ja silmät, sai monesti niiden johdosta kysymyksiä meikkaamisesta. Törmäsin siis tähän ketjuun (en tiedä miksi), ja Ansku nimi soitti jotenkin hämärästi kelloja. Blogi hävisi aikanaan yhtäkkiä aivan ilman ennakkovaroitusta kuin tuhka tuuleen. Olen muutamaankin otteeseen miettinyt, mitä siinä kävi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ikivanha ketju, ja pahoittelen jo etukäteen, kun joku tulee kuitenkin valittamaan sen nostamisesta, mutta eihän tämä äiti pitänyt blogia ennen kuolemaansa bloggerissa?
Luin joskus 2010 main nuorehkon vl-naisen blogia (toi vl-taustansa selkeästi esiin.) Kirjoitteli ihan arkisia juttuja, perheestä, lapsista ym. ja taisipa jossain jutussa avata vakaumustaankin. En nyt muista tarkkaa lapsimäärää, mutta useampia lapsia oli, yhdet kaksosetkin. Oli suomalaisittain harvinaisen luonnonkaunis, vaaleahkot hiukset, mutta todella tummat ripset, kulmat ja silmät, sai monesti niiden johdosta kysymyksiä meikkaamisesta. Törmäsin siis tähän ketjuun (en tiedä miksi), ja Ansku nimi soitti jotenkin hämärästi kelloja. Blogi hävisi aikanaan yhtäkkiä aivan ilman ennakkovaroitusta kuin tuhka tuuleen. Olen muutamaankin otteeseen miettinyt, mitä siinä kävi.
katsopa löytyisikö aikakoneella blogi.
Minulla ei ole valitettavasti mitään muistikuvaa blogin nimestä. Ja kirjoittaja saattoi olla Ansku, tai sitten ei.. Jäänee ikuisesti mysteeriksi siis.
Ei ollut tummat ripset. Vaalea luonnonkaunis nainen kaikkinensa.
Tunsit hänet? Rauha hänen sielulleen.
Mietin jälkeenpäin, että tämä minun muistelema bloggaaja saattoi kyllä piilottaa/ poistaa bloginsa senkin takia, kun sai yhteen (viimeiseksi jääneeseen) vakaumustaan avaavaan tekstiin niin ikävää kommentointia.
Ja nyt olen ainakin muistavinani tuon blogin nimen, se oli joku "Onnen murusia" tjsp, mutta ei tuo nykyään sillä nimellä löytyvä blogi, eli silloinhan se tarkoittaisi, että blogi on täytynyt poistaa aikoinaan kokonaan..
ei ymmärrä.