Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaajat auttakaa: virtsassa ketoaineita..

Vierailija
19.04.2010 |

Olen siis raskaana, rv30 menossa.

Jäin alkuraskauden sokerirasituksessa "kiinni" paasto ja yhden tunnin arvon kohdalla ja aloitin ruoka-aine dieetin samantien. Hyvin on mennyt, en tarvitse insuliinia ja sokeriarvot ovat olleetkin ihan kohdillaan, äitiyspolin lääkäri jo sanoikin, että ne voidaan unohtaa, olet ruokavaliolla hoitanut asian kuntoon ihan itse.

Ongelmaksi on nyt muodostunut neuvolan pissatestit, jossa ketoaineet ovat aina kahdella plussalla. Siitä seuraa JOKA kerta "panikoitunut" th, joka tulee mittamaan mun sokeriarvot omalla koneellaan ja muutaman kerran jo mitannut toisellakin koneella kun ei meinaa uskoa, että sokeriarvot eivät ole koholla. Musta tuntuu, että hän epäilee mun mitattuja kotiarvojakin jo, koska hänen mukaansa kohonneisiin ketoaineisiin ei voi olla muuta syytä kuin raskausdiabetes..

*huokaus*

Mun ruokavalio noudattelee löyhästi karppaajien ruokavaliota. Syön myös hiilareita jonkin verran: lähinnä myslinä viilin päällä tms. Leivät ja perunat olen ruuan yhteydestä jättänyt jo aika päiviä pois. Otin alkuraskaudessa selvää karppaajien ruokavaliosta ja muutamalta keskustelupalstalta löysinkin tiedon, että toisilla saattavat ketoaineet olla koholla johtuen juuri tästä ruokavaliosta..

Mulla on koko raskauden aikana tullut painoa vaan 2 kiloa. Vauva kasvaa komeasti keskikäyrällä, sokeriarvot ovat kohdillaan, mutta nuo ketoaineet aiheuttavat nyt joka neuvolakäynnillä harmaita hiuksia.. Haluaisin nyt teiltä karppaajat kommentteja ja TIETOA, että onko tilani ihan normaali, kun ketoaineet ovat ++ ?!? Vai onko minunkin syytä olla huolissaan tästä??

Jostain syystä äitiyspolilla keskussairaalassa ei KOSKAAN ole puhuttu mitään ketoaineista vaikka samat pissatestit sielläkin tehdään joka kerta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/23 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2010 klo 10:41"]

olisit saanut kuitenkin syödä ja vauvakin saanut ravintoa?

[/quote]

Vittu, että olet TYHMÄ!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raskaanaolevat, ootteko käyttäneet Keto-sticksejä? Kuinka nopeesti ootte ollu jonkinlaisessa ketoosissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä