Voisiko hetero nainen elää lesbon kanssa onnellisempana?
Telkusta tuli ohjelma pariterapiaa, siinä oli pari lesboa. Niitten kiintymys oli sellasta mitä en ole ikinä nähnyt naisen ja miehen välillä. Kun toisella oli paha olla, lohduttivat toisiaan ja sillä lailla jotenkin epätavallisen aidosti. Vaikea selittää mitä tarkoitan. Kiintymys tuntui samantapaiselta kuin lasten ja vanhempien välillä. Kun lapselle tulee pipi, lapsi menee luottavaisena toisen luo ja saa lohtua ja se on sellainen rakkauden täyttämä hetki. Nainen kun menee miehen luo halattavaksi, mies laskee että jos teen nyt oikeat peliliikkeet, saan taatusti illalla pillua. Ja itse asiassa nyt rupeskin tekemään mieli pillua, hieronpa tässä salaa munaa naista vasten, jospa se innostuisi... Miehet ei vaan voi sille mitään, ne on tuollaisia.
Luulin ettei tollanen kiintymys kuin noitten lesbojen välillä oli ole mahdollista kahden aikuisen suhteessa ja mua on vaivannut asia jo monta päivää. Seksi nyt tuskin olisi huonompaa lesbon kanssa kuin tuon ärsyttävän ukkoni tai kenenkä tahansa asshole miehen. Olen ihan oikeasti hetero kyllä.
Kommentit (43)
Miehet ei vaan voi sille mitään, ne on tuollaisia.
mulla oli sama ongelma... Onko joku muu saanut aloitettua uuden?? Väitti että otsikko puuttuu.
Tulee semmonen teksti vaan eikä pääse.
En ole ainakaan mitään sopimatonta kirjoitellut. Ihan yhtäkkiä päivällä vaan yhteys katkesi.
Tietysti se että seksi naisen kanssa ei kiinnsota, mutta en kyllä suostuisi muutenkaan elämään naisen kanssa saman katon alla! Naiset ovat ärsyttäviä nipottajia ja oikeassa olijoita Oma miehenikin on itse asiassa ihan liian ämmämäinen minulle, olisi pitänyt valita miehekkäämpi :(
Ei kukaan puhunut tässä tieteellisen tutkimuksen perusteista... vaan siitä, ettei nuo sinun mainitsemasi aineistot sovi tukemaan argumentointiasi. Neljän ihmisen omakohtaiset kokemukset eivät kerro väestötasolla onko väkivalta yleisempää lesbo- kuin heterosuhteessa. Varsinkaan kun ei ollut heteroverrokkiryhmää. Lopetan keskustelun tähän, mutta ei kannata päteä, jos ei osaa argumentoida.
sen, että lesbot eroavat muita herkemmin luin joltain sateenkaarisivulta.
"Miten on voitu tilastoida, että lesbosuhteissa väkivalta on yleisempää kuin heterosuhteissa"
Eikös ole sanonta, vain mies voi tietää mikä miehestä tuntuu hyvältä.
Suomalainen tutkimus on laadullinen tutkimus, ei luonteeltaan tilastotieteellinen. Se ei siis tuota numeerista dataa. Sinulla on ilmeisen hatara käsitys tieteellisen tutkimuksen perusteista.
Englanninkielistä tlastotieteellistä aineistoa sensijaan löytyy runsaasti, noiden linkkienkin takaa.
Jos olet asiasta aidosti kiinnostunut, tilaa noita kirjoja ja tutustu niihin. Kaikki tieteellinen tieto ei nimittäin löydy googlesta.
Muistan erityisen selkeästi tuo tilastotiedon siitä parin vuoden takaisesta kampanjasta, se nimittäin jäi mieleen juuri yllättävyytensä vuoksi. Valitettavasti en kuitenkaan pysty sinulle tarjoamaan siihen suoraa linkkiä.
Asia ei myöskään ole minulle niin merkittävä, että lähtisin sinun epäilysi vuoksi kaivelemaan tieteellisiä vuosikirjoja. Tutkimustulokset löytyvät kyllä tämän linkin takaa, noista kirjoista, jos sinua asia oikeasti kiinnostaa:
http://www.aardvarc.org/dv/gay.shtml
Ei kukaan puhunut tässä tieteellisen tutkimuksen perusteista... vaan siitä, ettei nuo sinun mainitsemasi aineistot sovi tukemaan argumentointiasi. Neljän ihmisen omakohtaiset kokemukset eivät kerro väestötasolla onko väkivalta yleisempää lesbo- kuin heterosuhteessa. Varsinkaan kun ei ollut heteroverrokkiryhmää. Lopetan keskustelun tähän, mutta ei kannata päteä, jos ei osaa argumentoida.
Among lesbians, a 1985 study by Gwat-Yong Lie and Sabrina Gentrier reported that slightly more than half of 1,109 respondents had been abused by a woman partner in their lifetimes. Several smaller studies seem to support this ?nding. Coleman’s 1990 study of 90 lesbians, for example, reported that 46.6% had experienced repeated acts of violence, and Ristock’s 1994 survey of 113 lesbians reported that 41% been abused in at least one relationship with another woman.
Joo, ja esimerkiksi nämä lukemat ovat huomattavasti korkeammat kuin heterosuhteissa. Myöhemmin tuossa todetaan, että "Rather extensive studies of the latter (=heterosexual relationships) suggest a prevalence ranging from 20%-35%, depending on the de?nition of domestic violence used."
Jos tämä ei sinua vakuuta niin tee asiasta oma tutkmus.
Among lesbians, a 1985 study by Gwat-Yong Lie and Sabrina Gentrier reported that slightly more than half of 1,109 respondents had been abused by a woman partner in their lifetimes. Several smaller studies seem to support this ?nding. Coleman’s 1990 study of 90 lesbians, for example, reported that 46.6% had experienced repeated acts of violence, and Ristock’s 1994 survey of 113 lesbians reported that 41% been abused in at least one relationship with another woman.
Joo, ja esimerkiksi nämä lukemat ovat huomattavasti korkeammat kuin heterosuhteissa. Myöhemmin tuossa todetaan, että "Rather extensive studies of the latter (=heterosexual relationships) suggest a prevalence ranging from 20%-35%, depending on the de?nition of domestic violence used."
Jos tämä ei sinua vakuuta niin tee asiasta oma tutkmus.
Cherry Picking. Tässä KOKO pätkä:
"One might criticize the sample sizes and methodologies of some of the studies that have been done, but the remarkable uniformity of their findings strongly suggests that domestic violence is experienced by a large percentage of LGBT individuals at some point in their lives. Consequently, most LGBT domestic violence researchers and service practitioners start from the point of view that domestic violence in LGBT relationships is just as widespread as domestic violence in relationships between heterosexual couples. Rather extensive studies of the latter suggest a prevalence ranging from 20%-35%, depending on the definition of domestic violence used (see note 1)."
Eli tuo jälkimmäinen väite ei tuossa yhteydessä ole siinä merkityksessä, että osoitettaisiin eroa, vaan pikemminkin samankaltaisuutta luvuissa.
Suomalainen tutkimus on laadullinen tutkimus, ei luonteeltaan tilastotieteellinen. Se ei siis tuota numeerista dataa. Sinulla on ilmeisen hatara käsitys tieteellisen tutkimuksen perusteista.
Englanninkielistä tlastotieteellistä aineistoa sensijaan löytyy runsaasti, noiden linkkienkin takaa.
Jos olet asiasta aidosti kiinnostunut, tilaa noita kirjoja ja tutustu niihin. Kaikki tieteellinen tieto ei nimittäin löydy googlesta.
Muistan erityisen selkeästi tuo tilastotiedon siitä parin vuoden takaisesta kampanjasta, se nimittäin jäi mieleen juuri yllättävyytensä vuoksi. Valitettavasti en kuitenkaan pysty sinulle tarjoamaan siihen suoraa linkkiä.
Asia ei myöskään ole minulle niin merkittävä, että lähtisin sinun epäilysi vuoksi kaivelemaan tieteellisiä vuosikirjoja. Tutkimustulokset löytyvät kyllä tämän linkin takaa, noista kirjoista, jos sinua asia oikeasti kiinnostaa:
<a href="http://www.aardvarc.org/dv/gay.shtml" alt="http://www.aardvarc.org/dv/gay.shtml">http://www.aardvarc.org/dv/gay.shtml</a>Ei kukaan puhunut tässä tieteellisen tutkimuksen perusteista... vaan siitä, ettei nuo sinun mainitsemasi aineistot sovi tukemaan argumentointiasi. Neljän ihmisen omakohtaiset kokemukset eivät kerro väestötasolla onko väkivalta yleisempää lesbo- kuin heterosuhteessa. Varsinkaan kun ei ollut heteroverrokkiryhmää. Lopetan keskustelun tähän, mutta ei kannata päteä, jos ei osaa argumentoida.
Eli että tutkimus on laadullinen. Siitä ei voi päätellä yhtään mitään väestötasolla. Eli ei mitään höpöhöpöä, vaan ajaudut itse ristiriitaan itsesi kanssa.
Tuossa ei ole vain uskallettu vetää lopullista johtopäätöstä, kenties jostakin naistutkimuksellisista poliittisista syistä leimautumisen pelossa, tai siksi että joku alkais hyökätä juuri niin aggressiivisesti kuin sinä nyt, eikä itse asiaan koskaan päästä.
Siksi tuossa vain tyydytään sanomaan, että hoidossa lähdetään siitä, että väkivaltaa on yhtä paljon. Se, että yhteenvetoa on jostakin syystä lievennetty ei muuta itse löydöstä.
Itse lukemat;
heterosuhteet 20-35%
lesbosuhteet 41-yli 50%
Se siitä kirsikoinnista.
mukaan viittaa noin kaksinkertaiseen esiintyvyyteen.
Tuossa ei ole vain uskallettu vetää lopullista johtopäätöstä, kenties jostakin naistutkimuksellisista poliittisista syistä leimautumisen pelossa, tai siksi että joku alkais hyökätä juuri niin aggressiivisesti kuin sinä nyt, eikä itse asiaan koskaan päästä.
Siksi tuossa vain tyydytään sanomaan, että hoidossa lähdetään siitä, että väkivaltaa on yhtä paljon. Se, että yhteenvetoa on jostakin syystä lievennetty ei muuta itse löydöstä.
Itse lukemat;
heterosuhteet 20-35%
lesbosuhteet 41-yli 50%Se siitä kirsikoinnista.
Vaan tuossa sanotaan, ettei noiden tutkimusten pohjalta voi sanoa juuta eikä jaata. Tuo ei ole yhteenveto, vaan johdanto. Ne luvut tulevat myöhemmin, että se siitä salaliittojohdannossalieventämisteoriastasi. Oletuksena kuitenkin on, ettei väkivalta suuresti poikkea heterosuhteista. Ei muutaman pienen tutkimuksen lukujen perusteella voi väittää noin kun sinä väität:juuri sitä tuossa lainaamassasi tekstissä haetaan!
Heterosuhteissa nuo luvut ovat meta-analyysituloksia, samaa sukupuolta olevissa on vain nuo muutamat tutkimukset. Suomesta on esim. peräisin luku 43,5% naisista kohdannut väkivaltaa miehensä taholta. Ei siitä voi silti pääätellä vielä juuri mitään, tulisi tietää määritelmät, metodit jne jne.
Itse lukemat;
heterosuhteet 20-35%
Ja tässä siis toisista tutkimuksista poimitut luvut: väkivaltaa kokeneet
heteronaiset: 43,5 %
lesbonaiset: 14%
Itse lukemat;
heterosuhteet 20-35%
Ja tässä siis toisista tutkimuksista poimitut luvut: väkivaltaa kokeneet
heteronaiset: 43,5 %
lesbonaiset: 14%
Tuossa sanotaan nimittäin; About 14 percent of 168 lesbians surveyed who were in committed relationships admitted they battered or were battered by their partners at least once a month.
Eli siis 14% naissuhteista vedellään reilusti kuonoon vähintään kerran kuussa. Todellinen esiintyvyys on tietysti huomattavasti enemmän, koska silloin lasketaan myös ne, jotka ovat kokeneen parisuhdeväkivaltaa vain kerran.
Minä pystyn esitetyistä luvuista päättelemään vain, että sateenkaarisuhteissa on todennäköisesti VÄHINTÄÄN yhtä paljon väkivaltaa kuin heterosuhteissa, ja hyvin todennäköisesti melko tavalla enemmän.
niin ilman naistutkimusta saadaan tulos että lesbosuhteissa väkivaltaa on enempi ja lesbot eroaa enempi, koska lesboyhteisöt on tiiviitä naisverkostoja ja hokutuksia riittää. Kun olen läheltä seurannut kihlautuneita ja parisuhteeseen menneitä lesbokavereitani niin en ole kyllä sitä mieltä että parisuhteet toimisi sen paremmin kuin heteroilla. Joillekin sopii nainen paremmin kuin mies ja on onnellinen, mutta joillekin sopii mies paremmin ja on onnellinen. Ja siinä vaiheessa kun onnellisuus on yleisempää naiselle miehen kanssa otetaan naistutkimus avuksi ja todistetaan, että onneen ei tarvita ylipäänsä miestä vaan ihminen....
tuollaista ilmiötä joka on ihan selvästi olemassa
miten voisi olettaa kahden hormoneilla käyvien olevan vähemmän väkivaltaisia suhteissaan? Olisiko vertailukohtana heteroparin sijaan samanlainen lesboparille homopari?
miten siinä voisi kumpikaan olla onnellinen?