Voisiko hetero nainen elää lesbon kanssa onnellisempana?
Telkusta tuli ohjelma pariterapiaa, siinä oli pari lesboa. Niitten kiintymys oli sellasta mitä en ole ikinä nähnyt naisen ja miehen välillä. Kun toisella oli paha olla, lohduttivat toisiaan ja sillä lailla jotenkin epätavallisen aidosti. Vaikea selittää mitä tarkoitan. Kiintymys tuntui samantapaiselta kuin lasten ja vanhempien välillä. Kun lapselle tulee pipi, lapsi menee luottavaisena toisen luo ja saa lohtua ja se on sellainen rakkauden täyttämä hetki. Nainen kun menee miehen luo halattavaksi, mies laskee että jos teen nyt oikeat peliliikkeet, saan taatusti illalla pillua. Ja itse asiassa nyt rupeskin tekemään mieli pillua, hieronpa tässä salaa munaa naista vasten, jospa se innostuisi... Miehet ei vaan voi sille mitään, ne on tuollaisia.
Luulin ettei tollanen kiintymys kuin noitten lesbojen välillä oli ole mahdollista kahden aikuisen suhteessa ja mua on vaivannut asia jo monta päivää. Seksi nyt tuskin olisi huonompaa lesbon kanssa kuin tuon ärsyttävän ukkoni tai kenenkä tahansa asshole miehen. Olen ihan oikeasti hetero kyllä.
Kommentit (43)
Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että suppeakin tutkimus on huomattavasti valaisevampi kuin ei tutkimusta lainkaan.
Jos tahdot asiasta laajemman tutkimuksen, tee se.
Tuossa ei ole vain uskallettu vetää lopullista johtopäätöstä, kenties jostakin naistutkimuksellisista poliittisista syistä leimautumisen pelossa, tai siksi että joku alkais hyökätä juuri niin aggressiivisesti kuin sinä nyt, eikä itse asiaan koskaan päästä.
Siksi tuossa vain tyydytään sanomaan, että hoidossa lähdetään siitä, että väkivaltaa on yhtä paljon. Se, että yhteenvetoa on jostakin syystä lievennetty ei muuta itse löydöstä.
Itse lukemat;
heterosuhteet 20-35%
lesbosuhteet 41-yli 50%Se siitä kirsikoinnista.
Vaan tuossa sanotaan, ettei noiden tutkimusten pohjalta voi sanoa juuta eikä jaata. Tuo ei ole yhteenveto, vaan johdanto. Ne luvut tulevat myöhemmin, että se siitä salaliittojohdannossalieventämisteoriastasi. Oletuksena kuitenkin on, ettei väkivalta suuresti poikkea heterosuhteista. Ei muutaman pienen tutkimuksen lukujen perusteella voi väittää noin kun sinä väität:juuri sitä tuossa lainaamassasi tekstissä haetaan!
Heterosuhteissa nuo luvut ovat meta-analyysituloksia, samaa sukupuolta olevissa on vain nuo muutamat tutkimukset. Suomesta on esim. peräisin luku 43,5% naisista kohdannut väkivaltaa miehensä taholta. Ei siitä voi silti pääätellä vielä juuri mitään, tulisi tietää määritelmät, metodit jne jne.
Tämä
Naisten empatiakyvyn puute miesten suhteen on mitä ilmeisimmin opittu kulttuurillinen imiö.
nimittäin ansaitsee mielestäni lähempää tarkastelua. Uskon, että tässä piilee hyvin suuri lohkare perimmäistä totuutta. Ihminen, jota ei koskaa lohduteta, tai johon ei suhtauduta empaattisesti ei myöskään suhtaudu itse empaattisesti.
kanssa näiden tippaleipäaivojen kanssa niin miksi luulette että kahdella naisella olisi helpompaa yhdessä? Katsokaa naisvaltaisia työpaikkoja...tai vaikkapa koulussa pieniä tyttöjä, joilla kauheet kriisit ja tappelut siitä kuka on hyvä kaveri...
Tosiasia on, että pojat ja miehet tasapainoittavat naisia, sillä simppelillä ja maanläheisellä ajattelullaan...