Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko hetero nainen elää lesbon kanssa onnellisempana?

Vierailija
19.04.2010 |

Telkusta tuli ohjelma pariterapiaa, siinä oli pari lesboa. Niitten kiintymys oli sellasta mitä en ole ikinä nähnyt naisen ja miehen välillä. Kun toisella oli paha olla, lohduttivat toisiaan ja sillä lailla jotenkin epätavallisen aidosti. Vaikea selittää mitä tarkoitan. Kiintymys tuntui samantapaiselta kuin lasten ja vanhempien välillä. Kun lapselle tulee pipi, lapsi menee luottavaisena toisen luo ja saa lohtua ja se on sellainen rakkauden täyttämä hetki. Nainen kun menee miehen luo halattavaksi, mies laskee että jos teen nyt oikeat peliliikkeet, saan taatusti illalla pillua. Ja itse asiassa nyt rupeskin tekemään mieli pillua, hieronpa tässä salaa munaa naista vasten, jospa se innostuisi... Miehet ei vaan voi sille mitään, ne on tuollaisia.

Luulin ettei tollanen kiintymys kuin noitten lesbojen välillä oli ole mahdollista kahden aikuisen suhteessa ja mua on vaivannut asia jo monta päivää. Seksi nyt tuskin olisi huonompaa lesbon kanssa kuin tuon ärsyttävän ukkoni tai kenenkä tahansa asshole miehen. Olen ihan oikeasti hetero kyllä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että miehen ja naisen välillä tämä ei voi olla vastavuoroista, sillä naiset olettavat, että miestä ei tarvitse lainkaan koskaan lohduttaa, tai että häntä kohtaan ei tarvitse olla lainkaan empaattinen.

Päinvastoin, miestä pitää ilmeisesti "kovettaa".

Esimerkkinä voisin kertoa, että eroni jälkeen yksikään (0, nolla) ihminen ei ole kysynyt miltä MINUSTA tuntuu. Sen sijaan olen kuullut lukuisien ihmisten, esimerkiksi naapurien, jopa ammattilaisten - esimerkiksi lastenvalvojan - esittävän tämän saman kysymyksen ex-vaimolleni.

Voin vain kuvitella, kuinka monta kertaa tämä kysymys on esitetty kun en ole ollut paikalla.

Lopputulema on siis, että naiset saavat sellaisia miehiä kuin tilaavat.

Vierailija
2/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteessa naisen kanssa. Sen sijaan jos tämä "hetero" olisi edes vähän biseksuaali, voisi hän olla ko. suhteessa hyvinkin onnellinen. Mutta hetero tuskin voisi, koska se olisi hänelle luonnotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että miehen ja naisen välillä tämä ei voi olla vastavuoroista, sillä naiset olettavat, että miestä ei tarvitse lainkaan koskaan lohduttaa, tai että häntä kohtaan ei tarvitse olla lainkaan empaattinen.

jollei mies ikinä tule lohdutettavaksi tai ilmaise sen tarvetta? Ja sitten jos nainen yrittää lohduttaa, siitä seuraa lopulta seksiä lähes automaattisesti. Näin ainakin meillä.

Vierailija
4/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteessa naisen kanssa. Sen sijaan jos tämä "hetero" olisi edes vähän biseksuaali, voisi hän olla ko. suhteessa hyvinkin onnellinen. Mutta hetero tuskin voisi, koska se olisi hänelle luonnotonta.

Aikuiset rakastavat lapsiaan syvästi ilman että mukana on seksuaalinen elementti. Miksei kaksi naista voisi rakastaa toisiaan ihan vaan ihmisinä? Toki seksikin on tärkeä osa suhdetta, mutta kyllä seksi on huonoa aina monessa heterosuhteessakin.

Vierailija
5/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdalla. Jos ei tunnista ihmistä, joka on empatian tarpeessa, kyse on empatian kyvyn puutteesta.

Tokihan sinä lohdutat esimerkiksi kaatunutta lasta, tai lasta jolla on paha mieli ihan oma-aloitteisesti? Vai tarkoitatko, että jos lapsi reagoi pahaan oloonsa esimerkiksi vetäytymällä ja käpertymällä, annat hänen olla, koska hän ei selvästikään tarvitse empatiaa, koska ei itse vaadi sitä?

Naisten empatiakyvyn puute miesten suhteen on mitä ilmeisimmin opittu kulttuurillinen imiö.

No mistäs nainen sen tietää että mies tarvii lohdutusta jollei mies ikinä tule lohdutettavaksi tai ilmaise sen tarvetta? Ja sitten jos nainen yrittää lohduttaa, siitä seuraa lopulta seksiä lähes automaattisesti. Näin ainakin meillä.

Vierailija
6/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset rakastavat lapsiaan syvästi ilman että mukana on seksuaalinen elementti. Miksei kaksi naista voisi rakastaa toisiaan ihan vaan ihmisinä? Toki seksikin on tärkeä osa suhdetta, mutta kyllä seksi on huonoa aina monessa heterosuhteessakin.

jos toinen olisi täysin hetero. Kuinka hän voisi tuntea sellaista kiintymystä ja rakkautta naiseen, jos hänelle luonnostaan normaalia olisi tuntea niitä tunteita miestä kohtaan. Kyllä siinä biseksuaalisuutta tarvittaisiin pakostakin, että suhde voisi toimia. Vaikka kuinka olisikin seksitön suhde. Toisaalta harva on 100% hetero, eiköhän jokaisesta löydy niitä biseksuaalisiakin piirteitä jos sopiva henkilö kohdalle sattuu.

Vierailija
7/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdalla. Jos ei tunnista ihmistä, joka on empatian tarpeessa, kyse on empatian kyvyn puutteesta. Tokihan sinä lohdutat esimerkiksi kaatunutta lasta, tai lasta jolla on paha mieli ihan oma-aloitteisesti? Vai tarkoitatko, että jos lapsi reagoi pahaan oloonsa esimerkiksi vetäytymällä ja käpertymällä, annat hänen olla, koska hän ei selvästikään tarvitse empatiaa, koska ei itse vaadi sitä? Naisten empatiakyvyn puute miesten suhteen on mitä ilmeisimmin opittu kulttuurillinen imiö.

Ja mieskö menee lohduttamaan vetäytyvää ja käpertyvää naista :D?

Vierailija
8/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiskohta, että parisuhdeväkivalta on lesbosuhteissa yleisempää kuin heterosuhteissa.

Vierailija
9/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei pystytä edes tilastoimaan lesbojen määrää väestöstä...?

Vierailija
10/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokunen aika sitten (muutama vuosi) oli jopa alan suhteen sosiaalialan erikoisprojekti, jonka tehtävä oli auttaa ns. sateenkaarisuhteissa parisuhdeväkivallasta kärsiviä.

Ei se ero tilastollisesti yleisesti ole mikään äärimmäisen merkittävä ollut, mutta selvä kuitenkin. Ei sen takia tarvitse sateenkaarisuhdetta pelätä, mutta se osoittaa toki osaltaan, että kyse ei ole mistään auvolasta.

Parisuhdeväkivalta liittyy parisuhteen yleiseen dynamiikkaan, eikä ole suinkaan miehisestä testosteronista johtuvaa.

Googlaa.

Vierailija
11/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sellaista ei ole. En jaksa googlessa roikkua turhaan.

Vierailija
12/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole sinun assistenttisi. Jos et jaksa etsiä itse perusteita argumentaatiollesi, älä syytä minua laiskuudestasi.

Vierailija
13/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava tapaus. Kun sellaista tutkimusta ei ole, niin sellaista ei ole, ihan sama mitä kuvittelet. En usko ennen kuin esität todisteet.

Vierailija
14/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkit sisältävät hyvät lähdeviitteet, voit jatkaa itse. Näistä voit lähteä tutustumaan tähän mielestäsi olemattomaan ongelmaan; tilastot esiintyvyydestä kyllä löytyvät matkalla.

http://www.musc.edu/vawprevention/lesbianrx/factsheet.shtml

http://www.aardvarc.org/dv/gay.shtml

Suomeksi:

http://tutkielmat.uta.fi/tutkielma.php?id=10446

Vierailija
15/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijalla on ollut aineistona neljän yksittäisen ihmisen kirjoitukset kokemuksistaan.

LOL

Vierailija
16/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta, että lesbosuhteissa on usein perheväkivaltaa. Muistaakseni edesmenneessä Zeta-lehdessä oli joskus siitä juttua. Joka tapauksessa jäi mieleen kun oli musta niin yllättävä juttu.

Vierailija
17/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Violence appears to be about as common among lesbian couples as among heterosexual couples "

ja

"The rates of domestic violence in same-gender relationships is roughly the same as domestic violence against heterosexual women."

Niin että missä niitä lähteitä oli? Ja tämähän ei taas mitenkään liity tunneilmaisuiden sukupuolittuneisiin käytäntöihin Suomessa, josta oli siis kyse.

Vierailija
18/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi suomenkielinen tutkimus ei nyt ainakaan todista yhtään mitään. Tutkijalla on ollut aineistona neljän yksittäisen ihmisen kirjoitukset kokemuksistaan. LOL

...vaihtelee sen mukaan, minkä tasoinen työ on kyseessä. Myös suppea lähdeaineisto on lähdeaineistoa. Useinkin aineistona on "yksittäisten ihmisten kirjoitukset kokemuksistaan", mm. sosiologiassa, psykologiassa, antropologiassa... Suosittelen perehtymään myös tähän puoleen tarkemmin.

LOL itelles :P

Vierailija
19/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastattua kyllä saa.

Sori, että lainaan tätä ketjua mutta kun en saa tehtyä avauksia.

Vierailija
20/43 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli sama ongelma... Onko joku muu saanut aloitettua uuden?? Väitti että otsikko puuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme