Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mopsi koirarotu...

Vierailija
17.04.2010 |

Kertokaas koiran omistajat taikka juuri mopsin omistajat, kummin vain... Minkälainen mopsi on luonteeltaan ja kaikkea muuta tietoa olisi kiva saada!

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on kaksi mopsia ja hän aina hehkuttaa miten suloisia tuhisijoita ne on. Tekee mieli tarttua kurkusta kiinni ja karjua ettei se ole suloista tuhinaa jos se koira ei voi kunnolla hengittää! Toivon todella että ihmiset siirtyisivät terverakenteisempiin koiriin.

Vierailija
62/90 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole koskaan mopsia ollut, mutta jos olet eläinten ystävä, niin älä ota ikinä kuonotonta tai muuten yhtä sairaaksi rakenteeltaan jalostettua koiraa. Lenkkipolulla en ole koskaan nähnyt normaalisti liikkuvaa ja hengittävää mopsia. Kaikki huohottaneet enemmän tai vähemmän vaivalloisesti ja liikkuneet kuin tynnyrit. Ei ole eläinrakkaan teko tukea sellaisten koirien kysyntää.

Jos tahdot pienen ja kivanluonteisen koiran, niin hyvinvoivia vaihtoehtoja on useita.

Esimerkiksi perhoskoira, ranskanbulldoggi, kääpiöpinseri? Lähipiiristäni löytyviäkoiria; perhoskoira saa hengenahdistuskohtauksia, ranskanbulldoggi on kovin allerginen ja kääpiöpinserillä on lonkkavika.

Jos haluaa varmemmin terveen koiran, kannattaa ottaa seropi... Itsellä on sellainenkin ja tosiaan se aiemmin mainitsemani mopsi.

Minua naurattaa ihmiset, jotka vaahtoavat muiden koirarotujen paremmuudesta = Ihminen on jalostanut niitä kaikkia suosituimipia rotuja, niin paljon, että kaikissa roduissa on ominaissairauksia. Ei se ole ihme,kun jalostettavat yksilöt on toistensa lähisukulaisia ja geeniperimä tulee suppealta alalta. Omat koirani on syystäkin paperittomia.

Tulkaa nyt rotukoiraihmiset myllyttämään, niin saa kansa taas viihdettä! Voisin heittää provokaation vielä loppuun: Sisäsiittosimmat kiertää kehissä! :D

Mulla ei ole kokemusta pienistä koirista mutta mites kääpiövillakoira? Siinä ei ainakaan näin maallikon silmiin ole mitään kovin liioiteltua piirrettä. Paitsi olen kuullut että joku tietty värikin voi koirilla lisätä riskiä sokeuteen/kuurouteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta sanottavaa kuin että hävetkää te kaikki mopsin tai muun ruttukuonon omistajat. En ole yhtäkään nykymopsia nähnyt jonka sieraimet eivät olisi pienet raot. Jokainen teistä mopsin omistajista voisitte katsoa tarkkaan koiranne sieraimia, sitten mennä peilin eteen ja puristaa omat sieraimenne yhtä lyttyyn. Sitten vaan suu kiinni hengittelette minkä pystytte ja tiedätte mitä koiranne joutuu kestämään elämänsä jokaisena hetkenä, ilman vaihtoehtoa, puhtaasti teidän itsekkyytenne takia.

Kuvottavia olette.

Vierailija
64/90 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kuin pari ekaa kommenttia, huhhuh.

Miesystävälläni on mopsi joka on minulle kuin oma koira. Käyn koiran kanssa aikalailla päivittäin 5km lenkillä, hengitys kulkee hyvin kun koira on hyvässä kunnossa. Eläinlääkärissä käytiin juuri muutenvaan. 6v koira elämänsä kunnossa vailla ongelmia. Koira syökin hyviä lihapitoisia ruokia, ei halvinta purkkiruokaa.

Luonteelta mopsi on todella itsepäinen ja seurallinen. Joku päivä vielä otan oman mopsin, en voi kun suositella mutta pidä hyvää huolta

Vierailija
65/90 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koira, joka tykkää kaikkista muista koirista paitsi mopseista ja ranskiksista. Se ei kai jotenkin tunnista niitä koiriksi ja pelkää sitä rohisevaa hengitystä. 

Vierailija
66/90 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissani on mopseja,asukkaat ottivat koirat aina mukaan parvekkeelle tupakoimaan.Huomautin siitä usein lupasin jopa toimittaa rouvalle tietoja kuinka vaikeata niillä on muutenkin hengittää.Tässä perheessä tupakoidaan PALJON.

Vierailija
67/90 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähän erikoisempaa mopsia haluaa etsiä niin tällainenkin kaveri löytyy tuolta show-maailmasta:

http://pugdaily.net/meet-doug-pug-pooch-captured-hearts-across-world/

Vierailija
68/90 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mopsia, mutta haluan sanoe että ei ole mitään järkeä haukkua mopseja maanrakoon! Mopsit voivat olla sairaita. Mutta se ei tarkoita että he olisivat huonoja. Mopsi voi oll todella kiltti. Ystävälläni on mopsi eikä mopsilla ole ollut mitään sairauksia tai allergioita. On myös mopseja ketkä ovat sairaita ja kenellä on terveyden ongelmia.

Miopsi on todella ihana koirarotu. En ole kyllä mikään sanoja kun itselläni ei ole mopsia, mutta ette te kaikki omista myöskään mopsia. Ette tekään ole mitkään sanojat mimmoset mopsit ovat ja mimmoset ei.

Koiran omistajat tietävät että oman koirarodun haukkuminen tuntuu pahalta. Älkää sitten haukkuko mopseja?

Vierailija
69/90 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopsin terveys ongelmat ovat aivan liioiteltuja! Joillainin mopseilla on sairauksia mutte ne ovat yleensä liioiteltuja niin isoiksi. Kannattaa hankkia mopsi hyvälyä kasvattajalta kuka huolehtii mopsin terveydestä ja hyvästä kunnosta. Ei kannata yrittää hankkia mopsia halvalla, koska yleensä mopsi on silloin sairas ja lääkehtiminen tulee maksamaan kolminkertaisen hinnan. Nytten olen todella onnellinen mopsin omistaja! ;)

Vierailija
70/90 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 4 mopsin omistajana voisin sanoa että mopsi on todella kiltti ja kiva koirarotu. Suosittelen mopsia lapsiperheisiin. Ei kannata ottaa mopsia jos haluua koirasta sporttisen. Koira on kuitenkin jalostettu sylikoiraksi, joka tykkää olla sohvalla ja syödä. En itse veisi mopsiani kauhean pitkälle lenkille, no en kyllä itsekkään lenkkeile. Yksikään mopseistani ei ole ollut sairas eikä kenelläkään ole pullahtanut silmä pois kuopasta. Mopsien nenäkumpu on kyllä joskus vähän kuiva ja ärtyny mutta se hoituu kuitenkin rasvalla. Mopsini ovat siis melko terveitä ja ovat myös ihan aktiivisiä.

Vierailija
71/90 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju alkaa jo vähän loppua mutta mopsit ovat mielestä i ihania koiria suosittelen!

Ne on suloisia ja RAKASTAN niitten luonnetta, mopsit on parhaat!

Vierailija
72/90 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 4 mopsin omistajana voisin sanoa että mopsi on todella kiltti ja kiva koirarotu. Suosittelen mopsia lapsiperheisiin. Ei kannata ottaa mopsia jos haluua koirasta sporttisen. Koira on kuitenkin jalostettu sylikoiraksi, joka tykkää olla sohvalla ja syödä. En itse veisi mopsiani kauhean pitkälle lenkille, no en kyllä itsekkään lenkkeile. Yksikään mopseistani ei ole ollut sairas eikä kenelläkään ole pullahtanut silmä pois kuopasta. Mopsien nenäkumpu on kyllä joskus vähän kuiva ja ärtyny mutta se hoituu kuitenkin rasvalla. Mopsini ovat siis melko terveitä ja ovat myös ihan aktiivisiä.

Olen samaa mieltä!

Vierailija
73/90 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset ilkeitä, tappelevat keskenään koirista.

Niin säälittävää ja surullista.

.

Onneksi ei otettu koiraa, ei minkään rotuista vaan kolme ragdoll kissaa on.

Vierailija
74/90 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmiset ilkeitä, tappelevat keskenään koirista.

Niin säälittävää ja surullista.

.

Onneksi ei otettu koiraa, ei minkään rotuista vaan kolme ragdoll kissaa on.

Ja Facebookin kissaryhmissähän kukaan ei ikinä tappele.

Vierailija
75/90 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvaa lähtee eikä niitä saa pirullakaan pois. Ja sitä karvaa tosiaan lähtee!

Vierailija
76/90 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset ottako näitä sairaita rotuja, tuette eläinrääkkäystä. Kyseessä on todella julma kidutus.

Sairaista roduista esim. täällä

Vierailija
77/90 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005598316.html

HS: ”Kasvava osa koirista on niin sairaita, ettei niiden pitäisi elää”

Vierailija
78/90 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä ihmiset puhuvat asioista joista eivät tiedä mitään .mopsi koirista parhaita mitä tiedä   30v kokemuksella  ei ole ollut mitään ongelmia  sen enempää kuin muillakaan roduilla   : luonteeltaan aivan omaa luokkaa  isoihin verrattuna ! elikkä kannattaa tutustua ennenkuin  kommwentoi !

Vierailija
79/90 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopsi ei oo mikää sairas rotu. Meidän mopsilla ei ainakaa oo mitää hengitysvaikeuksia tai mitään muuta ongelmaa 😤

Vierailija
80/90 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyttykuonoinen koira, hengitysongelmia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä