Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kävit rikkurikaupassa?

Vierailija
16.04.2010 |

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän luuserin on helppo huudella kun ei ole mitään menetettävää.

Mietippäs tilannetta joutusit sen perhees hilaan töihin ja olisit muutaman vuoden töissä, taloudellinen tilanteesi paranisi ja voisit vaikka ottaa pienen lainan että saat ostettua jotain kivaa. Ja sitten työnantaja irtisanoo sut ja ottaa naapuris töihin sillon tällön kun tarvii tai et saakkaan enää sitä samaa palkkaa kun sait vaan se huononee entisestään mutta silti teet samaa työtä, se ei muutu miksikään.

Sun mielestä tää olis ihan ok näin lama-aikaankin vai?

Vierailija
42/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laman aikana työttömäksi joutunut ilmottautuu tekemään halvemmalla. Totta vitussa raha kiinnostaa sen sijaan että olisi työtön. Jos nämä lakkolaiset haluavat työttämäksi niin minun puolestani se on toivottavaa, menen mielelläni kassalle töihin.

Tässä lakossahan se kiista-asia on se, että työnantajapuoli haluaa laittaa porukan pois ja vuokrafirmasta uudet.

Kyllähän tuota nyt jokainen JÄRKEVÄ TYÖSSÄKÄYVÄ ihminen vastustaa. Jos et vastusta niin kohta olet työttömänä ja joku muu tekee halvemmalla.

vai suostutko tekeen töitä esim. 4,90e tuntipalkalla??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lainaa yli 100 000 euroa, tällä hetkellä maksellaan pelkkiä lyhennyksiä koska vuosi sitten tullut irtisanominen vei perustulon. Mies toki on töissä, mutta minulla on puolet lainasta ja työttömänä ja mies ei ole rikas, niin köyhää tämä elämä on.

Itse asiassa, minut sanottiin irti vakituisesta työsuhteesta taloudellisin perustein ja nykyään "vanhoja töitäni" tekee alihankkijat.

Voisin tehdä vanhoja töitäni vaikka sillä alennetulla hinnalla, mutta kun ei tarjota niin vaikea on tehdä.

Minun taloudelle se olisi ok ihan näin lamankin aikaan, pakko tässä on jollain elää ja ikuisesti ei voi maksaa näitä pelkkiä korkoja lainasta, pitäisi päästä jotain oikeasti lyhentämäänkin, joten voisin mennä kassalle töihin. Enää en pyrkisi ostamaan itselleni "mitään kivaa", tässä on kohta asunnon myynti edessä jollen pääse edes sinne kassalle töihin tai siivoamaan.

Mietippäs tilannetta joutusit sen perhees hilaan töihin ja olisit muutaman vuoden töissä, taloudellinen tilanteesi paranisi ja voisit vaikka ottaa pienen lainan että saat ostettua jotain kivaa. Ja sitten työnantaja irtisanoo sut ja ottaa naapuris töihin sillon tällön kun tarvii tai et saakkaan enää sitä samaa palkkaa kun sait vaan se huononee entisestään mutta silti teet samaa työtä, se ei muutu miksikään.

Vierailija
44/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää meinaa räjähtää jos kaikkia yrittää tukea ja kuluttaa fiksusti jne. Siispä nykyään pidän huolen vain omasta perheestäni; en osallistu tukilakkoihin ja pidän huolen etten myöskään mene alalle jonka palkkaehdot eivät miellytä. Uskallan vaatia kunnioitusta, en syyttele "herroja" siitä että heillä menee paremmin kuin luusereilla.

Voi vittu mikä kirjoitus

Vierailija
45/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan suomalaisten kassojen käyttämisestä. Itse en suostuisi siihen että kiinalaiset pääsisivät kassoille töihin meidän suomalaisten työttömien sijaan, älkää nyt menkö ääripäihin ja täysin metsään näiden provosoituneiden kommenttienne varjolla.

Miksi se on niin vaikea hyväksyä että työttömällä (luuserille, kiitos arvosta) rahakin kelpaisi?

laman aikana työttömäksi joutunut ilmottautuu tekemään halvemmalla. Totta vitussa raha kiinnostaa sen sijaan että olisi työtön. Jos nämä lakkolaiset haluavat työttämäksi niin minun puolestani se on toivottavaa, menen mielelläni kassalle töihin.

Tässä lakossahan se kiista-asia on se, että työnantajapuoli haluaa laittaa porukan pois ja vuokrafirmasta uudet.

Kyllähän tuota nyt jokainen JÄRKEVÄ TYÖSSÄKÄYVÄ ihminen vastustaa. Jos et vastusta niin kohta olet työttömänä ja joku muu tekee halvemmalla.

Vierailija
46/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lainaa yli 100 000 euroa, tällä hetkellä maksellaan pelkkiä lyhennyksiä koska vuosi sitten tullut irtisanominen vei perustulon. Mies toki on töissä, mutta minulla on puolet lainasta ja työttömänä ja mies ei ole rikas, niin köyhää tämä elämä on.

Itse asiassa, minut sanottiin irti vakituisesta työsuhteesta taloudellisin perustein ja nykyään "vanhoja töitäni" tekee alihankkijat.

Voisin tehdä vanhoja töitäni vaikka sillä alennetulla hinnalla, mutta kun ei tarjota niin vaikea on tehdä.

Minun taloudelle se olisi ok ihan näin lamankin aikaan, pakko tässä on jollain elää ja ikuisesti ei voi maksaa näitä pelkkiä korkoja lainasta, pitäisi päästä jotain oikeasti lyhentämäänkin, joten voisin mennä kassalle töihin. Enää en pyrkisi ostamaan itselleni "mitään kivaa", tässä on kohta asunnon myynti edessä jollen pääse edes sinne kassalle töihin tai siivoamaan.

ja sitten sä rutiset kun kaupan alan työntekijät eivät halua tätä kohtaloa!! VOI SAATANA!!!

Vierailija
47/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sut on itse sanottu irti ja sun työtä tekee alihankkijat

Minulla on lainaa yli 100 000 euroa, tällä hetkellä maksellaan pelkkiä lyhennyksiä koska vuosi sitten tullut irtisanominen vei perustulon. Mies toki on töissä, mutta minulla on puolet lainasta ja työttömänä ja mies ei ole rikas, niin köyhää tämä elämä on. Itse asiassa, minut sanottiin irti vakituisesta työsuhteesta taloudellisin perustein ja nykyään "vanhoja töitäni" tekee alihankkijat. Voisin tehdä vanhoja töitäni vaikka sillä alennetulla hinnalla, mutta kun ei tarjota niin vaikea on tehdä. Minun taloudelle se olisi ok ihan näin lamankin aikaan, pakko tässä on jollain elää ja ikuisesti ei voi maksaa näitä pelkkiä korkoja lainasta, pitäisi päästä jotain oikeasti lyhentämäänkin, joten voisin mennä kassalle töihin. Enää en pyrkisi ostamaan itselleni "mitään kivaa", tässä on kohta asunnon myynti edessä jollen pääse edes sinne kassalle töihin tai siivoamaan.

Työttömän luuserin on helppo huudella kun ei ole mitään menetettävää. Mietippäs tilannetta joutusit sen perhees hilaan töihin ja olisit muutaman vuoden töissä, taloudellinen tilanteesi paranisi ja voisit vaikka ottaa pienen lainan että saat ostettua jotain kivaa. Ja sitten työnantaja irtisanoo sut ja ottaa naapuris töihin sillon tällön kun tarvii tai et saakkaan enää sitä samaa palkkaa kun sait vaan se huononee entisestään mutta silti teet samaa työtä, se ei muutu miksikään. Sun mielestä tää olis ihan ok näin lama-aikaankin vai?

ja sitten sä rutiset kun kaupan alan työntekijät eivät halua tätä kohtaloa!! VOI SAATANA!!!

Vierailija
48/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan suomalaisten kassojen käyttämisestä. Itse en suostuisi siihen että kiinalaiset pääsisivät kassoille töihin meidän suomalaisten työttömien sijaan, älkää nyt menkö ääripäihin ja täysin metsään näiden provosoituneiden kommenttienne varjolla.

Miksi se on niin vaikea hyväksyä että työttömällä (luuserille, kiitos arvosta) rahakin kelpaisi?

Tässä ei ole kysymys sun suostumuksestasi!!

Vierailija
49/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sut on itse sanottu irti ja sun työtä tekee alihankkijat

Minulla on lainaa yli 100 000 euroa, tällä hetkellä maksellaan pelkkiä lyhennyksiä koska vuosi sitten tullut irtisanominen vei perustulon. Mies toki on töissä, mutta minulla on puolet lainasta ja työttömänä ja mies ei ole rikas, niin köyhää tämä elämä on. Itse asiassa, minut sanottiin irti vakituisesta työsuhteesta taloudellisin perustein ja nykyään "vanhoja töitäni" tekee alihankkijat. Voisin tehdä vanhoja töitäni vaikka sillä alennetulla hinnalla, mutta kun ei tarjota niin vaikea on tehdä. Minun taloudelle se olisi ok ihan näin lamankin aikaan, pakko tässä on jollain elää ja ikuisesti ei voi maksaa näitä pelkkiä korkoja lainasta, pitäisi päästä jotain oikeasti lyhentämäänkin, joten voisin mennä kassalle töihin. Enää en pyrkisi ostamaan itselleni "mitään kivaa", tässä on kohta asunnon myynti edessä jollen pääse edes sinne kassalle töihin tai siivoamaan.

Työttömän luuserin on helppo huudella kun ei ole mitään menetettävää. Mietippäs tilannetta joutusit sen perhees hilaan töihin ja olisit muutaman vuoden töissä, taloudellinen tilanteesi paranisi ja voisit vaikka ottaa pienen lainan että saat ostettua jotain kivaa. Ja sitten työnantaja irtisanoo sut ja ottaa naapuris töihin sillon tällön kun tarvii tai et saakkaan enää sitä samaa palkkaa kun sait vaan se huononee entisestään mutta silti teet samaa työtä, se ei muutu miksikään. Sun mielestä tää olis ihan ok näin lama-aikaankin vai?

Vierailija
50/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. monet laitokset on vuosia palkkauskiellossa joten hommat teetetään pätkätyöläisillä. Ja tietty laitoksella on politiikka että kun on ollut tietyn ajan töissä niin ei palkata sitten joksikin aikaa ettei tule paineita vakinaistaa.

Vierailija
51/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajani tekemästä päätöksestä, koska jos hän ei olisi näitä päätöksiä tehnyt (ja rahaa siten säästänyt) niin luultavasti ei työllistäisi niin monta ihmistä mitä nykyään työllistää. Yritän miettiä myös työnantajan puolta, he haluavat säilyttää tietyn toimintansa ja taloudellisen vakautensa. Minun irtisanominen oli firman parhaaksi ja tilalleni otettiin yksityinen elinkeinoharjoittaja, ja toiminta jatkuu. Kenties laman jälkeen firmalla toiminta paranee ja voivat palkata lisää ihmisiä, parempi se on kuin konkurssi.

Asioilla on monta puolta ja minä yritän tässä taloudellisessa surkeudessani ymmärtää myös työnantajan ratkaisuja.

Tämä ratkaisu ei tosin liity tähän kaupan alan lakkoon koska työnantaja ei ole ollut sama.

Vierailija
52/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä kannatan laajaa lakko-oikeutta ja tätäkin lakkoa.

Vierailija
53/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin shoppailemassa tänään, koska sattui huvittamaan, ja jos ei olisi tiennyt ei olisi mitään lakkoa arvannnut olevankaan. Palvelu kaupoissa oli jopa parempaa kuin normaalisti. Mitä voimme päätellä tästä?

Vierailija
54/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin uusia pyyhkeitä ja kaikkea kivaa kotiin.

Vierailija
55/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tukea paikallista yrittäjyyttä, enkä rangaista heitä siitä, että pitävät täällä kauppaa.

Vierailija
56/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis ei muutkin. Joten kyllä käyn tänään kaupassa.

Vierailija
57/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et kuulu liittoon. Rikkureita ovat liiton jäsenet, jotka menevät töihin lakon aikana.

Vierailija
58/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on tänään vapaapäivä ja aikaa hoita kauppakäynnit. Jos en tänään mene kauppaan saa perhe olla viikonlopun nälissään ja lapset ilman lauantai karkkejaa. Niin ja tosiaan ei kaupan ihmiset tue minun palkkatoiveitani jote en koe että minun arbitsisi osallistua heidän työtaisteluun. Että jos kauppa on auki iin siellä aion käydä.

Vierailija
59/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi voi enkä mäkään saa ei mullekaan anneta, ja valivali.

Vierailija
60/82 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne mitään rikkureita ole, jos eivät kerran kuulu liittoonkaan?

En ole menossa tänään kauppaan, käytiin jo keskiviikkona, että ihan sama onko auki vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi