Miksi kävit rikkurikaupassa?
Kommentit (82)
Miten mahtaa mammat pärjätä, jos ensi viikolle uhattu lakko tulee toteutumaan.. Ja mä tuen täysillä kaikkia lakkoja! Niin ne on kaikki etuudet saatu, antaa palaa vaan!
musta olis ollu niin kivaa, kun mammat täällä höyryää.. En ole seurannut kun tätä nyt olevaa lakkoa ja oih, niin hurjaa tulivuorta. Sisko on unohtanu tiedottaa tuosta asiasta ;)
Mutta ihmettelen kuitenkin pamin vaatimusta, että myös liittoon kuulumattomien pitäisi lakkoilla. Jos hekin nyt lakkoilisivat, niin saisivatkohan he joskus vastavuoroisesti pamilta mitään apua mihinkään?? Tuskinpa!
Liittoon kuulumattomatkin (lue:"vapaamatkustajat") saavat juuri saman hyödyn työehtosopimusneuvotteluista kuin liiton jäsenetkin. Työehtosopimus kun on kaikile sama kuuluivat liittoon tai eivät. Mitä sitten Pam saakin sovittua (eipä oikein usko että kummoisia) koskee siismyös näitä jotka eivat maksa liiton jäsenmaksuja... siinä se hyöty!
on käytännössä mahdotonta kuulua juuri oikean alan liittoon. Esim. kieltenopiskelija, joka välillä tekee oman alan opetuskeikkoja, joskus kenties siivoaa, joskus kaupassa jne.. ei voi vaihtaa liittoa koko ajan, eikä mitään järkeä kuulua PAMiin tilapäistöiden takia.
Mutta ihmettelen kuitenkin pamin vaatimusta, että myös liittoon kuulumattomien pitäisi lakkoilla. Jos hekin nyt lakkoilisivat, niin saisivatkohan he joskus vastavuoroisesti pamilta mitään apua mihinkään?? Tuskinpa!
Liittoon kuulumattomatkin (lue:"vapaamatkustajat") saavat juuri saman hyödyn työehtosopimusneuvotteluista kuin liiton jäsenetkin. Työehtosopimus kun on kaikile sama kuuluivat liittoon tai eivät. Mitä sitten Pam saakin sovittua (eipä oikein usko että kummoisia) koskee siismyös näitä jotka eivat maksa liiton jäsenmaksuja... siinä se hyöty!
jos et kuulu liittoon. Rikkureita ovat liiton jäsenet, jotka menevät töihin lakon aikana.
en lakon vuoksi. Eivätkä mielestäni ole edes olemassa rikkurikauppoja. Rikkureita ovat vain liittoon kuuluvat, jotka menevät töihin oman liittonsa julistamasta lakosta huolimatta. Siis esim. kauppias myyjänä ei ole rikkuri, eikä kauppa siis mitenkään voi olla "rikkurikauppa".
Ja olisin kyllä lähtenyt kauppaan (HulluillePäiville!), ellei tuo sää olisi noin huono + tulivuorentuhkatkin päälle.
Miten sitten itse määrittelet rikkurin? Rikkuri on VAIN liittoon KUULUVA, eli rikkoo oman liittonsa julistamaa lakkoa.
kenen puolella olen ja mitä mieltä olen lakosta.
Jotta saan tuotteeni halvemmalla.
Pää meinaa räjähtää jos kaikkia yrittää tukea ja kuluttaa fiksusti jne. Siispä nykyään pidän huolen vain omasta perheestäni; en osallistu tukilakkoihin ja pidän huolen etten myöskään mene alalle jonka palkkaehdot eivät miellytä. Uskallan vaatia kunnioitusta, en syyttele "herroja" siitä että heillä menee paremmin kuin luusereilla.
että laman aikaan (tai onhan se pahin jo mennyt ohi) aletaan lakkoilemaan ja boikotoimaan "rikkurikauppoja".
Olisivat ihmiset vain tyytyväisiä siitä että ON TÖITÄ ja siitä saa inhimillistä palkkaa. Niin paljon on ihmisiä työttämänä ja oikeasti taloudellisessa hädässä etten kehtaisi itse valittaa.
Nyt pitäisi ihmisten puhaltaa yhteen hiileen jotta talous saataisiin taas kuntoon ja mitä tehdään - lakkoja joka puolella.
ei kiinnosta sitten yhtään nuo idioottien lakkoilut.
menisin ihan piruuttanikin, vaikkei asiaa olisikaan.
Pää meinaa räjähtää jos kaikkia yrittää tukea ja kuluttaa fiksusti jne. Siispä nykyään pidän huolen vain omasta perheestäni; en osallistu tukilakkoihin ja pidän huolen etten myöskään mene alalle jonka palkkaehdot eivät miellytä. Uskallan vaatia kunnioitusta, en syyttele "herroja" siitä että heillä menee paremmin kuin luusereilla.
Sinusta on kunnioitus kaukana.
ei kiinnosta sitten yhtään nuo idioottien lakkoilut.
menisin ihan piruuttanikin, vaikkei asiaa olisikaan.
Idiootti olet itse.
kun alaani kyselit? Kerrohan ihmeessä?
Olen työtön hoitolomalla oleva kotiäiti, joka mielellään menisi tekemään näiden lakkolaisien työt.
että laman aikaan (tai onhan se pahin jo mennyt ohi) aletaan lakkoilemaan ja boikotoimaan "rikkurikauppoja".
Olisivat ihmiset vain tyytyväisiä siitä että ON TÖITÄ ja siitä saa inhimillistä palkkaa. Niin paljon on ihmisiä työttämänä ja oikeasti taloudellisessa hädässä etten kehtaisi itse valittaa.
Nyt pitäisi ihmisten puhaltaa yhteen hiileen jotta talous saataisiin taas kuntoon ja mitä tehdään - lakkoja joka puolella.
mene alalle, jonka palkkaehdot eivät miellytä? Entä jos muita olemassa olevia ehtoja heikennetään, niin kuin nyt ollaan tekemässä? Ihan yhtä lailla kaupan alan valinneet ovat menneet töihin alalle, jossa työvuoroista saa tietää viikkoja ennen, mutta nyt kun niitä ehtoja oltaisiin heikentämässä, pitäisi hyväksyäkin ehdot, koska "itse on ala valittu".
että sain kenkään taloudellisistä syöstä ennen äitiysloman alkua bruttopalkasta alle 1400, joten turha tulla mussuttamaan että parempiosaiset eivät täällä ymmärrä mitään kaupan alan ihmisten "hädästä". Minä menisin mielelläni kauppaan tekemään töitä, olisin riemuissani siitä saamastani VARMASTA rahasta.
kun alaani kyselit? Kerrohan ihmeessä?
Olen työtön hoitolomalla oleva kotiäiti, joka mielellään menisi tekemään näiden lakkolaisien työt.että laman aikaan (tai onhan se pahin jo mennyt ohi) aletaan lakkoilemaan ja boikotoimaan "rikkurikauppoja".
Tässä lakossahan se kiista-asia on se, että työnantajapuoli haluaa laittaa porukan pois ja vuokrafirmasta uudet.
Kyllähän tuota nyt jokainen JÄRKEVÄ TYÖSSÄKÄYVÄ ihminen vastustaa. Jos et vastusta niin kohta olet työttömänä ja joku muu tekee halvemmalla.
t. terveisiä it-alalta
Menkää vuokrafirmaan ja pääsette kassalle töihin Tässä lakossahan se kiista-asia on se, että työnantajapuoli haluaa laittaa porukan pois ja vuokrafirmasta uudet. Kyllähän tuota nyt jokainen JÄRKEVÄ TYÖSSÄKÄYVÄ ihminen vastustaa. Jos et vastusta niin kohta olet työttömänä ja joku muu tekee halvemmalla.
laman aikana työttömäksi joutunut ilmottautuu tekemään halvemmalla. Totta vitussa raha kiinnostaa sen sijaan että olisi työtön. Jos nämä lakkolaiset haluavat työttämäksi niin minun puolestani se on toivottavaa, menen mielelläni kassalle töihin.
Tässä lakossahan se kiista-asia on se, että työnantajapuoli haluaa laittaa porukan pois ja vuokrafirmasta uudet.
Kyllähän tuota nyt jokainen JÄRKEVÄ TYÖSSÄKÄYVÄ ihminen vastustaa. Jos et vastusta niin kohta olet työttömänä ja joku muu tekee halvemmalla.