Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita vastoinkäymiset ovat opettaneet sinulle elämästä?

Vierailija
18.03.2023 |

Kokemuksia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia on oma päätös, syyllinen on peilissä.

Vierailija
2/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeat kokemukset voivat tehdä ihmisestä myötätuntoisemman ja ymmärtäväisemmån persoonan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista vastoinkäymisistä on oppinut sen, että vaikka mitä tekisi ja yrittäisi, niitä ei voi estää! Vaan vastoinkäymisiä vaan välillä tulee. Ja että osa niistä on tosi pahoja. Ja senkin, että kun luulet jotain oppineesi ja vahvistuneesi, se on vain harha, joka kestää täsmälleen seuraavaan pahempaan takaiskuun asti. Luulet ehkä kestäväsi jo mitän vaan kun olet tähänkin asti selvinnyt, mutta kyllä kunnon takaisku sinutkin silti maahan lyö.

Toisaalta olen oppinut myös, että se mitä voi tehdä, on olla jäämättä niihin jumiin vastoinkäymisiin. Kun niitä ei kerran voi välttää, on vaan elettävä niiden kanssa.

Vierailija
4/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeat kokemukset voivat tehdä ihmisestä myötätuntoisemman ja ymmärtäväisemmån persoonan.

Voivat. Toisaalta vastoinkäymiet voivat myös tehdä ihmisestä katkeran ja epäluuloisen persoonan, jolla ei yksinkertaisesti riitä enää voimia myötätuntoon tai empatiaan. Ja useammin siinä näyttää näin käyvän.

Vierailija
5/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta selviää, jopa mahdottomalta tuntuneesta. Elämä ei pysähdy, eikä aika jää odottelemaan parempaa hetkeä. Eteenpäin mennään, vaikka henkäys kerrallaan. Eteenpäin, taakse on turha tuijottaa, vaikeuksiin takertua ja tukehtua

Vierailija
6/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kuin luonnonvoima, sitä ei voi hallita. Elämistä voi.

Vierailija
7/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omat isot vastoinkäymiset on lisänneet ymmärrystä ja myötätuntoa toisia ihmisiä kohtaan. Ymmärrän paremmin sen kivun ja tuskan mitä ihminen voi sisällään kantaa. Osaan myös paremmin nähdä ihmisen läpi ja ottaa osaa hänen vastoinkäymiseensä.

Toisaalta, jonkun toisen pieni vastoinkäyminen on hänelle sillä hetkellä iso.

Olen myös oppinut armollisuutta. Ja myös sitä, että kaikki ei todellakaan ole omissa käsissä, asioita tapahtuu vaikket itse haluaisi ja vaikka tekisit mitä.

Olen myös oppinut rauhoittamaan itseäni, hengittämään. Ymmärtämään sen mikä on tärkeää, seisomaan omilla jaloillani. Tajunnut mikä minua auttaa ison kriisin keskellä.

Vierailija
8/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät onnen pienistäkin asioista.

Vierailija
9/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on sarja epäonnistumisia syntymän ja kuoleman välissä.

Vierailija
10/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistapaska, ei riitä ymmärrystä pettäjille! Eikä tee myötätuntoisempaa. Vihaan kaikkia pettäjiä enkä halua olla tekemisissä. Omaa pettäjääni en ole edes halunnut tavata sen jälkeen!

Vierailija
11/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta kaikki kuollaan ja toista ei voi pelastaa.

Vierailija
12/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha ei saa palkkaansa. Hyvät ihmiset lähtevät reippaasti ennen muita.

Olen myöskin tosissani pohtinut onko Jumalaa olemassa. Ja jos on, miksi Jumalaan uskova joutuu kitumaan syövän tuskissa monta viikkoa, kun kylkiluut murskautuvat syövän kasvaessa? Miksi? Ja niin hyväsydäminen ihminen oli!

Vierailija
13/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myöskin tosissani pohtinut onko Jumalaa olemassa. Ja jos on, miksi Jumalaan uskova joutuu kitumaan syövän tuskissa monta viikkoa, kun kylkiluut murskautuvat syövän kasvaessa? Miksi? Ja niin hyväsydäminen ihminen oli!

Jumala ei anna kenellekään enempää kuin minkä hän jaksaa kantaa. Kaikella on tarkoitus.

T. Uskova

Vierailija
14/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyvät todella erottuu akanoista vastoinkäymisistä.

Vierailija
15/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei anna kenellekään enempää kuin minkä hän jaksaa kantaa. Kaikella on tarkoitus.

T. Uskova

Mikä tarkoitus on kokea sellaista tuskaa, että naama vääntyy miltei nurinpäin siitä kivusta? Mikä tarkoitus meillä läheisillä oli nähdä tämä kaikki karmeus vierestä, kykenemättä mitenkään auttamaan häntä?

Vierailija
16/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Uskova

Mikä tarkoitus on kokea sellaista tuskaa, että naama vääntyy miltei nurinpäin siitä kivusta? Mikä tarkoitus meillä läheisillä oli nähdä tämä kaikki karmeus vierestä, kykenemättä mitenkään auttamaan häntä?

Korkeampi tarkoitus.

Jumala antoi oman poikansa ristiinnaulittavaksi, ei hänelläkään naama peruslukemilla pysynyt.

Teidän syntinne on nyt anteeksiannettu.

T. Uskova

Vierailija
17/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Uskova

Jos rukoilitte, autoitte.

T. Uskova

Vierailija
18/18 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että niitä vastoinkäymisiä tulee ja niitä myös menee. Ja niistä selviää. Siitä isostakin, juuri kaiken pohjan, perustan, vievältäkin.

Ei elämää kannata pelätä ja olla elämättä sen takia, että yrittää jotenkin vältellä vastoinkäymisiä. Oppimistapahtumiahan nekin ovat. Kehitysaskeleita.

Omista vastoinkäymisistäni olen oppinut ennen kaikkea sen, ettei niiden läpi, yli, tarvitse todellakaan yksin puurtaa. Vaan on oikein ja suurta viisautta, rohkeutta, tunnustaa avun tarpeensa ja pyytää apua. Aina löytyy auttajia, jos itse sallii sen itselleen.

Katkeroituminen ei kannata. Anteeksipyytäminen ja - antaminen lienevät suurimmat oppitunnit, joihin joutuu palaamaan usein ja yrittämään taas. Myös itseään kohtaan.

Armollisuus. Rakkaus. Ja - ihan oikeasti! - oikea hengitystekniikka. Nämä auttavat ja helpottavat ainakin minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi