Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tositarinoita piiskaamisesta ja kotiareistista.

Vierailija
15.04.2010 |

Sain aluksi piiskaa.

Sitten totuin siihen ja viisveisasin piiskaamisesta. Vähän se sattui, mutta kipuun tottui. Olin kuin Eemeli tai Peppipitkätossu. Sain piiskaa useasti päivässä.

Kun vanhempani huomasivat ettei piiskaaminen tehonnut, vaan toimi ikäänkuin verona kaikelle kielletylle mitä tein, niin he eristivät minut kotiarestilla.

Ennen sitä saatoin kiusata naapurin koiraa heittelemällä kivillä tai rikkoa huvikseni ikkunoita viereisestä kerrostalosta ritsalla. Raahasin myös isoja risuja autotielle yms haitallista. Poltimpa leikkikentällä myös kiipeilytelineitä.

Olin varsinainen kriminaali jo 8 vuotiaana. Poliisi ja sosiaalihuolto olivat jatkuvasti yhteydessä vanhempiini. He olivat täysin neuvottomia.

Sitten keksittiin kotiaresti. Minut lukittiin huoneeseeni aluksi päiviksi sitten viikoiksi. Lopulta totuin arestiin ja aloin viihtymään pienessä kopissani. Leikin leikkejä ja aloin lukemaan kirjoja. Myöhemmin sain tietokoneen ja pelailin sillä.

Ulkomaailma ei minua kiinnostanut. Pakenin täysin omaan maailmaani. Ulkona käynti ahdisti ja sai aikaan pahoinvointia, kuten sydämentykytystä ja huimausta sekä kovia oksennusreaktioita. Myös raivokohtaukset ja kauhukohtaukset eivät olleet tuntemattomia vaan hyvinkin yleisiä, kun jouduin ulkoilemaan (lähinnä koulumatkat ainoat asiat jolloin kävin ulkona).

Myöhemmin syrjäydyin todella pahasti. Vanhempieni kanssa oli ongelmia aina alusta lähtien. Olin niin villi ja myöhemmin täysin vankeudella alistettu görögörö.

En nyt jatka tarinaani. Suuria ongelmia on tiedossa ja niistä on toistaiseksi päästy voitonpäälle. Vanhempani kasvattivat minut vangiksi.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitin isääni talikolla jalkapöytään. Talikko meni läpi kengästä ja jalasta. Hän aikoi piiskata minut. Tein teon puolustaakseni itseäni.

Vierailija
2/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin iltaisin kaupungilla kavereiden ja poikaystäväni kanssa. Tulin kotiini klo 23 aikoihin. Muistan kuinka äitini istui ruokapöydän äärellä. Näin keittiön jo matkan takaa. Kun tulin eteiseen niin sain vastaani huutavan äidin. Haukkui minut huoraksi ja kyseli olenko raskaana.. Sain kuulla kaikki loukkaukset mitä maa kantaa. En vastannut mihinkään kysymykseen.

Äitini nappasi minua hiuksista kiinni ja repi samalla kun tivasi:

- no kenen kanssa olet ollut nyt lunttu!

-Vastaa! Vastaa lunttu!

Itkin ja huusin ettei se kuulu äidille kenen kanssa olen. Olin nauttinut yhden oluen ennen kotiin tuloa. Otin teevedet hellalta ja heitin äitini syliin vapautuakseni tukkapöllyotteesta.

Äitini huusi kuin polttomerkattu sika.

Lähtin kotoa. Muutin poikaystäväni luokse asumaan. Äitiäni en sen koommin nähnyt.

Enkä ole pitänyt yhteyttä.

Tapaus sattui 70 luvun lopulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 6vuotias kun naapurin setä tuli syyttää et olen varastanut heidän pojan hiekkalelun...sanoin isälle et en ole vienyt sitä ja isä vain tivas et mihin veit sen? ja intin vain vastaan et en viennyt ja sit palo isäl kiinni, nappas mua hiuksista kiinni ja kaato mut lattialle ja hakkas mun päätä lattiaan niin kauan et multa lähti taju..kun heräsin äiti silitti mun hiuksia ja sano et naapuri oli tullut sanoo hiekkalelu oli löytynyt ja oli ollut heidän oman pojan jäljillä...

isä ei koskaan pyytänyt anteeksi:(

Vierailija
4/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen hyvyys aiheitti kuulema ylpeyttä. Oma isäni ei ollut kansakoulua käynyt koskaan loppuun. Hän oppi lukemaan varsin myöhään.

Hänen mielestään minun olisi pitänyt olla kiitollinen selkäsaunoista joita sain hyvistä koenumeroista. Ylpeys käy lankeamuksen edelle niinhän sitä sanotaan.

Yläluokalla ymmärsin ettei menestyminen ole onnellisuuden tae. Aloitin lintsailun ja tein huonosti kokeeni.

Kun isä kuuli huonosta koulumenestyksestä hän sai miljardiraivarit. Hän raahasi minut silloisen lähiön keskipihalle ja piiskasi mattopiiskalla laiskuuden ulos.

Tilanne kuietnkin keskeytyi kun talonmies tuli ja veti isääni pataan. Isältä lensi tupee ilmaan ja hän kaatui hassuun asentoon asvaltille.

Äidilläni ja talonmiehellä oli myöhemmin lyhyt rakkaussuhde josta kuulin vasta äidin kuolinvuoteella.

Isä ei koskaan toennut siitä häpeästä vaan sulkeutui olohuoneen keinutuoliin, nurkkaan juomaan. Hän joi itsensä hengiltä.

Vierailija
5/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietää saadakin piiskaa! Kauhean ilkeä kakara olet ollut. En usko että piiska ja kotiaresti on tehnyt sinusta sosiopaattia. Jotkut ovat kieroja jo syntyessään.

Vierailija
6/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat kieroja jo syntyessään.

Eniten säälin teitä joilta sairaudentunto puuuttu.

Vierailija
7/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin kun papu kasvoi löin äitiäni takaisin ja karkasin kotoa. Olin 13 vanha.

Kotiaresti ei minuun tehonnut sillä karkasin ikkunasta. Ap oliko huoneessasi kalterit vai miksi et karannut?

Voi olla pienet tuuletusikkunat mutta muuten sellaisen joita ei voi avata.

Vierailija
8/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 6vuotias kun naapurin setä tuli syyttää et olen varastanut heidän pojan hiekkalelun...sanoin isälle et en ole vienyt sitä ja isä vain tivas et mihin veit sen? ja intin vain vastaan et en viennyt ja sit palo isäl kiinni, nappas mua hiuksista kiinni ja kaato mut lattialle ja hakkas mun päätä lattiaan niin kauan et multa lähti taju..kun heräsin äiti silitti mun hiuksia ja sano et naapuri oli tullut sanoo hiekkalelu oli löytynyt ja oli ollut heidän oman pojan jäljillä... isä ei koskaan pyytänyt anteeksi:(

Vierailija
9/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkemalla sosiopaatti omaan huoneeseensa, sai ainakin lähipiiri rauhan. Piiska ja eristäminen ulkomaailmasta. Siinäkö on vanhempien ainoat keinot :D

Kyllä on sairaita vanhempia ollut monien tarinoiden henkilöillä. Onneksi omat ovat olleet suht vihreitä ja vasemmalla kasvattaessaan minua. Ei lainkaan ihme että minusta tuli tälläinen virtuoosi.

Vierailija
10/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se niin kurjaa jotenki...minkälaisia hrviöitä jotkut vanhemmat ovat:(

Vierailija
11/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan tuollainen kasvatus oli normaalia. Ei siihen puututtu. Jokainen tiesi ainakin muutamia lapsia joiden kotona kuri tuollaista mitä täälä on kerrottu.

Esimerkiksi teini-ikäisen tytön iltajuoksut olivat todella arka ja kipeä aihe. Ei ollut kaukana kunniasurmat niistä selkäsaunoista joita sai jos pussaili poikien kanssa kartsalla.

Sitten ihmetellään kun muslimeilla on kova kuri tyttöjensä kanssa. Sama kuri on ollut tääläkin muutama vuosikymmen takaperin. Moni on kärsinyt nahoissaan mm minä.

Minua piiskattiin kun vanhemmat kuulivat että seurustelen ja olen suudellut poikaa. Tästä kertoivat avuliaasti naapurimme. Olin 16 kun sain selkäsaunani.

Vierailija
12/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä nipistivät minua rangaistukseksi varkaudesta. En enää koskaan luottanut heihin ja huomasin heidän rakkautensa vääräksi. En tänäpäivänäkään pidä heihin minkäänlaista yhteyttä. Nipistys jätti syvät arvet jotka eivät koskaan arpeudu.

Vierailija
13/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskisoosi kylmeni keittiönpöydällä. Vihasin läskisoosia. Kärpäset pörräilivät viilenneen läskisoosin reunalla. Valppaasti lentelivät lautasen vierelle, kun lähestyin pöytää.

Minun oli määränä syödä tuo soosi jonka isäni oli laittanut. Olin yrittänyt sitä jo kaksi päivää. Minulla oli nälkä. En saanut mennä ulos leikkimään ennenkuin lautanen oli tyhjä. Se oli keittiön sääntö. Lautanen tyjäksi.

Ajattelin Afrikkaa ja nälkää näkeviä ihmisparkoja. Voi olisivatpa he nyt täälä. Saisivat koko annoksen itselleen.

En ollut afrikassa eikä lähistöllä ollut afrikalaisia. Määränä oli syödä lautanen tyhjäksi.

Kärpänen lensi jälleen lautaselle. Iski karvaisen turpansa kiinni läskiin ja heilutti peräänsä. Minun tuli kylmä. Yökkäilin ja leikin pientä leikkiä.

Olin kaivinkone joka kaivaa läskisoosia. Kauha lähestyi läskinpalaa. Oksensin. Isä pakotti minut syömään oksennukseni. Ruokaa ei saanut haaskata.

Itkin ja söin oksennukseni.

Tapahtui 1974

Vierailija
14/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pula-ajan vanhemmat pakottivat lapsiaan syömään lautasen tyhjäksi. Yllättävää on että perinne on jatkunut joissakin perheissä vielä näihin päiviin saakka. Jopa päiväkodeissa saatetaan toteuttaa tätä julmaa metodia.

On melko alentavaa joutua syömään oksennuksensa tai ruokaa joka on pahaa.

Läskisoosi kylmeni keittiönpöydällä. Vihasin läskisoosia. Kärpäset pörräilivät viilenneen läskisoosin reunalla. Valppaasti lentelivät lautasen vierelle, kun lähestyin pöytää.

Minun oli määränä syödä tuo soosi jonka isäni oli laittanut. Olin yrittänyt sitä jo kaksi päivää. Minulla oli nälkä. En saanut mennä ulos leikkimään ennenkuin lautanen oli tyhjä. Se oli keittiön sääntö. Lautanen tyjäksi.

Ajattelin Afrikkaa ja nälkää näkeviä ihmisparkoja. Voi olisivatpa he nyt täälä. Saisivat koko annoksen itselleen.

En ollut afrikassa eikä lähistöllä ollut afrikalaisia. Määränä oli syödä lautanen tyhjäksi.

Kärpänen lensi jälleen lautaselle. Iski karvaisen turpansa kiinni läskiin ja heilutti peräänsä. Minun tuli kylmä. Yökkäilin ja leikin pientä leikkiä.

Olin kaivinkone joka kaivaa läskisoosia. Kauha lähestyi läskinpalaa. Oksensin. Isä pakotti minut syömään oksennukseni. Ruokaa ei saanut haaskata.

Tapahtui 1974

Johtui pula-ajoista. Vanhemmat ihmiset pakottivat lapsiaan syömään lautasen tyhjäksi. On ihmeellistä että tätä esiintyy vielä

Tapahtui 1974

Vierailija
15/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan se eristäminen ja piiskaaminen aiheuttaa tuon huonon käytöksen? Jos kasvatuskeinot ovat noin alkeelliset, mitä muuta voi odottaa? Pahoipitelettekö te arvostelijat lapsenne heti kun he ovat tehneet väärin, vaikka kivittäneet koiraa? Vai pystyttekö käsittelemään asian toisella tapaa? Ilmeisesti ette.

Vierailija
16/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy.

Vierailija
17/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole normaalia kivittää koiraa, aiheuttaa vaaraa tai jopa kuoleman raahamalla autotielle esteitä!! Tuhopolttaa leikkipuistoja!! yms muuta ilkivaltaa

Kyllä tuollainen sekopää olisi osastolla eristettynä myös tänä päivänä!!

Vierailija
18/57 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä juttuja teillä -lisää!

*hakee popcornia valmiiksi*

Vierailija
19/57 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteella aika sairasta on porukka tänäkin päivänä. Ei minkäänlaista empatiakykyä.

Vierailija
20/57 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää on ollut. Älkää toki jatkako samaa rataa.