Mitä tehdä, onko joku murtautunut meille?
Oltiin aamupäivä kyläilemässä lasten kanssa, tultiin kotiin ja talon ovi oli selällään, jätin lapset pihaan ja kurkkasin sisälle, ei ketään. Koira oli tallessa keittiössä portin takana mutta käyttäytyi oudosti. Päästin koiran irti ja se juoksi ylös mikä sekin oli outoa, ylhäälläkään ei ketään ollut, tutkin koko talon läpikotaisin. Mitään ei ole kai kadonnut, olen nyt tunnin tutkinut tavaroita. Ovessakaan ei jälkiä näy. Soitin miehelleni töihin eikä hän usko mitään tapahtuneen, olen kuulemma itse unohtanut oven auki. Olen ihan varma etten unohtanut, muistan miten kokeilin että avaimet ovat laukussa, sitten tuli mieleen tarkastaa vielä kahvinkeitin ja koitinkin ovea mutta olin jo painanut sen lukkoon joten kurkistin vaan viereisestä ikkunasta ettei keittimen valo palanut, eli ovi oli taatusti lukossa. Kehtaanko soittaa poliisille jos jälkiä ei ole ja todisteena on vaan minun muistikuvani oven lukitsemisesta sekä vauhko koira joka tosiaan säntäsi yläkertaan vaikka normaalisti tervehtii meitä häntäheiluen ja on nyt siitä lähtien nuuskinut ympäri kotia ja tuijottanut ovelle, ihan omituinen. Osaisipa se puhua..mua niin ahdistaa!
Kommentit (23)
Ei tässä keskustelussa ap varmaan enää käy mutta oliko jotain viety? Oliko joku vielä talossa?
Murto on aina murto, ehkä joku on nähnyt jotain kun poliisi käy vähän kyselemässä. Joko varkaissa tai sitten naapuri (suomalainen, kuinkas muuten) urkkimassa. Turvalukko oveen kaikille, ja takaoveen haka jos ei ole varaa toiseen. Muitakin hyviä vinkkejä kannattaa kuunnella, asiantuntijat tietävät.
olisi varmaan tässä se, että he saavat tietoa ja voivat sitä antaa, onko mahdollisesti lähistöllä käynyt muillekin vastaavaa. Eli tyhmähän sitä on, ellei tällaisesta murtautumisepäilystä ilmoita poliisille ja nyt samantien.